روش نگه داری لباس های پاییز و زمستانه

روش نگه داری لباس های پاییز و زمستانه

فهرست مطالب

چاره نگه داری لباس های پاییز و زمستانه

جدا از اینکه شما تمایل­‌مند به خرید کردن کردن شوید یا به هر قیمتی از خرید کردن اجتناب می­‌نمایید، وجه اضافه از درآمد سالانه خرج خرید کردن و تهیه لباس می­‌گردد. ماندگاری اکثر لباس‌­ها به معنای کم شدن قیمت­ می باشد. پس می­‌توان گفت نگه داری لباس پاییز و زمستانه و مراقبت از آن‌­ها زیاد برجسته می باشد. با ما کنار شوید.

چاره نگه داری لباس پاییز و زمستانه

کشمیر: جدا از مواردی که در تگ لباس­‌ها مقاله شده­ می باشد، نیکوتر می باشد پارچه های کشمیر را با دست بشویید. برای حفظ لطافت لباس و محافظت از تاثیرات مواد شیمیایی گوناگون آن­ها را با آب سرد و شامپوی بچه بشویید. دقت داشته شوید حداکثر دوبار در سال لباس ­های کشمیر شما می بایست شسته گردد نه اکثر.

نگه داری لباس های پاییز و زمستانه

هیچ موقع لباس کشمیر خیس خویش را از سرشانه بلند نکنید، این حاصل موجب کشیده شدن و در ثمر دگرگونی صورت لباس می‌گردد. در اصل لباس خویش را تا وقتی که خشک گردد به شکل توده کنار نیز قرار دهید. لباس خویش را روی حوله ­ای در افق صافی پهن نمایید و به آرامی فشار دهید تا آب آن خارج گردد و لباس شما خشک گردد.

نگه داری لباس های پشمی (کت ، ژاکت و شلوار):

در طول زمستان ، کت­ های پشمی را بعد از پوشیدن با یک برس تمیز نمایید تا خاک میزانی و پرز­های آن برداشته گردد. اورکت ­ پشمی را به چوب‌­رخت­ با استحکام آویزان نمایید تا سنگینی وزن کت موجب کشیدگی لباس از محیط سرشانه نشود. این نوع لباس ­ها را نباید در کمد­ها و یا فضاهای بسته نگه­داشت، چون که جریان هوا موجب حفظ بافت پارچه می­گردد.

نگه داری لباس های پاییز و زمستانه

لکه­ های میزانی را به ابزار گذاشتن (نه کشیدن) آب سرد به ابزار حوله و یا دستمال کاغذی از بین ببرید. برای شستشوی دستی، از یک ماده شوینده ملایم و آب ولرم بهره ببرید. ۳ تا ۵ دقیقه لباس­ را خیس دهید در نتیجه با آب سرد آبکشی نمایید. برای خشک کردن، لباس را به آرامی فشار دهید و آن را در میزانی صاف بگذارید تا خشک گردد.

مخمل: برخی از مخمل ‌ها را می­‌توان به شکل معمول شست ولی برخی بعدی را نه. هیچ موقع لباس­‌های مخمل را جلو اتو نکنید. چون که روی پارچه تالیف گذاشته و بافت پارچه ازبین می‌­رود. لباس‌­ها را برگردانید و از بخار اتو برای ازبین بردن چروک ‌های میزانی بهره ببرید. مخمل­ به آسانی آسیب می­‌بینند.

نگه داری لباس‌ پاسز و زمستانه ضد آب:

بعد از اینکه لیبل لباس را به توجه مطالعه کردید، مناسب ترین مسیر برای مراقبت از لباس‌های ضد آب شستن آنان با آب سرد می باشد. از مواد شوینده ملایم بهره ببرید که به لباس شما آسیب نمی‌زنند.

نگه داری لباس های پاییز و زمستانه

چرم مصنوعی: نگه‌ داری از چرم مصنوعی بسیار راحت می باشد. لکه‌ها عموماًً بوسیله یک پارچه نم‌دار جدا می‌شوند. لیبل این لباس‌ها را بخوانید ولی اکثراً آنان را می‌گردد با ماشین لباس‌شویی شست. هیچ موقع آنان را در خشک‌کن قرار ندهید چرا که گرما شاید موجب ذوب شدن‌شان بتوان.

خز مصنوعی: آستر داخلی این نوع لباس زمستانی اکثراً قابل شستشو نیست. یکی از دشمنان اساسی خز استفاده از گرمای بیشتر می باشد. لباس خزدار خویش را از گرمای جلو دور نمایید و هیچ موقع برای خشک کردن آن از گرمای اضافه استفاده نکنید.

در آخر این لباس­‌ها بعد از استفاده همیشه فرسوده، ساییده و دگرگونی صورت پیدا می‌کنند. با این وجود با کمی توجه در روش تمیز کردن، رسیدگی و نگهداری می‌­توانید ماه‌ها و در ضمن سال­‌ها از لباس­ خویش استفاده نموده و در کنار صرفه اقتصادی که به کنار دارد مکان زیست اطراف خویش را هم سالم نگه داریم.

منبع:هفته نامه دلتا

اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در واتس اپلیکیشناین مقاله را برای دوستان خویش ایمیل نمایید

نظر بدهید لغو جواب

منبع : cafemod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *