راهنمای مطالعه

هرمس یک برند پیشرو در صنعت مد هست که نامش در طول تاریخ همیشه می‌درخشد. هرمس از ابتدای شغل تا این لحظه با ساخت اکسسوری، کیف دستی‌های چرمی‌خویش و ضمناً طیف وسیعی از اجناس برتر شناخته می‌گردد. حتماً برند هرمس طی دو قرن گذشته مسیر خیلی بلند را طی ‌نموده هست، ما در این مطلب کمی‌عمیق تر به ماجرا این برند لوکس نگاه می‌کنیم.

هرمس از محل ویژه‌ای در جهان لوکس دارا هست: در صورتی که به در فهرست 100 برند برتر جهان نگاه کنیم هرمس رتبه ی ۳۲ را دارد ( لوئیس ویتون در رتبه 19 ،گوچی در رتبه 51 ، کارتیه در رتبه 65 ، تیفانی رتبه 81 و پرادا رتبه ی 91 را دارد.) . این برند بها خویش را در محدوده‌ای نگه می‌دارد که تنها درصد کمی ‌از اشخاص ثروتمند قادر به خرید کردن محصولاتش باشند. ژورنال بخوانید.

 تاریخچه برند هرمس

تاریخچه برند هرمس در سال 1837 در پاریس شروع شد زمانی که مدیر آن، تیری هرمس یک کارگاه آموزشی برای ساخت ابزار جانبی سوارکاری تاسیس کرد. این خانواده به طور رسمی‌در دهه 1900، کوشش خویش را در صنعت مد آغاز کردند. در آن دوره آدولف و امیل موریس هرمس کوشش کاری خویش را آغاز کردند و آغاز به ساخت کیف هایی برای نگهداری زین  و ضمناً کیف‌های دستی چرمی‌ و لباس‌های چرمی‌ زیپ دار مختص شاهزاده ی منطقه ولز (پادشاه ادوارد VIII، که ظاهرا عاشق کاپشن‌های گلف بود)  کردند، در همان سالها هرمس حضور خویش را در نیویورک پررنگ کرد.

در اوایل دهه 1950، این کسب و کار از جعبه‌های نارنجی رنگ با لوگوی مشهور خویش (‌اسبی که کالسکه‌ای را حمل می‌کند و برگرفته از نقاشی نقاش فرانسوی آلفرد دو درکس هست)، استفاده  کرد.

خرید لباس هرمس

خاطر پیروزی برند هرمس

در مصاحبه‌ای، مدیرعامل هرمس می‌گوید:

“صنعت اجناس لوکس بر پایه یک پارادوکس هست: هرچه یک برند پرطرفدار تر گردد ، فروش آن اکثر می‌گردد لیکن هر چه فروش آن اکثر گردد، از پرطرفدار بودنش کاسته می‌گردد.” هرمس همیشه یک کسب و کار خانوادگی بوده هست: ریاست این کسب و کار از نسل‌های بیشتر خانواده هرمس عبور نموده لیکن هیچوقت توسط کسی به غیر از اشخاص این خانواده نیافتاده هست تا DNA برند هرمس به خطر نیفتد و همیشه خالص بماند، از حرف مزایای این یکپارچگی حفظ شدن مرغوبیت این برند طی سال های متمادی بوده هست. در سال 2007، ژان لوئیس دوماس، صاحب نمادین این برند از 1978 تا 2006، به  مصاحبه گر هفته نامه‌ی مد و فشن Vanity Fair گفت:

“ما آگهی بازرگانی تصویری نداریم. ترویج ما مرغوبیت محصول های ماست “.

در دنیایی که نیروی محرک خیلی از مشاغل آگهی بازرگانی دیداری بوده هست، چنین رویکردی به منزله ی سیاستی اختلاف دهنده از بقیه برند‌ها برای هرمس کارآمد بوده هست. در حقیقت، هرمس با وجود استخدام طراحانی نظیر کالیبر مارتین مارگیلا (از 1997 تا 2003) و ژان پل گوتیر (از 2003 تا 2010)، در بین غیر از این برند‌ها – هیچ موقع به علت آگهی بازرگانی، نقشه استفاده از “گرافیست ها معروف” را ادامه ی نکرده هست. درواقع در قسمت بازاریابی و آگهی بازرگانی، هرمس رویکردی مختلف با استانداردهای معمول این صنعت دارد.

مدیرعامل هرمس

مصاحبه مدیرعامل برند هرمس

اکسل دوماس (Axel Dumas)، مدیرعامل این کسب و کار گفت:

“من نسل ششم این خانواده هستم. هرمس با تقریبً 180 سال هست که یک کسب و کار خانوادگی بوده هست. برای این برند برجسته هست که یک کسب و کار خانوادگی برقرار بماند چون که ما می‌خواهیم قیمت این برند را زنده نگه داریم و مرغوبیت آن را حفظ کنیم. این موجب می‌گردد هرمس آن چه باشد که حال هست، هیچ دپارتمان بازاریابی برای برند هرمس وجود ندارد. برای هر مشتری، آزادی خرید کردن وجود دارد و بدون آگهی بازرگانی و فقط به هم یاری مرغوبیت محصول های نیز می‌توان اشخاص را تشویق به خرید کردن کرد به همین علت ما برای استقلال هرمس از لحاظ سهامداری همیشه می‌جنگیم تا مرغوبیت محصول های یکسان برقرار بماند “

دوماس در صورتی که در خصوص استقلال بحث می‌کرد، به کوشش  LVMH در سال 2010 برای “تصاحب” این کسب و کار  اشاره کرد که ناموفق بود و در پایان در 17 دسامبر 2014، LVMH رسما  23٪ از سهام خویش را واگذار کرد – که در آن هنگام به قیمت 7.5 میلیارد دلار بود. برای یک صنعتگر جدید استخدام شده دو سال آموزش مورد نیاز هست تا یاد بگیرد که چطور به “سبک هرمس” با چرم شغل کند و شش سال آموزش برای شغل با چرم‌های گرانبها هنگام مورد نیاز هست. یکی از قواعد اساسی هرمس این هست که هر کیف به دست همان صنعتگری ساخته  گردد که شغل را آغاز نموده هست به این معنا که از اول تا انتهای یک کیف یا یک سود چرمی هرمس به دست یک شخص ساخته گردد.

موضوعات مالی برند هرمس

در نهایت سال 2017 درآمد این برند 5/5 میلیارد یورو بود (از این پول حدود 50 درصد به کیف‌های چرمی‌ و حدود 21 درصد به اکسسوری‌های چرمی ‌اختصاص داشت). این کسب و کار با استخدام 13 هزار کارمند ، محصول های خویش را از مسیر کانال منتشر بین المللی با 304 فروش‌گاه انحصاری در دسترس خریداران قرار می‌دهد و سهام آن طی 5 سال گذشته 20٪ رشد سالانه داشته هست.

اگرچه حتماًً هرمس قوی ترین برند لوکس در دنیا نیست ، لیکن حتماًً یکی از پردرآمد ترین هاست: اعلام مالی سال 2017 سرمایه خیره کننده ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد که در مقایسه با رقبایش به این معنا که LVMH (لوئی ویتون، فندی، سلین، بولگاری و مورد های غیر از این) و کرینگ (گوچی، بوتِگا وِنِتا، سنت لوران و خیلی از مورد های غیر از این) خیلی پر اهمیت هست.

  • هرمس همیشه با ادامه ی کردن نقشه “سود محوری” و مرغوبیت غیرقابل انکار محصول های خویش، موقعیت خیلی بالایی در داد و ستد محصول های چرمی داشته هست.
  • علیرغم رشد مداوم گردش مالی، تکثیر سرمایه و بها سهام، محصول های این برند همچنان به شکل اکثریت منتشر نمی‌گردد و کلیه محصول های به استثنای عطر، منحصراً در بوتیک‌های هرمس در تمام دنیا فروخته می‌رسد.
  • برخلاف خیلی از برند‌های لوکس، هرمس تدبیر سختگیرانه‌ای برای “مجوز محصول های” دارد.
  • هرمس در بین 100 برند برتر، رتبه 42 را دارد.
  • محصول های این برند حتماًً منتشر اکثریت ندارد و تنها در فروش‌گاه‌های هرمس فروخته می‌رسند، که نشان دهنده مراقبت شدید و کنترل منتشر و دقت به تجربه کاربر هست.
  • فقط محصول های جانور در خارج از بوتیک‌ها و شعبه‌های هرمس ساعتهای هرمس، عطرها و رومیزی هرمس هست که از مسیر فروش‌گاه‌های خاص فروخته می‌شوند.
  • هرمس یک دپارتمان رسمی‌برای آگهی بازرگانی و بازاریابی ندارد و بها بازاریابی آن پایین‌تر از استانداردهای این صنعت هست.

توضیح برند هرمس

در صورتی که بخواهیم یک واژه کلیدی برای توضیح یا جمع بندی برند هرمس پیدا کنیم ، می بایست غرور را گزینش ‌کنیم (غرور به معنای احساس احترامی‌که دیگران در مقایسه با شما دارند و شما برای خودتان تعریف می‌نمایید.) این برند نشان دهنده ی غرور خانواده‌ای که سعی می‌کنند دائم و به هر قیمتی نام کسب و کار خویش، تمامیت و استانداردهای مرغوبیت محصول های خویش را حفظ کنند.

برند هرمس 4

9 مساله‌ای که شاید راجع به برند هرمس نمی‌دانید

1- حفظ روابط خانوادگی

بیایید کمی‌سابقه خانوادگی این برند را وارسی  کنیم. نام تجاری این برند به علت موسس این برند به این معنا که تیری هرمس گزینش شده هست، که نخستین کارگاه را در سال 1837 راه اندازی کرد و پس از آن به پسرش چارلز-امیل هرمس و نوه‌های بعدی اش آدولف و امیل موریس به ارث رسید. رابرت دوماس داماد این خانواده بود که پس از مرگ، امیل-موریس رئیس عامل هرمس شد و او نخستین کسی بود که از نوادگان هرمس نبود و فقط  از مسیر ازدواج با نوادگان هرمس به این خانواده گره خورده بود اما وقتی‌که رئیس عامل هرمس شد، نام خانوادگی هرمس را حفظ کرد و خویش را دوماس-هرمس می‌دانست.

2- کل شی از کجا آغاز شد؟

در اواخر دهه 1800، هرمس به منزله ی یک کارگاه مهارتی در پاریس که به خانواده‌های طبقه بالا اروپایی مهارت یاد می‌داد، آغاز به شغل کرد. مرغوبیت بالای شغل آنان، در ضمن منتهی به دریافت جوایزی شد. آنان سریعاً فروش محصول های سوارکاری و زین اسب را آغاز کردند و از مشهورترین خریداران آنان سزارهای معروف روسیه بودند. لوگوی جالب این برند، نشانگر تاریخچه خانواده هرمس هست.

3- آغاز ایجاد کیف‌های چرمی هرمس

نخستین سری کیف دستی چرمی‌که حال تحت نام تجاری هرمس شناخته می‌گردد به دست خویش امیل موریس در سال 1922 ساخت و ساخت شد. پس از این که همسرش از پیدا کردن کیف دستی که مطابق میلش باشد نا امید شد، این خط ساخت را مطابق میل همسرش راه اندازی کرد. در صورتی که این عشق نیست، پس چیست؟

4- علت نامگذاری بعضی محصول های هرمس

خرید کیف هرمس

کیف کِلی (در سال 1930 ساخت شد و در 1956 پس از اینکه گریس کِلی از یک کیف دستی ساخته شده از چرم تمساح برای مخفی کردن بارداری‌اش استفاده کرد، تحول نام داده شد.) و کیف”بیرکین” (با الهام از بازیگر نقش جین بیرکین پس از اینکه جین -لویس دوماس با او صحبت داشت) نامگذاری شد. برای ایجاد هر یک از این دو کیف هنگام بسیاری خرج می‌گردد. برای تهیه یك بیركین یا كِلی با تقریب 48 ساعت هنگام مورد نیاز هست و در هفته تنها حدود 5 عدد از این کیف‌ها ساخت می‌گردد.

5- مرغوبیت باورنکردنی

کل اجناس برند هرمس به شکل دست ساز ساخته می‌شوند. قصد این برند ضمانت مرغوبیت و منحصر به شخص بودن هر سود هست. بر مبنای گزارشی، میزان ابریشمی‌که در ایجاد 1000 عدد روسری خارق العاده 90 × 90 سانتی متری هرمس استفاده می‌گردد. در صورتی که روی نیز گذاشته گردد فاصله بین زمین تا ماه را می‌پوشاند! هر روسری Carré de Hermès از 450000 متر نخ ابریشم ساخت شده که این حجم نخ از 300 پیله کرم ابریشم ساخته می‌گردد.

برند هرمس 2

6- دست اندازی در جاده‌ی شهرت هرمس

در اوایل سال 2015 هرمس به علت ادعاها و اعلام‌های PETA که مربوط به رفتار غیر اخلاقی آنان برای استفاده از چرم تمساح برای ایجاد کیف بیرکین مشهور خویش و برای نهایت دادن به استفاده از پوست‌های عجیب و غریب به دست Hermès مجبور به واگذاری قسمتی از سهام خویش به PETA  شد، که به آنان قابلیت می‌داد در جلسات سالانه هرمس کسب و کار کنند و طریق شغل این برند را کنترل کنند. در طول این جنجال، بیرکین درخواست کرد که نام او به طور جامع از روی این طرح کیف برداشته گردد. لیکن در پایان کل شی حل و فصل شد و نام “بیرکین” حفظ شد.

7- بوتیک هرمس پاریس

بوتیک هرمس پاریس در خیابان Rue de Sèvres یک مکان خلاقانه و هنرمندانه هست که در بر دارنده یک کافه کوچک هست که به خریداران خویش در ظروف نقره خدمت های می‌دهد.

8- محصول های زیپ دار هرمس

ماجرای پشت پرده این نوع کیف‌ها این هست که امیل موریس نخستین کسی بود که در فرانسه از زیپ برای محصولاتش استفاده کرد ، که در آن هنگام شغل جدیدی بود. در سال 1918 حق انحصاری این شغل به وی اعطا شد  و پس از آن نخستین کت چرمی‌ زیپ دار گلف ، برای ادوارد ، پرنس ولز ساخته شد.

9- بسته بندی زیبای هرمس

یکی از واقعیت هایی که ذهن می‌کنیم جذاب ترین قسمت تاریخچه هرمس هست ، ماجرا پیرامون جعبه‌های نارنجی رنگ هرمس هست که از پوست خوک ساخته شده هست. این جعبه نارنجی پس از جنگ بین المللی دوم مشهور شد به این علت که خانه مد کمبود مواد ابتدایی داشت. از لحاظ فنی، جعبه نارنجی تاشو که در سال 1994 برنده اسکار بسته بندی شدند ، از لحاظ فنی یک حادثه بود!

خرید پارچه هرمس

جدول وقتی برند هرمس

1801- تیری هرمس از یک پدر فرانسوی و یک مادر آلمانی به نام آگنیس کوهن در کرفلد آلمان به جهان آمد.

1828- خانواده هرمس به پونت آدمر در شمال پاریس جایی که تیری جوان، تجارت چرم سازی را یاد گرفت و آغاز به ایجاد زین‌های چرمی کرد، نقل محل کردند.

1831- تیری و همسرش پترونیل پیرتانت، نخستین پسر و وارث تخت هرمس، چارلز-امیل هرمس را به جهان ‌آوردند.

1837 – تیری هرمس کارگاه هرمس را به منزله ی یک کارگاه مهارتی در امتداد محله بلوار گراندز پاریس تأسیس کرد. در کارگاه وی به بزرگان اروپا آموزش ایجاد محصول های چرمی داده می‌شد.

1855– مهاربندها و آویزهای ساخته شده به دست هرمس جوایز مختلفی کسب کرد.

1878- تیری هرمس درگذشت.

1880- پسر هرمس ، چارلز امیل هرمس ، مدیریت کارگاه پدر را به عهده گرفت و فروش‌گاه را به محل شخصی دیگر منتقل کرد.

1900 – چارلز-امیل با هم یاری پسران خویش ، آدولف و امیل موریس ، کیف “Haut a Courroies” را ساخت کرد ، تا سواران بتواند زین‌های خویش را با خویش حمل کنند.

1902- چارلز-امیل بازنشسته شد و کسب و کار خویش را به پسرانش ، آدولف و امیل موریس واگذار کرد و آنان نام برند را به برادران هرمس تحول دادند.

1914 – امیل موریس حق استفاده انحصاری از زیپ بر روی اجناس چرمی‌و لباس را به دست آورد.

1918 – هرمس نخستین کت گلف چرمی‌که دارای زیپ بود را برای ادوارد ، پرنس ولز ایجاد و این سود رابه همگان شناساندن کرد.

وقایع برجسته برای برند هرمس

1919- کم شدن فروش تجهیزات سوارکاری موجب شد که آدولف هرمس با فروش سهمش به امیل موریس ، کسب و کار را ترک کند.

1922 – بعد از اینکه همسر امیل موریس نتوانسته بود کیف دلخواه خویش را پیدا کند ، نخستین کیف‌های چرمی‌برند هرمس به دست امیل موریس شخصاً ساخت شد.

1924 – هرمس در ایالات متحده حضور یافت و دو فروش‌گاه تازه در فرانسه راه اندازی شد.

1935- هرمس یکی از شناخته شده ترین اجناس خویش Sac a bag depactions که بعداً به کیف کلی مشهور شد را ساخت کرد.

1937 – هرمس از روسری‌های ابریشمی‌خویش رونمایی کرد که فوراً مورد دقت چهره‌های مشهوری همچون ژاکلین کندی قرار گرفت.

1950 – قسمت عطر هرمس تأسیس شد.

خرید رژلب هرمس

 

در اوایل دهه 1950 – هرمس آغاز به استفاده از یک آرم کالسکه بر پایه نقاشی نقاش فرانسوی آلفرد دو درکس کرد. در این هنگام هرمس ضمناً از جعبه‌های نارنجی نمادین خویش استفاده می‌کرد.

1951 – امیل موریس هرمس درگذشت و رابرت دوماس هرمس، همسر ژاکلین هرمس، ریاست کسب و کار را به عهده گرفت.

1956 – عکسی از بازیگر زن هالیوود، گریس کلی که با حمل یک کیف برند هرمس سعی بر پنهان کردن بارداری خویش داشت روی جلد هفته نامه زندگی منتشر شد که پس از این اتفاق زنان بسیاری به جهت فروش‌گاه‌های هرمس روانه شدند و خواستار آن کیف شدند. به همین علت نام این کیف به کلی تحول کرد.

1978 – نوه عالی-تیری هرمس، ژان لوئیس دوماس، ریاست این کسب و کار را توسط گرفت.

برند هرمس

1981- کیف نمادین بیرکین شناساندن شد که پس از یک دیدار اتفاقی با جین بیرکین بازیگر بریتانیایی به این شکل نامگذاری شد.

2003 – به ادامه ی بازنشستگی ژان لوئیس دوماس، پاتریک توماس مدیرعامل تازه هرمس می‌گردد.

2012 – عضو ششم هرمس خانواده  اکسل دوماس، مدیرعامل این کسب و کار شد و اکنون هم او این مرتبه را دارد.

2016 – مطالعه پایان شده به دست Baghunter نشان می‌دهد که کیف بیرکین  در طی 35 سال گذشته اندوخته گذاری مناسب تری در مقایسه با خرید کردن سهام یا طلا بوده هست.

حقایق جذاب در خصوص برند هرمس

  • اکنون هرمس هر 20 ثانیه یک روسری ابریشم می‌فروشد!
  • هرمس دارای 240 فروش‌گاه در تمام دنیا از حرف در وال استریت و فروش‌گاه فلگ شیپ در خیابان مدیسون هست.
  • کاربر‌های معروف هرمس عبارتند از مادونا، اله مک فرسون، کیم کارداشیان، ویکتوریا بکهام، نیکول کیدمن و جولیان مور.د.