تاریخچه برند زارا ZARA
برند زارا یکی از مطرح ترین و ماندگارترین برندهای جهان هست. پشت این برند مشهور فردی به نام آمانسیواورتگا قرار دارد که در کاتالوگ فوربز جز ثروتمندترین اشخاص جهان آشناسازی گردید. وی علاوه بر زارا، صاحب و مؤسس فروشگاههای برشکا، مبلغ اند بر، ماسیمو دوتی و تقریباً ده برند و فروشگاههای خرده فروشی پوشاک هم میباشد.
آمانسیو به علت شرایط نامناسب اقتصادی باقی مطلب تحصیل نداد و در شهر لاکرونیا به منزله ی پیک برای یک فروشگاه لباس فروشی مشغول به حاصل شد. پس از آن وی به منزله ی دستیار پارچه فروشی و خیاطی حاصل کرد. وی با این تجربه کاری به این دستاورد رسید که با دقت به تکثیر بها های پوشاک از قسمت ساخت تا کارخانه ها و فروشگاه ها، به ذهن تحویل بدون واسطه محصول ها برای کم شدن بها ها افتاد.
او سالها بعد، این نقشه را با پیشرفت خیلی در زارا پیاده کرد. مقصود او از این حاصل، تحت کنترل داشتن همه مراحل طراحی به مقصود کم شدن بهاها و دست یابی سریعاً و انعطافپذیری در طراحی و تحویل بود.
زارا در اکنون حاضر در ۸۸ سرزمین جهان نزدیک به ۲٬۱۰۰ فروشگاه دارد. علت اساسی موفقیت فوری این برند تماس سر راست با بشر هست. نقشه این کمپانی استفاده از سری گرافیست های به جای یک شخص هست و با داشتن سری خیلی قدرتمند تحقیقاتی معامله با وارسی نوع پوشش اشخاص در کنفرانس ها، جشن ها و خیابان ها احتیاج و درخواست بشر را تشخیص می دهند و در قسمت بعد سریعاً در زمینه ساخت و گزینش پارچه تصمیمگیری میکنند و در آخر سریعاً مبادرت به درآمد گذاری و برش الگو میکنند در نتیجه فوراً به معامله ارائه می شود.
مساله قابل توجهی که در زمینه برند زارا وجود دارد این هست که زارا حدودا بدون هیچ نوع مشتری پسند رشد نموده هست. زارا در ضمن یک اداره بازاریابی هم نداشته و در مقایسه با مسیراندازی کمپینهای نمایشی، بر خلاف رقبای خویش بی تمایل هست. بعضی بر این باور می باشند که دلیل اساسی این مبحث این هست که گرافیست های زارا زیادتر از اینکه دیزاینر باشند، مقلد مد می باشند.
در سال ۲۰۱۰ نخستین بوتیک برپایه اینترنت محصول ها زارا مسیر اندازی شد. بشر شش سرزمین اسپانیا، بریتانیا، پرتغال، ایتالیا، آلمان و فرانسه که مشهورترین بازارهای زارا را در بر دارند، می توانستند با گزینش رنگ، اندازه، برنامه و ارزش مورد تمایل ی خویش، نتیجه مورد نظرشان را با همان قیمتی که در فروشگاهها ارائه می شد، خریداری کنند. ضمناً خریداران ۳۰ روز وقت دارند تا نتیجه خریداری شده را پس دهند. زارا بتدریج این سامانه را به کشورهای بعدی همچون اتریش، هلند، ایرلند، بلژیک و امریکا توسعه داد. خیلی از کارشناسان معتقدند که زارا خیلی دیر وارد معامله برپایه اینترنت شد در صورتی که مدیرعامل زارا، در این باره گفت: ما منتظر تقاضای مصرف کنندگان بودیم تا پس از آن وارد جهان آنلاین شویم.
محصول ها
از سال ۲۰۰۷ زارا نیز برای زنان و نیز برای مردان لباس طراحی میکند، هر کدام از قسمتهای پوشاک زنانه و مردانه این برند تقسیم میشوند، به پوشاک بالاتنه، پایینتنه، کیف، کلاه و کمر، زیورآلات، کفش، وسایل آرایشی و بهداشتی، لباس شب، لباس خواب، پوشاک کودکان و نوزادان و کالاهای جانبی همچون دستکش، چتر، کیف مبلغ، عطر و ادکلن و…در اکنون حاضر مقیاس اندازه بدن لباسهای زنانه زارا به شماره ۱۲ آمریکا و ۱۴ بریتانیا یا اندازههای بسیاری برتر نزدیک شده هست.
منبع:چهارسو
برچسب ها :برند زارا ZARAبرندهای مشهور دنیاپوشاک زنانه zaraپوشاک مردانه zaraتاریخچه برند زارا ZARAچتر و کیف zaraعطر zaraلباس کودک zaraمعرفی برند zaraمعرفی برندهای معروف در دنیا