غذاهای کالری سوز,غذای کالری سوز

در صورتی که در کوشش برای لاغری دائماً در اکنون شکست خوردن هستید احتمالاً وقت آن رسیده می باشد تا مواد غذایی مصرفی خویش را با غذاهای کالری سوز سالم دگرگونی دهید.

به بیان آلامتو به قول womanitely؛ غذاهای بسیاری وجود دارند که باید برای سوزاندن کالری بدن بخورید. خبر مناسب این می باشد که این غذاها خیلی خوشمزه می باشند و مواد مغذی آنان برای بدن خیلی افزون می باشد.

سعی نمایید تعدادی تا از این غذاها را وارد رژیم در روز و یا هفتگیتان نمایید و ورزش منظم را هم فراموش نکنید. با این راهکار باید کالری بسیاری را بسوزانید و دائم سالم بمانید.

ایضاً بخوانید: غذای کالری نا مناسب چیست؟

  1. گریب فروت

غذاهای کالری سوز,گریب فروت

متابولیسم بدنتان را بالا ببرید و کالری بسیاری بسوزانید این میوه به شما هم یاری می کند که برای مدت وقت بلند تری حالت سیری نمایید. به علاوه گریب فروت میوه ای سرشار از فیبر می باشد که ارزش گلوکز خون را ثابت نگه می دارد.

باید این میوه را به تنهایی، هم گام سالاد و یا در نوشیدنیها میل نمایید.


  1. کرفس

غذاهای کالری سوز,کرفس

راز کرفس خیلی راحت می باشد: دارای میزان کالری کمی می باشد و اکثر از آن شی ای که خورده اید کالری بدنتان را می سوزاند. کرفس به علت اینکه سبزی آبداری می باشد برای بدن خیلی سودمند می باشد.

مناسب ترین طریق مصرف این سبزی برای گرفتن کل مواد مغذی آن در ترکیب با میوه ها و سبزیجات بعدی می باشد. در نتیجه آن را به تنهایی نخورید.


  1. چای سبز

غذاهای کالری سوز,چای سبز

در صورتی که تا به اکنون معطوف نشده اید که چای سبز موجب ازدیاد متابولیسم می گردد حالا زمانیست که می بایست معطوف آن شوید. این گیاه عجیب آسیایی جزیی از برنامه رژیمی ما شده می باشد ولی نمی توانیم خواص آن را فراموش کنیم.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدانهاست و به همین علت موجب ازدیاد متابولیسم و کم شدن وزن می گردد. تنها کافیست یک فنجان از آن بنوشید تا بدنتان از آن خوشی ببرد.


  1. امگا 3

غذاهای کالری سوز,امگا 3

از لحاظ علمی ثابت شده می باشد که امگا 3 موجب تنظیم متابولیسم بدن می گردد. امگا 3 اسید چربی می باشد که بر روی هورمون لپتین نمود می گذارد. این هورمون سوخت چربی را کنترل می کند. از آنجاییکه بدن قادر به ساخت امگا 3 نیست می بایست از روش مصرف ماهی ها (تونا، قزل آلا) و یا مکمل های امگا 3 ،آن را وارد بدن کنیم.


  1. قهوه

غذاهای کالری سوز,قهوه

به نظرم کسی نمی تواند روزش را بدون نوشیدن یک فنجان قهوه داغ آغاز کند.

کافئین به ما هم یاری می کند که سرحال و هوشیار باشیم. هنگامی که کافیین وارد بدن می گردد ضربان قلب بالا می رود و میزان اکسیژن زیادتری وارد بدن می گردد در نتیجه بدن کالری زیادتری می سوازند.

شوربختانه این حاصل قهوه بر روی بدن به علت موادی(شکر،کرم) که به آن افزوده می کنند از بین می رود. به جای قهوه باید از دارچین بهره ببرید.

ایضاً بخوانید: مناسب ترین قهوه برای لاغری

  1. آووکادو

غذاهای کالری سوز,آواکادو

آووکادو یکی از چربی سوزهای خیلی قدرتمند می باشد و دارای چربی اشباع نشده می باشد که موجب بالا رفتن متابولیسم می گردد و سلولهای انرژی ساز بدن را از آسیب رادیکالهای آزاد در امان نگه می دارد.

آووکادو دارای خواص بیشماری می باشد: ارزش کلسترول خون را پایین می اورد، موجب بهبود زخمها می گردد و خطر بیماریهای قلبی و سکته را کم شدن می دهد و برای چشم و مو خیلی سودمند می باشد.

باید برای صبحانه آووکادو را هم گام نمک دریا و گوجه مصرف نمایید. ایضاً باید آن را همرا لوبیا سبز و سالاد اسفناج بخورید و یا یک نوشیدنی گوارا از ترکیب دارچین و آووکادو و نارگیل درست نمایید.


  1. غذاهای تند و فلفلی

غذاهای کالری سوز,غذاهای تند و فلفلی

غذاهای تند و فلفلی موجب سوزاندن اکثر کالری می شوند. این غذاها دارای مقدار کم کالری می باشند و افزودنی نیکی برای غذاهایتان هستند.


  1. دانه سالبا چیا

غذاهای کالری سوز,دانه سالبا چیا

این دانه سرشار از پروتئین، فیبر و امگا 3 می باشد و متابولیسم را ازدیاد می دهد اشتها را کم شدن می دهد، و موجب ازدیاد هورمون گلوکوژن می گردد ،که یکی از هورمونهای پر اهمیت چربی سوز می باشد.

مقداری از دانه چیا را در آب بخیسانید تا اندازه دانه آن 15 مقابل می گردد. این دانه مدت وقت بلند شما را سیر نگه می دارد و موجب پیشگیری از افزوده وزن می گردد. باید آن را هم گام با سالاد و یا در نوشیدنیها مصرف نمایید.


  1. آجیل برزیلی

غذاهای کالری سوز,آجیل برزیلی

آجیلی برزیلی یکی از خوشمزه ترین آجیلهای دنیاست. این آجیل از روش جایگزین هورمون ثیرویید به T3، که فرم فعال هورمون ثیرویید می باشد، متابولیسم بدن را ازدیاد می دهد. این هورمون با سلولیته بدن می جنگد و نظام ایمنی بدن را ازدیاد میدهد.

باید این آجیل را با میوه هایی نظیر انبه هندی، انبه و در سالاد میوه بهره ببرید ایضاً باید آن را با شیر و وانیل مخلوط نمایید.


  1. غلات

غذاهای کالری سوز,غلات

دانه غلات سبوس دار سالمتر و مغذی تر از غلات تصفیه شده غیر سبوس داراست. این نوع غلات موجب جلوگیری از بیماریهای مزمن می شوند. این نوع غلات می تواند یکی از اصلی ترین بخشهای رژیم غذایی باشد چرا که در معده دیر هضم می شوند.

در نتیجه مدت وقت بسیاری حالت سیری می نمایید. دانه غلات سبوس دار دارای مدل های مختلف ویتامینها و مواد معدنی می باشد و مقدار چربی آن پایین می باشد.