چه رنگهایی می بایست بپوشید و چرا !؟
همانطور که خودتان نیز میدانید رنگهای لباس بر احساسات ما نتیجه ی میگذارند، لکن آیا میدانید که رنگهای لباس هم میتوانند احساسات شما را تبدیل داده و بر عادات خریداری شما نتیجه بگذارند؟ 85٪ از مصرفکنندگان اعتقاد دارند که رنگ لباس زمان خریداری یک خدمت، عامل اساسی هست و 90 ثانیه طول میکشد تا نتیجه ی رنگ بر شما ظاهر گردد. زمانی میخواهید روحیه خویش را تبدیل دهید یا هدف تاثیرگذاری بر فردی را دارید، رنگهای لباس هم نتیجه دارد. در دورههای اجرای لباس آموزشگاه پیشکسوتان در خصوص مباحث روانشناسی رنگ در استایلینگ بهطور مفصل صحبت میگردد.
روانشناسی رنگ ها
استایل مشکی
کارن هالر، حرفه ای مد و سبک میگوید: “سیاه، رنگی هست که جدی گرفته میگردد.”
در اصل اساس تحقیقات در عرصه روانشناسی رنگ سیاه به دست دیگران بهموضوع مورد مهم ترای از پرستیژ، قدرت، جدیت و شعور تلقی میگردد. پس در خیلی از دانشگاههای اروپا، مانتوی فارغالتحصیلی به رنگ سیاه هست. کسانی که اولویت میدهند لباس سیاه بپوشند، بلندپرواز، هدفمند لکن حساس می باشند. بهموضوع یک قاعده، آنان احساسی می باشند و بهآسانی تحریک میشوند، اگرچه اکثراً سعی در مخفی کردن آن دارند. رنگ سیاه به آنان هم یاری میکند تا دقت پیرامون را از ظاهر خویش به شخصیت خویش تبدیل دهند، چون خصوصیات درونی یک شخص برای آنان قابل توجهتر هست.
استایل قهوهای
قهوهای رنگ زمین هست، رنگ شی ای قابل اطمینان، قدرتمند و پایدار هست. کسانی که دوست دارند رنگ قهوهای را بپوشند، اندکی محافظهکنش می باشند، به بزرگان خویش عزت میگذارند و دائم در کلشی بهجست و جوی صلح، ثبات و قدرت می باشند. دختری با لباس قهوهای یا مردی در ژاکت قهوهای، برداشت یک شخص قابل اطمینان، باهوش و منطقی را میدهد.
استایل آبی
لیزا جانسون ماندل، مجلهنگار و روانشناس نوشت: “آبی عالی ترین رنگ برای مصاحبه هست چون اطمینان به نفس و اعتماد را به شما میدهد.
پس خیلی از لباس کارها به رنگ آبی هست. “دانشمندان دانشگاه بریتانیا و کلمبیا تحقیقاتی در خصوص نتیجه رنگ فرجام دادند و دریافتند که سایههای تیرهتر رنگ آبی موجب آرامش میگردد. آدم ها علاقه ی دارند رنگ آبی را با هوش، اطمینان، کارآیی و آرامش مرتبط میکند. سایههای آبی لباس اکثراً به دست اشخاص مهربان، دلسوز، مؤدب و ضمناً خجالتی گزینش میشوند. آرامش و شعف دو خصوصیت خیلی رایج در این نوع اشخاص هست.
استایل سبز
دانشمندان دانشگاه آمستردام میگویند که رنگ سبز روحیه مناسب را در شما و پیرامون اطراف شما حفظ میکند.
لاتریس آیزمن، رئیس اجرایی موسسه رنگ پانتون و نویسنده کتاب در این حیطه میگوید: “خوشی سبز از خویشاوندی آن با طبیعت ناشی میگردد که موجب خلق حالت آرامش و رضایتمندی میگردد.”
در روانشناسی رنگ افرادی که سبز را اولویت میدهند زندگی عمومی و فعال دارند، دائم در یک منطقه مناسب زندگی میکنند و از دید اقتصادی پایدار می باشند. آنان ضمناً دلسوز مهربان و دارای قلب رئوف می باشند.
استایل بنفش
درگذشته بنفش اکثراً نمایندگی و حق امتیاز جامعه بالاتر بود. این به معنای پختگی، ثروت و تجمل بود. کلئوپاترا مشهور بود که دیوانهی رنگ بنفش هست. در هنگامهای گذشته تنها ثروتمندان توانایی پوشیدن سایههایی از بنفش را داشتند. امروزه رنگ بنفش زمان پوشیدن لباس نشانگر خلاقیت، بینش و عشق به هنر هست. بهاطلاق کارشناسان، کسانی که بنفش میپوشند، احساسی و حساس می باشند. آنان رویایی پرشور می باشند و عرفان را دوست دارند. ضمناً این اشخاص غیرقابل پیشبینی می باشند و تصادف با آنان میتواند در عیناکنون ساده و دشوار باشد.
استایل قرمز
قرمز رنگ شور و قدرت هست.
کنی فریم پونگ، رئیس برند لباس زنانه ایتالیایی، ایدی پیسانو میگوید: “در صورتی که میخواهید کسی را ترغیب نمایید یا تحتنتیجه قرار دهید، لباس قرمز را گزینش نمایید.
قرمز دقت اشخاص را به خویش گرفتن میکند. اشخاص علاقه ی دارند رنگ پر جنبوجوش را با انرژی، حرکات و هیجان مرتبط میکند. روانشناسان دانشگاه روچستر دریافتند که مردان اکثر به زنانی که جزئیاتی به رنگ قرمز دارند، جذب میشوند.
ابی کاللیچ، استاد روانشناسی رنگ در دانشکده پزشکی شرقی ویرجینیا در نورفولک، ویرجینیا میگوید: “قرمز تحریککننده برای مردان هست.”
افرادی که اغلبً قرمز میپوشند، بهآسانی تحریک شده، کمی خودمحور و ضمناً مستعد اعتیاد می باشند.
استایل زرد
رنگ زرد رنگ شادی، خورشید و خنده هست. مطالعات نشان میدهد که رنگ زرد ساخت سروتونین در مغز را بیشتر شدن میدهد، سوخت و ساز بدن را تسریع میکند و روحیه را در کل اشخاص اطراف بالا میبرد. علاوهبراین، رنگ زرد تمرکز و دقت را بیشتر شدن میدهد، پس اکثراً در تابلوهای مشتری پسند، وب سایتهای مشتری پسند، علائم جاده و خط ها خیابان استفاده میگردد. کارشناسان میگویند سایههای زرد در لباس اکثراً به دست اشخاص فعال و خلاق استفاده میگردد. آنان رؤیاها و ماجراجویان درخشانی می باشند و حاضر اکتشاف و فتح می باشند.
استایل سفید
روانشناسی رنگ سفید نماد آزادی، پاکی، بیگناهی و راحتی هست. بههمین خاطر هست که خیلی از اشخاص زمان آغاز شی جدیدی در زندگی یا وارد شدن به یک فصل تازه تصمیم میگیرند که شی ای سفید خریداری کنند. رنگ سفید اشخاص قابل اطمینان و عاشق آزادی را جذب میکند و با خوشبینی به زندگی نگاه میکند. این اشخاص در هر کاری که فرجام میدهند خیلی مرتب و منظم می باشند، آنان شروع کنش تازه را میپسندند و برای کمال کوشش میکنند. بهطور کلی، رنگ سفید را خیلی از نوع ها شخصیتهای گوناگون میپوشند. این یک رنگ خنثی هست که به ندرت دیگران را دفع میکند.
استایل صورتی
صورتی روشن، رنگ یک دختر شیطون هست، لکن میتواند در کمد لباس کودکان یا بر تن عروسکهای باربی هم نظاره گردد. با ایناکنون، برای افرادی که در سن بالاتری قرار دارند، سایههای نرمتر و براقتر صورتی نیکوتر هست چون نمایانگر زنانگی آخرین هست. صورتی نرم، آرام، گرم و زنانه به حساب میآید و یکی از قدرتمندترین آرامقسمتها هست. پس در بعضی از زندانها، دیوارها با سایههای صورتی رنگ شدهاند تا حد پرخاشگری کم شدن یابد. بهاطلاق روانشناسان، کسانی که عاشق صورتی می باشند، عاشقانه، خوشبین و درستکار می باشند بهموضوع یک قاعده، آنان کسانی می باشند که مهربانی و آسانی را بالاتر از هر شی غیر از اینی میدانند. (7 خاطر واضح که آقایان جنتلمن را به پوشیدن رنـگ صورتی وا میدارد!)
استایل نارنجی
نارنجی دائم علاوهبر اینکه رنگی گرم هست، یک فضای جذاب و جالب را به یک پیرامون میبخشد. افرادی که دوست دارند نارنجی بپوشند، خوشبین، پرانرژی و شاد می باشند و مشتاق تبدیل می باشند. در صفات آنان میتوان کمی جاهطلبی و محتاطی را افزود.
استایل طوسی
سبکشناسان میگویند که طوسی رنگ تعادل هست، نه تیره هست و نه روشن. در صورتی که شخصی لباس طوسی بسیاری داشته باشد، عموماًً به این معنی هست که میخواهد نامرئی بماند. طوسی در روانشناسی رنگ (و سایههای آن) نمادی از آرامش و بلوغ هست. خیلی از مردان جوان لباسهای طوسی میپوشند، درحالیکه زنان در سنین بالاتر لباسهای طوسی دارند. از آنجاکه این یک رنگ خنثی هست، شرح شخصی که آن را اولویت میدهد خیلی دشوار هست. آنان میتوانند شخصی باشند که بتوانند در سکوت از قوانین پیروی کنند و ضمناً یک شخص با قوه قضاوت، کم هیجانی و قاطع باشند. لکن در اکثر مسائل، فردی که از طوسی طرفداری میکند، کسی هست که دوست ندارد گرفتن دقت کند و سعی میکند بیطرف باشد.
منبع : گرافیست لباس
برچسب ها :استایلاستایل خیابانیانتخاب رنگ لباسرنگ استایلمدل لباس