درمان‌های دارویی کرونا

درمان‌های دارویی کرونا

فهرست مطالب

درمان‌های دارویی کرونا

درمان‌های دارویی کرونا چیست؟ آیا داروهای ضد ویروس همچون رمدسیور در درمان کرونا موثر هست؟ در مقایسهٔ رمدسیور با دارونما در بیشتر از ۱۰۰۰ بیمار بستری‌شده به ‌دلیل کووید ۱۹، معین شد بیمارانی که رمدسیور دریافت نموده‌اند در مقایسه با بیمارانی که دارونما دریافت نموده بودند، با سرعت زیادتری بهبود یافتند. برای داده های زیادتر با ما دنبال شوید.

آیا داروهایی برای درمان کووید-۱۹ وجود دارد؟

آزمایش‌های بالینی متنوعی در اکنون پایان هست تا راهکار‌های درمانیِ مورد استفاده در دیگر بیماری‌ها را که می‌توانند در معادل کووید ۱۹ هم اثربخش باشند، وارسی کنند و ضمناً درمان‌های جدیدی پیدا کنند.

 

آیا داروی ضد ویروسی برای کووید-۱۹ وجود دارد؟

پزشکان شاید داروی ضد ویروسی به نام رمدسیور را به شما بدهند. رمدسیور نخستین دارویی هست که در اکتبر ۲۰۲۰ به دست سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان بیماران کوویدِ بستری‌شده در بیمارستان که بیشتر از 12 سال دارند، تایید شده هست. تحقیقات نشان می‌دهد بعضی از بیماران پس از مصرف این دارو فوری‌تر بهبود می‌یابند. Remdesivir برای مبارزه با ابولا ابداع شده هست، لیکن FDA حکم استفادهٔ اضطراری را صادر نموده هست تا پزشکان بتوانند از آن برای درمان کووید-۱۹ استفاده کنند.

سازمان بهداشت بین المللی (WHO) توصیه‌ای مشروط، علیه استفاده از رمدسیور در بیماران بستری‌شده در بیمارستان، بدون دقت به شدت بیماری، صادر نموده هست، چون که در اکنون حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه رمدسیور علت زنده ماندن و دیگر نتایج در این بیماران بوده هست، وجود ندارد.

توصیهٔ مشروط وقتی صادر می‌گردد که شواهد پیرامون فواید و خطرات مداخله، از قطعیت کمتری برخودار باشند. در این مورد، توصیه‌ای مشروط علیه استفاده از رمدسیور وجود دارد. این بدان معنی هست که شواهد کافی برای حمایت از استفاده از آن وجود ندارد.

افزون بر این، دانشمندان در کوشش‌اند داروهای تازه طراحی کنند و بعضی از داروهای ضدویروسی در دسترس را آزمایش کنند تا ببینند آیا در درمان کووید-۱۹ مؤثر‌اند یا خیر.

 

چه راهکار‌های درمانی برای درمان ویروس کرونا وجود دارد؟

در اکتبر سال 2020، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی ضد ویروسی رمدسیور را برای درمان بیماران خاصی که به‌دلیل کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند، تصویب کرد.

در نوامبر سال 2020، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفادهٔ اضطراری را به دو درمان آنتی‌بادی مونوکلونال اعطا کرد (باملانیویماب، ساخته‌شده به دست الی لیلی؛ و ترکیبی از کاسیریویماب و ایمدویماب، ساخته‌شده به دست Regeneron). هر دو راهکار درمانی برای بزرگسالان بستری‌نشده در بیمارستان و کودکان بالای 12 سال که علائم خفیف تا متوسط کووید ۱۹ داشته و در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری یا بستری شدن در بیمارستان‌اند، تایید شده هست. در این بیماران، درمان‌های تأییدشده می‌توانند خطر بستری شدن در بیمارستان و مورد ها اورژانس را کم شدن دهند. این راهکار‌های درمانی می بایست سریعاً پس از ابداع علائم به شکل داخل وریدی (IV) وارد کردن شوند.

دیگر راهکار‌های درمانی که تا الان تحت وارسی‌اند، شاید در دسترس کسانی باشند که در بیمارستان تحت درمان کووید ۱۹ می باشند.

 

آیا داروی ضدویروس رمدسیور برای درمان کووید ۱۹ مؤثر هست؟

دانشمندان در تماماً دنیا در اکنون آزمایش‌اند تا بدانند آیا داروهای قبلی که برای درمان دیگر عفونت‌های ویروسی استفاده می‌گردد، شاید در معادل ویروس کرونا هم مؤثر باشند یا خیر.

دارویی که خیلی مورد دقت قرار گرفته هست داروی ضد ویروسی رمدسیور هست. به نظر می‌رسد این دارو در آزمایشگاه، در محافظت از سلول‌ها در معادل عفونت ویروس کرونا، مؤثر هست.

مطالعات انسانی هم در اکنون پایان هست. یک مطالعهٔ به‌نیکی پیاده سازی‌شده در کاتالوگٔ پزشکی نیوانگلند در ماه مه سال 2020 منتشر شد. در مقایسهٔ رمدسیور با دارونما در بیشتر از 1000 بیمار بستری‌شده به‌دلیل کووید ۱۹، معین شد بیمارانی که رمدسیور دریافت نموده‌اند در مقایسه با بیمارانی که دارونما دریافت نموده بودند، با سرعت زیادتری بهبود یافتند (به‌طور میانگین 11 روز برای رمدسیور، در مقایسه با میانگین 15 روز برای دارونما). این از لحاظ آماری، تمایز قابل‌توجهی داشت. رمدسیور در بیماران کووید ۱۹ با حالت بدتر، از حرف بیمارانی که به دستگاه تنفس مصنوعی یا ماشین قلب و ریه متصل بودند، کمتر مؤثر بود.

با این اکنون، یک مطالعهٔ برتر پایان‌شده به منزله ی قسمتی از آزمایش همبستگی سازمان بهداشت بین المللی نشان داد که درمان بیماران مبتلا به کوویدِ بستری‌شده در بیمارستان با رمدسیور، خطر مرگ آنان را به‌طور قابل‌توجهی کم شدن نمی‌دهد و یا مدت بستری شدن آنان را کوتاه نمی‌کند. بعضی از متخصصان گویش نموده‌اند که احتمالاً بیماران بسیاری این دارو را خیلی دیر دریافت نموده و پس انتظار نمی‌رود که فایده‌ای داشته باشد.

در اکتبر سال 2020، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) رمدسیور را به منزله ی درمانی برای بزرگسالان و کودکان 12 سال به بالا با وزن حداقل 88 پوند، که به‌دلیل کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند، تصویب کرد.

هرچند سازمان بهداشت بین المللی (WHO) توصیه‌ای مشروط، علیه استفاده از رمدسیور در بیماران بستری‌شده در بیمارستان، بدون دقت به شدت بیماری، صادر نموده هست، چون که در اکنون حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه رمدسیور دلیل زنده ماندن و دیگر نتایج در این بیماران بوده هست، وجود ندارد.

توصیهٔ مشروط وقتی صادر می‌گردد که شواهد پیرامون فواید و خطرات مداخله، از قطعیت کمتری برخودار باشند. در این مورد، توصیه‌ای مشروط علیه استفاده از رمدسیور وجود دارد. این بدان معنی هست که شواهد کافی برای حمایت از استفاده از آن وجود ندارد.

 

 

منبع:

درمان‌های دارویی کرونا / درمان‌های دارویی کرونا / درمان‌های دارویی کرونا

 

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *