مناسب ترین مجله های مد و فشن دنیا را بشناسیم
مجله های مد، مکرر از سالیان گذشته در زمینه مد و فشن حضور فعال داشتند و فقط مسئولیت آنان آگاهی در مورد مد و استایل به زنان و بقیه اشخاص نبود; بلکه بهنوعی وظیفه آگاهی قسمتی و آگاهسازی زنان را نیز بر عهده داشتند. شمار زیاد اضافه هفته نامه ها در افق بین المللی وجود دارد، لکن بعضی از آنان به دلایل متفاوت شهرت زیادتری را در مقایسه با سایرین کسب نمودهاند. در زیر نام چندی از مشهورترین مجله های مد دنیا آورده شده می باشد.
vogue
قطعاًً مشهورترین هفته نامهی مد در دنیا و در صدر کل نمودارها Vogue می باشد. Vogue نخستین بار در سال 1892 بهموضوع یک مطبوعات هفتگی منتشر شد و بعداً به آرامی به یک هفته نامه مد جایگزین شد. این شغل به دست انتشارات Conde Nast در سال 1909 به چاپ رسید، که تمرکز آنان اکثر به جهت زنان بود. در نتیجه آغاز به برترتر شدن کرد و جایگزین به یک هفته نامهی یونی سکس شد، باایناکنون بازهم دسته اضافه از ستونها برای زنان در نظر گرفتهشده می باشد. آنا وینتور در سال 1988 ادیتور ارشد این هفته نامه شد. با داشتن 11 میلیون اشتراک و پخش در 23 مرز و بوم دنیا، ووگ همچنان در دنیا مد تداوم میدهد. آموزشگاه پیشکسوتان در دورههای مربوط به پیاده سازی لباس، از به روز ترین متدهای آموزش مد و فشن به علم جویان استفاده میبرد و علم جویان مشتاق به ژورنالیست مد شدن را با ژورنالهای مربوط به این حیطه باخبر میکند.
Elle
هفته نامه اِلElle یک هفته نامهی فرانسوی می باشد که در سال 1945 و با تمرکز اختصاصی بر روی لباس زنان شروع شد. نام این هفته نامه در بیان فرانسوی به معنای she یا her می باشد. تعدادی سال پس از انتشار، هفته نامهی Elle این شعار مناسب تبلیغات را برگزید: “If she reads, she reads Elle “که به نظر محتوای آن جذاب می باشد با آغاز کوشش در ایالاتمتحده، Elle حال در 44 مرز و بوم دنیا با محوریت مد و بقیه چیزهای هیجانانگیز برای زنان منتشر میگردد.
Harper’s Bazaar
هفته نامه بازارHarper’s Bazaar که در سال 1862 شروع شد، نخستین هفته نامه مد آمریکایی می باشد که با انتشار مطالب جذاب، آموزنده و متفکرانه، طبقه متوسط را مورد نظر قرارداد. موضوعات این هفته نامه به روز ترین ترندها و فشن شوها، به روز رسانی های جهان مد نیز در سبک کژوال و نیز در بقیه سبکها، مطلبهای بهروز مد و بقیه مطالب مهیج را پوشش میدهد. این هفته نامه از انتشار هفتگی به یک هفته نامه ماهانه جایگزینشده می باشد و حال به blogها و سامانهعامل های دیجیتال بعدی نیز گسترده شدنیافته می باشد. این هفته نامه که مقر اساسی آن در نیویورک می باشد، در 32 مرز و بوم دنیا منتشر میگردد.
Cosmopolitan
هفته نامه مشهور به “Cosmo”، با انتشار مطالب محور زنان در دنیا مد حضور دارد. باوجود 64 نسخه بین المللی که در 35 مرز و بوم و 110 بیان منتشرشده می باشد، میتوان اظهار داشت که Cosmo واقعاً بین المللی می باشد. این هفته نامه از سال 1886 بهموضوع یک هفته نامه خانوادگی آغاز بهشغل کرد و بهتدریج در دهه 1960 به یک هفته نامه مربوط به سبک زندگی جایگزین شد. این هفته نامه با هلن گورلی در سال 1965 دنبال شد و مطالب پیشگوییهای مربوط به مد، جنس، روابط، فمینیسم، و مجموعچیزهایی را که تابو تلقی میشد، منتشر کرد. “فمینیسم بیشرمانه سرگرمکننده” مبحث هفته نامه شد. در نتیجه نام این هفته نامه سان آتش پخش شد و در پرواز به جهت غرفهها سان هیچکس بعدی نبود. هفته نامه cosmo همچنان به کوشش خویش در این عرصه تداوم میدهد.
BoF – Business of Fashion
bofBusiness of Fashion درواقع هفته نامهای می باشد که در بعد از ظهر تازه به دست Imran Amed در سال 2007 شروع بهشغل کرد. این هفته نامه نوپا در یک دوره کوتاه، جذب نظر آدم ها مورد نظر خویش را کسب نموده می باشد، آدم ها مورد نظر آننیز در بر دارنده علم آموزان، سردبیران و استایلیست ها و هر کس غیر از اینی ست که واقعاً به مد اعتقاد دارد. BoF بر محتوای معتبر تمرکز دارد و بخشی دارد که به نام “اقتصاددان مد” نامیده میگردد. در صورتی که از تمایل مندان به مد هستید که به ماجراهای این حیطه و آنچه در ابداع ترندهای اصلی مد، تنظیم الگوها، و تأثیرگذاری بر اقتصاد مشتاق هستید، BoF هفته نامهای می باشد که به آن احتیاج دارید!
W
هفته نامه W ، که در سال 1972 تأسیس شد، یک هفته نامه آمریکایی می باشد که به خاطر محتوای معتبر و ذهن برانگیز نسبت به فرهنگ، مد، خبرها معروف، شیوه زندگی و غیره شناختهشده می باشد. این هفته نامه، غول غیر از اینی می باشد که در سال 2000 به دست ناشران Conde Nast بهدست آمد و تحت راهنمایی آن قرار دارد. این هفته نامه سعی بر این دارد که از محتواهایی استفاده کند که بقیه مجله های مد سعی دارند از این موضوعات دور شوند. این دلیلی می باشد که w استقبال خویش را بهدست آورده می باشد.
INSTYLE
هفته نامه Instyle نه فقط برای زنان بلکه برای هر کس که به شناختن در مورد لایف استایل و مد تمایل دارد، جالب می باشد. آریل فاکسمن، که 25 سال پیش به Instyle پیوست، مدیر محتوای هفته نامه بود تا اینکه لورا براون تعدادی سال پیش این موقعیت را کسب کرد. Instyle در 16 مرز و بوم دنیا حاضر می باشد و در افق بین المللی پخش میگردد.
Allure
هفته نامه Allure یک هفته نامه آمریکایی و یک برند می باشد که در درجه ابتدا به زیبایی و سلامتی زنان میپردازد. این یک ژورنال می باشد که برای هرکسی که عادت دارد جلوی کیوسکها بایستد و از جدیدهای مد آگاه گردد، نام آن تازگی ندارد. Allure در سال 1991 به دست لیندا ولز تأسیس شد، و در طی تعدادی سال بعد ازلحاظ محتوای فرهنگی و جزئیات سان اندازه و غیره، تعمیرات اصلی را پشت سر گذاشت و باوجود با تقریبً میلیون ها مشترک برخط و بیشتر از 5 میلیون اشتراک، همیشه در اوج میدرخشد. نام این هفته نامه از هنگام تأسیس تاکنون از اطمینان مصرفکنندگان خویش دارا بوده می باشد.
Numéro
هفته نامه numeroNuméro در سال 1998 به دست الیزابت دیژان باهدف ابداع محتوای پربار و بالا بردن استانداردها برای تأمین نیازهای زنان باهوش، روشنفکر و اجتماعی تأسیس شد. با داشتن موضوعات متنوعی از مد، سبک زندگی، پیاده سازی، موزیک و هنر، این هفته نامه از هنگام شروع بهشغل همچنان یکی از تأثیرگذارترین ژورنالها می باشد.
V
هفته نامه v به دست سیسیلیا دین تأسیس شد، در سال 1998 بهموضوع یک هفته نامه با نسخه محدود آغاز بهشغل کرد و هرماه نسبت به محتوای مربوط به جهان مد و فشن، محتوای مد را منتشر میکرد. این هفته نامه چهار نسخه فصلی دارد که عمدتاً ترندهای در اکنون تحول در فرهنگ، موزیک، مد و غیره را پوشش میدهد. استفان گان بهموضوع مدیر خلاق دیداری برای این هفته نامه شناخته میشد، که fashionistas را تشویق میکند و موضوعات بینظیری را از مسیر ستونهای متن و تصاویر پیشگویی میکند. با بیشتر از 3 میلیون اشتراک، کوشش آنان برای داستانهای بیمثل جهان مد، رو به رشد می باشد.
Grazia
Grazia، برترین رهبر مد و سبک زندگی در ایتالیا، چاپ ابتدا خویش را در سال 1938 منتشر کرد. برخلاف بیشتر مجله های، Grazia بهطور منحصربهشخص مد، سبک زندگی و هنرها را با امور جاری، خبرها و اقتصاد ترکیب میکند. رویکرد منحصربهشخص آن، خوانندگان حرفه ای و پویا را، نیز در جوامع دیجیتالی و نیز بهشکل آفلاین بهدست آورد. این هفته نامه در 5 قاره، 20 نسخه گسترده شدنیافته می باشد و شمار خوانندگان آن 35 میلیون شخص می باشد. Grazia همچنان موضوعات و داستانهای ناگفته را به روشی که شما در جای غیر از اینی ندیدهاید، جمعآوری نموده می باشد.
Marie Claire
اویلین پرووست، یک افسانه صنعت مد، در سال 1937 marie claire را بنیان نهاد تا کنجکاوی سیریناپذیر خویش را برای فرهنگ و سبک زندگی ارضا کند. این نخستین نسخه، فروش او را به بیشتر از نیم میلیون نسخه ازدیاد داد و در نسخه دوم، شمار کتابها را دو مقابل کرد. این هفته نامه تنها نسبت به مد، گرایشها، فرهنگ و هنر بحث نمیکرد. بلکه صدای زنان هم در هنگامهای پس از جنگ بین المللی دوم بود. این مطبوعاتنگاری مد و مطبوعاتنگاری مسئولانه را به نیز نزدیک کرد و موجب جذبدقت آدم ها شد. این هفته نامه از آن هنگام تاکنون به رشد خویش تداوم داده و در اکنون حاضر در 35 مرز و بوم و 24 بیان پخششده می باشد.
Vanity Fair
یک هفته نامه بعدی و یک نام برتر بعدی در زیر چتر Conde Nast، نام هفته نامه vanity fair می باشد. این هفته نامه نخستین بار در سال 1913، دو دهه تا سال 1936 چاپ شد و در سال 1983 پس از بهدست گرفتن آن به دست Conde Nast، احیا شد. این هفته نامه به دست متخصصان صنعت، blog نویسان بعد از ظهر تازه، تمایل مندان به مد و هر کس بعدی مشتاق به سبک زندگی، هنر و مد خریداری میگردد.
منبع : دیزاینر لباس
برچسب ها :استایل زنانپوشاک بانوانلباس زنانهمجله بانوانمجله فشنمجله مد