برای طرح شدن از کجا آغاز کنیم
در تعدادی دهه این روزها در جهان، قدر و ارزش طرح (یا طرح)ها بهشدت بالا رفتههست و این شغل بقیه به جایگاهی رسیدههست که زیادی از آگهی بازرگانی برجسته جهان را به ارزش طرح هایی که در آنان حضور دارند میسنجند.
طرح کیست و می بایست چه شرایطی را دارا باشد؟
این شغل حال به شدت با شهرت و مبلغ در ارزش هست و طرح معروف با درآمدهای میلیون دلاری در سال، در تبلیغها و کت واکها حضور دارند. در سالیان این روزها این شغل در سرزمین ما هم مورد دقت ویژهای قرار گرفته و تمایلمندان زیادی خواهان دخول به جهان شغلای مدلینگ می باشند. این درحالیست که تا به حال تعریف جامع و علمی معتبری حول مدلینگ وجود ندارد.
طرح کسی نیست که صرفا خوشاندام و خوشچهره باشد بلکه می بایست استاندارهای خاصی را در عرصههای متفاوت دارا باشد.
طرح کیست؟
طرح خرج نظر از مرد و زن بودن کسی هست که طرح های هنری، فشن یا تبلیغ های مناسب آگهی را با وضعیت و ژستی ناب ارائه ی می دهد. مدلینگ از بقیه اشکال اجرا و ارائه ی عمومی از قبیل بازیگری، رقص و پانتومیم خاص هست، اگرچه مرز بین آنان تماماً معین نیست. عموماً ظاهر شدن در فیلم یا ارائه ی- صرفنظر از ذات و طبیعت نقش- به موضوع مدلینگ انگاشته نمی گردد. اگر چه از آنجایی که مدلها معمولاً در تصویر ها و ارائه ی های خویش می بایست حس و هیجان خویش را نشان بدهند، زیادی از آنان خویش را بازیگر می دانند. طرح اشکال متفاوتی دارد که حاوی طرح های فریبندگی، فشن، توانایی تحویل دادنی، لباس شنا، هنرهای زیبا و …هست. می بایست بدانید که نیازی نیست که همه ی طرح ها زیبا باشند.
طرح های فشن
طرح های فشن اغلب برای ارائه ی طرح های لباس استفاده می شوند.
مدلینگ فشن به طور کلی به دو گروه تقسیم می گردد: راهرویی و مناسب آگهی؛ که این دو گروه حاوی زیر گروه هایی می باشند:
مدلینگ راهروهای فشن
مدلینگ کاتالوگ فشن
تبلیغ های مناسب آگهی
مدلینگ نقاشی فشن
مدلینگ سالن نمایشگاهی فشن
مدلینگ لباس زیر فشن
مدلینگ لباس شنای فشن
مدلینگ توانایی تحویل دادنی فشن
مدلینگ سایزهای غول پیکر
مدلینگ سایزهای ریزه اندام
اطلاق می گردد که نخستین طرح فشن یک دختر فروشنده پاریسی به نام ماری ورنت ورث(Marie Vernet Worth) بود. او در سال 1853 به موضوع نخستین طرح شغل ای کوشش خویش را شروع کرد تا به همسرش، چارلز فردریک ورث، گرافیست غول پیکر فشن یاری کند.
خصوصیات تحویل دادنی یک طرح
هر کشوری استانداردهای ناب خویش را در عرصه مدلینگ و سایز طرح ها دارد، لیکن به موضوع یک درست کلی و بین المللی می توان نظریه اتحادیه نمایندگی های فشن(AMA) را موضوع کرد. مبنای نظر این اتحادیه، طرح های زن می بایست درست حدود (86,61و 86 سانتی متر به ترتیب قد بالاتنه، دور کمر و دور ران) را دارا باشند؛ و قد آنان حداقل 173 سانتی متر باشد. عموماً قد مورد احتیاج برای ارائه ی های فشن زیادتر از این اندازه هست. در آخرین ارائه ی های راهرویی فشن اروپا، میانگین قد طرح ها 179 سانتی متر، میانگین وزن آنان 50 کیلوگرم، بالاتنه بین 85 تا 90 سانتی متر، دور کمر زیر 62 سانتی متر و دور ران زیر 90 سانتی متر بود. ابعاد میانگین برای طرح های مرد، 180 تا 188 سانتی متر قد و وزنی بین 64 تا 75 کیلوگرم و دور سینه بین 38 تا 42 هست. این روز ها طرح های فشن بسیار لاغر مورد انتقاد قرار گرفته اند و زیادی از آنان دچار بیماری کم اشتهایی شده اند. برگزار کنندگان ارائه ی فشن مادرید در سپتامبر 2006 طرح های خیلی لاغر را از کسب و کار در ارائه ی های فشن محروم کردند. در دو سال این روزها چندین طرح هم در تاثیر بیماری کم اشتهایی فوت نموده اند.
سوپر طرح ها
سوپر طرح ها، طرح های برتر فشن می باشند که مبالغ هنگفتی را در مقابل ارائه ی خویش دریافت می کنند. این اشخاص معروف که عموماً زن می باشند، به موضوع دختران جلد مجله های هم شناخته می شوند و بر روی جلد اصلی ترین و مشهور ترین مجله های فشن جهان ظاهر می شوند. نخستین مدلی که به موضوع سوپر طرح مطرح شد، لیزا فانسگرایوز(Lisa Fonssagrives) بود. ارائه ی عکس او بر روی جلد 200 هفته نامه ووگ و دانست نام او به ابزار این هفته نامه، باعث ضرورت ووگ در صورت دهی سوپرمدل های بعدی شد. عکس او برروی جلد کل هفته نامه های فشن دهه 1939 و 40 و 50 دیده می شد.
طرح های فریبندگی
در عکس برداری از طرح های فریبندگی و جذابیت، زیادتر به خویش طرح ها دقت می گردد تا فشن و محصول ها. عموماً جذابیت و اندام طرح مورد دقت قرار می گیرد، در صورتی که در عکس برداری فشن زیادتر به لباس ها دقت می گردد.
طرح های فیزیک بدنی
این طرح ها زیادتر بر روی نشان دادن یک فیزیک بدنی سالم و ورزشکاری تمرکز می کنند و عموماً از طرح های مرد استفاده می کنند. این مدلها به ورزشکاران بادی بیلدینگ شباهت دارند، لیکن کمتر به اندازه ماهیچه ها تکیه می کنند. وزن آنان با تقریب اندازه طرح های فشن هست، لیکن آنان به دلیل ازدیاد حجم ماهیچه در مقایسه با حجم چربی بدن، درصد چربی کمتری دارند و عموماً عضلانی می باشند.
طرح های لباس شنا
این طرح ها به طرح های تحویل دادنی شباهت دارند که زیادتر به هیکل متناسب و اندام زنانه آنان اصرار می گردد. این طرح ها اکثراً خوش اندام و خوش هیکل می باشند.
طرح های هنرهای زیبا
نقاشان، عکاسان، مجسمه سازان و بقیه هنرمندان از طرح ها برای فرجام هنرنمایی خویش استفاده می کنند.
طرح های اعضای بدن
برخی از نمایندگی های مدلینگ، قسمت هایی دارند که طرح های مرد و زن، اندام جالب خاصی از بدنشان را ارائه ی می دهند. به عنوان مثال طرح های دست، شاید برای نشان دادن محصول ها آرایشی و مراقبتی ناخن استفاده شوند. طرح های پا برای ارائه ی جوراب و ساق جورابی ها، و طرح های مچ برای نشان دادن ساعت و دستبند. طرح های زن و مردی که ریزه اندام می باشند و زیر 170 قد دارند، در این بخش پیروز خواهند بود.
منبع:برندکده
برچسب ها :برای طرح شدن از کجا آغاز کنیممدلینگ سایزهای بزرگمدلینگ سایزهای ریزه انداممدلینگ کاتالوگ فشن