چطور درست عطر بزنیم تا بویش همه جا را بردارد؟

چطور درست عطر بزنیم تا بویش همه جا را بردارد؟

فهرست مطالب

چگونه درست عطر بزنیم تا بویش کل جا را بردارد؟

رایحه‌ی شما، نقشی اصلی در چگونگی برداشت دیگران از شما و اینکه شما را چطور به علت بیاورند دارد. به این ترتیب، انگار رایحه شما شبیه قسمتی از شخصیت شماست که می‌توانید به دلخواه خودتان آن را به برتری‌هایتان افزوده نمایید. با این اکنون، چه بخواهید از ادکلن بهره ببرید تا جالب‌تر بمانید و چه به جست و جو بالا بردن اطمینان به نفس‌تان بمانید، پیش از هر مورد می بایست بدانید که چطور از آن به وضوح بهره ببرید. استفاده و زدن ادکلن هنری هست که می‌توانید سریعاً در آن استاد شوید. شی ای که به آن احتیاج دارید یک مشاوره درست حول آن هست که چگونه یک ادکلن نیکو گزینش نمایید، کجا و چه هنگامی از آن بهره ببرید، چه میزان از آن بهره ببرید و چگونه از آن نگهداری نمایید. خوشبختانه ما کل این پاسخ‌ها را در دست داریم و این راهنمای خلاصه و سودمند را برای شما جمع‌آوری نموده‌ایم.


به کجا ادکلن بزنیم؟


برای استفاده درست از ادکلن، می بایست بدانید که آن را به کجا بزنید. در وضعیت ایده‌آل، آقایان می بایست ادکلن‌شان را به نقاط نبض یا بخش‌های گرم بدن‌شان بزنند. این مناطق از حرف گردن، سینه، شانه‌ها، مچ دست و داخل آرنج‌ها، به لطف گرمای‌شان می‌توانند رایحه ادکلن را خوب تر منتشر کنند و این به آن معنی هست که با زدن ادکلن به این مناطق، احتیاج به استفاده از میزان کمتری ادکلن دارید. از بین این مناطق یک یا دو نقطه را برای زدن ادکلن گزینش نمایید. علی‌الخصوص، گزینش مچ‌ها و گردن، یک ترکیب ایده‌آل هست. با وجود آن‌که زیربغل، کنار بازو و پشت زانوها نیز مناطق گرمی می باشند، ولی عموماًً برای زدن ادکلن مناطق مناسبی نیستند.

ادکلن زدن


چگونه ادکلن بزنیم؟


  • بعد از آن که از حمام بیرون آمدید، به پوست تمیز و خشک‌تان ادکلن بزنید.
  • ادکلن را در هوا اسپری نکنید و به جهت آن بروید.
  • به نقاط نبض شبیه گردن و مچ دست‌تان ادکلن بزنید.
  • ادکلن را در فاصله ۳ تا ۶ اینچی از پوست‌تان نگه دارید و اسپری نمایید.
  • بیشتر از مقدار ادکلن نزنید (دو تا چهار بار اسپری کردن عالی هست).
  • بعد از ادکلن زدن، آن را به پوستتان نمالید.
  • هر لحظه حالت کردید بوی ادکلن‌تان کم شده هست، ادکلن مچ دست‌تان را تجدید نمایید.

مدل های مختلف ادکلن کدام‌ها می باشند؟


گذشته از آن که یک ادکلن را گزینش نمایید، می بایست ابتدا مدل های مختلف گوناگون ادکلن‌ها را بشناسید. هنگامی که با کل‌ی مدل های مختلف ادکلن مانوس شوید، قادر خواهید بود تا ادکلنی را گزینش نمایید که زیادتر از کل، با نیازهای شما نیز‌خوانی داشته باشد. ایضاً می‌توانید بفهمید که چرا برخی از ادکلن‌ها ارزان‌اند، در صورتی که برخی غیر از این از ادکلن‌ها فوق‌العاده گران می باشند. معمولاًً این ارزش‌ها زیادتر از کل، به درصد ماده معطر در ادکلن بستگی دارد که در عمل، مقدار ماندگاری آن روی پوست شما را تعیین می‌کند. برای نمونه، ادکلن‌های Eau De Toilette شامل حدود ۱۰ درصد ماده معطر می باشند و زیادتر از تعدادی ساعت ماندگاری ندارند. از سمت غیر از این، ادکلن‌های Eau De Parfum شامل مقدار زیادتری ماده معطر بوده (۱۵ درصد تا 20 درصد) و به طرز چشم‌گیری ماندگارتر می باشند. به همین خاطر ارزش بالاتری نیز دارند. ایضاً، در لحظه شناخت مدل های مختلف ادکلن‌ها، می بایست به تمایز بین ادکلن‌های مناسبتی و ادکلن‌های پیاده سازی شده توجه نمایید. ادکلن‌های پیاده سازی شده به دست برند‌های گوناگون پیاده سازی می‌شوند و بسیاری متداول می باشند. این ادکلن‌ها برای مصرف انبوه پیاده سازی شده‌اند، که به این معنی هست که عموماًً بوی ملایم‌تر و معمولی‌تری دارند تا اشخاص زیادتری از آنان خوش‌شان بیاید. ایضاً این ادکلن‌ها عموماًً از مواد معمولی‌تری ساخته می‌شوند تا ارزش‌شان کمتر گردد و بشود آنان را با حجم زیادتری طراحی کرد. از سمت غیر از این، ادکلن‌های مناسبتی برای کاربر‌های سختگیرتر با ذائقه‌های ناب‌تر پیاده سازی می‌شوند. این ادکلن‌ها عموماًً بوی جسورانه‌تری دارند و ارزش‌شان از ادکلن‌های پیاده سازی شده بالاتر هست.

راهنمای میزان غلظت و ماندگاری انواع عطر


چگونه یک ادکلن نیکو گزینش کنیم؟


هنگامی نوبت به یک بوی نیکو می‌رسد، می بایست بدانید چگونه یک ادکلن نیکو گزینش نمایید. برای تکمیل این فعالیت، نخست کمی از ادکلن را از فاصله مطلوب روی یک کارت امتحانی اسپری نمایید و بنابراین امتحان نمایید که کدام بو با ذائقه‌ی شما نیز‌خوانی زیادتری دارد. در لحظه گزینش به یاد داشته بمانید که ادکلن‌های جدید و سبک برای فصل تابستان مطلوب‌اند، در صورتی که ادکلن‌های با بوی غلیظ‌تر و رایحه‌ی چوب و یا ادویه، برای فصل زمستان مطلوب می باشند. بنابراین مطمئن شوید که ادکلن انتخابی‌تان با پوست شما سازگاری دارد. برای تکمیل این فعالیت، کمی از ادکلن را روی مچ دست‌تان اسپری نمایید و همه ی طول روز آن را مدام بو نمایید تا ببینید چگونه با چربی پوست‌تان واکنش می‌دهد و بوی آن چه مدت دوام دارد. تکمیل این کارها به شما هم یاری می‌کند که پیش از خریداری یک ادکلن، مطمئن شوید که آیا برای شما پر مصرف می باشد یا نه.
در این قسمت، ایضاً پر اهمیت هست که بدانید چگونه یک ادکلن در طول لحظه از بین می‌رود. ادکلن‌ها از مواد گوناگون با ماندگاری‌های کم، ماندگاری متوسط و مواد بیس یا پایه ساخته شده‌اند. این مواد روی پوست با سرعت‌های مختلفی تبخیر می‌شوند و مقدار ماندگاری ادکلن را تعیین می‌کنند. مواد با ماندگاری کم تقریباًً بین ۱۵ تا ۱۲۰ دقیقه ماندگاری دارند، در صورتی که مواد با ماندگاری متوسط شی ای بین ۳۰ دقیقه تا ۵ ساعت دوام می‌آورند و مواد پایه که ماندگارترین جز در هر ادکلن می باشند، بین ۲ تا ۸ ساعت یا زیادتر دوام می‌آورند. برای آن که مطمئن شوید از بوی یک ادکلن خوش‌تان می‌آید، مسلماًً خودتان ادکلن را گزینش نمایید. اجازه ندهید که فرد بعدی ادکلن را برای شما گزینش کند و هیچ موقع ادکلنی را تنها به علت آن که دوست‌تان آن را خریده هست و از آن راضی هست، نخرید. از آنجایی که بوی ادکلن‌ها روی اشخاص گوناگون اختلاف می‌کنند، پر اهمیت هست که مسلماًً گذشته از خریدن یک ادکلن آن را روی پوست خودتان امتحان نمایید.

ادکلن


از ادکلن‌ها کجا نگهداری کنیم؟


جایی که در آن از ادکلن‌های‌تان نگهداری می‌نمایید، می‌تواند بر روی رایحه و مدت ماندگاری آنان موثر باشد. به همین خاطر کافی هست درباره محل و روش نگهداری از ادکلن‌های‌تان سختگیر بمانید. گذاشتن ادکلن‌تان در جایی که تغییرات گرمایی سریعی دارد، به عنوان مثالً روی کمد داخل حمام منزل، موجب می‌گردد که ماندگاری رایحه ادکلن‌تان کم گردد. نور خورشید نیز همین تاثیر را دارد، پس مطمئن شوید که جای نگهداری ادکلن‌های‌تان دور از پنجره باشد. در صورتی که می‌خواهید به ماندگاری بوی ادکلن‌تان هم یاری نمایید، خوب تر هست آنان را در مکانی نگه دارید که عموماًً تاریک، خنک و سرد هست. در عمل کمد اتاق خواب‌تان می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

اسپری کردن ادکلن‌


چقدر ادکلن بزنیم؟


هنگامی که ادکلن مورد تمایل‌تان را پیدا کردید، پر اهمیت هست که بدانید چگونه به وضوح از آن بهره ببرید. این به آن معادل هست که علاوه بر این که می بایست بدانید به کجای بدن‌تان ادکلن بزنید، می بایست بدانید از چه میزان ادکلن بهره ببرید. در صورتی که میزان بسیاری کمی ادکلن بزنید، کسی نمی‌تواند رایحه ادکلن گرانبهای شما را احساس کند، و در صورتی که اضافه ادکلن بزنید موجب می‌گردد که مشام اشخاص به شمایل ناخوشایندی پر گردد. پس می بایست دقیقاً به اندازه ادکلن بزنید. در عمل این که به چه شمار اسپری ادکلن احتیاج دارید، به نوع ادکلنی که استفاده می‌نمایید بستگی دارد. در صورتی که برای یک ادکلن با رایحه استوار احتمالاً دو یا سه اسپری کافی باشد، برای یک ادکلن ملایم‌تر بهاری یا تابستانی امکان دارد ۴ تا ۶ اسپری کافی باشد تا همان تاثیر را داشته باشد. برای آن که به استفاده از ادکلن عادت نمایید هر روز از آن بزنید. ایضاً فراموش نکنید که در طول روز ادکلن‌تان را تجدید نمایید. خصوصاً در صورتی که از ادکلن‌های Eau De Toilette استفاده می‌نمایید. برای تکمیل این فعالیت کافی هست یک یا دو اسپری ادکلن روی مچ دست‌های‌تان بزنید تا بوی آن سراسرً تجدید گردد.

زیادتر بخوانید: فوت و فن خریداری یک عطر نیکو

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *