اصول انتخاب رنگ دکوراسیون

اصول انتخاب رنگ دکوراسیون

فهرست مطالب

قواعد گزینش رنگ دکوراسیون

قواعد گزینش رنگ دکوراسیون

مکرر گزینش درست مدیون معرفی تمام می باشد، به این شکل می خواهیم به این سوال جواب دهیم که هنگامی برای دکوراسیون خانه خویش می خواهید رنگی را گزینش نمایید آن را به شکل علمی گزینش نمایید یا به شکل سلیقه ای؟

رنگ از چالش برانگیزترین مذاکره های تولید داخلی انگاشته می گردد چون تاثیرات رنگ بر آدم و همینطور خارج زندگی او امروزه بیشتر از پیش بر همگان آشکار گشته و تحقیق های پر مصرف خیلی دراین باره سامان شده می باشد.

رنگ دکوراسیون

رنگ دکوراسیون را چطور گزینش کنیم؟

رنگ ها علاوه بر اثر بر احساسات انسانی و تبدیل روحیه اشخاص، فضا را به زیبایی آراسته و در زندگی خاکستری امروزی می تواند تاثیرات عمیقی را در جامعه ساخت کند.
نورها و بافت متریال ها بر رنگ خیلی اثرگذار بوده و می تواند رنگ را روشن یا تیره تر و یا براق و دنبال با سایه روشنی جلوه گر نماید از این رو در در وقت گزینش رنگ برای بخش های گوناگون در فضای بیرونی و نمای ساختمان و همینطور در دکوراسیون داخلی می بایست به بافت و انعکاس نورها در فضا دقت گردد.
 
رنگ دکوراسیون

گزینش رنگ دکوراسیون 2017

لیکن در دکوراسیون داخلی و گزینش رنگ مبلمان مکرر این سوال مطرح می باشد که خوب تر می باشد چه رنگ و یا رنگ هایی در ترکیب با نیز استفاده گردد و مناسب ترین گزینه برای فضای مذکور چه رنگ هایی می تواند باشد؟ در جواب به این سوال می توان گفت علاوه بر در نظر گرفتن نوع فضا و کاربری آن، ابعاد فضا، نوع و بافت متریال ها و دقت به مقدار نور وارد شده برای گزینش درجه روشنی رنگ عامل ها غیر از اینی سان سلیقه و دقت به ابعاد روانشناختی رنگ ها و از جهت به جز آن دقت به خصوصیات و رنگ های مکمل و متضاد از ضرورت ویژه ای دارا می باشد.

همگی ما همیشه در زندگی روزمره از رنگ ها استفاده می کنیم از لباس هایی که به تن می کنیم ، فضاهای رنگی که گام می گذاریم و اجسام و اقلام رنگی که در فضا می بینیم کل و کل بر زندگی روزمره ما اثرگذاشته و به همین باعث معرفی رنگ ها برای گزینش رنگ های مطلوب خیلی دارای ضرورت میباشد.
معرفی رنگ:

 
ارنگ دکوراسیون

قواعد گزینش رنگ دکوراسیون

رنگ ذاتا دارای دمایی می باشد که در تقسیم بندی به رنگ های گرم و سرد و خنثی قابل تفکیک هستند رنگ های گرم حاوی قرمزها، نارنجی ها و زردها هستند و رنگ های سرد حاوی آبی ها و سبزها و رنگ های تم سفید و خاکستری در محدوده رنگ های خنثی تفکیک می شوند.
مدل های رنگ:
 
رنگ دکوراسیون

راهنمای گزینش رنگ دکوراسیون

مدل رنگ، دستاورد جایگزین ترکیبات رنگی به مجموعه ای از قوانین، در یک پالت رنگی مدل داخلی می باشد که بر مبنای نظریه رنگ، دیزاینر به شکل خلاقانه رنگ ها را در ترکیبی متناسب گزینش و سازماندهی می نماید که این تقسیم بندی با دقت به چرخه رنگ ایتن که در شمایل زیر آورده شده تفکیک شده می باشد و حاوی مورد ها زیر میباشد :
رنگ های مکمل:رنگ های متضاد و متقابل در دایره رنگ
رنگ های مشابه:رنگ های مجاور در دایره رنگ
تک رنگ :رنگ های واحد با درجه گوناگونی در خلوص و روشنی
رنگ های چهارگانه:دو جفت رنگ مکمل و متقبل در دایره رنگ
رنگ های سه گانه:رنگ های با فاصله یکسان پیرامون دایره رنگ
رنگ های مکمل دوگانه:رنگ مکمل با دو رنگ مجاور
رنگ های متضاد:7 وضعیت تضاد که دایره رنگ یا چرخ رنگ ایتن معین نموده می باشد که تضاد رنگی تاثیرات متقابل رنگ ها بر نیز را مورد وارسی قرار داده می باشد که به شرح زیر می باشد:
*****
تضاد فام رنگ:رده بندی تدریجی رنگ در طیف مرئی را فام رنگ می گویند که در آخر خلوص و درخشندگی به شغل می رود.
تضاد تیره روشن:به کارگیری رنگ ها در بین سیاه و خاکستری
تضاد سرد-گرم:به کارگیری رنگ های سرد و گرم برای ساخت تعادل نسبی فضا
تضاد مکمل:استفاده از تعدادی رنگ مکمل در کنار نیز
تضاد همزمان:دستاورد خطای دید می باشد در اصل تضاد نیز هنگام به یک رنگ خنثی یا رنگ غیر از اینی غیر از مکمل در کنار خویش احتیاج دارد.
تضاد اشباع یا خلوص رنگ:در تضاد اشباع یا خلوص رنگ برای ساخت نتایج مختلف رنگ به چهار روش تبدیل می یابد از روش افزودن رنگ های سفید، سیاه، خاکستری و افزودن رنگ مکمل
تضاد وسعت رنگ:این تضاد به قدرت نسبی رنگ باز می شود که در یک نظام در معادل به جز آن رنگ ها انجام می کند. در اصل برای ساخت تعادل واجب می باشد تا وسعت و هماهنگی بین رنگ ها ساخت گردد.
گزینش اصولی رنگ ها زیبایی و هارمونی زیادتری به دکوراسیون بخشیده و آگاهی داشتن قواعد رنگ هم یاری اضافه برای روح بخشیدن به فضا و ترکیب بندی متعادل در دکوراسیون منزل خواهد بود.
 
رنگ دکوراسیون

گزینش ترکیب رنگ های دکوراسیون

 در جامعه امروزی بواسطه سبک زندگی حاکم و به دلایل گوناگون در سرزمین ما چه در پوشش لباس ها و چه رنگ های خارج اطراف کمتر از پیش از رنگ استفاده می گردد و جامعه بیشتر از پیش محتاج استفاده جسورانه از رنگ برای تبدیل احساسات و خارج زندگی متعادل میباشد و دانش از قواعد ترکیب رنگ ها و معرفی خصوصیات هر رنگ نیازی می باشد که به وضوح حالت می گردد و مسیری می باشد که گرافیست های بایستی هوشمندانه مورد دقت قرار دهند.

گزینش مناسب ترین ترکیب رنگ ها برای دکوراسیون +تصویر

53

این مقاله سودمند بود ؟30

مسلماً بخوانید : استودیو آپارتمان چیست
منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *