تاثیر هر رنگ در منزل

تاثیر هر رنگ در منزل

فهرست مطالب

نتیجه هر رنگ در منزل

نتیجه هر رنگ در منزل

در مبانی دکوراسیون، رنگی که به میزان و نسبت بسیاری بیشتر در دکوراسیونی مورد استفاده قرار گیرد، به موضوع رنگ اساسی آن دکوراسیون انگاشته می گردد و رنگی که به میزان کمتری در فضا دیده گردد رنگ تابع یا جانبی نام دارد. لکن بعضی رنگ ها هم در اجرای داخلی جای دارند که نه رنگ اساسی می باشند و نه رنگ جانبی، بلکه به موضوع رنگ های چاشنی (یا رنگ برگزیده) معروفند.

با سود گیری از موارد مناسب رنگ آمیزی منزل باید جلال و کوچکی فضا، آرامش و حرارت خانه و … را به دلخواه خویش دگرگونی دهید!

رنگ منزل

خوب ترین ترکیب رنگ ها برای منزل

 رنگ چاشنی یا برگزیده، رنگی می باشد که به میزان کمی استفاده می گردد لکن به علت تضاد و تقابلی که با رنگ اساسی دارد، زیاد چشمگیر جلوه می کند و جلوه دکوراسیون را تحت نتیجه خویش قرار می دهد. ترکیب رنگ زیبا و متناسب یکی از عواملی می باشد که به زیبایی منزل شما می افزاید، در این مقاله پیشنهاد هایی برای ترکیب رنگ های گوناگون، چه به موضوع رنگ اساسی چه چاشنی خدمتتان ارائه شده می باشد که امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد.
 
رنگ منزل

نتیجه رنگ ها در دکوراسیون منزل

 رنگ آبی
رنگ آسمان و دریا و آرامش می باشد. آبی روشن، جوان و پرانرژیست. رنگ نظافت و پاکیزگی می باشد.آبی در یک دکوراسیون حس و آرامش و سردی و یک آبگیر خنک کوهستانی را یاداوری می کند.

این رنگ فضا را زیاد آرامش قسمت، صمیمی و خنک می کند. برای اینکه از سردی آن بکاهیم از یک تابلو یا کوسن ها و یا ابزار تزئینی غیر از این که رنگ کرم دارند استفاده می کنیم یا در ضمن مبلمان خویش را می توان از مکمل این رنگ (نارنجی) گزینش نمود.
آبی در صورتی که کمی تیره گردد که به آن سرمه ای گویند، اثر تفکر می باشد. اگر چه نورپردازی بر روی آن از مسیر سقف و یا با لامپ های هالوژن آن را مجلل تر و زیباتر می کند و از سردی اتاق می کاهد.

رنگ سبز
رنگ سبز در یک فضا و دکوراسیون یک منزل بستگی به مقدار درجه خلوص آن مفاهیم مختلف دارد.اما هم زمان رنگ حیات، روستا، رنگ درختان و چمنزار می باشد. سبز روشن بهار را یاداوری می کند.

رنگ سبز رنگ سرزندگی و حس ایمنی می باشد. سبزهای روشن، آرامش و هم زمان شادی را برای اتاق های پذیرایی و نشیمن شما به ارمغان می آورند.سبز سیر و نزدیک به یشمی سکوت عمیق یک جنگل انبوه کاج را یاداوری می کند.

رنگ بنفش
رنگ رازگونه می باشد. در صورتی که به آبی بگراید اثر تقواست و در صورتی که متمایل به قرمز باشد، اثر عشق زمینی می باشد.در صورتی که به میزانی با رنگ های کدر و مرده ترکیب گردد، اثر اضطراب و بیماری ست. لکن در صورتی که رنگ بنفش به هم راه یک رنگ سفید در یک اتاق خواب به کنش رود، رویایی ست.

بنفش روشن رنگ رمانتیکی می باشد. در صورتی که بنفش را در دیوارهای اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی خویش به کنش ببرید قطعاً از بنفش های گوناگون که با سفید و آبی ترکیب شده اند، بهره ببرید. (نیت از ترکیب، مخلوط کردن رنگ ها نیست بلکه قرار گرفتن آنان در کنار نیز می باشد) قطعاً از رنگ های آبی مطلوب بهره ببرید.
رنگ بنفش در کنار آبی، رمانتیک و رویائی ست. سعی نمایید کوسن ها و مبل هایی با 2 درجه تیره تر و یا از رنگ های گرم و مکمل استفاده کنید.

رنگ زرد
رنگ زرد به معنی روشنی، انعکاس، امیدواری، نور و دانش می باشد. رنگ زرد جزء رنگ های گرم انگاشته می گردد.افزودن رنگ زرد لیمویی بر دیوارهای اتاق، فضا را گرم تر و صمیمی تر می کند و آن را دوستانه تر جلوه می دهد.

ایضاً زرد لیمویی در کنار سبز یاداوری کننده منظره طلوع خورشید می باشد. رنگ زرد، رنگ دقت و شادمانی، رنگ آفتاب و گل نرگس می باشد لکن درخشندگی بیشتر از مرز آن در یک فضا باعث خستگی می گردد.

در صورتی که دیوار خانه خویش را با رنگ زرد پررنگ یا خالص بپوشانید، فضایی زیاد سنگین به وجود خواهد آمد که موجب خستگی خواهد شد اما اگر50 درصد با سفید روشن نمایید، لیمویی جالب توسط می آورید که روح قسمت و صبح گونه می باشد.

رنگ سفید
رنگ خلوص، بی گناهی، پاکی، آرامش و صلح می باشد. القاءکننده آرامش و صفا می باشد.یکی از پر کاربرد ترین رنگ ها در اجرای دکوراسیون یک فضا می باشد چون که با مجموع رنگ ها قابل ترکیب می باشد. (نیت از ترکیب، قرارگیری رنگ ها در کنار نیز در یک کمپوزیسیون رنگی در فضاست).

به کارگیری رنگ سفید خصوصاً برای پوشش های اساسی، آن محل را روشن تر و قوی تر جلوه می دهد.
در نتیجه برای فضاهای کوچک و کم نور گزینش ایده آلیست. سفید خالص زمانی که با نور طبیعی نورپردازی می گردد، یک رنگ کرم ابداع می کند اما در زیر نورهای مصنوعی به نظر سرد می رسد.

در حاصل با افزوده کردن نورهای زرد، قرمز، قهوه ای در کنار نور مصنوعی همچون فلورسنت و یا افزودن لوازمی به یک یا تعدادی رنگ یادشده در فضا دگرگونی می کند.
این رنگ ها از مرغوبیت سفید نمی کاهد بلکه آن را گرم تر می کند. رنگ سفید برای فضاهایی با عناصر معماری قدیمی زیاد گزینش ایده آلیست.

رنگ های خنثی
رنگ هایی می باشند که از مقدار اضافه سفید برخوردارند اما به هیچ یک از رنگ های نخستین و ثانویه متمایل نیستند.با این تعریف رنگ های کم مایه همچون صورتی کم رنگ، آبی آسمانی جزء رنگ های خنثی انگاشته نمی شوند اما رنگ کرم یکی از رنگ های خنثی به حساب می آید.

خاکستری، هم که از سیاه نشأت گرفته می باشد، جزء رنگ های خنثی به حساب می آید. رنگ های خنثی در زیادی از مسائل طبیعی نظیر سنگ ها، خاک، زمین، چوب، حصیر، شن و امثال اینها و یا در بعضی از مسائل مصنوعی همچون فلز، شیشه، سیمان و غیره دیده می شوند.

منزلی رویایی و آرامش قسمت با این رنگ ها + تصویر

4.26

این مقاله سودمند بود ؟51

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *