موفقیت صنعت مد در کره جنوبی
صنعت مد در کره جنوبی در سالیان گذشته با موفقیت قابل ملاحظهای مواجه شده هست.
در اکنون حاضر کره جنوبی در زمینه فرهنگ و هنر نه تنها در آسیا بلکه در پهنا دنیا حرفهای اضافه برای گفتن دارد، موزیک، سینما و فشن در کره جنوبی امروزه در بالاترین سطوح در دنیا مطرح هست و طرفداران اضافه دارد. به طور نمونه موزیک عامه پسند کروه جنوبی موسوم به کی پاپ اخیراً نه تنها در کره و آسیا بلکه در کشورهای غربی نیز خیلی پرطرفدار هست.
به اعلام هفته نامه قرمز، فشن در کره جنوبی اگرچه تا به حال در مراحل نخستین فراگیری هست لکن در همین مدت کوتاه نیز توانسته هست نیز در قسمت استایل خیابانی و نیز در قسمت پخشهای مد حرفهایی برای گفتن داشته باشد. در این مقاله به وارسی مد و فشن در کره جنوبی خواهیم پرداخت و سه تن از مشهورترین طراح ها لباس اکنون حاضر در کره جنوبی را آشناسازی خواهیم کرد.
مد و فشن در کره جنوبی
هفته مد سئول یک ایونت تازه هست که از سال ۲۰۱۵ شروع شده و مجموع ساله برگزار میگردد. لکن همین ایونت تازه موجب شده هست که فشن در کره جنوبی در ارزشی مشاغلای و بین المللی مطرح گردد. در اکنون حاضر فشن در کره جنوبی تحت تسلط نسل جوان این سرزمین قرار دارد و استایل خیابانی در شهر سئول وجه تمایزهای ساختار شکنانه و جذابی دارد که دقت هر کسی را به خویش دریافت میکند. لکن طراح ها لباس کرهای نیز سبک و سیاق مخصوص خویش را دارند که نیز فردگرایی در کارهای آنان به شدت مطرح هست و نیز جنبههای کلاسیک تولید و دانسته گرایی را میتوان در تولیدهای آنان نظاره کرد. در تداوم به آشناسازی طراح ها لباس مشهور کرهای، هویونگ چی، هایمی لی و بونا کیم و جائه هیوک لیم خواهیم پرداخت.
هویونگ چی موسس برند هتا Heta
هویونگ چی Hoyoung Chi در دانشگاه در رشته تولید لباس مردانه مردانه تحصیل نموده هست و مدت کوتاهی پس از اتمام دوره تحصیل در برند Kuho که یکی از مشهورترین برندهای پوشاک زنانه در کره هست مشغول به موضوع شده هست. مهارت او در تولید لباس موجب شد که سریعاً به ذهن تاسیس برند شخصی خویش بیفتد و این ایده را عملی کند. او برند خویش را با نام هتا در سال ۲۰۱۶ تاسیس کرد، نام این برند که یک نام خوش آهنگ و فراموش نشدنی هست از نام خویش هویونگ چی گرفته شده هست، H از نخست نام او و اتا که یک حرف یونانی برابر H هست.
برند هتا یک برند لاکچری هست که موضوع خویش را با تولید و ساخت لباسهای مردانه شروع نموده هست. هویونگ چی در این باره میگوید: “من از لباسهای ارزان هزینه و راحت مردانه خسته شده بودم و مدام این سوال را از خودم میپرسیدم که چرا هیچ تفریح و جذابیتی در لباسهای مردانه وجود ندارد.” لکن او امسال تصمیم گرفت که تولید خویش را طوری پایان دهد که مجموع آدمیزادها را در فکر داشته باشد. او در این مورد می گوید: “من به فرمهایی بدون جنسیت ذهن می کنم نظیر کتهای گشاد و بلوزهایی که تماماً راسته می باشند و روان و پویا به نظر میرسند، به این معنا که خلاقیتی بدون مرز.” طراحانی که الهام قسمت هویونگ چی بودهاند مارگیلا، رف سیمونز و نیکلا گسکیه می باشند و در کارهای او میتوان شباهتهای دیداری خاصی با موضوع این طراح ها نظاره کرد. چی میگوید: “خریداران من اشخاص خیلی شیک پوش و جوان در حدود بیست و تعدادی سال (عموماً از ستارگان موزیک) می باشند که تمایلای به ادامه ی کردن ترندها ندارند بلکه دوست دارند خودشان این ترندها را بسازند.”
هایمی لی موسس برند EENK
هایمی لی Hyemee Lee در سال ۲۰۱۳ پروژه جاه طلبانهای را موسوم به Letter Project شروع کرد که در آن هر تعدادی ماه یک بار بر پایه حروف الفبا لباسهایی را تولید و به داد و ستد ارائه میکرد به طور نمونه او پروژه را با حرف B شروع میکرد و به تولید کلاه Beanie میپرداخت و این موضوع را تداوم میداد تا به حرف A برسد. لکن همین پروژه عجیب و جذاب موجب شهرت هایمی لی شد و بعضی از لباسهای و اکسسوریهای دسته او پرطرفدار و پرفروش شدند. در سال ۲۰۱۵ وقتی که او به حرف G رسیده بود تصمیم گرفت برند خویش به این معنا که EENK را تاسیس کند. نام این برند از واژه ink به معنای جوهر گرفته شده هست و به علت تمایلای هست که هایمی لی به جوهر سنتی برای نوشتن و رابطه دارد و خاطر وجود دو E در این واژه هم به علت نام و نام خانوادگی خویش او هست که با دو حرف E محتوا میگردد.
خریداران برند اینک در دسته جوان های قرار میگیرند به این معنا که از بیست سال تا سی و تعدادی سال لکن خویش هایمی لی معتقد هست که برند او فاصله اضافه با ترندهای هر دوره دارد. او میگوید: “خریداران من اگرچه جوان لکن کسانی با اطمینان به نفس بالا می باشند و به نام و نشان خویش افتخار میکنند.” او در جای بعدی میگوید: ” من تمایل اضافه به لباسهای قدیمی دارد و آنان را جمع آوری میکنم و به همین خاطر تولیدهای من بر پایه کارهای کلاسیک پایان میگردد به افزوده کمی عناصر غیرمنتظره.” جذاب هست بدانید که پرفروشترین نشانه هایمی لی یک قاب موبایل آیفون شیک و راحت هست که یک حلقه مربعی طلایی در پشت آن قرار گرفته هست.
بونا کیم و جائه هیوک لیم موسسان برند BESFXXX
بونا کیم Bona Kim و جائه هیوک لیم Jae Hyuk Lim وقتی با هم دیگر باخبر شدند که هر دو در کالج مد لندن مشغول به تحصیل بودند. این دو در سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفتند برند مشترک خویش را با نام Besfxxx تاسیس کنند که یک برند با بیان دیداری تازه بود. این برند در مدت کوتاهی مورد دقت قرار گرفت و طراح ها آن از همان وقت تاکنون مجموع ساله در هفته مد لندن کمپانی میکنند و به روز ترین دسته از لباسهای تولید شده خویش را به پخش میگذارند.
یکی از ژاکتهایی که در این دستهها به پخش درآمد به دست کمپانی بارنی نیویورک خریداری شده و به یکی از پرفروشترین محصول های این برند جایگزین شد. ایده تولید این ژاکت از لباسهای ارتشی گرفته شده بود و در اصل شمار اضافه از محصول های این برند از لباسهای جنگیی و ارتشی الهام گرفته شده هست. لیم در این مورد میگوید: “به طور طبیعی لباسهای ارتشی، کاربرد و عملکرد خیلی نیکی دارند و الهام گرفتن از آنان موجب میگردد که لباسهای روزمره، پر مصرفتر و مفیدتر شوند.” زیادتر لباسهای این برند را به چارههای مختلفی میتوان استفاده کرد به عنوان مثال میتوان آن را با دکمه بست، گره زد و یا باز گذاشت. این وجه تمایزها موجب میگردد که لباسهای برند از زیبایی شناسی متفاوتی دارا باشند لکن زمانی از نزدیک به آنان نگاه میکنیم جزئیات کلاسیک و ماندگاری در آنان نظاره میکنیم که به نقل از لیم: “موضوع ما نقطه تلاقی تاریخ و فرهنگ معاصر هست.”
منبع: کشور ما آرت
برچسب ها :موفقیت صنعت مد در کره جنوبیصنعت مد و فشن