آموزش گام به گام خودآرایی برای مبتدیان در ۱۲ قدم

آموزش گام به گام خودآرایی برای مبتدیان در ۱۲ قدم

فهرست مطالب

آموزش قدم به قدم خودآرایی برای مبتدیان در ۱۲ گام

این تفکر در خیلی از خانم‌ها وجود دارد که برای داشتن یک میکاپ زیبا می بایست به آرایشگاه مراجعه کنند و با هر مراجعه علاوه بر وقت، قیمت‌ی اضافه نیز متحمل شوند. می بایست به شما بگوییم زمانی قواعد شغل را یاد بگیرید شما هم می‌توانید در منزل خودتان میکاپ را پایان دهید و بر اساس سلیقه‌تان آن را تحول دهید. در صورتی که دوست دارید قسمت به قسمت آرایش کردن را یاد بگیرید و همانند خیلی از طرح‌های آرایشی بدرخشید پیشنهاد می‌کنم تا انتها این مطلب با ما کنار بمانید.

1. شستن پوست شکل: برای داشتن یک میکاپ زیبا می بایست پوست تمیزی داشته بمانید. برای این شغل نخست شکل خویش را با یک ژل شوینده به نیکی بشویید تا در شکل وجود آلودگی، رفع شوند. پس از شستن شکل آن را به نیکی خشک نمایید.

پاک کردن پوست صورت

2. مرطوب کردن پوست شکل: از اصلی ترین قدم هایی که می بایست به آن دقت ویژه‌ای کرد، مرطوب کردن پوست شکل می باشد. در صورتی که شما پوستی خشک دارید از مرطوب کننده‌ی پوست بهره ببرید در غیر اینصورت از زدن مرطوب کننده‌ بر روی پوست چرب خودداری نمایید. داشتن پوستی مرطوب این اعتماد را به شما می‌دهد که میکاپ شما شاداب‌تر به نظر برسد و از خشک شدن پوست در زمان میکاپ پیشگیری ‌کند.

3. استفاده از کرم پودر: کرم پودر می بایست با رنگ پوست شما هماهنگی کافی را داشته باشد. برای استفاده از کرم پودر می بایست مقداری از کرم پودر را بر روی پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه‌ی خویش بمالید و با استفاده از براش‌ برجسته کرم پودر که در فروش‌گاه‌های وسایل آرایشی حاضر می باشند آن را به نیکی در مجموع‌ی نقاط شکل پخش نمایید تا یکنواخت شود. شما می‌توانید برای زدن کرم پودر از حرکات دایره‌ای بهره ببرید.

4. استفاده از کانسیلر: برای پوشش دهی لک‌هایی که زیر چشم می باشند و یا عیوبی که در شکل دیدن می‌نمایید می‌توانید از کانسیلر بهره ببرید. مقداری از کانسیلر را بر روی نواحی مذکور بزنید و با استفاده از یک براش آن را در کاملاً پوست خویش پخش نمایید. همانطور که می‌دانید کانسیلرها در رنگ‌های متنوعی حاضر می باشند که هر رنگ برای یک نوع پر مصرف مطلوب می باشد. موقع خریداری کانسیلر می بایست رنگ انتخابی شما یک درجه روشن‌تر از کرم‌پودر شما گزینش گردد. چنانچه نمی‌توانید بیشتر از یک نوع کانسیلر بخرید پیشنهاد استایلی به شما این می باشد از کانسیلر بی‌رنگ بهره ببرید و با ترکیب آن با رنگ‌های سایه چشم رنگ‌های کانسیلر مدنظرتان را بسازید. رنگ‌های کانسیلر و کاربرد آن در پایین آورده شده می باشد:

  • کانسیلر سبز: لک‌های قرمز روی پوست را می‌پوشاند.
  • کانسیلر بنفش: لک‌های زرد روی پوست را می‌پوشاند.
  • کانسیلر نارنجی: لک‌های سبز و کبودی‌های روی شکل را می‌پوشاند.
  • کانسیلر زرد: تیرگی‌های اطراف چشم را می‌پوشاند.

5. استفاده از پنکیک: استفاده از پنکیک موجب می‌گردد که براقیت پوست گرفته گردد و شکل حالتی مات پیدا کند. با استفاده از براش مقداری از پنکیک را روی پوست خویش بمالید و با حرکات دایره‌ای آن را روی شکل خویش پخش نمایید این شغل موجب می‌گردد پوست شما حالتی یکنواخت داشته باشد.

6. استفاده از سایه چشم: در این قسمت شما می‌توانیداز مدل های مختلف سایه چشم خنثی یا سایه‌ چشمی که مطابق با سلیقه‌ی شماست بهره ببرید. برای زدن سایه چشم می‌توانید از براش گرد و یا انگشتان دست خویش هم یاری بگیرید و با حرکات ضربه‌ای طوری زیبایی را به چشمان خویش بدهید و چنانچه بر روی شکل شما، چروکی وجود داشت آن را بپوشاند.

7. استفاده از خط چشم: در صورتی که شما جزو کسانی هستید که مبتدی هستید خوب تر می باشد برای استفاده از خط چشم از خط چشم‌های مدادی بهره ببرید چرا که خط چشم‌های مایع احتیاج به تسلط اضافه دارد. برای این شغل می بایست خط چشم را در لبه‌های داخلی چشم با حرکات ملایم بکشید.

8. استفاده از فرمژه: با استفاده از یک فرمژه به مژه‌های خویش وضعیت دهید و آن را بالا ببرید تا چشمان شما زیباتر دیده گردد. برای این شغل مژه‌های خویش را درون فرمژه قرار دهید و به مدت 5 ثانیه نگه دارید و ضمناً آن را رها نمایید.

9. استفاده از ریمل: برای وضعیت دادن به مژه‌های خویش خوب تر می باشد از یک ریمل بهره ببرید. در صورتی که مژه‌های کم پشتی دارید خوب تر می باشد از ریمل‌های حجم دهنده بهره ببرید سعی نمایید ریمل را بیشتر از دو لایه به مژه‌های خویش نزنید و هیچ‌گاه پس از استفاده از ریمل از فرمژه استفاده نکنید چرا که موجب می‌گردد مژه‌های شما به هم دیگر بچسبد.

10. استفاده از رژگونه: برای اینکه برجستگی گونه‌های شما اکثر دیده گردد خوب تر می باشد از رژگونه بهره ببرید چرا که به شکل شما فرمی زیبا می‌دهد. برای زدن رژگونه روی پوست صورتتان می بایست از یک براش برجسته بهره ببرید مقداری از آن را به بخش برآمده‌ی گونه‌ی خویش به شکل حرکات دایره‌ای بزنید. برای زدن رژگونه این مساله را فراموش نکنید که لبخند بزنید تا بخش برجستگی گونه را به نیکی ببینید.

11. استفاده از رژلب: بااستفاده از مدل های مختلف رژلب به لب‌هایتان رنگ بدهید و آن را زیباتر نمایید. برای اینکار نخست رژلب را به مرکز لب بالا و پایین لب‌های خویش بزنید و آن را پخش نمایید تا یکنواخت شود. در صورتی که لب‌های شما خشک می باشد خوب تر می باشد پیش از استفاده از رژلب آن را مرطوب نمایید ضمناً از رژلب بهره ببرید. برای برجستگی لب‌هایتان می‌توانید از براق‌ کننده بهره ببرید که این، یک دستور تماماً سلیقه‌ای می باشد.

 

12. چک کردن آرایش شکل: در انتها چک نمایید که آرایش شما بی نقص باشد و در صورتی که جایی احتیاج به ترمیم مجدد دارد آن را رفع نمایید. مساله‌ای که می بایست در نظر داشته بمانید این می باشد که سعی نمایید در استفاده از محصول های آرایشی زیاده‌روی نکنید تا آرایشی طبیعی‌تر داشته بمانید.

اکثر بخوانید: راهنمای گزینش رژلب بر پایه رنگ پوست و رنگ چشم

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *