راهنمای مطالعه

آیا تا به اکنون ذهن نموده‌اید که دلیل سفید بودن رنگ لباس عروس چیست؟ در گذشته در مرز و بوم انگلستان، در لحظه ازدواج ملکه ویکتوریا با شاهزاده آلبرت که در سال 1840 تکمیل شد، ملکه رنگ سفید را برای طرح لباس عروس خویش گزینش کرد. کم‌کم از آن لحظه این رنگ رواج پیدا کرد و به رنگ اساسی برای عروسی در دنیا جایگزین شد. در گذشته طرح لباس عروس وجود نداشته و زیادی از خانم‌ها، عالی ترین و زیباترین لباس خویش را برای عروسی گزینش میکردند و می‌پوشیدند. لکن رفته رفته به مرور لحظه لباس عروسی سفید مقام خویش را پیدا کرد. اگر چه در کشورهای گوناگون شاید این رنگ تحت اثر فرهنگ، سنت آن مرز و بوم تبدیل کند.

در صورتی که بخواهید لباس عروسی گزینش نمایید، بر مبنا چه مواردی تصمیم به گزینش آن میگیرید؟ در باقی مطلب ما برایتان به طور مفصل شرح میدهیم که چه مواردی میتواند در این گزینش لباس عروسی و گزینش رنگ آن تاثیرگذار باشد. ژورنال بخوانید.

گزینش لباس عروس

گزینش لباس عروس برای عروس خانم‌ها خیلی پر اهمیت هست، چون که فرصت این گزینش یک بار شاید برای هر کسی پیش بیاید پس خوب تر هست با توجه گزینش نمایید.

لباس عروس 2020

  • یکی از دست اندرکاران مهمی که گذشته از گزینش لباس عروسی خوب تر هست مسلماً آن را وارسی کنیم، سرمایه خریداری لباس عروسی هست.
  • از غیر از این دست اندرکاران تاثیرگذار در گزینش لباس عروسی میتوان به میزان هنگامی که خرج میکنید تا لباس خویش را گزینش نمایید اشاره کرد. نباید انتخابتان را سرسری بگیرید. خوب تر هست وقت زیادتری خرج خریداری لباس عروسی خویش بکنید.
  • گذشته از اینکه لباس عروسی خویش را گزینش نمایید، خوب تر هست سالن برگزاری مراسم جشن را ببینید.
  • مسلماً لباس را پرو نمایید، هیچ وقت لباس عروسی که پرو نشده را گزینش نکنید.
  • اشخاص قد بلند تنها میتوانند طرح لباس عروس پرنسسی را گزینش کنند، این طرح لباس کوتاهی قد شما را زیادتر نشان میدهد.
  • مسلماً در گزینش رنگ لباس عروسی به رنگ پوست خویش نیز دقت نمایید.
  • در گزینش لباس عروس مسلماً به فرم اندام خویش توجه نمایید.
  • تجربه ها نشان میدهد که هیچ وقت با آقایان به خریداری لباس عروسی نباید رفت.

اکنون در این مطلب میخواهیم شما را با رنگ های گوناگون لباس عروس، و اینکه چه چیزهایی میتواند در گزینش رنگ لباس عروسی اثر بگذارد گفتگو کنیم.

مواردی که میتواند در گزینش رنگ لباس عروسی پر اهمیت و تاثیرگذار باشد :

  • قد عروس
  • رنگ پوست
  • جنس پارچه
  • لباس داماد
  • فصل عروسی
  • سنت ها

قد عروس

در گزینش رنگ لباس عروسی یکی از تاثیرگذارترین موارد، قد عروس هست. در صورتی که شما قد کوتاهی دارید خوب تر هست از رنگ‌های روشن بهره ببرید تا کوتاهی قد شما را نشان ندهد، لکن گزینش رنگ‌های تیره یکی از قوی ترین اشتباهاتی هست که میتوانید تکمیل دهید چون که این کوتاه بودن قد شما، مخصوصا در معادل داماد را به طور آشکار نشان میدهد. پس خوب تر هست در گزینش طرح لباس عروسی از گزینش رنگ های تیره پرهیز نمایید.

رنگ پوست

در صورتی که رنگ تصدیق را برای لباس عروسی خویش گزینش نموده شوید میتواند هارمونی نیکی با رنگ پوستتان داشته باشد، لکن یک گزینش غلط کافی هست تا شکوه و جلوه لباستان را از بین ببرد. همانطور که میدانید رنگ پوست‌های مختلفی وجود دارد که متناسب با آن نیز رنگ‌های مختلفی را میتوانید برای لباس عروسی خویش گزینش نمایید.

اقسام رنگ پوست

انتخاب لباس عروس بر اساس رنگ پوست

رنگ پوست تیره

این گروه از اشخاص خوب تر هست از گزینش رنگ هایی مثل زرد، نباتی دوری کنند عالی ترین رنگ برای پوست های تیره رنگ سفید خالص هست لکن رنگ های صورتی، آبی روشن، طوسی روشن نیز میتواند گزینش مناسبی برای این گروه از اشخاص باشد، سعی نمایید رنگی را برای لباس عروس خویش گزینش نمایید تا با رنگ پوست خودتان اندکی تضاد داشته باشد تا زیبایی لباس عروس شما را به طور واضح نشان دهد.
لکن از گزینش رنگ هایی با تنالیته‌های مشکی، زرشکی، قرمز تیره، آبی فیروزه‌ای، قهوه‌ای دوری نمایید چون که غلط ترین شغل گزینش این رنگهاست. سعی نمایید طرح لباس عروسی را گزینش نمایید که متناسب با رنگ پوستتان باشد.

رنگ پوست معمولی

در صورتی که رنگ پوست معمولی دارید شما در گزینش رنگ آنچنان محدودیتی ندارید و حدودا از همه ی رنگ‌ها میتوانید بهره ببرید، لکن پرطرفدارترین رنگ‌ها برای این گروه از اشخاص،میتواند رنگ‌های کرم و پوست پیازی و یاسی باشد. لکن اشخاص دارای پوست معمولی نیز بایددر گزینش رنگ لباس عروسی خویش از مجموعه رنگ‌های مغزپسته‌ای ، قهوه‌ای تیره دوری کنند چون که این گروه از رنگ‌ها برای این مجموعه گزینش اشتباهی هست.

مدل لباس عروس جدید

رنگ پوست روشن

عالی ترین رنگ لباس عروس برای پوست های روشن میتواند رنگ‌های زرد، لیمویی، نباتی، طلایی، سفید‌های دارای تناژ گرم باشد. این گروه از اشخاص به خاطر روشن بودن پوستشان نمیتوانند از رنگ‌های سفید خالص استفاده کنند چون که شباهت خیلی شدیدی بین رنگ پوست و رنگ لباس عروس ساخت میشود که زیبایی و شکوه لباس را از بین خواهد برد. این گروه از اشخاص که دارای رنگ پوست روشنی می باشند می بایست از گزینش رنگ‌های نارنجی، صورتی، ارغوانی و قرمز برای طرح لباس عروس خویش دوری کنند.

پس گذشته از گزینش رنگ لباس عروس مسلماً به رنگ پوست خویش توجه نمایید، علاوه بر رنگ پوست سرد و گرم بودن (تناژ) آن نیز میتواند در گزینش رنگ لباس عروس تاثیرگذار باشد. در باقی مطلب کانال‌هایی را برایتان تشریح میدهیم تا بتوانید علاوه بر رنگ پوست خویش تناژ آن را نیز معین نمایید.

ترند مدل لباس عروس

تناژ سرد لباس عروس

  • کسانی که چشمانی به رنگ آبی، طوسی و سبز دارند و موهایی به رنگ قهوه ای، بلوند و دودی دارند.
  • کسانی که در بخش ساعد دستشان رگ‌ها به رنگ آبی و بنفش دیده میشوند.
  • کسانی که در زمان قرار گرفتن در معرض خورشید پوستشان سریعاً قرمز میشود.

این سه گروه از کسانی می باشند که تناژ پوست آنان سرد هست و عالی ترین گزینش رنگ برای لباس عروسی این گروه از اشخاص میتواند رنگ های؛ هلویی، آبی روشن، سبز آبی، مرجانی، سبز روشن باشد. این گروه از اشخاص می بایست از گزینش رنگ‌های تیره برای لباس عروسی که موجب تضاد بین رنگ پوست آنان و لباس میشود بپرهیزند تا بتوانند گزینش تصدیق را داشته باشند.

تناژ گرم لباس عروس

  • کسانی با رنگ چشم‌های قهوه ای و عسلی و رنگ موهای نارنجی، مشکی، زرد، قرمز و بلوند.
  • کسانی که در بخش ساعد دستشان رگ‌های به رنگ سبز دیده می‌شوند
  • کسانی که زمانی در معرض آفتاب قرار میگیرند پوست آنان طلایی، قهوه‌ای می‌گردد

این سه گروه از اشخاص دارای تناژ پوستی گرم می باشند، و عالی ترین گزینش رنگ برای طرح لباس عروس این گروه از اشخاص میتواند رنگ‌های زرد، طلایی، قرمز، آبی، بنفش، کهربایی باشد. اشخاص در گزینش رنگ‌های تیره محدودیتی ندارند و به آسانی میتوانند از رنگ‌های تیره برای لباس عروسی خویش استفاده کنند. لکن گروه غیر از این از اشخاص وجود دارند که تناژ پوستیشان بین این گرم و سرد قرار گرفته هست، دارای تناژ پوستی مختلط می باشند و عالی ترین گزینش رنگ لباس برای این اشخاص میتواند رنگ های آبی، صورتی، رنگ های براق و درخشان باشد و می بایست از گزینش رنگ های زیاد تیره همانند دودی، قهوه ای، خاکستری به منزله ی رنگ لباس عروسی بپرهیزند.
شما با گزینش یک رنگ مطلوب میتوانید هارمونی رنگ لباس عروسی خویش را با رنگ پوستتان به زیبایی نشان دهید. پس در گزینش رنگ لباس عروسی خویش توجه نمایید فقط یک غلط کافی هست تا عالی ترین شب شما را جایگزین به بدترین خاطره کند.

گروه‌بندی رنگ سفید

همانطور که میدانید رنگ لباس عروسی در اصل سفید هست، لکن همین رنگ سفید خویش گروه بندی‌های متفاوتی دارد، گروه بندی رنگ سفید برای لباس عروس را به طور جامع در این بخش تشریح میدهیم.

مدل لباس عروس

لباس عروس سفید خالص

این رنگ سفید برجسته افرادی هست که پوست های تیره دارند، تا با تضاد بوجود آمده بین رنگ پوست و لباس، شکوه لباس نشان داده گردد.

لباس عروس سفید طبیعی

این رنگ از سفید به اندازه ی سفید خالص براق نیست و مطلوب برای افرادی دارای رنگ پوست روشن هست.

سفید نباتی

این رنگ به خاطر داشتن تناژ گرمی میتواند عالی ترین گزینه انتخابی برای همه ی اشخاص هست.

لباس عروس سفید یخی

این رنگ خیلی مطلوب برای کسانی هست که پوست زردی دارند، در این رنگ از سفید، شما تلالویی از طوسی را خواهید دید.

لباس عروس سفید بژ

این رنگ مطلوب برای کسانی هست که کمی رنگ پوستشان به تناژ سرد برسد.

جنس پارچه

علاوه بر مواردی که در زمینه ی گزینش لباس عروس گفتیم جنس پارچه نیز میتواند در گزینش رنگ لباس عروسی تاثیرگذار باشد. زیادی از پارچه‌ها می باشند که در تنالیته‌های گرم زیباتر دیده میشوند و زیادی نیز در تنالیته‌های سرد، به منزله ی نمونه استفاده از پارچه ساتن. عالی ترین رنگ‌های ساتن که جلوه‌ی براق تر و زیبا‌‌تری دارند رنگ‌های مشکی و سفید آن هست. اگر چه در لباس عروسی از رنگ سفید زیادتر استفاده می‌گردد.

رنگ لباس داماد

رنگ لباس عروس در هند

در گزینش لباس عروسی، رنگ لباس داماد نیز میتواند دخیل باشد. در صورتی که بخواهید رنگ لباس عروسی خویش را با کروات و یا پیراهن آقا داماد ست نمایید و یا در مجموع رنگ لباس عروس و داماد یکی باشد، خوب تر هست نخست به پیگیری کت و شلوار دامادی بروید. موافق بودن رنگ لباس عروس و کروات داماد شغل خیلی پسندیده و شیکی هست.

فصل عروسی

شما میتوانید گزینش رنگ برای لباس عروسی خویش را بر مبنا فصلی که قرار هست مراسم در آن گرفته گردد گزینش نمایید.

انتخاب لباس عروس بر اساس فصل

فصل بهار

در صورتی که شما عروسی خویش را میخواهید در این فصل خیلی زیبا برگزار نمایید پس خوب تر هست از رنگ‌های پاستیلی و ملایم همچون سبز، صورتی، آبی روشن در لباس عروسی خویش بهره ببرید، این رنگ‌ها عالی ترین گزینش بر مبنا فصل برای شما هست.

فصل تابستان

برای برگزاری جشن خویش در فصل تابستان خوب تر هست، رنگ‌هایی را گزینش نمایید که قدرتمند تر باشند تا اکنون و هوای گرم تابستانی را به شما منتقل کند گزینش رنگ‌های آبی تیره، سبز، قرمز، زمردی میتواند عالی ترین گزینه‌ها برای گزینش رنگ لباس عروسی متناسب با فصل تابستان باشد.

فصل پاییز

این فصل، فصل عاشقان هست. عالی ترین گزینه‌ها برای گزینش رنگ لباس در این فصل عاشق میتواند رنگ‌های زرد، نارنجی، قهوه‌ا‌ی روشن و قرمز پاییزی برای لباس عروسی شما باشد. با گزینش این رنگ‌ها عروس پاییز میشوید.

فصل زمستان

فصل زمستان که از نظر رنگی حدودا خنثی هست گزینش‌های زیادی را پیش رو دارید. استفاده از رنگ سفید خالص، رنگ های سبز، قرمز عالی ترین گزینه‌های انتخابی برای لباس عروسی شما میتواند باشد.

سنت‌ها

لباس عروس مسلماً می بایست مکرر سفید باشد. این اطلاق نمی‌تواند درست باشد چون که در زیادی از کشورهای دنیا سنت‌ها و رسومات بر رنگ لباس عروسی اثر دارد. لباس‌هایی رنگارنگ که هر کدام از این رنگ‌ها معنی و معنا مخصوص خویش را نشان میدهد.

مرز و بوم هندوستان

لباس عروس الهام گرفته از رنگ‌های تنوع هست، لکن استفاده از رنگ قرمز و صورتی در لباس عروسی هندی نماد حالت، عشق، مهربانی هست که عروس با پوشیدن این لباس معنا خویش را از آغاز زندگی تازه به داماد نشان میدهد.

لباس عروسی هندی
مرز و بوم چین

استفاده از لباس عروس سرتاسر قرمز موجب خوشبختی و سعادت برای زندگی تازه آنان میشود.

لباس عروس چینی
مرز و بوم ژاپن

استفاده از رنگ سفید در کیمونو‌ها به منزله ی لباس عروسی، نشان دهنده‌ی آغاز زندگی تازه و نماد خوشبختی هست. در گذسته در این مرز و بوم برای لباس عروسی از کیموتنو استفاده میکردند لکن امروزه غیر از این استفاده از آن منسوخ شده هست.

لباس عروسی ژاپنی
مرز و بوم نیجریه

هر منطقه‌ای قواعد و رسوم برجسته به خودشان را دارد لکن استفاده از رنگ‌های روشن برای لباس عروسی در این مرز و بوم خیلی متداول هست.

مرز و بوم اسپانیا

برای لباس عروس از رنگ مشکی استفاده میکنند، در کمتر جایی استفاده از این رنگ به منزله ی رنگی برای لباس عروسی استفاده گردد. آنان معتقدند که عروس و داماد تا آخرین لحظات زندگی خویش با نیز خواهند بود و هیچ وقت از نیز جدا نمیشوند.

لباس عروس اسپانیایی

مرز و بوم آلمان

لباس عروس‌ اغلب به دو رنگ سفید و سیاه دیده میشوند، در اصل همنشینی این دو رنگ در لباس عروس نشان دهنده‌ آن هست که دو شخص با همه ی اختلاف‌هایشان میتوانند در کنار نیز قرار بگیرند و زندگی جدیدی را آغاز کنند.

مرز و بوم مکزیک

که مردمانی خیلی شاد و خوشگذران دارد، طرح لباس عروس به رنگ‌های قرمز، زرد، آبی دوخته میشوند و روی همه ی پارچه گلدوزی‌های رنگی رنگی ریز و درشت زیادی قرار میگیرد که نشان دهنده‌ی همان شاد بودن و خوشگذرانی آنان هست.

لباس عروس مکزیکی

مرز و بوم مالی

لباس عروس و داماد می بایست نیز رنگ نیز باشند. در این مرز و بوم از لباس عروسی سفید استفاده میکنند و داماد نیز رنگ لباسش می بایست با رنگ لباس عروس یکی باشد.

مرز و بوم آفریقای جنوبی

بر مبنای سنت‌ها عروس با قرار دادن کلاه و آویز کردن گردنبندهای رنگی در جشن خویش سازمان میکند.

لباس عروس آفریقا

مرز و بوم لهستان

به منزله ی لباس عروسی استفاده میشود، لباسی هست که گلدوزی‌های آن کاملاً با دست تکمیل شده و بار هنری بالایی دارد. در این طرح روی پارچه‌های رنگ کرم گل‌هایی با رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی گلدوزی می‌کنند.

مرز و بوم یمن

لباس عروسی، لباسی طلایی با جواهرات و زیورآلات طلایی رنگ هست که برای روز عروسی خویش به تن می‌کنند.

مدل لباس عروس در کشور یمن

رنگ های لباس عروس

همانطور که میدانید هر رنگی نشان دهنده ی معنی و معنا متفاوتی هست، این مسئله در زمینه‌ی طرح لباس عروس نیز صدق میکند. همانطور که در بالا تشریح دادیم در زیادی از مرز و بوم‌ها بر مبنا سنت و رسومات قدیمی خویش لباس عروس را رنگی میدانند و از رنگ سفید استفاده نمیکنند. بعضی از آنان معتقد می باشند همین عزت به قواعد و سنت‌های گذشتگان هست که موجب خوشبختی و سعادت برای عروس و داماد میشود. هر رنگی که در طرح لباس عروس استفاده گردد نشان دهنده‌ی معنی و مفهومی هست، اکنون میخواهیم رنگ‌ها و معنی و مفهومی که القا میکند را برایتان تشریح دهیم.

لباس عروس سفید

نشان دهنده ی خلوص، پاکی و صداقت هست.

لباس عروس سیاه

گزینش این لباس به منزله ی لباس عروسی،نشان دهنده‌ی آن هست که این زندگی دوام و بقای بسیاری ندارد، از گذشته رنگ مشکی در زیادی از کشورهای و اقوام گوناگون نماد شوم بودن داشته هست.

لباس عروس آبی

رنگ آبی نشان دهنده‌ی صداقت و راستگویی شخص هست.

لباس عروس سبز

نماد بدشانسی و نحسی هست.

عالی ترین رنگ های سال 2020

لباس عروسی در سال 2020

بر مبنای نظر سنجی که در ابتدای سال 2020 مطرح شد، از بین همه ی رنگ‌ها، عالی ترین رنگ‌های سال برای طرح لباس عروس گزینش شدند:

  • دارچین رز و داستی گل رز
  • مایل به زرد و سبز
  • صورتی سرخ، سبز و دارچین رز
  • سبک حرفه ای روستایی در سایه های خاکستری
  • آبی روشن، خاکستری آبی و بورگوندی
  • مریم گلی و روشن مایل به قرمز
  • بژ روشن و شامپاین

لکن در پایان بر مبنای نظر کارشناسان و طراح های به نام فرانسوی رنگ هایی تحت منزله ی مطلوب‌ترین ر‌نگ‌های لباس عروسی گزینش شدند، در شناساندن این رنگ‌ها، رنگ پوست اشخاص هم ملاک قرار داده شده هست. حدودا بیشتر اشخاص یکی از این رنگ‌ها را مد نظر قرار میدهند:

  • زمرد، کرم و طلا. نگاره به دست لی‌بنیک …
  • زرد و آبی
  • سفید خالص و مریم گلی
  • سبز، آبی کمرنگ و طلایی
  • شامپاین، سبز و سیاه
  • هلویی، مریم گلی و آبی روشن
  • طلا و صورتی