موفقیت پلاس سایزها در عرصه مد و فشن

موفقیت پلاس سایزها در عرصه مد و فشن

فهرست مطالب

پیروزی پلاس سایزها در زمینه مد و فشن

در سالیان گذشته همه طرح‌ برندهای جهان باریک و بلند قامت بودند که این مسئله را می‌توان در همه ی آگهی بازرگانی تجاری سیاه و سفید تلویزیونی و آگهی بازرگانی پوستری دهه‌های گذشته برای پوشاک، نوشابه، خوراکی و… نظاره کرد. داشتن اندام باریک و قد بلند، یک بی عیب و نقص تعریف شده برای زیبایی در صنعت مد و پوشاک و فشن انگاشته می‌شد و بیشتر خانم‌ها و آقایان به تبعیت از این طرح‌های تجاری، خویش را مثل این اشخاص می‌کردند که ممکن بود این کوشش با ایراد مواجه گردد.

با گذشت وقت، جراحی پلاستیک و زیبایی به یکی از سودآورترین تجارت‌ها در جهان، خصوصاً در کشورهای دنیا سوم، جایگزین شد که می‌توان این مسئله را به حضور مانکن‌هایی با استانداردهای زیبایی قدیمی مربوط ایجاد. از این رو، روز به روز مقدار اطمینان به‌نفس اشخاص کم شدن می‌یافت و آدم ها در کوشش بودند (و می باشند) که خویش را به بی عیب و نقص زیبایی مانکن‌های تجاری و اشخاص معروف نزدیک کنند.

اگرچه شاید اینترنت و فضای آنلاین تاثیرات تقریباً مخربی از عبارت دور شدن اشخاص از هم دیگر و آنلاین شدن احساسات و زندگی فردی به همقدم داشته باشد و کسانی با شکل‌های جراحی پلاستیک و وارد کردن شده را الگوی جوان ها قرار داده باشد، ولی در این جهان آنلاین صدای کسانی به گوش عموم می‌رسد که زیبایی طبیعی و اندام‌هایی با سایزهای حقیقی را به ارائه می‌گذارند.

موفقیت پلاس سایزها در عرصه مد و فشن

داخل شدن پلاس سایزها به زمینه مد و فشن

در اول این مسئله با حواشی خیلی روبه‌رو بود، چرا که کسانی در این راه شناخته شدند که با چهره‌های معمولی و اندامی حقیقی، از استانداردهای تعریف شده قدیمی دور بودند. این طرح‌ها فاقد اندام باریک، موی بلوند و چشمان آبی می باشند و اگر چه در این بین اشخاص رنگین پوست با نژاد و ملیت‌های گوناگون هم به چشم می‌خورد.

از این رو در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ خیلی از برندها از عبارت دولچه اند گابانا (Dolce & Gabbana) و گوچی (Gucci) در نگاره و ویدیوهای تجاری و ایضاً فشن شوهای خویش از طرح‌های پلاس سایز و چهره‌های معمولی مصرف‌مند شدند. در این بین برند فِنتی (Fenty) که مالک و بنیان‌‌گذار آن ریحانا، خواننده معروف آمریکایی هست، در فشن شوی پوشاک زنانه، همه قوائد و استانداردهایی که برای زیبایی تعریف شده بود را زیر پا گذاشت. از این رو، این فشن شو نه فقط با همه فشن شوهای سالیان گذشته گوناگون بود، بلکه طرح‌های خیلی با رنگ پوست، چهره‌های گوناگون، اندام‌های گوناگون و نژادهای متفاوت در صحنه ظاهر شدند.

اگرچه طرح‌های پلاس سایز و چهره‌های معمولی همچنان حواشی خیلی با خویش به همقدم دارد و بر خلاف علاقه ی و تصورات خیلی از آدم ها هست، ولی این کمپین با شعار «خودت را همان‌گونه که هستی، دوست بدار» پیش می‌رود و در پایان نمود بسزایی در فکر و فرض عموم خواهد داشت. این شعار از تجربیات عمومی جامعه، به‌خصوص خانم‌ها سرچشمه می‌گیرد و علم روانشناسی و خودشناسی هم در این راه بی‌نمود نیست.

معنای پلاس سایز در صنعت مد و فشن چیست؟

موفقیت پلاس سایزها در عرصه مد و فشن

هیچ استانداردی بین المللی برای تعریف پلاس سایز وجود ندارد، ولی پلاس سایز در بیان فارسی به معنای سایز غول پیکر یا در ضمن معمولی در پوشاک هست. با این اکنون دیکشنری آکسفورد، پلاس سایز را به معنای لباس زنانه غول پیکر‌تر از سایز نرمال تعریف نموده هست. در این شکل آیا سایز نرمال به سایز مانکن‌هایی باریک و بلند اندام می‌گویند که در فشن شو و نگاره‌های تجاری حضور دارند؟ و آیا هر فردی به غیر از سایز کوچک یا اسمال (Small)، معمولی به نظر نمی‌رسد؟ در این بین، به نظر شما چه کسی می‌تواند نرمال یا معمولی بودن را تعریف کند و چه کسی اندامی طبیعی دارد؟

با این تعاریف و سوالتی که مطرح می‌گردد و با دقت به نظرات گرافیست های مد و فشن، پلاس سایز به هر اندازه و سایز اندام و قدی می‌گویند که غول پیکر‌تر از سایز طرح و مانکن‌های برندهای معروف جهان هست. از این رو پلاس سایز صرفا اشخاص درشت اندام یا اصطلاحاً چاق نیستند و هر سایز و اندامی در این سری قرار می‌گیرد.

تاریخچه پوشاک پلاس سایز

احتمالاً برایتان جذاب باشد که بدانید در اوایل سال ۱۸۰۰ میلادی، سایز ایده‌آل، اندام توپُر و پلاس سایز بود. در ضمن در کشور ما، در وقت صفوی و قاجار، اندام ایده‌آل به معنای اندامی درشت یا اصطلاحاً توپُر بود.

با دقت به تحقیقاتی که در خصوص تاریخچه فشن در دانشگاه شیکاگو پایان شده هست، در اوایل سال ۱۹۰۰ میلادی، تغییرات گسترده‌ای در جامعه و صنعت پوشاک اتفاق افتاد. چرا که رشد فناوری در تقدم قرار گرفت و کمتر کسی به اجرای مد و فشن پوشاک برای همه سایزها دقت می‌کرد. از این رو کسانی که پلاس سایز بودند به دشواری لباس دلخواه، مورد تمایل یا اندازه خویش را پیدا می‌کردند.

از این رو فردی به نام لِنا براینت در سال ۱۹۰۴ نخستین خرده فروشی پوشاک اعلا پلاس سایزها در نیویورک را راه اندازی کرد. چرا که براینت لباس‌هایی طراحی می‌کرد که در فروش‌گاه‌های بقیه به وجود آمده نبود. ایضاً دقت وی به سایزهای متفاوت، موجب پیروزی بیشترش در زمینه مد و فشن و بیشتر شدن فروش شد.

موفقیت پلاس سایزها در عرصه مد و فشن

در آن سال‌ها لباس بارداری، یکی از لباس‌های ضد عرف جامعه انگاشته می‌شد، با این اکنون خانم‌ها برای آسانی خویش، لباس‌هایی با سایزهای غول پیکر درخواست کردند. در پایان فروش لباس‌های پلاس سایز روز به روز رشد کرد و اکثر شد.

این فروش‌گاه با فروش لباس‌های غول پیکر، پلاس سایز و لباس‌های بارداری موجب جذب حدود ۴۰۰۰ کاربر ثابت در آن وقت شد. پوشاکی که در این فروش‌گاه طراحی و فروخته می‌رسید، در سایز بالای ۴۴ اجرای می‌شد که دقت خیلی را به خویش جذب کرد.

اگرچه در دهه‌های گذشته طرح پلاس‌ سایز از دقت عموم دور ماند و برندهای مشهور جهان مانکن‌های لاغر اندام را برای آگهی بازرگانی و ارائه پوشاک اولویت دادند، ولی حضور آدم ها در کانال‌‌های اجتماعی، موجب شد که بار بقیه طرح‌های پلاس سایز دیده شوند و هر فردی با بدن و چهره حقیقی خویش آشتی کند. ناگفته نماند که این راه سخت و دشوار هست و به وقت اضافه برای حل شدن این مسئله برای هر فردی احتیاج دارد.

کمپین‌های حمایت از پلاس سایزها

موفقیت پلاس سایزها در عرصه مد و فشن

حضور اینترنت و فضای آنلاین در زندگی آدم ها جهان موجب شد که صدای اشخاص موثر یا اصطلاحاً اشخاص معروف در فضای آنلاین به گوش دیگران برسد. از این رو بعضی از این اشخاص بنابر تجربیات شخصی و علایق خویش در حیطه فشن، از پلاس سایز و اندام و چهره حقیقی و بدون جراحی پلاستیک حمایت کردند. به مرور وقت اشخاص زیادتری به این کمپین پیوستند و تجربیات شخصی خویش را به شکل آنلاین با دیگران به اشتراک گذاشتند.

برند‌ها و خرده فروشی‌ها از راه فروش‌گاه برخط و کانال‌های اجتماعی خویش، طرح‌ لباس پلاس سایزهای متفاوتی را در نزد عموم قرار دادند. از این رو تعریف یک استایل جالب، فقط اعلا کسانی با اندامی باریک و قد بلند نیست و مجموع می‌توانند همان‌گونه که می باشند، زیبا و جالب و خوش استایل باشند.

دوناتلا ورساچه، نایب صاحب و رئیس هنری برند ایتالیایی ورساچه می‌گوید: «کسانی که پلاس سایز می باشند، نباید خویش را چاق و بی‌قواره فرض کنند. چرا که زیبایی از درون هست.»

حمایت اشخاص معروف و برندهای معتبر جهان از پلاس سایز، نه فقط تجارت لباس زنانه سایز غول پیکر را گستردگی می‌دهد، بلکه موجب بها اکثر برند و برندسازی هم می گردد. از این رو برندها در صنعت مد و فشن نمود بسزایی در تحول کلیشه زیبایی و بی عیب و نقص تعریف شده قدیمی خواهند داشت.

شروع این کمپین حواشی خیلی به همقدم داشت و خیلی از آدم ها مخالفت خویش را بیان کردند، چرا که بی عیب و نقص زیبایی را در باریک و بلند قامت بودن فرض می‌کردند. ولی هر چه داده های عموم از این مسئله و خودشناسی اکثر می‌گردد، مخالفت و تمسخر هم کمتر می‌گردد و هر فردی خویش را همان‌گونه که است می‌پذیرد.

باورهای قدیمی را دور بیاندازید!

موفقیت پلاس سایزها در عرصه مد و فشن

در صورتی که پلاس سایز هستید و به لباس‌ و استایل جالب تمایل دارید، توصیه می‌کنیم باورهای قدیمی را دور بیاندازید و خودتان را دوست داشته شوید. در صورتی که شما خودتان را زیبا و بی‌نقص ببینید، هر لباسی که به تن نمایید، از نگاه دیگران هم زیبا و بی‌نقص خواهید بود.

۱٫ با لباس سفید آشتی نمایید

یکی از باورهای قدیمی که خانم‌ها و آقایان پلاس سایز به آن دقت دارند این هست که لباس سفید شما را درشت اندام‌‌تر نشان می‌دهد و لباس‌های تیره و مشکی شما را باریک و لاغرتر جلوه می‌دهد. ولی در حالی که لباس سفیدتان را با توجه گزینش نمایید، زیبایی استایل‌تان را تعدادی معادل می‌نمایید. برای نمونه لباس طریق‌طریق عمودی سفید و مشکی، اندام‌تان را باریک‌تر نشان می‌دهد.

۲٫ از لباس رنگی نترسید

خیلی از اشخاص پلاس سایز لباس راحت و تیره را به لباس رنگی و دیزاین‌دار اولویت می‌دهند. با این اکنون خوب تر هست بدانید، لباس رنگی نه فقط استایل شما را چشمگیرتر می‌کند، بلکه اطمینان به‌نفس شما را هم بیشتر شدن می‌دهد.

۳٫ از اکسسوری بهره ببرید

بعضی از خانم‌ها و آقایان پلاس سایز از اکسسوری پرهیز می‌کنند، چرا که اکسسوری دقت را به اندام جذب می‌کند. با این اکنون در صورتی که می‌خواهید در هر وضعیت و شرایطی شیک و جالب شوید، اکسسوری استایل‌تان را کل و زیباتر می‌کند، از این رو این نگرانی را از خویش دور نمایید.

۴٫ شلوار جین استایل شما را جالب می‌کند

خانم‌ها و آقایانی که پلاس سایز می باشند، عموماً شلوار کتان یا کِشی را به شلوارهای بقیه اولویت می‌دهند. با این اکنون شما می‌توانید از شلوار جین کشی مصرف‌مند شوید و بی‌آن که حس ناراحتی بکنید، جالب شوید.

۵٫ پیراهن گل‌دار به تن نمایید

پیراهن گل‌دار زنانه و پیراهن کوبایی مردانه، یکی از لباس‌های جالب برای خانم‌ها و آقایان پلاس سایز هست که نه فقط استایل را از راحتی و یکنواختی خارج می‌کند، بلکه موجب بیشتر شدن اطمینان به‌نفس و زیباتر شدن استایل می‌گردد.

منبع : بانی مد

اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در واتس برنامه موبایلاین مقاله را برای دوستان خویش ایمیل نمایید

نظر بدهید لغو جواب

منبع : cafemod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *