اصول ست کردن شال و روسری با مانتو

اصول ست کردن شال و روسری با مانتو

فهرست مطالب

قواعد ست کردن شال و روسری با مانتو

در صورتی که قواعد ست کردن رنگها را بدانید علاوه بر اینکه زیبایی لباس های شما چشمگیرتر می‌گردد، ترکیب رنگ های مختلف می‌تواند لباس های آسان شما را به یک ست خیلی شکیل جایگزین کند.

مشکی و سفید، دوست همه رنگها

در صورتی که در کمد خویش مانتو سفید و مشکی دارید، مطمئن بمانید که همه شال و روسری های شما با این دو مانتو به نیکی ست میشوند.

خوب تر هست به علت راحتی این دورنگ در کنار مانتو های سیاه و سفید از شال و روسری های دیزاین دار استفاده کنید تا رنگ و لعابی به استایل شما ببخشند.

فقط مساله در زمینه این دو رنگ این هست که از ست کردن رنگ مشکی و سرمه ای، مشکی و قهوه ای و سفید و کرم تا مرز قابلیت خودداری نمایید.

استفاده از رنگ های مشابه

یکی از قواعد ست کردن شال و روسری با لباس نیز استفاده از رنگهای مشابه هست.

رنگ های مخالف در چرخه ی رنگ، یک تضاد دیداری مشهور خلق می کنند که در اصل به هم دیگر هم یاری و یک دیگر را تکمیل می کنند.

برای نمونه زمانی رنگ قرمز در کنار رنگ سبز آورده می گردد، درخشان تر بنظر می رسد.

خوب تر هست برای زیبایی اکثر 75٪ از یک رنگ و 25٪ از یک رنگ بقیه بهره ببرید و یکی از رنگها را کمرنگ و کسی دیگر را تیره در نظر بگیرید.

این طیف رنگی حاوی قواعد ست کردن شال و روسری با لباس هم می‌گردد و مساله شاخص در ترکیب رنگهای گوناگون این هست که در استایل خویش حداکثر از سه رنگ بهره ببرید تا تیپ شما بیشتر از اندازه رنگارنگ و شلوغ به نظر نرسد.

ست کردن شال و روسری با مانتو

روسری و شال های دیزاین دار

در صورتی که می خواهید شال و یا روسری دیزاین دار خریداری نمایید، استفاده کردن از روسری هایی که دیزاین های ریزی دارند خوب تر و زیباتر از دیزاین های درشت هست.

برای ست کردن این روسری ها می بایست از مانتو های آسان بهره ببرید. این شغل موجب می گردد که روسری تان اکثر جلوه کند و قیافه ی شما اکثر دیده گردد.

متناسب با فصل بمانید

یکی بقیه از قواعد ست کردن شال و روسری با لباس اینست که از متریال مطلوب هر فصل بهره ببرید.

برای نمونه ستفاده از شال های حریر با لباسهای زمستانی به هیچ موضوع توصیه نمی گردد و خوب تر هست برای فصول سرد سال از شال و روسری های پشمی و نخی و برای تابستان از نوع ها حریر و نخی سبک بهره ببرید.

موارد شاخص در ست کردن شال و روسری با مانتو

۱- خوب تر هست مانتو‌های دیزاین دار را با شال و روسری‌های آسان ست نمایید و در صورتی که روسری‌های دیزاین دار اکثر به شما می‌آید از مانتو‌هایی با پارچه‌های آسان بهره ببرید.

۲- در صورتی که می‌خواهید یک استایل تک رنگ داشته بمانید (استایل مونوکروم) سعی نمایید از جواهرات و اکسسوری‌های شاین استفاده نکنید.

۳- رنگ‌های پاستیلی به نیکی با نیز ست می‌شوند و شما می‌توانید از این صفت به نیکی بهره ببرید.

رنگ پوست

اصلی ترین قدم برای ست کردن شال و روسری با مانتو، گزینش درست شال و یا روسری هست که مطلوب شکل شما باشد.

عواملی سان رنگ پوست، رنگ چشم و رنگ موهای شما در گزینش درست شال و روسری خیلی شاخص هست.

در صورتی که می‌خواهید به سبک محجبه روسری و یا شال سر نمایید فقط فاکتور‌های موثر در گزینش رنگ روسری شما رنگ پوست و رنگ چشم‌های شماست.

در صورتی که رنگ پوست شما گرم هست (به مچ دست خویش نگاه نمایید در صورتی که رگ‌های دستتان به رنگ سبز دیده می‌گردد رنگ پوست شما گرم و در صورتی که رگ‌ها به رنگ آبی دیده می‌گردد رنگ پوست شما سرد هست) مناسب ترین رنگ‌ها برای شما قرمز، زرد، نارنجی و سبز زیتونی هست. لکن در صورتی که رنگ پوست سردی دارید به جست و جو رنگ‌هایی نظیر آبی، بنفش، نقره‌ای و خاکستری بروید.

برای کسانی که رنگ چشم‌های روشنی دارند (نظیر آبی و سبز) خوب تر هست از شال و روسری‌هایی به رنگ چشم خویش استفاده کنند تا رنگ چشمشان جلوه زیباتری داشته باشد.

فاکتور سوم در گزینش رنگ روسری یا شال رنگ موهاست. برای گزینش روسری و شال می بایست رنگ پوست و مو را همزمان در نظر گرفت.

۱- رنگ پوست سرد و مو‌های تیره یکدست و بدون هایلایت: کسانی که رنگ پوست سردی دارند و مو‌های طبیعی و معمولی دارند، خوب تر هست از رنگ‌های سرد نظیر بنفش و آبی، رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای استفاده کنند.

۲- رنگ پوست گرم و مو‌های بلوند و قهوه‌ای بدون هایلایت: افرادی که مو‌های بلوند طلایی و یا قهوه‌ای دارند و پوست آنان گرم هست خوب تر هست از رنگ‌هایی سان آبی روشن، بنفش روشن، صورتی، نارنجی، نقره ای، خاکستری روشن و این قبیل رنگ‌ها استفاده کنند.

ست کردن شال و روسری با مانتو

در اصل این اشخاص می بایست از رنگ‌های روشن استفاده کنند و روسری‌هایی با رنگ‌های تیره برای آن ها مطلوب نیست.

۳- پوست گرم و مو‌های تیره: خانم‌هایی که مو‌های تیره رنگ با هایلایت داشته نظیر قهوه‌ای تیره و یا شرابی و پوستی با رنگ گرم دارند خوب تر هست از رنگ‌هایی سان طلایی، زیتونی، آجری و خاکستری برای روسری‌ها و شال‌های خویش استفاده کنند.

۴- رنگ پوست گرم و مو‌های روشن: پوست‌های گرم با مو‌های روشن و هایلایت سان بلوند هایلایت و یا مو‌های نارنجی و قرمز روشن خوب تر هست از رنگ‌های روشن و رنگ‌های پاستیلی برای گزینش روسری‌های خویش استفاده کنند.
در صورتی که روی صورتتان دانه‌های قرمز دارید و یا گونه‌های قرمزی دارید از پوشیدن روسری و شال‌های قرمز و صورتی اجتناب نمایید، چون این شال و روسری ها، قرمزی شکل شما را اکثر نمایان می‌کنند.

منبع : مدامگ

اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در واتس نرم افزاراین مقاله را برای دوستان خویش ایمیل نمایید

نظر بدهید لغو جواب

منبع : cafemod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *