درمان سریع جوش سرسیاه

درمان سریع جوش سرسیاه

درمان تند جوش سرسیاه کل‌ی ما با جوش‌های سرسیاه وحشتناک مواجه شدیم: جوش‌هایی که نقطه‌های ناخوشایندی روی بینی، پیشانی و گونه می باشند. احتمالاً بخواهید

مشاهده مطلب
چرم تولید شده از گیاهان دری جدید به سوی صنعت مد و فشن

چرم تولید شده از گیاهان دری جدید به سوی صنعت مد و فشن

فهرست مطالب

چرم طراحی شده از گیاهان دری تازه به جهت صنعت مد و فشن

صنعت چرم یکی از تجارت‌های پر سرمایه در جهان شمرده می‌گردد هم راه با این سرمایه چهارمین صنعت آلوده‌کننده در دنیا هم است. این صنعت سالیانه چهار میلیارد حیوان را می‌کشد و نزدیک به چهارصد میلیارد لیتر آب مصرف می‌کند. به طور نمونه برای طراحی یک جفت کفش چرمی ۸۰۰ لیتر آب احتیاج هست. با گذشت هنگام و استفاده از محصول ها حیوانی و مواد شیمیایی آلوده کننده، چه در عملیات طراحی چرم حیوانی چه در طراحی چرم بشر کرد، موجب شده هست که نه فقط فعالان حقوق حیوانات بلکه دوست‌داران خارج زیست، در اصل همه بشر‌هایی که در زمین زندگی می‌کنند، هم با چالش استفاده از محصول ها حیوانی و صنعتی که برای بشر‌ها خطرات و مشکل ها اضافه ساخت می‌کنند روبرو شوند و در مقایسه با این عنوان آگاه شوند.

تا تعدادی سال پیش تنها از بین چرم حیوانی و چرم‌های صنعتی که از مواد شیمیایی طراحی می‌شدند مجبور به گزینش بودیم. لیکن حال با گزینه‌های اضافه روبرو هستیم که همگی از مواد طبیعی و گیاهی طراحی می‌شوند. امروزه مواد مختلفی تبدیل چرم شده‌اند و چرم گیاهی از ضایعات محصول ها کشاورزی مثل آناناس، سیب، قارچ، چوب پنبه، انبه، قهوه و به تازگی از کاکتوس طراحی می‌گردد.

برندها و متخصصان اضافه در طی سال‌ها تکاپو و پژوهش در راستای کم شدن ضایعات، کم شدن گرمای بین المللی و دغدغه کمبود آب تکاپو نموده‌اند و هر سال محصولی با مرغوبیت‌تر برای جایگزینی با چرم حیوانی عرضه نموده‌اند که نیز پایدار و دوستدار خارج زیست باشد و نیز امکان‌ها و خصوصیت‌های چرم را داشته و نظر خریداران را حفظ نمایند. در باقی مطلب چندی از این طراح ها و برندها را شناساندن می‌کنیم که کالکشن‌های مختلفی از چرم گیاهی را عرضه داده‌اند.

کفشی دوست داشتنی برای تمایل‌مندان به قهوه

چرم تولید شده از گیاهان

گرافیست این برند مطرح نموده هست که حاصل تازه آنان برای عاشقان قهوه جالب خواهد بود چرا که به حال علاوه بر نوشیدن قهوه به یاری این حاصل تازه و نوآورانه می‌توانیم آن را به عنوان یک کفش جالب اسپرت بپوشیم.
سازمان آلمانی Nat-2 در سال ۲۰۰۷ به دست Sebaustian Thies تاسیس شد. خانواده او یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های کفش در اروپا را داشته‌اند. لیکن آنچه که او را از تکاپو‌های قبلی خانواده¬اش جدا می‌کند اشتیاق او به نوآوری و وفاداری آن به پایداری هست. بعد چندین سال تکاپو این برند توانست کفش ورزشی Unisex که از تفاله قهوه بازیافت می‌گردد طراحی کند. به غیر از یک لایه چرم قهوه بقیه بخش‌ها از پلاستیک‌های بازیافت شده توسط آمده و کفی کفش از چوب پنبه ساخته شده که ضد باکتری هست. همه این مسائل بر پایه طراحی حاصل پایدار که اصل نخستین این سازمان هست توسط آمده هست.

Iconic Veja و کالکشن تازه با چرم ذرت

چرم تولید شده از گیاهان

Veja برند کفش پاریسی یک سری از کفش‌های تازه گیاهی و زیست تخریب‌پذیر خویش که از زباله‌های ذرت تهیه شده هست را راوانه خرید و فروش کرد. این سازمان هدف عرضه یک سری غیر چرم و پایدار از کفش ورزشی را که زیاد پرطرفدار می باشند را داشت، لیکن طراح ها این برند گویش داشتند که چرم صنعتی و پلاستیک به اندازه کافی با خارج زیست سازگار نیستند و مواد شیمیایی مخربی را به خارج وارد می‌کنند. این سازمان در سال ۲۰۰۴ به دست Sbabastian Kopp و fracios Morillion تاسیس شد، آنان پنج سال را خرج کرد حاصل جدیدی که اطلاق می‌شد دقیقا مثل به چرم هست نموده‌اند. این خط طراحی تازه در جواب به خسارات ناشی از طراحی چرم به کره زمین و نمود تکاپو این برند در پیشگیری از تخریب جنگل‌ها در برزیل آغاز به تکاپو کرد. این کفش ورزشی از ضایعات ذرت ساخته شده هست لیکن سان چرم سراسر چشم‌گیر هست. آنان ثابت نموده‌اند که با کمی کوشش برندهای تجاری می‌توانند بدون طراحی زباله در صدر روند صنعت مد برقرار ماند. کفش ورزشیCampo با هزینه ۱۵۰ یورو به شکل خرده فروشی در دسترس هست.

Veerah و کفش طراحی شده با چرم پوست سیب

چرم تولید شده از گیاهان

تحقیات این برند شش سال طول کشید و پس از شش سال پژوهش و فراگیری برند تجاری Veerah خط طراحی کفش گیاهی از پوست سیب را مسیر‌اندازی کرد. سیب استفاده شده از مزارع کوه‌های آلپ توسط میاد و همه قواعد کشت ارگانیک در آن رعایت می‌گردد. چرم طراحی شده به دست این برند زیاد زیبا و مشابه به چرم اصلی هست. این چرم با دوام و ضد آلرژی هست. منافذ طبیعی جانور در پوست سیب موجب می‌گردد چرم سیب امکان تنفس داشته باشد و به طور طبیعی در مساوی اشعه ماورا بنفش مقاوم باشد. پوست سیب در مقایسه با چرم اصلی و مصنوعی دوام قابل مقایسه و یا ضمناً برتر دارد.

Samara و سری کیف طراحی شده از چرم سیب

چرم تولید شده از گیاهان

این برند برای کم شدن مصرف چرم صنعتی گام‌هایی برداشته هست و در کوشش هست تا صنعت مد را بر پایه طبیت و گیاهان به پیش ببرد. به مقصود بالا بردن مرغوبیت این سری تازه کیف دستی طراحی شده از پوست سیب از پلی ‌ارتان استفاده شد و دستاورد آن دوام تعدادی مساوی کیف‌ها هست. این برند گزارش نموده هست که برای طراحی چرم گیاهی اعلا خویش از نارگیل و آناناس هم استفاده نموده‌اند لیکن هیچ‌کدام مرغوبیت و دوام چرم سیب را نداشته هست. برای کم شدن اثرات خارج زیستی صنعت چرم از تفاله‌ها و ضایعات کارخانه‌های آبمیوه‌گیری برای طراحی کیف استفاده شده هست.

Luxtra نخستین برند عرضه دهنده کیف دستی با چرم انبه

چرم تولید شده از گیاهان

Luxtra نخستین برند در انگلستان بود که دیزاین‌هایی را با استفاده از چرم انبه روانه خرید و فروش نموده هست. در تعدادی سال گذشته محتوا چرم تغییرات اصلی داشته هست. به جست و جو نگرانی در زمینه سهم مد و صنعت چرم در بحران آب و هوایی سازمان‌های نوآور در اکنون بازنگری در روند طراحی و مصرف خویش می باشند که در این بحران آب و هوایی، نابودی جنگل‌ها، آلودگی آب و زمین و زیادی غیر از این از موارد خارج زیستی یاری کنند.

Piñatex چرم آناناس را تبدیل چرم حیوانی کرد

چرم تولید شده از گیاهان

دکتر Carmen Hijosa در نخست در عرصه چرم‌های حیوانی تکاپو می‌کرد. لیکن در دهه ۱۹۹۰ تأثیرات زیست فضایی بالای صنعت چرم را دریافت و برای پیدا کردن مسیر‌حل مناسب تری در مقایسه با چرم صنعتی مبادرت کرد. پس از سال‌ها پژوهش، وی Piñatex، یک چرم طبیعی را که از برگ‌های آناناس ساخته شده بود خلق کرد. برگ‌ها حاصل جانبی کشت آناناس می باشند و ردپا فضایی مواد مثل PVC (پلی وینیل کلراید) و چرم طبیعی را ندارند.
Hijosa سازمان Ananas Anam را برای فروش Piñatex تأسیس کرد و برندهای عرصه مد، طراح ها و دانشجویان می‌توانند از مسیر سایت Ananas Anam ورق‌های چرم Piñatex را سفارش دهند. این سازمان به طور رو به رو اجناس ساخته شده از چرم آناناس را فروخته نمی‌رساند، لیکن شما می‌توانید کفش، کیف مبلغ و بقیه اجناس ساخته شده از Piñatex را از سازمان هایی از جملهNae Vegan ، Hozen ، HFS Collective و Hugo Boss خریداری نمایید.
Piñatex از الیاف طبیعی و الیاف اسید پلی‌لاکتیک (PLA) ساخته شده هست که تخریب‌پذیر می باشند. با این اکنون ، Piñatex با یک رزین مبتنی بر نفت پوشانده شده هست، که این ماده تجزیه پذیر نیست. این سازمان در اکنون موضوع بر روی یک پوشش بیولوژیکی هست و امیدوارند Piñatex را در آینده تخریب پذیر کنند و این چالش این حاصل هم رفع بتوان.

چرم کاکتوس تازه ترین حاصل صنعت چرم

چرم تولید شده از گیاهان

دو کارآفرین در مکزیک برای پیدا کردن یک تبدیل چرمی کوشش‌های اضافه نموده‌اند و دستاورد دو سال پژوهش و وارسی در این عرصه محصولی هست که نه فقط سازگار با خارج زیست بلکه از دید ظاهری هم مثل به چرم اصلی هست. آنان برای جایگزین کاکتوس به چرم وگان چاره خاصی را ساخت نموده‌اند. این چرم وگان به نام تجاری Desserto درج شده هست. گونه کاکتوسی که برای طراحی چرم پروش می‌یابد پوست ضخیم و ناهمواری دارد و همین مطلب موجب می‌گردد که بافت کاملی برای مثل‌سازی چرم حیوانات در نزد بگذارد. علت گزینش کاکتوس احتیاج آبی پایین این گیاه و وفور این گیاه در مکزیک هست. ضمناً برای رشد و فراگیری این نوآوری توانایی‌های واجب در این سرزمین یافت می‌گردد.
برگ‌های عالی و رسیده کاکتوس چیده، تمیز و پوره می‌شوند و در آفتاب خشک شده و در نهایت با استفاده از چاره‌های خاصی به طور طبیعی رنگ‌آمیزی می‌شوند. این مطلب موجب می‌گردد چرم وگان دارای گواهینامه ارگانیک باشد. در صورتی که این دلایل برای استفاده از چرم گیاهی قانع کننده و کافی نیست می بایست بدانید که هزینه این چرم با چرم حیوانی گوناگون نیست و برای طراحی صندلی ماشین، کفش، کیف دستی و ضمناً لباس مطلوب هست. از آن‌جایی که از مواد عالی طراحی شده به پوست اجازه تنفس می‌دهد که این مورد را چرم مصنوعی ندارد. چرم کاکتوس تا حدود تجزیه‌پذیر هست اما پلاستیک نه و چالش بعدی چرم مصنوعی اثرات ناموافق هست که بر روی خارج زیست می‌گذارد که چرم طراحی شده از کاکتوس آن چالش را ندارد.

منبع:سارک

اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در واتس نرم افزاراین مقاله را برای دوستان خویش ایمیل نمایید

نظر بدهید لغو جواب

منبع : cafemod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *