روش‌های بیشتر نوشیدن آب

روش‌های بیشتر نوشیدن آب

فهرست مطالب

طریق‌های اکثر نوشیدن آب

چرا بدن شما به آب احتیاج دارد

آب موجب می‌گردد بدن شما همان‌طور که مورد نیاز می باشد شغل کند. اعضای بدن، عضلات و مفاصل شما به آب احتیاج دارند. آب ضمناً به سامانه ایمنی بدن یاری می‌کند تا در مقابل میکروب‌ها مقابله کند، برای پوست عالی می باشد و در وقت گرم شدن، بدن را خنک نگه می‌دارد. نوشیدن آب به شما در کم شدن وزن یاری می‌کند و احتمال ابتلا به سنگ کلیه را هم کم شدن می‌دهد. در صورتی که نوشیدن آب فراوان قسمتی از برنامهٔ روزمره شما نیست، می‌توانید برای دگرگونی این برنامه، تعدادی شغل را پایان دهید. در این مطلب طریق‌های اکثر نوشیدن آب را برای شما بازگو خواهیم کرد.

 

آب مورد احتیاج بدن را از غذاها تأمین نمایید

اکثر ملت حدود 20% آب مورد احتیاج خویش را از روش غذا تأمین می‌کنند. از این روش آب با سرعت کمتری وارد سامانه گوارشی شما می‌گردد و ضمناً هم راه با مواد مغذی مورد احتیاج بدن می باشد. غذاهایی که آب اضافه دارند در بر دارنده هندوانه، خیار، کدو‌سبز و گوجه‌فرنگی می باشد.

 

در این مورد اکثر بخوانید:

 

مقداری سوپ بخورید

اکثر حجم سوپ، آب می باشد و برای هر سلیقه‌‌ای، نوعی سوپ وجود دارد. برای تهیهٔ سوپ از ماهی، مرغ، استخوان‌های گوشت گاو یا ولو سبزیجات بهره ببرید. لوبیا، سبزی، گوشت، غلات، سبزیجات ولو ماکارانی و تخم‌مرغ به سوپ خویش افزوده کنید. در صورتی که بیمار هستید و یا سرماخورده‌اید، سوپ مرغ خانگی را امتحان نمایید. از این روش آب زیادتری دریافت خواهید نمود و ولو امکان دارد سرماخوردگی شما فوری‌تر بهبود یابد.

 

آب لیمو افزوده کنید

فشردن لیمو و افزودن کمی آب لیمو، آب را کمی طعم‌دار می‌کند و برای شما هم سودمند می باشد. آنتی‌اکسیدان و پتاسیم جانور در لیمو برای یاری به سلامت سلول‌ها و اسیدسیتریک آن برای هضم غذا و پیشگیری از سنگ کلیه سودمند می باشد.

 

آب را حباب‌دار کنید

در صورتی که به پیوست نوشیدنی انرژی‌زا هستید، آب گازدار گزینهٔ مناسبی می باشد. حباب‌ها بدون ازدیاد شکر و بقیه نکاتی که برای بدن سودمند نیستند، به نوشیدنی شما طعم و انرژی افزوده می‌کنند.

 

کمی خوراکی‌های نمکین بخورید

یک بین‌وعده با گردو و یا ذرت بودادهٔ نمکی در بعد‌از‌ظهر امکان دارد علاقه شما برای نوشیدن آب را ازدیاد دهد. هر دو مادهٔ غذایی به این معنا که گردو و ذرت بوداده پروتئین و فیبر دارند و از طرفی ذرت بوداده یک دانهٔ همه و فاقد چربی می باشد، به شرط آنکه با کرهٔ فراوان آن را چرب نکنید. گردو نکاتی شبیه اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین ای (E) دارد که برای قلب سودمند می باشد، لکن در مصرف آن زیاده‌روی نکنید، چرا که کالری بالایی دارد.

 

قهوه و یا چای بنوشید

بله، هر دوی این نوشیدنی‌ها کافئین دارند، اما از طرفی سرشار از آب‌اند. نوشیدن بیشتر از مقدار این دو ماده در روز امکان دارد شما را مضطرب کند و یا موجب شکم درد گردد. خوب ترین مقدار آن، نوشیدن دو فنجان در روز می باشد و سالم‌ترین وضعیت این می باشد که بدون قند و خامه مصرف کنید.

 

آب به هم راه داشته بمانید

این شغل راحت‌ می باشد، لکن اختلاف جلال خلق می‌کند. در صورتی که مقداری آب با خویش داشته بمانید، احتمال نوشیدن آن اکثر می‌گردد، به‌ویژه در صورتی که خارج از خانه و در مکان بیرون بمانید. برای اینکه آب را سرد نگه دارید، یک بطری استیل تهیه و مقداری یخ به آن افزوده نمایید و یا از بطری‌هایی استفاده کنید که بتوانید آنان را در فریزر قرار دهید. صبح، در وقت بیرون رفتن آن را بردارید و از این روش آب سرد و خنک هم راه خویش داشته بمانید.

 

عادت جدیدی را آغاز نمایید

نوشیدن یک لیوان مشهور آب پیش از هر وعدهٔ غذایی را قسمتی از برنامهٔ روزمرهٔ خویش قرار دهید. این عادت برای بدن شما سودمند می باشد و شایدً با این طریق، غذای کمتری خواهید خورد. در یک مطالعه، کسانی که رژیم غذایی خاصی داشتند، در شکل نوشیدن نیم میلی‌لیتر آب حدود نیم ساعت پیش از هر وعدهٔ غذایی، حدود 85 کالری کمتر در هر وعدهٔ غذایی مصرف کردند. در طول 12 هفته، این اشخاص 2 کیلوگرم وزن کم کردند.

 

برنامهٔ یادآور در موبایل خویش داشته بمانید

در صورتی که برای نوشیدن، احتیاج به تداعی دارید، برنامه‌های اضافه وجود دارد که می‌توانید روی تلفن هم راه خویش نصب نمایید. این برنامه‌ها به شما یاری می‌کنند مقدار آب مصرفی خویش را جست و جو نمایید و از طرفی مقدار و وقت مطلوب را به شما پیشنهاد می‌کنند.

 

ادویه و فلفل تند زیادتری بخورید

در صورتی که غذاهای تند و پر‌ادویه دوست دارید، از بعدی مزایای این غذاها این می باشد که علاقه شما برای دریافت مایعات اکثر را ازدیاد می‌دهند. آیا تا به اکنون سعی نموده‌اید غذاهای تند و پر‌ادویه را بدون یک یا دو لیوان مشهور نوشیدنی خنک بخورید؟ برای کم شدن مقدار سوزش و تندی، شیر را به موضوع یک نوشیدنی سالم هم راه غذا گزینش نمایید.

 

چه وقت آب بنوشید

در وقت تشنگی، نوشیدنی‌ای بنوشید. این روشی می باشد که بدن به شما آگاهی می‌دهد به آب زیادتری احتیاج دارید. لکن در وقت رفتن به دستشویی هم دقت کنید. در صورتی که ادرار شما به رنگ زرد تیره باشد، امکان دارد بدن شما به آب زیادتری احتیاج داشته باشد. مقدار احتیاج بدن به آب از فردی به شخص بعدی گوناگون می باشد. این مقدار بستگی به سلامتی، مقدار خشکی هوا و تلاش‌های روزمرهٔ شما دارد.

 


منبع:

  • وب سایت وب‌ام‌دی
  • طریق‌های اکثر نوشیدن آب / طریق‌های اکثر نوشیدن آب / طریق‌های اکثر نوشیدن آب
منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *