بولگاری جواهرات با ظرافت ایتالیایی و پیشینه یونانی

بولگاری جواهرات با ظرافت ایتالیایی و پیشینه یونانی

فهرست مطالب

بولگاری جواهرات با ظرافت ایتالیایی و پیشینه یونانی

بولگاری یکی از خاص ترین نام های تجاری زمینه ی جواهرات و کالای لوکس در ایتالیا انگاشته می گردد. این کسب و کار در عرصه های بیشماری از جواهرات نقره گرفته تا هتلداری مشغول به جنبش هست. در این مقاله نگاهی خواهیم انداخت به تاریخچه ی بولگاری که از روستایی کوچک در یونان آغاز شد و حال به یکی از مشهور ترین علامت های تجاری جایگزین شده هست.

سوتیریوس وولگاریس (Sotirios Voulgaris) در سال ۱۸۵۷ در روستایی کوچک در رشته کوه پیندوس (Pindus) اصل در شمال یونان دیده به دنیا گشود. از لحظه امپراتوری روم شرقی (Byzantine Empire)، این فضا به هنر نقره کاری معروف بوده هست. هنری که از اجداد به فرزندان منتقل می شد. خانواده ی وولگاریس نیز در این عرصه مشغول به عمل بودند. علم اساسی آنان گوشواره نقره، سگگ کمربند، و غلاف شمشیر بوده هست. سوتیریوس هم هنر نقره کاری را پیوست کرد. اگر چه وی خویش را یک هنرمند صحیح و کارآفرین می دانست. سوتیریوس در کنار پدر هنر سنگ زنی و مهارت های نقره کاری خویش را به اوج رسانید.

بولگاری جواهرات با ظرافت ایتالیایی و پیشینه یونانی

وولگاریس در سال ۱۸۷۷ به کورفو (Corfu) نقل محل کرد. کورفو جزیره ای در شمال غربی یونان هست. از آنجا به شهر ناپل (Naples) رفت و در پایان هم بسال ۱۸۸۱ در رم (Rome)، پایتخت سرزمین ایتالیا که سریعاً در اکنون مدرنیزه شدن بود، ساکن شد. وولگاریس در سال ۱۸۸۴ نخستین فروش‌گاه خویش را در رم راه اندازی کرد.

به پیوست رشد حرفه ی، وی نام فروش‌گاه خویش را از وورگاریس به بولگاری (Bulgari) تحول داد. بولگاری نسخه ی آوایی نام خانوادگی او بود که با بیان ایتالیایی یکنواخت شده بود و این نام برای کسب و کار تازه ممتاز شد.

وولگاریس در سال ۱۹۰۴ به هم گام دو پسرش کونستانتینو (Constantino) و جورجو (Giorgio) فروش‌گاه مرکزی خویش را با نام بولگاری در خیابان مشهور «ویا دی کوندوتی» (Via Dei Condotti) رم راه اندازی کرد. این خیابان محلی برای بازدید توریست های ثروتمند بریتانیایی و آمریکایی بشمار می رفت. بولگاری سریعاً در عرصه ی اجناس لوکس، خصوصاً اجرای جواهرات یونانی و رومی شهرت پیدا کرد.

سکان دار بعدی بولگاری

در سال ۱۹۳۲ که سوتیریوس وولگاریس رخت از دنیا فروبست، ضمام امور توسط فرزندان او به این معنا که کونستانتینو و جورجو سپرده شد. این دو تاریخچه ی بولگاری را به جهت جدیدی راهنمایی کردند. آنان اجرای داخلی فروش‌گاه های خویش را به ساختاری مجلل و بین المللی تحول دادند. در همین راستا سنگ مرمر ایتالیایی صورتی و بژ ویژگی ی اساسی این اجرای و نماد فروش‌گاه های بولگاری قرار گرفت.

در تداوم ی این تغییرات لوگوی کسب و کار بر طبق الفبای لاتین که در آن لحظه متداول بود از Bulgari به BVLGARI تحول یافت. حرف u در این logo به V تحول کرد. اگر چه تلفظ این کلمه تا حالا نیز به شمایل قدیمی آن هست. در ضمن آدرس برپایه اینترنت کسب و کار هم با کلمه ی Bulgari مکتوب می گردد. این دو برادر توانستند شهرت بولگاری را بیشتر از پیش بیشتر شدن دهند و آن را در عرصه ی جواهرات به یک مرجع جایگزین کنند.

پس از وقوع جنگ بین المللی دوم، بولگاری مواد ابتدایی ی خویش را از سنگ های زیاد گران ارزش جدا کرد و روی طلای زرد متوجه شد. این مسأله در سالیان پس از جنگ تحول کرد. جواهرات پلاتینیوم، تزئین شده با الماس، زمرد، یاقوت کبود و یاقوت سرخ محصول ها اساسی بولگاری را تشکیل می دادند. طی دهه ی ۱۹۶۰ شهرت کسب و کار زیاد بیشتر شدن یافت و در عرصه ی جواهرات و اجناس لوکس در ایتالیا و آمریکا حرف نخست را می زد.

بولگاری جواهرات با ظرافت ایتالیایی و پیشینه یونانی

استحکام تجارت و پایه های کسب و کار

در سال ۱۹۶۷ سه فرزند جورجو سکان کسب و کار را در نزد گرفتند و نسل سوم ریاست آغاز شد. طی دهه ی ۱۹۷۰ بولگاری وجهه ی بین المللی به خویش گرفت و فروش‌گاه های خویش را در شهرهای نیویورک (New York) آمریکا، ژنو (Geneva) سوئیس و پاریس (Paris) فرانسه راه اندازی کرد. این کسب و کار ضمناً به زمینه ی ساعت های مچی هم وارد شد. اینجا بود که ساعت های مچی، انگشتر و دستبندهای با مدل مار به دست آنان ساخته شد. اشخاص معروف هم به رونق این کسب و کار و شهرت روزافزون آن هم یاری فراوانی کردند. از حرف این اشخاص می توان به سوفیا لورن (Sophia Loren)، آدری هپبورن (Audrey Hepburn) و الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor) اشاره کرد.

فراگیری تجارت

دهه ی ۱۹۸۰ با رکود تجارت هم گام بود. برای مقابله با این رکود، بولگاری آگهی بازرگانی گسترده ای را آغاز کرد. این کسب و کار فروش‌گاه های خرده فروشی جدیدی را در تماماً دنیا راه اندازی نمود و گوناگونی محصول ها خویش را بیشتر شدن داد.

بولگاری تمرکز خویش را از اجرای جواهرات برای مراسم های ممتاز به محصول ها روزمره تحول داد. دهه ی پس از آن هم محصولاتی شبیه عطر، شال، کراوات، عینک آفتابی و چرم به دایره ی محصول ها آنان افزوده شد.

در سال ۲۰۰۱ طی یک درآمد گذاری مشترک با کسب و کار هتل سازی لاکچری گروپ (Luxury Group) پروژه ی استراحتگاه و هتل های بولگاری (Bulgari Hotels & Resorts) کلید خورد. نخستین هتل در سال ۲۰۰۴ در شهر رم راه اندازی شد. پای هتل های بولگاری به میلان (Milan)، بالی (Bali) و لندن (London) هم کشیده شد. شانگهای (Shanghai)، پکن (Beijing) و دبی (Dubai) از هدف های بعدی این کسب و کار برای تأسیس هتل بشمار می روند. هتل و استراحتگاه بولگاری در سال ۲۰۱۵ در دبی (نگاره) راه اندازی شد.

 

منبع: بامیلو

اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در واتس نرم افزاراین مقاله را برای دوستان خویش ایمیل نمایید

نظر بدهید لغو جواب

منبع : cafemod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *