برای عروسی چه بپوشیم

برای عروسی چه بپوشیم

فهرست مطالب

برای عروسی چه بپوشیم

مجموع ما می توانیم در این مورد قضاوت کنیم که چه شی ای برای پوشیدن در عروسی قابل اجابت و مطلوب می باشد و چه لباسی می بایست در کمد لباس ما بماند و در عروسی نپوشیم. با کارشناسانی مذاکره کردیم و در اینجا مواردی عرضه شده که به شما حول پوشیدن لباس در عروسی- یا عدم پوشیدن بعضی از لباس ها- مواردی اطلاق شده می باشد.

مجموع ما به سنی می رسیم که ناگهان آگاه می شویم مجموع کسانی که اطراف خویش می شناسیم در اکنون ازدواج می باشند. برخی از ما احتمالاً ولو به روز عروسی خودمان نزدیک می شویم و برخی از ما تا اینجای کار ازدواج نکرده ایم، اما به عروسی های دوستان اضافه رفته ایم. از سی سالگی به بعد به نقطه ای در زندگی مان می رسیم که سایر عروسی های اضافه دیده ایم و در آنان کسب و کار نموده ایم. به نظر می رسد لباسی که در عروسی ها می پوشیم می بایست تقریباً آسان باشد، لکن احتمالاً تعجب نمایید که گزینش لباسی که برای عروسی دیگران می پوشیم می تواند خیلی دشوار و پیچیده باشد.

خرج نظر از این که چه مدت از آخرین مراسم عروسی که در آن کسب و کار نموده اید گذشته، مروری بر لباس ها و اکسسوارهایی که توانایی دارید در مراسم عروسی دیگران مخفی و استفاده کنیم یا نکنیم، می تواند سودمند باشد. به همین هدف با کارشناسان حیطه مد مذاکره نموده ایم و در اینجا مواردی آورده ایم که می تواند به شما حول پوشیدن یا نپوشیدن برخی لباس ها و استفاده از بعضی اکسسوارها در مراسم عروسی دوستان یا اقوامتان سودمند اصل گردد.

می بایست لباس های تک رنگ یا مدل های آسان گزینش نمایید

شاید روز عروسی خودتان نباشد و تنها به عروسی شخص شخصی دیگر دعوت شده بمانید، لکن می دانید که دوربین هایی از چپ و راست و مجموع طرف می باشند که از شما نگاره می گیرند، پس می خواهید که زیبا بمانید و در عالی ترین وضعیت ظاهر شوید. به هدف تکمیل این دستور، کارشناسان مد پیشنهاد می کنند که “اکثر لباس های تک رنگ و مدل های آسان مطلوب شما می باشد.” به علاوه در این سناریو، لباس روشن گزینه مطمئن و خوبی برای پوشیدن می باشد.

برای عروسی چه بپوشیم

با دقت به این مبحث، سالها می باشد که این باور وجود دارد که می بایست از مدل های مسیر مسیر افقی دوری کنیم و از مسیر مسیر عمودی استفاده کنیم. در صورتی که بخواهیم بلندتر و لاغرتر دیده شویم، می توان با اعتماد گفت که اصل عمومی همین می باشد. اما هنگامی می دانیم که قرار می باشد در تعدادی نگاره دیده شویم. خلاف این قضیه درست می باشد. همانطور که مطالعات نشان می دهند، مسیر مسیر افقی در مقایسه با مسیر مسیر عمودی، وضعیت باریک تری به پیکر ما می دهند. در صورتی که برای عروسی بعدی، هدف استفاده از مدل مسیر مسیر باریک آسان دارید، مسیر مسیر عمودی را کنار بگذارید و مسیر مسیر افقی را گزینش نمایید.

مسلماًً دامنی تا نوک انگشتان پایتان بپوشید

با آنکه شاید لباس کوتاه یا دامن کوتاهی که این روز هاً آن را خریده اید، خیلی زیبا و جالب باشد و به شما بیاید، لکن عروسی، مکانی برای نشان دادن آن نیست. پس آن را در خانه گذاشته و به ادامه لباسی بلندتر و مطلوب تر بمانید. پیراهن ها و دامن ها می بایست طولشان تا نوک انگشتان پا باشد. از آنجایی که شما در مراسم عروسی بیشتر می نشینید و بلند می شوید، جذاب نیست که مرتب دامن تان را پایین بکشید.

شی ای مطلوب با مکان مراسم گزینش نمایید

در صورتی که می دانید که عروسی قرار می باشد در کجا برگزار گردد، توانایی دارید از این مساله بهره ببرید که چه چیزهایی در این محل مطلوب پوشیدن می باشد و چه چیزهایی مطلوب پوشیدن نیست. در صورتی که در اواسط تابستان قرار می باشد در محوطه بیرون زیر نور خورشید بنشینید، توانایی دارید لباسی بپوشید که خیلی مختلف باشد. بنا به نظر کارشناسان مد بیرونی: معین بودن مکان برگزاری می تواند به شما هم یاری کند چه شی ای بپوشید. برنامه مذهبی شاید احتیاج به پوشاندن موها و بازوهایتان داشته باشد یا لباس فضای باز برای یک برنامه ساحلی مطلوب خواهد بود.”

معین بودن مکان برگزاری می تواند به شما هم یاری کند چه شی ای بپوشید

از آنچه در کارت دعوت مکتوب شده مشاوره بگیرید

مساله سودمند اینجاست که ولو در صورتی که شی اضافه حول مراسمی که قرار می باشد در آن حضور یابید نمی دانید یا تا اینجای کار مطمئن نیستید که چه لباسی مطلوب می باشد، اکثر دعوت نامه ها می توانند داده ها زیادتری در این خصوص به شما بدهند که شاید در هنگام گزینش لباس برای پوشیدن در آن مراسم، برایتان سودمند باشد.

شارون شواتزر، کارشناس بین المللی اتیکت در این باره می گوید: “مکان و هنگام عروسی را مد نظر قرار دهید تا حول اینکه چطور لباس بپوشید تصمیم گیری نمایید. در صورتی که دعوت نامه نشان دهد که مراسم در هنگام غروب آفتاب برگزار می گردد، پس می دانید که می بایست چطور لباس بپوشید. در صورتی که دعوت نامه نشان دهد که عروسی، بعد از ظهر می باشد پس لباستان می تواند غیر جدی تر و غیر رسمی تر باشد.”

اخیراً در برخی دعوت نامه ها، ولو تم و موضوعی برای مراسمی که عروس و داماد شاید برای روز مخصوص شان بخواهند داشته باشند، مشخص شده می باشد. اکثراً لباس مطلوب این مراسم (که اکثر همراستا با فرهنگ غربی می باشد) در تعدادی طبقه قرار می گیرد که به “کروات سیاه” معروف می باشد، یا می تواند لباس غیر رسمی باشد یا لباس جدی و پر اهمیت. از لحاظ لباس رسمی، “کروات سفید” در درجه بالاتری قرار دارد و نشان دهنده پوشش لباس بلند زیبا با طولی تا روی زمین می باشد و “کروات سیاه” نشان دهنده پوشیدن یک لباس بلند تا روی زمین یا لباس کوتاه می باشد. شما لباس مطلوب مهمانی می پوشید، برای مناسبت غیر جدی، یک لباس مهمانی کافی خواهد بود و برای مهمانی جدی، یک لباس آزاد آسان برای زیر خورشید تابستان مذکور می باشد. در صورتی که این موارد مشاور را ادامه نمایید، پس حالت تان برای گزینش لباس روشن می گردد.

نمی توانید اشتباها لباس غیر مناسبی سان لباس تقریباًً سیاه بپوشید

اکثراً گوش داده اید که هر خانمی مسلماً می بایست حداقل یک پیراهن کوتاه سیاه (LBD) داشته باشد، و این پیراهن را برای بیشتر مناسبت ها سان مهمانی ها و سایر مراسم، در کمدش آویزان کند. لکن آیا LBD برای مراسم عروسی نیز مطلوب می باشد؟ همانطور که روشن می باشد، این لباس مطلوب می باشد!

یک کارشناس مد می گوید: “لباس کوتاه سیاه می تواند برای هر مناسبتی مخفی گردد و عروسی ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در صورتی که در کمد لباستان یک پیراهن کوتاه مشکی ندارید، پس این فرصت را به منزله عالی ترین فرصت برای خرید کردن در نظر بگیرید و لباس جدیدتان را بخرید. بدانید که از این لباس به اندازه کافی استفاده خواهید کرد.

لباس کوتاه سیاه می تواند برای هر مناسبتی مخفی گردد

کفش های ساده گزینش نمایید

همانطور که می دانید پوشیدن کفش ساده در هر مراسمی یکی از قواعد اتیکت عمومی می باشد. مشخصاًً منظورمان پوشیدن کفش های صورتی روشن پیاده روی تان برای عروسی نیست. بلکه منظورمان پوشیدن کفش درست و زیبا به این معنا که پوشیدن کفشی که بتوانید به آسانی تعدادی ساعت آن را بپوشید می باشد. آلیس هد، یک رئیس برنامه ریزی و برگزاری عروسی در آمریکا پیشنهاد می دهد که “کفش هایی را گزینش نمایید که برای تعدادی ساعت قابل پوشیدن باشد.”

در صورتی که مجموع ما شایدً کفش هایمان را از زیر میز در خواهیم آورد و مجدد آن را برای رقصیدن در طول مجلس رقص خواهیم پوشید، برای عروسی، می بایست بدانیم که قضیه جدی تر می باشد. او افزود که «این موارد، اتیکت و سبک را ترکیب می کند. این اصلاًً درست نیست که پایتان خسته گردد و کفش تان را درآورده و در دستتان بگیرید یا انبوهی از کفش های کنار گذاشته در گوشه فضای پذیرایی ابداع نمایید.»

در صورتی که خرید کردن کفش های پاشنه بلند برای بعضی از مناسبت ها شاید وسوسه انگیز باشد، گذشته از اینکه مبلغ خویش را دور بیاندازید، شدیدا شما را تشویق می کنیم که در فروش‌گاه کمی گام زده و ببینید آیا توانایی دارید به آسانی آنان را برای تعدادی ساعت بپوشید یا خیر. در صورتی که جواب خیر می باشد پس مجدداً حول خرید کردن یک جفت کفش تخت ذهن نمایید که با این موضوع توانایی دارید در بین عروسی و پذیرایی این دو کفش تخت و پاشنه دار را تغییر نموده و کفش اضافی را داخل ماشین قرار دهید!

توانایی دارید در بین عروسی و پذیرایی این دو کفش تخت و پاشنه دار را تغییر نمایید

در صورتی که عروسی یکی از اعضای خانواده می باشد، رنگ های مشابه گزینش نمایید

اکثراً می شنویم که می بایست از رنگ های مشابه رنگ لباس فامیل درجه یک عروس اجتناب کنیم. لکن این مبحث دائم درست نیست. کارشناسان مد می گویند: “برای نگاره هایی با استایل هنرمندانه در مراسم عروسی اعضای درجه یک خانواده، لباس هایی با سایه های مشابه از یک پالت رنگی بپوشید. برنامه ریزی آن هنگام کمی می برد. رنگ ها می بایست با نیز سازگار باشند لکن تماماًً مانند نیز نباشند. مدل ها، موتیف ها و بافت های پالت رنگی عموماً به نیکی کارساز می باشد.”

در صورتی که مطمئن نیستید که آیا توانایی دارید این موضوع را برای عروسی خانوادگی که تاریخ آن در اکنون نزدیک شدن می باشد، تکمیل دهید یا خیر، با عروس و داماد چک نمایید و ببینید آیا این شی ای می باشد که آنان دوست دارند یا خیر.

دائم از سفید دوری نمایید

یکی از اصلی ترین لباس هایی که می بایست از آن اجتناب نمایید لباسی به رنگ سفید می باشد. یک کارشناس مد در این باره می گوید: «مجموع لباس های سفید و مجموع شلوارهای سفید برای پوشیدن در مراسم عروسی بد می باشند، مگر اینکه بطور ویژه از شما تقاضا گردد تا این رنگ را با عروس و داماد ست نمایید. رنگ سفید، رنگ بژ یا نخودی، کرمی، یخی سفید یا هر لباسی که می تواند مانند لباس عروس باشد را نپوشید”. این مبحث را آسان بگیرید و ناراحت نشوید. در صورتی که لباسی به رنگ سفید برای پوشیدن در مراسم عروسی دیگران گزینش نموده اید، به ادامه لباسی با رنگ تبدیل بمانید.

لباسی با پولک های بیشتر گزینش نکنید

در صورتی که شاید دیدن یک لباس زنانه قدیمی آویزان در کمد لباستان که تنها یکبار مخفی شده می باشد وسوسه انگیز باشد، لکن می بایست به دلیل داشته بمانید که این فرصتی نیست که به این لباس، شانس شخصی دیگر برای پوشیدن و ارائه ی آن دهید. از پولک های بیشتر آن خجالت بکشید. کاریلو که یک کارشناس مد می باشد می گوید: “لباس های پولکی نور اضافه را منعکس می کنند و نگاره گرفتن با لباس پر از پولک مورد می باشد.”

یکی از استثنائات واضح برای این قانون می تواند در تمی باشد که زوج در دعوت نامه عروسی خویش گزینش نموده اند. لکن این مورد های نادرند و کم اتفاق می افتند. پس احتیاط نمایید و شی شخصی دیگر گزینش نمایید.

بیشتر خودتان را در معرض دید قرار ندهید

این روز، روز مخصوص عروس و داماد می باشد و دقت می بایست به جهت آنان متمرکز باشد. خودنمایی بیشتر یا پوشیدن لباس بسیاری تنگ، اصلاًً مطلوب مهمان ها نیست، چون موجب دور کردن دقت از زوج خوشبخت و منحرف کردن دقت به جهت دیگران خواهد شد. استافورد، کارشناس مد، در این مورد می گوید: “لباس هایی که خیلی خودنمایی می کنند، موجب انحراف دقت می شوند.”

عروسی ها اکثراً مکان دقت به عروس و داماد و اعضای خانواده آنان می باشند، لباس های بسیاری کلفت یا لباس های بسیاری نازک هم برای این گونه مراسم، نامطلوب و غیر پسندیده می باشند. هنگامی که شک دارید، عالی ترین قانون امتحان شده این می باشد که همرنگ جماعت شوید و بیشتر دریافت دقت نکنید!
خودنمایی بیشتر یا پوشیدن لباس بسیاری تنگ، اصلاًً مطلوب مهمان ها نیست

مراقب بمانید که زیور آلات اضافه استفاده نکنید

در حالیکه استفاده از تعدادی قطعه جواهر یا زیور آلات هم صدا با لباستان درست و زیبا می باشد، اصل بر این می باشد که استفاده از آنان می بایست آسان باشد. شواتزر، کارشناس مد، می گوید که “زیور آلات می بایست زینت دهنده و نشان دهنده ظرافت باشد. زیور آلات خیلی غول پیکر، براق یا رنگی می تواند موجب انحراف دقت اشخاص از مراسم گردد.”

لباس های مجلسی قدیمی تان را نپوشید

لباس های قدیمی تان که برای دوران نوجوانی می باشد، چه تجملاتی و زیبا باشند یا نباشند (که به عدم پوشیدن آنان اصرار اضافه می کنیم) نباید برای عروسی مخفی شوند. “به دلیل داشته بمانید که لباس های تعدادی سال پیش یا لباس هایی که به دوران نوجوانی یا اوایل جوانی تان مربوط می شوند، برای هنگامی بود که می خواستید بدرخشید، پس این لباس ها دریافت کننده دقت در عروسی می باشند، به این معنا که جایی که مجموع دقت متعلق به عروس می باشد. در این شب نیازی نیست همانند یک ستاره بدرخشید.”

کیف دستی یا کیف مبلغ غول پیکر با خویش به عروسی نیاورید

ما خانم ها عادت داریم که هر شی ای که احتیاج داریم را با خویش و در کیفمان به دنبال ببریم. داروهای ضد درد، پد بهداشتی، عینک آفتابی و کیف پولمان تنها تعدادی مورد از چیزهای اضافه می باشند که همیشه با خویش این ور و آن ور می بریم. این موضوع برای رفت و آمدهای روزمره ایرادی ندارد، لکن هنگامی که در عروسی حضور پیدا می نمایید، نیازی به بیشتر آنان ندارید و این خرت و پرت ها را می بایست در خانه یا در ماشین قرار دهید.

برای عروسی چه بپوشیم

شواتزر در این باره می گوید: “کوچکترین کیف دستی و کیف را از بین کیف هایتان گزینش نمایید. از آوردن کیف غول پیکر و سنگین و اقلام غیر واجب خودداری نمایید.”
کوچکترین کیف دستی و کیف را از بین کیف هایتان برای مراسم عروسی گزینش نمایید

استثنائاتی شاید وجود داشته باشد

بدیهی می باشد که همیشه استثنائاتی برای خیلی از این قوانین وجود خواهد داشت. در صورتی که عروس و داماد، لباس خاصی را درخواست کنند یا تم خاصی را ذکر کنند، بعضی از این موارد می تواند هم یاری کننده باشد لکن برای بیشتر عروسی هایی که شاید در آن حضور یابید، این قوانین امتحان شده و ثابت شده اند. زمانیکه برای گزینش لباسی شک دارید، در صورتی که می بینید استرس دارید، به دوستانتان پیغام دهید حول اینکه چه شی ای اکثر مطلوب شما می باشد یا از این موارد مشاور استفاد نموده و شی ای را گزینش نمایید که با دقت به موارد بالا از مجموع گزینه ها مذکور تر باشد.

 

منبع:برترین ها

اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در واتس برنامه موبایلاین مقاله را برای دوستان خویش ایمیل نمایید

نظر بدهید لغو جواب

منبع : cafemod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *