راهنمای مطالعه

روز عروسی یکی از قابل توجه‌ترین روزهای زندگی هر شخص هست. روزی که شاید تا سالیان سال در ضمن نوه و حاصل شما نیز نسبت به آن حرف بزنند و با دیدن نگاره‌ها کل مورد را مورد وارسی قرار دهند، در ضمن جنس پارچه لباس عروس را! تمایز نمی‌کند طرح لباس عروس تازه (birdal wedding dresses) یا قدیمی باشد، لباس عروسی یکی از آن لباس‌هایی هست که برای هر فردی قابل توجه بوده و در زندگی هر شخص شاید تنها یک بار مخفی گردد، پس حتماً به یاد ماندنی خواهد شد، چه برای کسی که 20 سال پیش آن را خریده باشد و چه برای کسی که قرار هست همین انتها هفته برای خریداری آن به معامله برود.

احتمالاً برای شما نیز جذاب باشد که بدانید لباس‌های عروس در سالیان متوالی چه تغییرات و تحولاتی پیدا نموده‌اند و لباس عروس‌های قدیم با اشکال و انواع طرح لباس عروس تازه چه فرق‌هایی داشته‌اند. در صورتی که شما می‌خواهید این فرق‌ها را از قدیم تا همین این زمانه معطوف شوید و حرفه ای‌تر به آن نگاه نمایید لطفا کنار ما بمانید.

مدل لباس عروس

لباس عروس چیست؟

در وقت‌های گذشته رسم نبود که عروس‌ها لباس سفید تن کنند و عموماً بین لباس‌هایی که از پیش داشتند خوب ترین‌ را گزینش و برای مراسم خویش آن را به موضوع لباس عروسی می‌پوشیدند. لیکن حالا به جز آن قضیه تمایز نموده هست، به این شکل که دختر از پیش به پیوست دوخت یا خریداری طرح تازه لباس عروس به رنگ سفید می‌رود و با دقت به درآمد خویش شیک‌ترین لباس را گزینش می‌کند. در ضمن در بعضی از نقاط دنیا رسمی وجود دارد که می‌گوید لباس عروس مورد نیاز هست با باورها و سنت‌ها، هم صدا شده و رنگ خاصی داشته باشد و هر باوری نیز رنگ برجسته به خویش را داشت.

می‌دانستید در وقت گذشته بزرگترها به هیچ پول نمی‌گذاشتند که عروسشان لباس سبز برای چنین شبی بپوشد، چرا که اعتقاد داشتند این رنگ نامناسب شانسی می‌آورد. افرادی نیز که رنگ سفید را برای لباس عروس گزینش می‌کردند به این خاطر بود که باور داشتند رنگ سفید نماد پاکی و معصومیت هست و به آسانی می‌تواند روح شیطانی را از عروس دور کند.

لباس عروس

رنگ های متفاوت لباس عروسی در قدیم

لباس عروسی سفید: باور بر این که رنگ سفید مظهر پاکی، خلوص و عزت بود.

لباس عروس سفید

لباس عروسی طوسی: اعتقاد بر این که عروس به طریق دوری خواهد رفت.

لباس عروس طوسی

لباس عروس سیاه: اعتقاد بر اینکه مشکی رنگ شومی هست و عروس مشکی پوش مکن هست ارتباط مداومی نداشته باشد و دوباره برگردد.

لباس عروس مشکی

لباس عروس قرمز: باوری خنده دار نسبت به لباس عروس های این رنگی وجود دارد و آن این هست که عروس آرزوی مرگ دارد!

لباس عروس قرمز

لباس عروس آبی: اعتقاد بر اینکه عروس برای دائم راستگو و صادق خواهد بود.

لباس عروس آبی

لباس عروس زرد: این رنگ برای لباس عروسی از خجالت و شرم عروس می گوید!

لباس عروس زرد

لباس عروس قهوه‌ای: باوری متعلق به اشخاص روستا نشین که می گفتند عروسی با لباس قهوه ای حتماً به شهر خواهد رفت.

لباس عروس قهوه ای

لباس عروس صورتی: تصوری پیش پا افتاده که می گوید عروس های صورتی پوش در معرض گناه قرار خواهند گرفت!

لباس عروس صورتی

تاریخچه ای مربوط به لباس عروس سفید

اصالت لباس عروسی سفید رنگ به وقت ازدواج وی با لویی دوازدهم بازمی‌شود، به این معنا که 1499 در فرانسه! حالا امروزه لباس عروسی به رنگ سفید سراسر لباسی به سبک کلاسیک هست که در همه ی جهان به یک عرف جایگزین شده هست. این رنگ در ضمن در طرح لباس عروس تازه نیز به شخص اصالت، نجابت و پاکی خاصی می دهد.

تاریخچه لباس عروس

گزینش مطلوب ترین پارچه لباس عروس

گزینش مطلوب ترین پارچه لباس عروس موجب می گردد که لباس شما به زیباترین شمایل ممکن بر تن شما بنشیند. امسال نیز همچون سالیان گذشته طرح تازه لباس عروس با هر جنس پارچه‌ای مختلف خواهد بود. در باقی مطلب این مطلب همره ما بمانید تا شما را با اشکال و انواع پارچه لباس عروس مانوس نماییم.

پارچه لباس عروس

پارچه میکادو

میکادو نوعی ابریشم هست که از به جز آن ترکیب های ابریشم به موضوع نمونه شیفون و ساتن ضخیم‌تر هست. چنین پارچه‌ای دقیقا مطلوب آن گروه از کسانی هست که طرح تازه لباس عروس ساختار یافته را حسابی اولویت می‌دهند. درواقع میکادو نوعی ابریشم سنگین هست که چین و چروک به خویش نمی‌بیند. چنین جنس پارچه‌ای برای طرح‌های fit and flare و A-line خیلی مطلوب خواهد بود. اگر چه میکادو را برای عروسی‌های فصل زمستان توصیه خواهیم کرد چرا که می‌تواند عروس را مساوی سرما حفظ کند.

پارچه میکادو لباس عروس

پارچه تور ابریشمی

تور ابریشمی را می توان از پرطرفدار‌ترین پارچه‌های مورد استفاده برای لباس عروسی دانست چرا که این جنس موجب می‌گردد لباس عروس هیچ وقت از مد خارج نشود! طرح لباس عروس تازه که با تور ابریشمی ساخته می‌گردد عموماً در اشکال نقشه‌دار و راحت وجود خواهد داشت. این پارچه درواقع از ابریشم، پلی استر یا الیاف ترکیبی طراحی می‌گردد.

لایه‌های تور یک نگاه پویا، منحصر به شخص و جالب خلق خواهند کرد. این پارچه گزینه مناسبی برای لباس عروس‌های طرح ball یا پری دریایی هست. دامن‌های توری لباس عروس عموماً با نوار، پولک و منجوق آراسته می‌شوند. تورهای رنگی گزینش فوق العاده‌ای برای لباس عروس خواهند بود که ترند سال 2019 هم می باشند.

پارچه تور ابریشمی

پارچه کرپ

پارچه ابریشمی کرپ وزن متوسط و نرمالی دارد و به زیبایی هر چه همه ی در طرح لباس عروس تازه روی بدن می‌نشیند. این پارچه توانایی دارد به نیکی پستی و بلندی‌های بدن عروس را به نشان دادن بگذارد. عروس‌هایی که حسابی به لباس‌های بدن نما تمایل دارند می‌توانند با فکر آسان کرپ را گزینش نمایند و در شب عروسی خویش خوب ترین باشند. کرپ از آن گروه پارچه‌های تقریباً سبک هست که می‌تواند لباس عروس براق و جذابی برای شما بسازد.

پارچه کرپ لباس عروس

پارچه ارگانزا

حریر شیشه‌ای را ارگانزا می‌گویند که سراسر مانند به حریر نازک و بدون افت هست؛ پس برای پف‌دادن دامن عروس می‌تواند خیلی مطلوب باشد. ارگانزا را عموماً به چاره سنتی از ابریشم بافته شده می‌سازند که در پایان به یک لباس عروس نرم و سبک جایگزین می‌گردد. این جنس را به راحتی می‌توانید با هر پارچه‌ای ترکیب نمایید و به‌موضوع لایه‌ رویی لباس و دامن عروس، دنباله لباس و شیفون عروس می‌توانید در طرح لباس عروس تازه همچون قدیم از آن بهره ببرید.

پارچه ارگانزا لباس عروس

پارچه شیفون

شیفون از آن گروه پارچه‌های سبکی هست که در طرح لباس عروس تازه خیلی از آن استفاده می‌گردد. لباس عروس‌های مورد استفاده در فصل تابستان را عموماً از این جنس تهیه می‌کنند.

پارچه شیفون لباس عروس

پارچه ساتن

ساتن‌ها برخلاف شیفون‌های مات، خیلی براق و دوست داشتنی می باشند. مورد نیاز هست بدانید که مقاومت ساتن‌ها خیلی بالا بوده و به همین خاطر برای آن گروه از لباس‌های عروس که استحکام بالایی دارند، مخصوصا در طرح لباس عروس تازه می‌توان از این جنس پارچه استفاده کرد. در اکنون حاضر سه طرح متفاوت از این نوع پارچه وجود دارد که با نام‌های متفاوت آمریکایی، ال ایکس و می سی نو آنان را می‌شناسیم.

پارچه ساتن لباس عروس

طرح لباس عروس تازه و گشتی در تاریخ لباس عروس

عموماً هر تعدادی سال یک بار شاهد طرح لباس عروس تازه خواهیم بود، مدلی که بسیار ناگهانی روانه معامله می‌گردد و به همان سرعت نیز ترند می‌گردد. این طرح به صورتی مورد استقبال قرار می‌گیرد که به جز آن نمی‌توانید غیر از این طرح لباس عروس تازه ، طرح شخصی دیگر را داخل معامله پیدا نمایید. اما به هر اکنون تعدادی سالی هست که با استفاده از خلاقیت گرافیست ها لباس شاهد طرح‌هایی هستیم که به نیکی فرق‌های فرهنگی و سلیقه ای را به نشان دادن می گذارند و گوناگونی را در معامله رعایت می‌کنند. در وقت های گذشته عموماً خانواده های سلطنتی از پارچه هایی همچون ابریشم، مخمل، اطلس خز، حریر گلدار، پارچه هایی با تار و پود نقره و طلا و … که از گران ترین و عالی ترین پارچه ها به تعداد می روند استفاده می کردند.

انواع لباس عروس

درست همان وقت ها بود که با وجود ریسیدن پارچه با دست و تمام فرآیند های بافت و خشک کردن، استفاده ای کنار با مصرف کم از پارچه سراسر منطقی بود اما باز نیز دام ها را پف نموده و برتر اجرای می کردند، آستین ها به قدری طول داشتند که تا روی زمین نیز می رسیدند و گاهی دنباله دامن ها هم تا چندین متر پشت لباس نیز باقی مطلب داشت.

رنگ هاي مورد استفاده هم گران و باشکوه بودند. تنها ثروتمندان می توانستند رنگ هاي ارزشمندی همچون قرمز، ارغواني و مشکي را تهیه نمایند؛ چرا که اين رنگ ها بسیار دشوارتر از رنگ هاي گياهي طبيعي طراحی می شدند. ایضاً لباس عروس به دست جواهرات قيمتي همچون الماس، ياقوت سرخ، ياقوت کبود، زمرد و مرواريد تزئين مي شدند و عروس نیز به زیبایی مساوی تابش آفتاب مي درخشيد. گاهي اوقات لباس عروس چنان با جواهرات پوشانده می شد که پارچه را نمی توانستید پیدا نمایید. در قرن 15 درست زماني که شاهزاده مارگارت در انگلستان ازدواج کرد، لباس او به اندازه ای سنگين بود که نمي توانست گام از گام بردارد و با یاری دو شخص خودش را تا کلیسا رساند!

در باقی مطلب کنار ما بمانید تا شما را با تعدادی طرح لباس عروس تازه مانوس نماییم.

لباس عروس ورسای

این طرح درواقع الهامی از طرح های باوقار و ویکتوریایی در دسترس در قرن 18 هست. آستین های پف دار، پارچه های مواج و چین دار و خط یقه ای بالا رفته، المان های در دسترس در لباس عروسی ورسای هست. دستکش های بلند در کنار این طرح لباس عروس، جلوه‌ی ویکتوریایی آن را چندین مساوی خواهد کرد.

مدل لباس عروس ورسای

لباس عروس شنل دار

لباس عروس خویش را با استفاده از شنل‌های کوتاه و بلند توانایی دارید حسابی باوقار و رویایی نشان دهید. این طرح لباس دقیقا برای آن گروه از عروس هایی که خیلی به مخفی بودن لباس خویش در شب عروسی دقت می کند خیلی مطلوب خواهد بود. استفاده از تکنیک های مروارید دوزی و گلدوزی یکی از ترفند های پرطرفدار هست که گرافیست ها لباس شب، عموماً روی شنل لباس اجرا می کنند. در صورتی که از آن گروه کسانی هستید که قد کوتاهی دارند پیشنهاد ما به شما این هست که شنل لباس را هم کوتاه گزینش کنید اما برای خانم های بلندقد، شنل بلند شکوه زیادتری به کنار خواهد داشت.

لباس عروس مدل شنل دار

لباس عروس مرواریدی

مروارید در صنعت فشن خیلی شهرت دارد. در صورتی که هدف خریداری لباس عروسی را دارید که علاوه بر رنگ سفید، از درخششی بی مثل نیز استفاده‌مند باشد، پیشنهاد ما گزینش لباسی کنار با مروارید هست.

لباس عروس مدل مرواریدی

لباس عروس اسکارلت

دامن های مودجود در طرح لباس عروس تازه اسکارلت بر خلاف پرنسسی، راحت و کنار پف کم هست و برای فرم بدن های گلابی شمایل و ساعت شنی خیلی مطلوب خواهد بود. این طرح را به طرفداران سبک آرایش راحت و اروپایی پیشنهاد می‌‌کنیم. طرح اسکارلت اکثر با پارچه‌ی ساتن، اطلس و حریر و به رنگ سفید صدفی نما خواهد داشت.

طرح اسکارلت با دامن کم‌پف و راحت‌ای خویش اکثر مطلوب عروس هایی هست که زیبایی را در راحتی خواهند دید. فرم آستین‌بلند در این طرح لباس عروس ها یکی از پرطرفدار ترین طرح ها برای افرادی هست که ب لباس عروس خویش دقت ویژه ای دارند.

مدل لباس عروس اسکارلت

لباس عروس ماهی طرح دنباله دار

طرح ماهی روی بدن فیت می گردد و می چسبد و به همین خاطر نیز یک طرح لاکچری به حساب می آید. گرافیست ها طرح لباس عروس تازه این روز ها با افزوده کردن دنباله‌های بلند به این طرح، به زیبایی و ظرافت آن حسابی اضافه‌اند.

طرح ماهی‌ دنباله‌دار در اصل یکی از جالب‌ترین ترندهای فعلی هست اما پیشنهاد ما به شما این هست که برای مراسم‌های فضای باز مسلماً استفاده از طرح‌های پفی و آسان‌تر را در تقدم بگذارید. این طرح لباس می‌تواند گزینش نیکی برای عکس برداری‌ یا مراسم هایی فرمالیته باشد.

لباس عروس مدل دنباله دار

طرح لباس عروس تازه برای اشخاص چاق

ذهن میکنم شما نیز فهمیده بمانید که خیلی از کالکشن‌های لباس عروس و طرح لباس عروس تازه هم بر طرح‌های اسکینی و لاغر تمرکز دارند و اشخاص چاق عموماً رد حاشیه قرار می گیرند. در صورتی که شما نیز پیوست طرح لباس عروس تازه و ماسب برای اشخاص چاق هستید در باقی مطلب ما را همراهی نمایید.

لباس عروس برای افراد چاق

چاقی باسن و ران

برای فرم بدن ساعت شنی یا سیبی شمایل عموماً لباس های راسته و طرح ماهی پیشنهاد می‌گردد. این لباس‌ها عموماً آستین بلند دارند و از پارچه‌های چسبان همچون حریر و گیپور دوخته طراحی می شدند. این اشخاص در صورتی که بالاتنه‌ نرمالی داشته باشند می‌توانند از طرح یقه‌ی V شمایل باز استفاده کنند که ترکیب شگفت انگیزی با طرح ماهی خواهد داشت.

مدل لباس عروس برای افراد چاق

چاقی های سینه و بالا تنه

نیکوتر هست از لباس شنل‌دار که بخش‌های چاقی را می پوشاند، استفاده کنید. این اشخاص می‌توانند از لباس عروس‌های آف شولدرز آستین بلند هم استفاده نمایند. استفاده از رنگ‌های سفید و یخچالی را کنار بگذارند و از شامپاینی و طلایی استفاده کنند. پیشنهاد انتها ما به این اشخاص این هست که از شینیون های باز استفاده نمایند.

انواع لباس عروس برای افراد چاق

فرم بدنی سیبی شمایل برای اشخاص چاق

این فرم بدنی نیکوتر هست از لباس‌ عروس‌های راسته و ماهی استفاده نماید و ت می تواند جست و جو لباس هایی با طرح پرنسسی نرود. لباس‌هایی با پف کم و به اصطلاح اسکارلت هم که از زیر سینه‌ها کلوش می‌شوند نیز به این طرح اشخاص حسابی توصیه می گردد.

مدل لباس عروسی برای افراد چاق

فرم بدنی دایره ای شمایل برای اشخاص چاق

طرح لباس عروس تازه و مطلوب برای کسانی با چاقی دایره‌ای شمایل، طرح ماهی و به جز آن طرح لباس های کمر چسبان هست؛ چون که چنین طرح‌هایی می‌توانند به هیکل‌های دایره‌ای و بی شمایل، وضعیت دلنشینی دهند. افتادگی شانه‌ها در این طرح بدن می طلبد که از طرح لباس‌های پوشاننده بالا تنه نظیر لباس‌های دورگردنی یا یقه هالتر استفاده گردد. رنگ‌های تیره و شامپاین برای شما نیکوتر از رنگ های سفید و خالص می باشند.

از به جز آن طرح های مورد استفاده برای چنین کسانی می توان به طرح های آستین بلند و یقه خشتی اشاره داشت.

امیدوارم در این مقاله توانسته باشم شما را آن طور که می بایست با فلسفه طرح لباس عروس تازه و اصالت این لباس فوق العاده ارزشمند مانوس نمایم.