فواید استفاده از دستگاه تردمیل

فواید استفاده از دستگاه تردمیل

فهرست مطالب

مزایا استفاده از دستگاه تردمیل

مزایای استفاده از دستگاه تردمیل

دستگاه تردمیل یکی از مناسب ترین دستگاه هایی هست که شما میتوانید برای سلامتی و تناسب اندام از آن بهره ببرید در این مطلب با ما دنبال شوید تا بعضی از مزایای استفاده از دستگاه تردمیل را وارسی کنیم.

آن قدر در زمینه مزایای ورزش کردن مکرر و مجموع جا اطلاق می گردد که بقیه کمتر کسی هست که نداند ورزش یکی از ارکان اساسی سالم ماندن هست. همانطور که می دانید ورزش کردن تنها به فضای باز محدود نمی گردد بلکه می توان در فضای باشگاه یا منزل هم، به دست ابزاری مثل تردمیل ورزش کرد.

موردی که در زمینه تردمیل شما را نیز سان من متعجب خواهد کرد، این هست که دویدن روی تردمیل می تواند در نکاتی نیکوتر از دویدن در فضای باز باشد.

در صورتی که به جست و جو اطلاعاتی در زمینه مزایا تردمیل هستید و می خواهید بدانید که چرا ورزش با تردمیل می تواند از ورزش در فضای باز نیکوتر باشد، خواندن این مقاله جالب از روزنامه آلامتو را به شما پیشنهاد می کنم. لطفا تا آخر با ما دنبال بمانید.


  1. احتمال هرگونه ضربه یا آسیب را کم شدن می دهد

یکی از برجسته ترین مزایای ورزش با تردمیل، کم شدن آسیب دیدگی در مقایسه با وقتی هست که در فضای بیرون می دوید. برداشت نمایید که در فضای باز در اکنون دویدن هستید، مرحله ای که بر روی آن می روید امکان دارد به پاهایتان آسیب بزند، مخصوصا وقتی که در اکنون دویدن با سرعت بیشتر هستید. این ضربات ناشی از افق می تواند منتهی به آسیب دیدگی مچ پا، خویش پا یا ولو کمرتان گردد.

خب، می بینید که در مقایسه این دو با نیز، تردمیل افق تقریباً نرمی دارد که قابلیت آسیب دیدگی پای شما را تا حدود بسیاری کم شدن می دهد. علاوه بر این، وقتی که با تردمیل در اکنون ورزش کردن هستید، روی مرحله ای یکنواخت هستید و قابلیت غافلگیر شدن با پستی و بلندی ها وجود ندارد.


  1. با تردمیل کنترل همه ی شرایط را در نزد دارید

مزایای استفاده از تردمیل

مورد کسی دیگر که در در وقت ورزش با تردمیل خیلی پر اهمیت هست، این هست که شما تماماً کنترل شرایط را در نزد دارید. بسته به افق تمرین‌هایتان امکان دارد بخواهید یک تمرین سبک یا یک تمرین شدید داشته بمانید، با سرعت مدنظرتان روی آن آغاز به حرکت نمایید و کنترل شرایط را توسط بگیرید.

زمانی که با تردمیل ورزش می نمایید بقیه گرمی یا سردی هوا شما را آزار نخواهد داد، چرا که دمای مکان را روی دمای دلخواه تان تنظیم می نمایید. علاوه بر این، از این روش قادر خواهید بود سرعت و شیب و ولو مقدار خرج انرژی در یک وقت معین را کنترل نمایید. این فواید موجب می گردد که استفاده از تردمیل چه برای اشخاص مبتدی و چه اشخاص مشاغل ای تماماً مطلوب باشد.

علاوه بر این اکثراً تردمیل با امکان‌های قابل‌برنامه ‌ریزی هم دنبال هست، پس شما می ‌توانید دویدن خویش را بر مبنای دقیقه، کیلومتر و سرعت مذکور خودتان، تماماً سفارشی نمایید.


  1. تردمیل به نیکی شرایط مسابقه را مانند سازی می کند

در صورتی که یک مسابقه برجسته در پیش دارید، به این مورد مناسب دقت نمایید. یکی بقیه از مزایای برجسته دویدن روی تردمیل این هست که این ابزار می تواند به شما یاری کند تا برای مسابقه بعدی یا ماراتن فوق العاده بلند خویش به آسانی تمرین نمایید.

شما باید سرعت و شیب تردمیل را کنترل نمایید و این برای روز مسابقه خیلی سودمند خواهد بود. ساخت شرایطی که تا مرز قابلیت به شرایط مسابقه نزدیک باشد، می تواند نمود خیلی مهمی بر روی برد یا باخت شما در مسابقه پیش رو داشته باشد.

در صورتی که می‌دانید که زمین و کانال مسابقه بعدی شما چطور می باشند، می‌توانید آماری مثل شیب و سرعت را وارد تردمیل نمایید و از این روش باید شرایطی مشابه مسابقه را پیش از مسابقه تجربه نمایید.


  1. سلامت روان و انگیزه را تکثیر می دهد

چرا دویدن با تردمیل بهتر استمزیت برتر بعدی که از دویدن روی تردمیل دریافت می نمایید این هست که می تواند به عملکرد نیکوتر مغز شما یاری نموده، موجب گردد از سلامتی زیادتری دارا شوید و حس شادی زیادتری برایتان به ارمغان بیاورد. نخستین علت این مورد این هست که دویدن و ورزش های هوازی سان دوچرخه سواری موجب ترشح مقادیر زیادتر اندورفین در مغز شما می گردد.

اندورفین ترکیبات شیمیایی در مغز هست که موجب می گردد حس شادی نمایید. پس دویدن روی تردمیل در خانه می تواند به طور تاثیرگذار در بر طرف افسردگی و اضطراب خیلی تاثیرگذار باشد.

آیا تا به اکنون موردی را در زمینه runner’s high گوش داده اید؟ runner’s high وقتی اتفاق می افتد که یک دونده مسافت بسیاری را طی نموده و حس سرخوشی و خوشحالی مفرحی را حس می کند و جذاب اینکه این حس سرخوشی از ترشح اندورفین بر نشانه دویدن ثمر می گردد.

علاوه بر این مطالعات هم نشان داده که در زمان ورزش بدنی موردی به نام اندوکانابینوئید ساخت می گردد، این ماده، ماده شیمیایی کسی دیگر هست که به طور طبیعی در مغز وجود دارد و حس شادی و سرخوشی را برای شما به ارمغان می آورد.

این حس شادی پس از دویدن و تمرین کردن، انگیزه شما را به طور شگفت انگیزی تکثیر خواهد داد، به علاوه دنبال با دویدن طریق رفتن روی تردمیل باید آهنگ های مورد تمایل تان را گوش نمایید یا تلویزیون تماشا نمایید.


  1. سلامت قلب را تقویت می کند

احتمالاً یکی از برترین مزایای دویدن به طور منظم، تقویت سلامت قلب و عروق شما باشد. ورزش های هوازی قادرند گردش خون در قلب را تکثیر دهند و گردش خون زیادتر هم مقابل با دریافت اکسیژن زیادتر به دست عضلات هست.

علاوه بر این، ورزش های هوازی می توانند نمود به سزایی در کم شدن فشار خون داشته باشند، موردی که برای مبتلایان به فشار خون واجب هست. مناسب هست بدانید که کاهش فشار خون می تواند یاری بسیاری به پیشگیری از بیماری های قلبی و خطر ابتلا به موردی سان حمله قلبی کند.

مزیت کسی دیگر که از دویدن روی تردمیل نصیب شما می گردد، کم شدن کلسترول نامناسب خون و تکثیر کلسترول مناسب هست. این مورد با پاک نگه داشتن عروق از انسداد چربی، به مبارزه با بیماری های قلبی و عروقی یاری می کند.

مساله جذاب بقیه اینکه بیشتر تردمیل ها دارای امکان اندازه گیری ضربان قلب می باشند که این به شما قابلیت می دهد ضربان قلب خویش را تماماًً زیر نظر داشته بمانید، موردی که در صورتی که به ذهن سلامتی قلب خویش بمانید خیلی سودمند هست.


  1. تردمیل ساده و ایمن هست

فواید تردمیل

یکی بقیه از مزایای خیلی برجسته کسی دیگر که دویدن روی تردمیل به دنبال دارد، ساده بودن آن هست. برای تمرین با تردمیل مجبور نیستید به جایی بروید. داشتن تردمیل خیلی ساده هست چون در هر وقت از روز به آسانی باید تمرین نمایید و نیازی به تمرین کردن در وقت خاصی از روز در ورزشگاه ها و باشگاه ها ندارید.

دویدن روی تردمیل خیلی ایمن تر از دویدن در فضای باز هست. زمانی شما در فضای باز در اکنون دویدن بمانید امکان دارد در معرض خطراتی سان برخورد با اتومبیل یا مورد آزار و اذیت قرار گرفتن به دست دیگران بمانید، ولی با دویدن روی تردمیل هیچ یک از این اتفاقات رخ نخواهند داد.


  1. تردمیل به کم شدن وزن یاری می کند

علت بعدی برای جواب به اینکه چرا دویدن روی تردمیل عالی هست، این هست که می تواند به شما یاری کند بسیاری بلافاصله لاغر شوید. سرعت کالری سوزی با تردمیل خیلی بالاست. این می تواند خبر نیکی برای افرادی که به جست و جو هدف های کم شدن وزن می باشند، باشد.


  1. تردمیل نقش موثری در عضله سازی دارد

احتمالاً برداشت شما از دویدن روی تردمیل این باشد که این شغل تنها برای استقامت سودمند هست، ولی مطمئناً این چنین نیست، دویدن روی تردمیل حرف های زیادتری برای گفتن دارد و جذاب اینکه در عضله سازی نقش مهمی را ایفا می کند.

هر چه زیادتر بدوید، عضله سازی در پا با سرعت زیادتری اتفاق می افتد. احتمالاً از شنیدن این عنوان تعجب نمایید، ولی دویدن روی تردمیل ولو می تواند برای عضله سازی بازو هم سودمند باشد، چرا که در وقت دویدن روی تردمیل بازوهایتان هم درگیر می باشند. دویدن روی تردمیل واقعاً مزایا بی نهایت دارد.

در کنار این بخوانید: لیست تجهیزات باشگاه بدنسازی

  1. انعطاف پذیری مفاصل را بهبود می بخشد

انعطاف پذیری مفاصل یکی از موضوعاتی هست که به خصوصً در سنین پیری خیلی حائز ضرورت هست. تکثیر انعطاف پذیری مفاصل می تواند با بیماری های آنالیز برنده استخوان، آرتروز و دیگر شرایطی که انعطاف پذیری را محدود می کنند، مقابله کند.

دویدن مرتب روی تردمیل خطر ابتلا به شرایطی که انعطاف پذیری مفاصل را محدود می کند، را کم شدن می دهد.


  1. استفاده از تردمیل راحت هست

موردی که من شخصاً در زمینه تردمیل خیلی دوست دارم این هست که استفاده از آن خیلی راحت هست. همه ی کاری که شما می بایست تمام دهید این هست که بعضی از دکمه های صفحه کنترل را فشار دهید، تنظیمات مذکور خویش را گزینش نموده و آغاز به دویدن نمایید.


  1. ساخت تراکم استخوان

قسمت ابهت از دویدن بر روی یک پایه منظم این هست که شما به ساخت تراکم استخوان خویش یاری خواهید کرد. تراکم استخوان به میزان مواد معدنی در استخوان‌های شما اشاره دارد که به استحکام و دوام آن‌ ها یاری می‌کند. هر چه مواد معدنی زیادتری در داخل استخوان هایتان ساخت نمایید، آنان را قدرتمند‌تر خواهید کرد.

داشتن تراکم استخوان بالاتر در مبارزه با بیماری‌ هایی مانند پوکی استخوان ب یاری شما خواهد آمد. ورزش‌هایی مانند دویدن برای قدرتمند کردن استخوان‌ها عالی می باشند، به علاوه اینکه تردمیل طریق نیکی برای دویدن بدون آسیب رساندن به مفاصل هست.

منبع : www.alamto.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *