انتخاب مانتوی مناسب برای اندام های مختلف

انتخاب مانتوی مناسب برای اندام های مختلف

فهرست مطالب

گزینش مانتوی مطلوب برای اندام های گوناگون

گزینش مانتو یکی از اصلی ترین گزینش در حیطه خرید کردن لباس برای خانم‌هاست، چون که فقط آیتمی که خانم‌ها می‌توانند در پیرامون بیرون از منزل بپوشند، مانتوست. اگر چه در سالیان گذشته، روپوش‌های خانم‌ها تغییرات بسیاری نموده و گوناگونی بسیاری در آن خلق شده، از جایگزین شدن به کت گرفته تا تونیکی که کنار با دامن می‌پوشند تا پیراهن بلند گلدار و…، لیکن درهرصورت ما کل آنان را مانتو یا همان روپوش درنظر گرفته و در این مقاله، مواردی حول گزینش مانتو باتوجه به نوع اندامتان عرضه می‌دهیم.

انتخاب مانتوی مناسب برای اندام های مختلف

مانتوی مطلوب برای خانم‌های چاق

خانم‌هایی که درشت اندام می باشند، خوب تر هست از مانتو‌هایی با جنس پارچه نخی، کتان و… استفاده کنند و دور پارچه‌های کشی و استرچ و.. را که به بدنشان می‌چسبد، خط بکشند، چون که آنان را چاقتر نشان می‌دهد. مانتوی شما می بایست آزاد باشد، اگر چه نه آنقدر گشاد که شما را چاقتر از آنچه که هستید، نشان دهد. از نظر دوخت هم مانتوی راسته و آزاد عالی ترین گزینش برای آن‌هاست و رنگ‌های تیره هم آنان را لاغرتر نشان می‌دهد.

مانتوی مطلوب برای خانم‌های لاغر

خانم‌های لاغر (در صورتی که دوست دارند که درشت‌تر به‌نظر برسند)، خوب تر هست که مانتو‌های رنگ روشن بپوشند و پیشنهاد‌هایی نظیر مسیر‌مسیر افقی یا مورب را گزینش کنند. مانتو‌هایی که دامنشان چیندار هست یا دوختشان کمی پفی، برای خانم‌های لاغر عالی ترین گزینش هست. استفاده از حریر و تور در دوردوزی دامن و آستین‌ها هم موجب چاقتر نشان دادن شخص می‌گردد. پارچه‌های طرحدار و مانتو‌های گلدار تابستانی هم به چاقتر نشان دادن شما یاری می‌کند.

مانتوی مطلوب برای خانم‌های قدبلند

در صورتی که قدتان بلند هست و دوست ندارید اکثر از این قدبلند به‌نظر برسید، می بایست از مانتو و شلوار‌های یک‌رنگ و ست دوری نمایید؛ لیکن در صورتی که مانتو شلوار فرم کارتان یکدست هست، خوب تر هست در صورتی که می‌توانید رنگ روشن‌تری گزینش نمایید یا در صورتی که نمی‌توانید، حداقل کفشی با رنگ سراسر مختلف از شلوار بپوشید. مانتو‌های تنگ و کوتاه، پا‌های شما را بلندتر نشان می‌دهد، پس عالی ترین اندازه مانتو برای شما تا روی زانو یا تا مانتو‌های بلند تا روی قوزک پاست.

مانتوی مطلوب برای خانم‌های قد کوتاه

قد مانتوی خانم‌های کوتاه قد خوب تر هست که چندان بلند نباشد، مثل آنان را کوتاهتر نشان می‌دهد. عالی ترین اندازه مانتوی برای کوتاه‌قد‌ها تا روی زانو یا بالاتر هست. در صورتی که آستین مانتو لوله‌ای باشد و کمی آن را بالا بزنید، به بلندتر نشان دادن شما یاری می‌کند. از پوشیدن مانتو‌هایی با پف و چین و پلیسه، به خصوص در بخش پایین‌تنه خودداری نمایید و به جای این که، مانتو و شلواری بپوشید که یکرنگ می باشند یا رنگشان به‌نیز نزدیک هست.

مانتوی مطلوب برای خانم‌هایی با سینه‌های قوی

در صورتی که سینه‌های جلال دارید و دوست ندارید که گرفتن دقت کنند، خوب تر هست مانتویی بپوشید که دامن خاصی داشته باشد و دقت‌ها را به‌جهت پایین‌تنه بکشاند. استفاده از کفش یا کیفی با رنگ مختلف و مخصوص یا شالی با رنگ و لعاب و خوشرنگ هم دقت را ازروی سینه‌هایتان برمی‌دارد. مانتوی شما نباید در بخش بالاتنه، دکمه، دوخت مخصوص یا جیب داشته باشد. از پوشیدن مانتو‌هایی با دوخت امپایر، به این معنا که مانتو‌هایی که از زیر سینه برش خورده و در زیر سینه کمی جمع می‌شوند، خودداری نمایید. از گردنبند رومانتویی و قوی هم استفاده نکنید. مانتو یه انگلیسی نپوشید.

انتخاب مانتوی مناسب برای اندام های مختلف

مانتوی مطلوب برای خانم‌هایی با سینه‌های کوچک

درست برعکس مورد قبلی؛ مانتویی بپوشید که در بخش بالاتنه، پیشنهاد، گلدوزی، جیب یا… داشته باشد. یقه هفت مانتو نیز می‌تواند به بزرگتر نشان دادن بالاتنه یاری کند، به‌شرطی که در زیر آن بلوز یا تیشرت رنگ روشن بپوشید. خوب تر هست که برای برداشتن دقت از پایین تنه، شلوار آسان‌تری گزینش نمایید. مانتو‌هایی که دوخت امپایر دارند هم برای این نوع اشخاص مطلوب می باشند و همینطور یقه انگلیسی، به خصوص ز نوع چهاردکمه. می‌توانید گردنبند رومانتویی جلال هم روی مانتویتان بیندازید.

مانتوی مطلوب برای خانم‌هایی با شانه‌های پهن

عالی ترین گزینش برای شما مانتوی یقه هفت هست که شانه‌ها را جمع‌وجورتر نشان می‌دهد. خوب تر هست از پوشیدن مانتو‌هایی با یقه گرد یا مربعی خودداری نمایید. مانتویتان نباید به‌هیچ منزله، فیلر (نوعی حجم‌دهنده در بخش شانه) داشته باشد. مانتویی با بالاتنه بدون پیشنهاد و آسان گزینش نمایید و به جای این که، مانتوی کمرکش یا دامن پلیسه بپوشید. خوب تر هست که از آستین‌هایی که در بخش سرشانه پفی می باشند نیز استفاده نکنید.

مانتوی مطلوب برای خانم‌هایی با شانه‌های کوچک

درست برعکس مورد قبلی؛ از فیلر در شانه‌های مانتو بهره ببرید. مانتو‌هایی با بالاتنه طرحدار، یقه مربعی یا گرد بپوشید. مانتویی گزینش نمایید که در بخش دامن، آسان و ترجیحا خمره‌ای باشد و شلوارتان را هم آسان و به‌رنگ تیره گزینش نمایید. آستینی که سرشانه آن پفی باشد، زیاد مطلوب شماست.

مانتوی مطلوب برای خانم‎‌هایی با شکم قوی

اصلی ترین شی ای که خانم‌هایی با چاقی شکم یا خانم‌های باردار می بایست از آن دوری کنند، مانتوی کمرکش‌دار یا کمربنددار هست، چون که شکم را بیشتر از پیش نمایان می‌کند. مانتوی لنگی عالی ترین گزینش برای شماست؛ مانتوی جلوبازی که اطرافش شبیه لنگ روی نیز می‌آیند، اگر چه خوب تر هست که بند آن را در پهلو ببندید، نه روی شکمتان. یقه گرد باز یا یقه مربعی هم به کوچکتر نشان دادن شکم شما یاری می‌کند.

مانتوی مطلوب برای خانم‌هایی با باسن قوی

مانتوی جلوباز برای شما زیاد مطلوب هست، چون که در بخش پشت آزاد می‌ایستد و دقت را ازروی باسن شما برمی‌دارد. در صورتی که اهل پوشیدن مانتوی جلوباز نیستید، مانتوی راسته و گشاد (اگر چه نه بی نهایت گشاد) گزینش نمایید و شلوار رنگ تیره بپوشید. درضمن مانتوی شما نباید در بخش پهلو جیب داشته باشد و پشت مانتو هم می بایست آسان و ترجیحا رنگ آن تیره‌تر باشد.

منبع: چی بپوشیم

اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در واتس برنامه موبایلاین مقاله را برای دوستان خویش ایمیل نمایید

نظر بدهید لغو جواب

منبع : cafemod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *