8 باور غلط که برای مراقبت از مو باید بدانید

8 باور غلط که برای مراقبت از مو باید بدانید

فهرست مطالب

8 باور اشتباه که برای مراقبت از مو می بایست بدانید

موهای سالم و زیبا برای هر خانمی یک آرزو می باشد، بعضی از اشتباهات موجب می‌شوند موهای سالم و زیبا آسیب دیده شوند. 8 باور اشتباه را که تا به اکنون ذهن می‌نموده‌اید درست می باشد را برای شما شرح می‌دهیم تا به کارگیری آن موهای شما کمتر دچار آسیب گردد. به این دلیل در این مطلب مورد نیاز دیده شد که به آن اشاره کنیم و مناسبی آن را وارسی کنیم. با استایلی هم راه شوید.

1. شامپو به معنی پاک کننده مو می باشد: این یک باور اشتباه می باشد که شامپو به معنی پاک کننده مو می باشد، در نتیجه نیازی به هدر دادن شامپو نیست. شما تنها به ¼ شامپو احتیاج دارید تا موهای خویش را بشویید چنانچه موهای شما زیاد بلند می باشد به میزان زیادتری احتیاج دارید. در صورتی که شما هر روز موهای خویش را شامپو می‌زنید تا موهایتان تمیزتر گردد می بایست بگویم که این هم یک باور غلط می باشد.

2. خشک کردن مو با سشوار موجب ریزش مو می‌گردد: این مساله در صورتی درست خواهد بود که در روز از سشوار به مدت بلند بهره ببرید که موجب می‌گردد موهای شما خشک و آسیب‌پذیر گردد اما استفاده از سشوار موجب ریزش دائمی نمی‌گردد تنها موجب خشکی مو می‌گردد، که موقع استفاده از سشوار نیکوتر می باشد از محصول های مراقبت از مو پیش از سشوار بهره ببرید.

3. خوابیدن با موهای مرطوب موجب ابداع قارچ در سر می‌شوند: طرح‌های برزیلی به طور منظم، خوابیدن با موهای مرطوب را تمرین می‌کنند. یکی از ترفندهای زیبایی این می باشد که موهای مرطوب خویش را در حوله بپیچانید. نمی‌توان گفت خوابیدن با موهای مرطوب موجب بروز بیماری قارچ در سر می‌گردد چون عفونت‌های پوستی به دلیل آلودگی و یا عدم استفاده از وسایل مراقبت از موهای آسیب دیده رخ می‌‌دهند. قارچ پوست سر، عموماً کودکان را مورد نظر قرار می‌دهد چون سامانه ایمنی پایین‌تری دارند و در مقایسه با عفونت‌های پوستی مستعدتر می باشند.

4. شستشوی بیشتر از مرز می‌تواند موجب ریزش مو گردد: شستن موهای شما تا هنگامی که هر روز از محصول های شیمیایی استفاده نکنید موجب خشکی و وزی مو نمی‌شوند. متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند هفته‌ای 3 بار موهای خویش را با شامپو بشویید. لیکن در روزهای تابستان بدلیل گرمای هوا و حمام در روز نیکوتر می باشد موهای خویش را تنها با آب بشویید و با محصول های مرطوب کننده پس از حمام آن را احیا و مرطوب نمایید.

5. برس زدن موجب رشد مو می‌گردد: نیکوتر می باشد موقع شانه زدن به آرامی اینکار را تمام دهید. برس زدن موها نه فقط موجب رشد مو نمی‌گردد بلکه برس زدن بیشتر از مرز:

  • موجب آسیب به کوتیکول مو می‌گردد.
  • موجب پخش شدن چربی‌های پوست و موی سر می‌گردد.
  • به خاطر اصطکاک بیشتر از مرز موجب می‌گردد ساقه‌های مو شکننده شوند.

6. کوتاه کردن مو موجب می‌گردد موها تند‌تر رشد کنند: این یک باور سراسر اشتباهی می باشد که می‌گویند با کوتاه کردن مو رشد آن تند‌تر می‌گردد. کوتاه کردن بیشتر از مرز منتهی به رشد تند و یا ضخیم‌تر آن نمی‌گردد. واقعیت بر این می باشد که با کوتاه کردن به نظر می‌رسد که موها ضخیم‌تر شده‌اند. ناگفته نماند که استفاده از بعضی داروها بر رشد مو نتیجه دارد لیکن کوتاهی مو تماس رو به جلویی با رشد مو ندارد.

7. رنگ کردن مو موجب ریزش مو می‌گردد: رنگ کردن مو در صورتی منتهی به ریزش مو می‌گردد که در مقایسه با مواد رنگ مو حساسیت داشته شوید. از این رو رنگ کردن مو بر ریشه‌ی مو تاثیری ندارد و موجب ریزش مو نمی‌گردد. تنها چنانچه از دکلره استفاده می‌نمایید موجب ابداع موخوره می‌گردد. همانطور که می‌دانید محصول های رنگ‌ مو، شیمیایی می باشند و موجب می‌گردد موهای شما خشن گردد در نتیجه  به این مساله دقت نمایید که رنگ‌هایی تهیه نمایید که کامل می باشند و همینطور پس از استفاده از رنگ مو از محصول های مراقبت از مو بهره ببرید. نیکوتر می باشد موهای خویش را هر دو یا سه ماه رنگ نمایید.

8. استرس موجب سفید شدن مو می‌گردد: این یک باور سراسر اشتباهی می باشد. سفید شدن مو فقط به خاطر استرس نیست بلکه به عواملی مانند ژنتیک، سن و وراثت بستگی دارد. بدن هر فردی تا یک وقت مشخصی ملانین ساخت می کند که در شکل عدم ساخت ملانین موها سفید می‌شوند. در نتیجه سفید شدن مو هیچ ارتباطی با موارد استرسی ندارد.

اکثر بخوانید: مراقبت از مو در زمستان به 3 طریق  

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *