راهنمای مطالعه

کم‌تر شخصی وجود دارد که با شنیدن نام برند شنل به یاد کیف‌ها و لباس‌های پرزرق و برق و مشهور این برند نیفتد. کل ما این برند بین المللی را با نماد دو C که پشت به هم دیگر تکیه داده‌اند می‌شناسیم و می بایست تداعی کنیم که شنل متعلق به سرزمین فرانسه هست.
خالق افسانه‌ای این برند، کوکو شنل هست که ماجرا پر فراز‌و‌نشیب زندگی او منبع الهامی برای زیادی از طراح ها در کل دنیا بوده‌ هست‌، لیکن به‌راستی چه عاملی باعث پیشرفت شنل در جهان شده‌ هست؟ چرا از این برند به‌منزله یکی از لوکس‌ترین برندهای دنیا یاد می‌گردد و چرا طرفداران بی‌شماری در دنیا دارد؟
در صورتی که به‌ادامه ی جواب سوال های مطرح ‌شده هستید با ما همقدم بمانید تا هر آنچه می بایست در خصوص این برند معروف بدانید را برای شما بازگو کنیم و در‌پایان تکاپو‌های این برند را از لحظه احداث آن مورد وارسی قرار دهیم. ژورنال بخوانید.

از زندگی موسس برند شنل چه موردی می‌دانید؟

حقایقی خواندنی در رابطه با برند شنل که هرگز نباید از دست بدهید!

زندگی گرافیست معروف فرانسوی، گابریل بونور شنل که مدت‌ها بعد به نام “کوکو” معروف شد، سرشار از آموزه‌هایی هست که به‌هیچ مبلغ نباید آنان را از دست داد. کوکو در سال ۱۸۸۳ در شهری به نام ساومو متولد و در یک پرورش‌گاه و به دست راهبه‌ها تربیت شد.

کوکو شنل
او خیاطی را در سنین جوانی آموخت و تکاپو خویش به‌منزله یک کارآفرین را با راه اندازی مغازه‌ای در شهر پاریس در سال ۱۹۱۳ شروع کرد. نخستین تکاپو‌های او تحت‌نظر یک گرافیست مد به نام کارولین ربوکس شروع شد.
او با گستردگی تکاپو‌های خویش آغاز به تولید لباس‌هایی آسان کرد که از لباس‌های مردانه الهام گرفته شده ‌بودند اگر چه کافی ‌به ذکر هست که شنل این لباس‌ها و عناصر مربوط به آن را با در‌نظر گرفتن ظرافت‌های زنانه تولید می‌کرد.
جذاب هست بدانید که خاطر شهرت لباس‌های سفید و مشکی برند شنل، این هست که شنل در مراسم ناب لباس مشکی می‌مخفی در حالی‌که آن لحظه از لباس مشکی فقط برای حضور در مراسم‌ عزاداری استفاده می‌شد. در اکنون حاضر لباس مشکی برنامه ایدلیک، پیراهنی هست که در موقعیت‌های متفاوت از آن استفاده می‌گردد.
سرانجام کوکو شنل در سال ۱۹۷۱ درگذشت و میراث گران‌بهایی برای جهانیان به‌جای گذاشت.

موسس برند شنل

امپراطوری شنل در کدام حیطه‌ها به تکاپو می‌پردازد؟

تکاپو شنل را نباید فقط به تولید لباس‌های منحصر‌به‌شخص محدود دانست. در اکنون‌حاضر این برند در حیطه‌های زیر به طراحی محصول ها لوکس و شیک مشغول هست که طرفداران زیادی در همه جهان دارد:
• ابزار آرایشی و بهداشتی
• عطر و ادکلن
• محصول ها مراقبتی زنانه
• اکسسوری
در باقی مطلب هدف داریم که ماجرا مربوط به خط ها تولیدی این برند معروف را برای شما بازگو کنیم:

کیف‌های دستی

کیف دستی‌های کوچکی که این روز ها به‌شدت مورد‌ تمایل خانم‌ها قرار گرفته‌اند نخستین‌بار به دست شنل تولید و طراحی شد. نخستین بار در طول تاریخ این برند، کیف دستی‌های شنل در سال ۱۹۵۵ و در ماه فوریه به داد و ستد ارائه شدند.

کیف شنل
از این رو نام این کیف دستی را ۲.۵۵ گذاشتند. تولید متفکرانه و حرفه ای این کیف منتهی به استقبال بی‌همانند و ابداع تحولی شگرف در تاریخ مد و فشن شد. نخستین کیف دستی‌هایی که به دست این برند تولید شدند دارای دو قسمت داخلی سمت قرارگیری لوازم زنانه مثل رژلب و یک قسمت پشتی بودند که سمت قرارگیری مبلغ نقد در‌نظر گرفته شده ‌بود.

نخستین پرفیوم

شنل در دهه ۱۹۲۰ تجارت خویش در حیطه پرفیوم و ادکلن را شروع کرد. نخستین عطر عرضه‌ شده به دست این برند Chanel No، نام داشت. در‌اصل شنل نخستین فردی بود که عطری با نام خویش به داد و ستد ارائه کرد. عبارت مشهور شنل در ارتباط با پرفیوم به شرح زیر هست:

” پرفیوم یک اکسسوری نهان، فراموش‌نشدنی و همه‌کننده در صنعت مد هست که ورودی شکوهمند را برای شما به ارمغان خواهد ‌داشت و هیچ موقع از یادها پاک نخواهد ‌شد.”

عطر شنل

در‌اصل پرفیوم شنل به دست مالک فروشگاهی به نام توفیه بدر و بازرگانانی مثل پیر و پائول وردیمر پشتیبانی می‌شد و شنل دوستی نزدیکی با پیر داشت. سرانجام بر مبنا توافقی که بین این سه طرف شکل گرفته ‌بود ۷۰% از درآمد فروش این پرفیوم به وردیمر 20% از آن به بدر و فقط 10% از درآمد آن به شنل تعلق گرفت.
اگر چه با دقت ‌به این‌که پرفیوم شنل یکی از منابع عظیم درآمد این برند شنل شناخته می‌گردد درگیری بر سر درآمد دستاورد از فروش آن همچنان باقی مطلب دارد.

کت و دامن ‌های شنل

کت شنل

کت‌های بدون جلیقه در کنار دامن کوتاه از غیر از این پارامترهایی هست که یادآور برند معروف شنل می باشند. در‌اصل این نوع برنامه در لحظه خویش یک انقلاب در صنعت مد به‌حساب می‌آمد. اصرار بر آسانی و نادیده‌گرفتن محدودیت‌های حاکم ‌بر لباس زنان در آن دوران به شنل در رسیدن به پیشرفت‌های چشم‌گیر غیر از این هم یاری کرد.

سقوط برند شنل در جنگ بین المللی دوم

در دهه ۱۹۳۰ شاهد رکود اقتصادی بین‌المللی بودیم که ولو برند شنل نیز از ترکش‌های آن در امان نماند. در این دوره شنل مجبور به اخراج کارگران خویش شد و همه ی مغازه‌های خویش را تعطیل کرد و بدین ترتیب تجارت او متوقف شد.
پس از اتمام جنگ بین المللی دوم شنل پاریس را به مقصد سوئیس ترک کرد و سال‌ها دور از خانه و به زندگی در این سرزمین مشغول شد.

بازگشت به جهان مد

در اوایل دهه ۵۰ شنل در سن ۷۰ سالگی بازگشتی شکوهمندانه به صنعت مد و فشن داشت اگرچه در این سال‌ها بارها مورد انتقاد منتقدین متفاوت قرار گرفت، لیکن او هیچ موقع دست از کوشش برنداشت و برنامه‌های هیجان‌انگیز و زنانه او در کل دنیا با استقبال نیکی مواجه شد و به شهرت زیادتری دست ‌یافت.

مدیریت برند شنل پس از کوکو برعهده چه کسی قرار گرفت؟

حقایقی خواندنی در رابطه با برند شنل که هرگز نباید از دست بدهید!

پس از مرگ کوکو شنل درگیری‌ها بر سر ریاست و مدیریت این برند پرطرفدار باقی مطلب داشت تا این‌که یک دهه بعد و در سال ۱۹۸۳ تولید به نام کارل لاگرفلد به‌منزله رئیس خلاق این برند ممتاز شد. احتمالاً نام برند شنلی که امروزه برای کل ما باخبر هست به لطف تکاپو‌های مستمر این شخص محقق شده ‌باشد.

مدیر برند شنل
تولید لباس‌های منحصر‌به‌شخص و دقت به جذابیت‌های زنانه را می بایست دو فاکتور قابل توجه در پیشرفت لاگرفلد، گرافیست معروف مد و فشن دانست. خدمت های و ایده‌های جدیدی که او به جهان مد و فشن عرضه کرد هیچ موقع از اندیشه این صنعت پاک نخواهد‌ شد.

چرا شنل به‌منزله یکی از لوکس‌ترین برندهای دنیا شناخته می‌گردد؟

شنل یکی از مشهورترین مارک‌های مد در دنیا هست. این برند به نمادی از مرغوبیت بالا، با ویژگی لوکس‌ جایگزین شده ‌هست به نحوی که زیادی از خانم‌ها در کل دنیا در آرزوی داشتن لباس‌ها و اکسسوری هایی از این برند می باشند، لیکن شنل این پیشرفت را مدیون چه موردی هست؟

تولید آسان لیکن چشم‌نواز

یکی از دلایل شهرت برند شنل در بین خانم‌ها را می بایست تولید آسان و در زمان اکنون لوکس گوشواره‌ها، کیف‌ها و لباس‌های این برند دانست. اگر چه می بایست بگوییم اگرچه برنامه‌های این برند آسان به‌نظر می‌رسند، لیکن در طراحی آنان توجه اضافه به‌حاصل گرفته می‌گردد و ظرافت‌های مختص‌به خویش را دارد.

انتشار این برند به‌ابزار اشخاص معروف

از غیر از این دلایل پیشرفت و شهرت بی به علت‌و‌چرای این برند را می بایست بازاریابی آن به کمک اشخاص معروف دانست. انتشار لباس‌ها و اکسسوری‌های شنل به‌ابزار اشخاص معروف و سلبریتی‌ها منتهی‌به تشویق بشر سمت استفاده از این برند شد.

کیف دستی شنل

خلاقیت و ابتکار بی‌همانند

برند شنل با تولید منحصر‌به‌شخص و استفاده از مواد ‌ابتدایی مرغوب عمل به طراحی لباس و کیف‌هایی کرد که زیاد تحسین‌برانگیز و نوآورانه بودند. در‌اصل کیف‌هایی که به دست این برند طراحی و به داد و ستد ارائه می‌شوند از چرم مرغوب و با‌کیفیتی ساخته شده‌اند که دوخت این کیف‌ها زیاد دقیق و زیر یک ساعت شکل می‌گیرد.
اطلاق می‌گردد که شنل برای هر کیفی که هدف فروش آن را را دارد آزمایشاتی اعمال می‌دهد تا یقین دستاورد کند که این کیف‌ها برای سال‌ها دوام خواهند ‌داشت و در مقابل صدمات ناشی از آب و گرما مقاومت می‌کنند.

درآمد سالانه برند شنل

حقایقی خواندنی در رابطه با برند شنل که هرگز نباید از دست بدهید!درآمد سالانه برند شنل تا سال ۲۰۱۷ مخفی بود و در این سال برند شنل با انتشار مقدار درآمد سالانه خویش اثبات کرد که یکی از قوی‌ترین برندهای معروف در کل دنیا هست. سپس جای تعجبی ندارد در صورتی که بگوییم که درآمد این برند در سال ۲۰۱۸ به مبلغی بالغ بر ۹.۶۲ میلیارد دلار می‌رسد.
درآمد این برند معروف به‌شکل روزافزون در اکنون فزونی هست و شنل با طریق‌اندازی خط ها طراحی متفاوت، درآمد و درآمد خویش را دوچندان نموده‌ هست. فزونی فروش این برند در کشورهای آسیایی و اقیانوس آرام رشد ۱۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد که در نوع خویش بی‌همانند هست.
اگرچه رقبای این برند مثل برند گوچی و لوئیس ویتون هم مرتبه نیکی در صنعت مد و فشن دارند، لیکن هیچ موقع نتوانسته‌اند به پیشرفت برند شنل دست پیدا کنند. تمرکز بر توانایی جوان ها و در‌نظر گرفتن داد و ستد مورد نظر از عبارت قابل توجه‌ترین دلایل پیشرفت این برند به‌حساب می‌آید.

محصول ها طراحی‌ شده به دست برند شنل در بر دارنده چه نکاتی می‌شوند؟

همان‌طور که پیش‌تر بدان اشاره شد، برند شنل در حیطه‌های مختلفی به طراحی محصول ها جذاب می‌پردازد. در باقی مطلب هدف داریم که بعضی از پرطرفدار‌ترین این محصول ها را شناساندن کنیم:

  • لباس: طراحی اقسام لباس‌های مجلسی، پیراهن، لباس شنا، اوت فیت و ‌غیره.
  • اکسسوری: کیف‌دستی، کیف مبلغ، جاکلیدی، جواهرات، کمربند، روسری، کش مو، دستکش و ‌غیره.
  • کفش: طراحی اقسام کفش‌های مجلسی و اسپرت
  • جواهرات خیره‌کننده: طراحی اقسام جواهرات ساخته ‌شده از طلا و نقره
  • عینک: طراحی اقسام عینک که از عبارت پرطرفدار‌ترین محصول ها این برند هست.
  • محصول ها مراقبت از پوست: طراحی اقسام محصول ها مراقبتی و مرطوب کننده‌ها
  • عطر: با برخورداری از خط طراحی پرفیوم، طراحی اقسام ادکلن و پرفیوم را در برنامه خویش دارد.
  • ابزار آرایشی: احتمالاً تازه ترین خط طراحی این برند خط آرایشی آن هست که با طراحی اقسام رژلب، کانسیلر، مداد ابرو، خط چشم و ریمل نظر زیادی از تمایل‌مندان به ابزار آرایشی باکیفیت را به خویش گرفتن نموده ‌هست.
در پایان

برند شنل یکی از پرطرفدار‌ترین و مشهورترین برندهای شناخته‌ شده در ارزش دنیا هست که از سال ۱۹۱۳ تاکنون به تکاپو‌های خویش باقی مطلب داده ‌هست و میلیون‌ها تمایل‌مند و طرفدار دارد. ابتکار و نوآوری دو برجسته قابل توجه این برند به‌حساب می‌آیند و طراحی محصول ها لوکس و گران‌بها به دست این برند پیشرفت آن را دوچندان نموده‌ هست.
موسس شنل، کوکو شنل فردی با جسارت، مبتکر و خلاق بود که میراثی ارزشمند به جای گذاشت. این برند پستی و بلندی‌های زیادی را به چشم دیده‌هست، لیکن همچنان با پایان قدرت و انگیزه به تکاپو خویش باقی مطلب می‌دهد.
مدیریت مناسب و برنامه‌ریزی دقیق باعث شده ‌هست که شنل نه فقط از رقبای قدر عقب نماند بلکه در طول لحظه از آنان پیشی هم بگیرد.