فواید موزیک ورزشی و دلیل بهتر ورزش کردن با موسیقی

فواید موزیک ورزشی و دلیل بهتر ورزش کردن با موسیقی

هنگام هر نوع ورزشی گوش دادن به موسیقی را فراموش نکنید. موزیک ورزشی در طول تمرین در بهتر ورزش کردن و افزایش انرژی شما تاثیر فوق العاده ای دارد.

فهرست مطالب

مزایا موسیقی ورزشی و خاطر خوب تر ورزش کردن با آهنگ

مزایا موسیقی ورزشی و خاطر خوب تر ورزش کردن با آهنگ

گوش دادن به آهنگ در طول تمرین به خلق انگیزه اکثر در اشخاص هم یاری می کند لکن با این مبحث که چرا آهنگ این حالت را در ما بر انگیخته می کند و مزایای گوش دادن به آن در طول تمرین چیست کمتر مانوس هستیم.

چه بخواهیم بدویم، چه تمرینات قدرتی سامان دهیم یا در کلاس بدنسازی سازمان کنیم، آهنگ کنش را ساده تر می کند. با مطالعه ی این قسمت از ورزش و سلامت نمناک معطوف اثرات موافق و مزایا موسیقی ورزشی خواهید شد.

ورزش با موسیقی

خوب تر ورزش خواهید کرد:

زمانی که آهنگ دلخواهتان را زمان ورزش گوش می دهید، حالت شادابی زیادتری می نمایید چون آهنگ بدون آنکه معطوف شوید انرژی زیادتری به شما برای دویدن، دوچرخه سواری و شنای سریعتر می دهد. آهنگ برای ورزشکاران همچون یک ماده مخدر قانونی هست که می تواند استقامت را تا 15 درصد تکثیر دهد.

سرگرم می شوید:

یک مطلب از آهنگ های مورد تمایل می تواند تمرین های پیش پا افتاده را به شی ای جایگزین کند که در اصل بدنبال آن هستید، پس از همین این روزگار آغاز نمایید.

ورزش را کیف قسمت تر می کند:

در صورتی که به ورزش تمایل ندارید و فقط به علت تناسب اندام، کم شدن وزن و یا حجیم کردن عضلات به تمرینات ورزشی می پردازید، بی شک در چنین شرایطی ورزش و باشگاه رفتن کنش چندان آسان ای نخواهد بود.

با گوش دادن به آهنگ مورد تمایل خویش زمان تمرینات ورزشی توانایی دارید اندیشه را از این که در اکنون سامان تمرینات ورزشی هستید دور نموده و ورزش را به فعالیتی کیف قسمت تر از آن چه به نظر می رسد جایگزین نمایید.

ورزش با آهنگ

اندیشه را از خستگی دور می کند:

گوش دادن به آهنگ در طول تمرینات منظم همچون دویدن، آهنگ می تواند دقت ورزشکار را را در مقایسه با حالت خستگی منحرف کند. این تکنیکی هست که خیلی از دوندگان ماراتن و ورزشکاران ورزشهای سه گانه به آن به موضوع مسئله ای برجسته و مجزا می نگرند.

درد را کم شدن می دهد:

گوش دادن به آهنگ احتیاج به داروهای مسکن و درد بعد از عمل را کم شدن می دهد. اگرچه آهنگ تبدیل دارو برای کنترل دردهای مزمن نیست لکن امکان دارد در طی ورزش شخص را از دردهای طبیعی دور کند. پس، به ورزش کردن اکثر، ترغیب می شوید.

به طور طبیعی شادی را تکثیر می دهد:

آهنگ به طور طبیعی موجب تکثیر ترشح دوپامین (انتقال دهنده عصبی )می گردد، پس گوش دادن به آهنگ در طول تمرین می تواند موجب تکثیر ترشح دوپامین و سروتونین (انتقال دهنده عصبی تقویت کننده ایجاد و خو) و در پایان شادی گردد.

فواید موزیک ورزشی

ناحیه آموزشی خوب تری را خلق می کند:

آهنگ می تواند به خاطر وجود تشابهاتی بین ریتم و حرکات بدن بشر سودمند اصل شود و باعث تکثیر راندمان سازمان کنندگان در تمرینات ورزشی گردد. آهنگ قادر هست اکتساب مهارتهای حرکتی را تکثیر داده و ناحیه آموزشی خوب تری را خلق نماید.

استرس و اضطراب را کم شدن می دهد:

در مقاله مزایا موسیقی پیش از این در نمناک خواندید که گوش دادن به آهنگ مطلوب در زمان تمرینات کششی یا یوگا(آهنگ بدون کلام) می تواند به شما هم یاری کند تا در طول روز استرس را کم شدن دهید و آرامش زیادتری داشته شوید.

تمرکز را تکثیر می دهد:

گوش کردن به آهنگ لحظه سامان تمرینات ورزشی باعث تکثیر تمرکز روی تمرینات می گردد در صورتی که مشغله فکری بسیاری دارید، و به هرچیزی از شام شب گرفته تا موارد روزمره ذهن می نمایید، برای تکثیر تمرکز زمان تمرینات ورزشی آهنگ گوش دهید.

آهنگ به خاموش کردن صداهای اندیشه و ناحیه اطراف هم یاری نموده و باعث می گردد همه ی حواس خویش را به فعالیتی که در اکنون سامان آن هستید متوجه نمایید.

ورزش با موزیک

سامانه ایمنی را تقویت می کند:

همانطور که قبلا اطلاق شد آهنگ موجب بهبود ایجاد و خو و کم شدن استرس می گردد که به نوبه خویش کارایی مثبتی بر ایمنی بدن دارد، پس با تقویت سامانه ایمنی و کم شدن میزان استرس بعدی نیازی به نگرانی نسبت به بیماری ها و یا حفظ رژیم تناسب اندام نیست.

لحظه تند می گذرد:

احتمالاً سامان تمرین یک ساعته، دراز به نظر برسد لکن زمانی ورزش کنار با گوش دادن به آهنگ باشد لحظه سریعتر می گذرد. در یک تمرین 60 دقیقه ای می توان 15 آهنگ مورد تمایل (در صورتی که طول هر یک از آنان با تقریبً 4 دقیقه باشد) را گوش داد.

ضربان قلب را کم شدن می دهد:

برای کم شدن ضربان قلب شدید زمان سامان تمرینات ورزشی آهنگ آهسته و ملایم گوش نمایید، اینگونه آهنگ به کم شدن ضربان قلب هم یاری نموده چون هم یاری می کند تا حرکات به شکل طبیعی آهسته تر شوند.

موزیک ورزشی

وزنتان را سریعتر کم شدن می دهد:

گوش دادن به آهنگ باعث می گردد ورزش غیر از این برای شما سخت نباشد و جایگزین به فعالیتی کیف قسمت گردد و خوب تر وزنتان را کم شدن دهید. ایضاً لحظه خرج غذا هم آهنگ ملایمی در فضا پخش نمایید تا با خلق فضایی آرام قسمت آرام تر غذا بخورید و زودتر سیر شوید.

به دویدن هم یاری خواهد کرد:

دویدن خویش را با یک آهنگ مناسب موافق و سرعت خویش را حفظ نمایید، ضمناً استقامت خویش را بهبود ببخشید. آهنگ هایی با سرعت 140-160 در دقیقه برای دویدن مطلوب می باشند.

مغز را تمرین می دهد:

در طول تمرین با گوش دادن به آهنگ نه فقط جسم بلکه توانایی دارید مغز خویش را درگیر نمایید. قسمتی از مغز مقدار صدا و سرعت را رمزگشایی می کند در صورتی که بخش های غیر از این به دست شعر تحریک می گردد. پخش آهنگ منجربه بهبود سرعت پردازش داده ها در مغز می گردد و در پایان منجربه بهبود عملکرد حافظه می گردد.

مزایا باورنکردنی موسیقی ورزشی و ورزش با آهنگ

510

این مقاله سودمند بود ؟100

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *