برنامه شستشوی لباس ها

برنامه شستشوی لباس ها

فهرست مطالب

برنامه شستشوی لباس ها

آیا شما به برنامه شستشوی لباس احتیاج دارید؟ واقعیت این می باشد که داشتن برنامه در زندگی یکی از رازهای پیروزی می باشد و مجموع کارهای ما در ضمن شستن لباس‌ها نیز می بایست از روی برنامه و با نظم و توجه فرجام شوند تا لباس‌ها در عین تمیزی و نظافت دچار آسیب نیز نشوند. به همین علت می باشد که برنامه شستشوی لباس برای مجموع اهمیت دارد زیرا در صورتی که لباسی بیشتر از مرز احتیاج شسته گردد آسیب خواهد دید و زودتر کهنه خواهد شد ضمناً در صورتی که شستشوی لباس کمتر ازحد مطلوب فرجام گردد لباس‌های شما کثیف و غیر قابل پوشیدن خواهند بود. پس برنامه شستشوی لباس های شما چگونه می بایست باشد؟ در این مطلب اختصاصی از کاتالوگ قرمز به شما خواهیم گفت که برنامه شستشوی لباس های شما چه شرایطی می بایست داشته باشد و هر لباس پس از تعدادی بار مخفی شدن به شستشو و نظافت احتیاج دارد.

برنامه شستشوی لباس ها

برنامه شستشوی لباس ها بر مبنای شمار دفعات پوشیدن

شستن لباس یکی از مراحل پر اهمیت در مراقبت لباس می باشد که نقش مهمی در دوام و زیبایی لباس دارد. شستن لباس شرایط خاصی دارد نظیر چاره مطلوب (خشکشویی، ماشیک لباسشویی یا دست)، استفاده از شوینده مطلوب، آب با دمای مطلوب و نکات شخصی دیگر که در مقالات قبلی کاتالوگ قرمز به آنان اشاره شده می باشد. ولی برنامه شستن لباس ها موردی می باشد که کمتر کسی به آن می‌پردازد. این برنامه بر مبنای شمار دفعاتی که لباس را مخفی‌اید معین می‌گردد. در اصل مکرر کافی نیست که پس از یک بار پوشیدن لباس آن را در ماشین لباسشویی بیندازید بلکه این نکته به نوع و جنس لباس شما بستگی دارد. عبارت “شمار دفعات پوشیدن” هر روزی را در بر دارنده می‌گردد که شما لباس را بر تن خویش دارید و به عنوان مثال در صورتی که لباسی را سه روز متوالی از تن خویش خارج نکرده بمانید در اصل سه بار آن را مخفی‌اید. با در نظر گرفتن این موارد برنامه شستشوی لباس بر مبنای نوع و جنس آن به شمایل زیر می باشد:

لباس‌های سفید و ابریشمی: لباس‌های سفید بسیار ساده کثیف می‌شوند و این کثیفی را نشان می‌دهند. از طرف بعدی لباس‌های سفید زیرا بدون رنگ می باشند قابلیت شستن همیشه و استفاده از مواد شوینده قدرتمند روی آنان وجود دارد. لباس‌های ابریشمی هم این امکان را دارند که همیشه شسته شوند به همین علت توصیه می‌گردد لباس‌های سفید و هر لباسی را که الیاف ابریشمی در خویش دارد پس از هر بار پوشیدن بشویید.

برنامه شستشوی لباس های زیر: لباس‌های زیر در ارتباط تاثیرگذار با پوست بدن قرار دارند و کافی می باشد هر بار که آنان را می‌پوشید بشویید تا از انتقال بیماری‌ها و بو گرفتن و لک شدن لباس‌های خویش پیشگیری نمایید. در صورتی که لباس زیری که گزینش نموده‌اید امکان شستشوی همیشه با آب داغ را ندارد آن را نخرید.

دامن و شلوار مجلسی: شلوار پارچه‌ای مجلسی شما و یا دامنی که در مهمانی‌ها می‌پوشید عموماً احتیاج به شستشوی همیشه ندارند مگر این که شی ای روی آنان بریزید و لک شوند. در دستاورد شما پس از هر ۵ تا ۷ بار پوشیدن می‌توانید آنان را بشویید.
برنامه شستشوی لباس ها

کاپشن و جلیقه زمستانی: کاپشن و جلیقه زمستانی و به طور کلی هر لباس ضخیمی که پوشش رویی شما را در زمستان تشکیل می‌دهد احتیاج به شستشوی همیشه ندارد و اگر چه شستن آن راحت نیز نیست. شما در هر فصل فقط دو بار مجاز به شستن آنان هستید و در شکل احتیاج به خشک شویی می بایست این فعالیت را به خشکشویی بسپارید.

سوئیشرت و ژاکت پشم: سوئیشرت و ژاکت پشم نیز جزو لباس‌هایی می باشند که در کل طول سال مورد استفاده قرار نمی‌گیرند ولی در صورتی که می‌خواهید آنان را مکرر تمیز و نو نگه دارید پس از هر شش تا هفت بار پوشیدن، آنان را بشویید.

کلاه، دستکش و شالگردن زمستانی: این اکسسوری‌های زمستانی نیز اعلا فصل سرما می باشند و ما فقط در روزهای سرد و برفی از آنان استفاده می‌کنیم به همین علت دفعات شستشوی آنان بر مبنای فصل تعیین می‌گردد و شما در هر فصل استفاده مجاز هستید سه تا پنج بار آنان را بشویید.

جوراب شلواری: جوراب شلواری‌ها هم در مجموعه لباس‌های زیر قرار می‌گیرند زیرا در ارتباط نزدیک با پوست بدن قرار دارند و سریعاً آلوده می‌شوند. به همین علت کافی می باشد که شبیه لباس‌های زیر جوراب شلواری‌ها را هم پس از هر بار استفاده بشویید و تمیز نمایید.

مانتو و کت: مانتو و کت و لباس‌هایی که در لایه دوم پوشش شما قرار می‌گیرند می بایست پس از هر ۵ تا ۶ بار مخفی شدن، شسته شوند. پس از این به بعد به دلیل داشته بمانید که مانتوی اداره و مکان فعالیت شما پس از یک هفته مخفی شدن مداوم، هر پایان هفته می بایست شسته گردد.

شلوارهای جین: شلوارهای جین جزو لباس‌هایی می باشند که در مقایسه با شلوارهای معمولی احتیاج کمتری به شسته شدن دارند زیرا دیرتر کثیف می‌شوند. اگر چه پارچه این شلوارها مقاوم می باشد و شما می‌توانید پس از چهار تا پنج بار پوشیدن آنان را بشویید. این قانون حول بقیه لباس‌های جین هم صدق می‌کند.

کت جیر و چرم: کت‌های حیر و چرم که عموماً در فصل پاییز و بهار مورد استفاده قرار می‌گیرند به راحتی کثیف نمی‌شوند و در دستاورد احتیاج چندان نیز به شستشو ندارند. شما می‌توانید هر سال یک بار بسته به روشی که در برچسب مراقبتی این لباس‌ها ذکر شده آنان را بشویید.

ساپورت و شلوار یوگا: ساپورت، لگینگ و شلوارهای موسوم به یوگا که شلوارهای کشی و چسبان می باشند می بایست پس از یک تا سه بار مخفی شدن شسته شوند که این نکته به مقدار کثیف شدن لباس و تعریق بدن شما بستگی دارد.

پیژامه و لباس خواب: پیژامه  ولباس خواب و هر لباسی که در منزل می‌پوشید زیرا با مکان  بیرون سرو فعالیت ندارد احتیاج بسیاری نیز به شسته شدن ندارد و شما پس از سه تا چهار روز مداوم پوشیدن این لباس‌ها می‌توانید آنان را بشویید.

برنامه شستشوی لباس های فرم دهنده نظیر گن: لباس‌هایی نظیر گن که برای فرم دادن به بدن به فعالیت می‌روند در ارتباط تاثیرگذار با پوست بدن قرار دارند و احتیاج به شستشو در آنان بیشتر می باشد ولی از طرف بعدی شستشوی مداوم امکان دارد موجب خراب شدن الیاف و کم شدن امکان کشسانی آن گردد، به همین علت کارشناسان توصیه می‌کنند پس از یک تا سه بار پوشیدن، این لباس‌ها را بشویید.

برنامه شستشوی لباس ها

شلوار کوتاه و شش جیب: در صورتی که اهل پوشیدن شلوارهای گشاد شش جیب و شلوارک و شلوار کوتاه هستید می بایست بدانید که این شلوارها و شلوارک‌ها را پس از هر سه تا چهار با پوشیدن می‌توانید بشویید.

ژاکت بافتنی از جنس نخ، ابریشم و کشمیر: ژاکت‌هایی که از الیاف ظریف نظیر نخ و ابریشم و پشم کشمیر تهیه شده‌اند می بایست پس از دو بار مخفی شدن شسته شوند تا کثیفی روی آن برقرار نماند و لباس شما آسیب نبیند.

ژاکت بافتنی از جنس پشم و الیاف مصنوعی: در صورتی که ژاکت شما از الیاف مقاوم‌تری نظیر پشم و الیاف مصنوعی ساخته شده می باشد شما می‌توانید پس از پنج بار پوشیدن آن را بر اساس دستوری که روی برچسب آن ثبت شده می باشد بشویید.

برنامه شستشوی لباس شنا: لباس‌های شما نیز حکم لباس زیر را دارند و زیرا در ارتباط تاثیرگذار با پوست بدن می باشند می بایست پس از هر بار استفاده شسته شوند. از طرف بعدی برقرار ماندن املاح و کلر به وجود آمده در آب استخر می‌تواند موجب آسیب به بافت این لباس‌ها گردد پس شستن آنان را فوراً پس از شنا فراموش نکنید.

تیشرت، تونیک و پیراهن: تیشرت، تونیک و پیراهنی که به طور روزمره و معمول می‌پوشید به شستشوی روزمره احتیاج دارند به این معنا که هر بار که پیراهن و تیشرت خویش را می‌پوشید احتیاج به شسته شدن پیدا خواهند کرد.

بلوز و لباس مجلسی: لباس‌های مجلسی لباس‌هایی نیستند که همیشه مورد استفاده قرار بگیرند و به همین علت هر بار که آنان را می‌پوشید می بایست تمیز شوند و در مکان مطلوب خویش قرار بگیرند. اگر چه زیادتر لباس‌های رسمی و مجلسی احتیاج به خشکشویی دارند و نباید در منزل شسته شوند.

پالتو و کت پشمی: پالتو و کت پشمی شما شبیه مجموع لباس‌های زمستانی احتیاج کمی به شستشو دارد و تنها کافی می باشد یک یا دو بار در هر سال شسته و یا خشکشویی شده و در مکان مطلوب انبار گردد.

 

منبع: کاتالوگ قرمز

اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در واتس نرم افزاراین مقاله را برای دوستان خویش ایمیل نمایید

نظر بدهید لغو جواب

منبع : cafemod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *