چگونه خوش‌بین‌تر باشیم؟

چگونه خوش‌بین‌تر باشیم؟

چطور خوش‌بین‌تر باشیم؟ تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که چشم‌انداز سودمند دارند، عمر بلند‌تری دارند. ولی در صورتی که ذاتاً خوش‌بین نباشید چه؟ آیا می‌توانید نظر

مشاهده مطلب
استایل خیابانی و جایگاه آن در دنیای مد

استایل خیابانی و جایگاه آن در دنیای مد

فهرست مطالب

استایل خیابانی و مقام آن در جهان مد

در تعریف استایل خیابانی در ویکی پدیا آمده هست که ” استایل یا سبک خیابانی یک نوع برجسته از استایل و فشن هست که از فرهنگ فشن بریتانیا سرچشمه گرفته هست. استایل خیابانی یک سبک وسیع و گسترده هست که با فشن متداول و معمول اشتراکات و اختلاف‌هایی دارد.” فشن خیابانی عموماً بر پایه فردگرایی شمایل می‌گیرد و چندان به ترندهای متداول هر دوره وابسته نیست. اشخاص متفاوت می‌توانند با به شغل بردن متد‌های استایل خیابانی ماهیت منحصر به شخص شخصی خویش را در کنار خرده فرهنگ‌ها و ترندها به ارائه بگذارند و تمام این اتفاقات می‌تواند با ترکیب تعدادی لباس متفاوت به شکل یک ردپا هنری شمایل بگیرد. فشن خیابانی یک فشن زنده و پویا هست که با سرعت اضافه دگرگونی می‌کند و می‌توان آن را جنبه اعتیادآور مد نامید که بدون درگیر شدن با دشواری‌های جهان مد نشان می‌دهد چگونه سبک‌ها مدام در اکنون دگرگونی و دگرگونی می باشند.

استایل خیابانی و جایگاه آن در دنیای مد

عکس برداری خیابانی

هر جا مکالمه از استایل خیابانی می‌گردد نام عکاسان این سبک هم می‌درخشد. عکس برداری سبک خیابانی یکی از شاخه‌های عکس برداری مد هست که به موضوع یک چاره عکس برداری غیرمنتظره و اصطلاحاً یهویی، در کشورهای متفاوت طرفداران اضافه دارد و همین عکس برداری به سبک خیابانی هست که به گسترش و جذابیت سبک استایل خیابانی انجامیده هست. بیل کانینگهام یکی از شناخته شده‌ترین عکاسان سبک خیابانی بود که برای روزنامه نیویورک تایمز شغل می‌کرد و ر طول چندین دهه کوشش و جنبش خویش توانست میراث شگفت انگیزی از سبک خیابانی نیویورک به جا بگذارد. او در سال ۲۰۱۶ در ۸۲ سالگی درگذشت. بیل کانینگهام معتقد بود خیابان‌ها در مقایسه با ارائه‌های مد چیزهای زیادتری برای گفتن در مورد لباس‌ها دارند و در اصل خیابان‌ها یک ارائه مد صحیح و مجانی می باشند که هر روز در ارزش شهر برگزار می‌شوند.

استایل خیابانی و جایگاه آن در دنیای مد

تاریخچه استایل خیابانی

اگرچه استایل خیابانی دائم وجود داشته هست لکن این پدیده به صفت برجسته قرن بیستم جایگزین شده هست. پس از آخر جنگ دنیا دوم با فزونی و موفقیت استانداردهای زندگی (شهرنشینی، طراحی انبوه محصول های و گسترده شدن مدیا‌های جمعی نظیر رادیو و تلویزیون) نوع خاصی از سبک زندگی بین آدم ها رواج پیدا کرد که نظیر گذشته نبود و با فردیت بشر‌ها سر و شغل داشت. طراحی صنعتی محصول های خصوصاً لباس‌ها موجب شد که سبک برجسته استایلیست‌ها فقط محدود به لباس‌های ارزش بالا نباشد و در لباس‌های روزمره و حاضر پوشیدن هم رواج پیدا کند. همان طور که گفتیم سبک استایل خیابانی اول در خیابان‌های لندن نظاره شد و سبک لباس پوشیدن جوان ها و نوجوانان در دوره پس از جنگ را در بر دارنده می‌شد، جوان ها و نوجوانانی که مالک مبلغ و درآمد شخصی بودند و می‌خواستند از راه لباس پوشیدن، فردیت و شخصیت خویش را به ارائه بگذارند. سبک خیابانی در هر نقطه‌ای از دنیا که باشد به فردیت و ماهیت اشخاص مرتبط هست و تاریخچه این ماهیت و فردیت هم از جنبه‌های مختلفی قابل وارسی هست.

استایل خیابانی و جایگاه آن در دنیای مد

پس از آخر جنگ بین المللی فرهنگ غرب با بحران‌هایی جدی مواجه شد که پیش از آن خویش را نشان نمی دادند، بحران‌هایی نظیر مذهب، نژاد پرستی، ملی گرایی و … که درصدد تعریف کردن و محدود کردن ماهیت‌های فردی بودند. در این هنگام مجموعه‌هایی نظیر موتورسواران و بزن بهادرها در دهه ۵۰، هیپی‌ها و کله پوستی‌ها در دهه ۶۰ ، پانک‌ها و بدبوی‌ها در دهه ۷۰ و مجموعه‌های کسی دیگر در دهه‌های بعد به جامعه وارد شدند که هر یک سبک لباس پوشیدن خاصی داشتند و از وسایل مختلفی برای تزئین بدن (نظیر خالکوبی، پیرسینگ و طرح مو) برای نشان دادن عقاید و ماهیت خویش استفاده می‌کردند که تا آن هنگام برای جامعه تازگی داشت. در نیمه ابتدا قرن بیستم زن و مرد مورد اجابت جامعه نمونه خاصی داشت و هنگامی به آدم ها کوچه و خیابان نگاه می‌کردید معمولاً کسانی با لباس‌های مشابه، طرح موی مشابه و آرایش مشابه می‌دیدید لکن پس از جنگ شرایط دگرگونی کرد و غیر از این تعریفی به موضوع زن و مرد نمونه شهری وجود نداشت. پس از آن هنگام نمود این پدیده روی مد و فشن یک نمود دوجانبه بوده هست به این معنا که نیز تغییرات فرهنگی آدم ها موجب دگرگونی مد و فشن شده هست و نیز تحولات مد و فشن فرهنگ را تحت نمود خویش قرار داده هست. در نتیجه می‌توان گفت که استایل خیابانی از یک سبک نمونه و تکراری در اوایل قرن بیستم به سبک‌های متعدد و فردگرایانه در نیمه دوم قرن بیستم جایگزین شده و در هر شرایطی به حیات خویش باقی مطلب داده هست.

استایل خیابانی و جایگاه آن در دنیای مد

استایل خیابانی در جهان امروزه

تحولات استایل خیابانی در قرن بیستم سراسر معین و تعریف شده هست لکن در قرن بیست و یکم ما با پدیده جدیدی به نام اینترنت و نتورک‌های اجتماعی مواجه شده‌ایم که چهره جهان مد را به شدت تحت نمود قرار داده و مفاهیم جدیدی را به آن وارد نموده هست. یکی از با اهمیت‌ترین مفاهیم در جهان مد امروزه اینفلوئنسرها و فشن بلاگرها می باشند، کسانی معمولی که از دل اجتماع برخاسته‌اند و با به اشتراک قرار دادن سبک و سلیقه و تجربیات خویش در مد و فشن طرفداران زیادی برای خویش دست و پا نموده‌اند. طرفداران بعضی از این بلاگرها و اینفلوئنسرها ضمناً از چندین میلیون نیز جلوتر رفته و عملا به یک مدیا جایگزین شده‌اند که با به اشتراک قرار دادن تصاویر استایل خیابانی و … به انتشار سبک زندگی خویش می‌پردازند. این قسمت از مد در اصل نقطه اشتراک جدیدی بین فردیت گرایی و صنعت پوشاک به وجود آورده هست که فرصتی جدید برای گسترش آگهی بازرگانی و تولد سبک‌های تازه و خلاقانه به وجود آورده هست.

استایل خیابانی و جایگاه آن در دنیای مد

با اهمیت‌ترین نقاط دنیا از دید استایل خیابانی

اکنون که با دانسته استایل خیابانی و دگرگونی و تحول آن از گذشته تا الان باخبر شدید نامناسب نیست مراکز با اهمیت استایل خیابانی را هم که در شمایل گیری سبک بین المللی فشن نقش مهمی دارند به شما شناسایی می‌کنیم.

میلان: میلان به موضوع یکی از مرکز مهمی که هر سال هفته مد در آن برگزار می‌گردد و برندهای قوی و مهمی در آن جنبش می‌کنند نقش مهمی در تجاری سازی و انتشار مد داشته هست و استایل خیابانی آن هم جزو برجسته‌ترین و جالب‌ترین سبک‌ها در دنیا هست که الهام قسمت شهرها و مراکز غیر از این هم بوده هست.

ژاپن: ژاپن به موضوع مرکز فشن مشرق زمین دائم فشن مغرب زمین را تحت نمود خویش قرار داده هست و این نمود از دهه ۷۰ میلادی با کارهای طراح های مشهور نظیر ایسی میاکه، یوجی یاماموتو و ری کاواکوبو شهرت پیدا نموده هست. لکن استایل خیابانی ژاپنی تماس چندانی با شغل این طراح های ندارد و اکثر تحت نمود مدیا‌های جمعی، سینما، انیمه‌ها و عناصر فرهنگی غیر از این این مرز و بوم هست.

پاریس: پاریس به موضوع قطب فشن اروپا دائم به موضوع یک شهر رمانتیک و جالب برای عاشقان مد محسوب می‌گردد. پاریس مرکز قوی‌ترین برندهای پوشاک هست و استایل خانم‌های فرانسوی علیرغم آسانی و بی‌دغدغه بودن دائم شیک و مورد تقلید آدم ها غیر از این کشورها قرار می‌گیرد.

لندن: لندن به موضوع یکی از پایتخت‌های با اهمیت فشن اروپا محسوب می‌گردد و همان طور که گفتیم این شهر نقش مهمی در شناسایی و گسترش استایل خیابانی داشته هست. چهره‌های سلطنتی بریتانیا نظیر کیت میدلتون و مگان مارکل نیز جزو کسانی می باشند که استایل خیابانی آنان دائم مورد دقت مدیا‌ها هست و زیاد بازتاب داده می‌گردد.

نیویورک: نیویورک نیز یکی از شهرهایی هست که هفته‌های مد در آن برگزار می‌گردد و در کنار این شهرت و ضرورت، سبک و استایل خیابانی خاصی نیز دارد که منحصر به این شهر هست. استایل نیویورکی نمود زیاد اضافه بر فشن آمریکا و ضمناً دنیا دارد و آدم ها این شهر برای استایل خیابانی خویش بها اضافه قائل می باشند.

منبع:روزنامه قرمز

اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در واتس اپلیکیشناین مقاله را برای دوستان خویش ایمیل نمایید

نظر بدهید لغو جواب

منبع : cafemod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *