لباس مناسب مصاحبه شغلی و حرفه‌ای

لباس مناسب مصاحبه شغلی و حرفه‌ای

فهرست مطالب

لباس مطلوب مصاحبه شغلی و کسب و کار‌ای

دعوت شدن به یک مصاحبه شغلی اتفاقی استرس آور هست و شما می بایست به عالی ترین صورت خودتان را برای این اتفاق حاضر نمایید. لباس مطلوب مصاحبه شغلی نیز یکی از فاکتورهایی هست که در پذیرفته شدن شما کارایی بسیاری دارد و شما علاوه بر آمادگی علمی و داشتن رزومه مطلوب می بایست به لباس مطلوب مصاحبه شغلی نیز دقت داشته بمانید. لباس مطلوب مصاحبه شغلی می بایست کسب و کار‌ای بودن، منظم بودن، حرفه ای بودن، اطمینان به نفس و کل صفت‌های خوب شخصیت شما را نشان دهد و به کارفرما بیان کند که شما عالی ترین گزینه برای او هستید. لیکن لباس مطلوب مصاحبه شغلی چه صفت‌هایی می بایست داشته باشد و چگونه می بایست آن را حاضر کرد؟

لباس مناسب مصاحبه شغلی و حرفه‌ای

تعدادی مساله برای گزینش لباس مطلوب مصاحبه شغلی خانم‌ها

خانم‌هایی که به یک مصاحبه شغلی دعوت می‌شوند می بایست موارد گوناگونی را برای گزینش لباس مطلوب مصاحبه شغلی در نظر داشته باشند، نکته شاخص در گزینش این لباس مذاکره تعادل هست. به این معنا که شما می بایست یک شیک پوشی، آسانی، اطمینان به نفس و کسب و کار‌ای بودن تعادل مناسبی باقی نمایید و کل این فاکتورها را به مقدار مناسبی در ترکیب لباس‌های خویش به حاصل ببرید. موارد شاخص برای گزینش لباس مطلوب مصاحبه شغلی را می‌توان در مورد های زیر خلاصه کرد:

دائم مرتب و شسته رفته بمانید: مرتب بودن و تروتمیز بودن نخستین اصل در شیک پوشی هست و شما می بایست لباس‌هایی تمیز و اتو کشیده و نو گزینش نمایید. بعضی از لباس‌ها بافت و کیفیتی دارند که مساحت بالا و مرتب‌تر از لباس‌های بعدی به نظر می‌رسند به عنوان مثال یک پالتو از جنس پشم، یک کیف شیک و راحت از جنس چرم، بوت جیر راحت و لباس‌هایی از این دست می‌توانند عالی ترین گزینه برای استایلی مرتب و شسته رفته برای مصاحبه شغلی باشند.

یک لباس رویی مطلوب گزینش نمایید: بسته به فصل این لباس رویی می‌تواند گوناگون باشد به عنوان مثال در تابستان مانتویی که می‌پوشید لباس رویی شما هست لیکن در بهار و پاییز کت و بارانی شما نقش لباس رویی را بازی می‌کند و در زمستان پالتو و کاپشن به منزله لایه رویی به حاصل می‌رود. این لایه رویی هرچه راحت‌تر، مساحت بالاتر و سازگار‌تر با لباس‌های بعدی شما باشد و از لحاظ پر کاربرد و استایل مطلوب‌تر باشد خوب تر هست.

قانون ۸۰/۲۰ را رعایت نمایید: قانون ۸۰/۲۰ از شاخص‌ترین قوانین کلی در دانش های متفاوت هست که در مد و فشن نیز کاربرد دارد و شما می‌توانید از این اصل برای گزینش استایل و لباس مطلوب مصاحبه شغلی سود بگیرید. مبنای این اصل شما می‌توانید ۲۰ درصد از لباس‌ها و اکسسوری‌های خویش را منطبق بر استایل شخصی و هشتاد درصد باقیمانده را از لباس‌های کلاسیک راحت و مرسوم گزینش نمایید تا تعادل کاملی بین راحتی و شخصی بودن استایل شما باقی گردد.

لباس مناسب مصاحبه شغلی و حرفه‌ای

مانتو شلوار دست یک لباس مطلوب مصاحبه شغلی هست: مانتو و شلوار دست جزو لباس‌های رسمی زنانه در مرز و بوم ما به تعداد می‌رود و شما می‌توانید از این ترکیب برای مصاحبه شغلی نیز بهره ببرید. لیکن از لحاظ اکثر ملت این لباس‌ها ترکیب خسته کننده‌ای دارند و برای پیشگیری از بروز این وضعیت در ترکیب لباس‌های شما توصیه می‌گردد با افزوده کردن اکسسوری‌های مطلوب و گزینش لباس‌ها از رنگ‌هایی که کمتر تکراری می باشند کمی آنان را شخصی‌تر نمایید.

علم و تجربه خویش را در لباس‌هایتان نشان دهید: این که چه لباسی برای مصاحبه شغلی بپوشید به موقعیت و نوع کسب و کار مذکور نیز بستگی دارد به عنوان مثال برای کسب و کار‌های رسمی و دولتی لباس‌های رسمی‌تر و محدود‌تر می باشند لیکن برای مشاغل آزاد و غیررسمی دامنه گزینش شما گسترده‌تر هست و شما می‌توانید از این فرصت برای نشان دادن تجربه و علم خویش در کسب و کار مذکور سود ببرید. به عنوان مثال در صورتی که برای یک کسب و کار هنری درخواست داده‌اید می‌توانید با اکسسوری‌های ناب و هنرمندانه تسلط خویش را بر این عنوان نشان دهید و شانس استخدامتان را تکثیر دهید.

کفش مطلوب بپوشید: مقصود از کفش مطلوب کفشی هست که به آسانی و با اطمینان به نفس بشود به مدت بلند با آن کانال رفت، سپس کفش پاشنه بلندی که در آن لق می زنید و پای شما را می‌زند و نمی‌تواند تعادل خویش را با آن حفظ نمایید گزینش مناسبی برای این شرایط نیست و خوب تر هست به جای آن از یک کفش رسمی کلاسیک و راحت بهره ببرید.

کسب و کار‌ای بودن را قربانی شیک پوشی نکنید: لباسی که شما برای مصاحبه می‌پوشید بیشتر از آن چه که برداشت می‌نمایید در پیشرفت شما ضرورت و کارایی دارد. پس به دلیل داشته بمانید که ظاهر کسب و کار‌ای و حرفه ای دائم شاخص‌تر از گزینش لباس‌های شیک و مساحت بالا هست شبیه در صورتی که بیشتر از مرز به شیک پوشی ضرورت دهید جنبه کسب و کار‌ای و حرفه ای شخصیت شما فراموش خواهد شد و کل به شما به چشم یک خانم مدپرست که به حاصل اهمیتی نمی‌دهد نگاه خواهند کرد.

لباس‌های اندازه بپوشید: پوشیدن لباس‌های بیشتر از مرز تنگ یا بیشتر از مرز گشاد یا بسیار کوتاه و بسیار بلند ظاهر مناسبی به استایل شما نخواهد داد و نه فقط برای پوشیدن در مصاحبه شغلی بلکه برای هیچ موقعیت غیر از اینی نیز توصیه نمی‌گردد. لباس شما می بایست سراسر اندازه بدن شما باشد تا نگاره مناسبی از شما نشان دهد. پس مطمئناً پیش از پوشیدن لباس آن را اندازه نمایید و تغییرات واجب مانند کوتاه کردن آستین‌ها، درست کردن یقه و هر تحول غیر از اینی را که از لحاظ شما واجب هست در آن انجام نمایید بنابراین مورد استفاده قرار دهید.

لباس مطلوب مصاحبه شغلی را از شب پیش حاضر نمایید: فراموش نکنید که شما دائم می بایست به موقع در مصاحبه شغلی حضور پیدا نمایید و در صورتی که از همین نخست خویش را بی‌نظم و وقت نشناس شناسایی نمایید شانس چندانی برای گرفتن این کسب و کار نخواهید داشت. پس مطمئناً از روز پیش در خصوص لباس‌های خویش تصمیم بگیرید (ولو در شکل لزوم لباس‌های مطلوب را خریداری نمایید) و از شب پیش کل مورد را حاضر و تمیز و اتو نموده ر دسترس قرار دهید تا در روز مصاحبه استرس و نگرانی کمتری داشته بمانید.

لباس مناسب مصاحبه شغلی و حرفه‌ای

پس از استخدام و آغاز به حاصل دائم خانم‌ها با این پرسش درگیر می باشند که کدام لباس‌ها و اکسسوری‌ها مطلوب ناحیه حاصل هست؟ لباس‌ و کفشی که نیز آسان باشد و نیز به اندازه کافی رسمی و کسب و کار‌ای باشد چه صفت‌هایی دارد؟ در این قسمت از مطلب به شناسایی تعدادی از این لباس‌ها خواهیم پرداخت.

مانتوی شیک و زیبا: مانتو مهم‌تری قسمت استایل رسمی زنانه خصوصاً در ناحیه حاصل هست. لیکن مانتوی مطلوب مانتویی هست که به اندازه کافی رسمی، راحت و آسان باشد و هم زمان از شیک بودن آن کاسته نشود. ترجیحا در ناحیه حاصل از پوشیدن مانتوهای تنگ و کوتاه اجتناب نمایید و اگر چه لباس‌های گشاد و بلند را نیز طوری گزینش نمایید آستین‌های اندازه‌ای داشته باشد و طرح آن گشاد باشد نه این بخواهید که مانتویی دو سایز غول پیکر‌تر از اندازه خویش بپوشید. مانتوهای مشکی دائم گزینه نیکی می باشند لیکن بعضی رنگ‌های بعدی مانند سرمه‌ای، ذغالی و خاکستری و یا مانتوهای پلن‌دار ظریف مانند کانال کانال ریز نیز می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای ناحیه حاصل باشند.

لباس مناسب مصاحبه شغلی و حرفه‌ای

بوت ساق کوتاه کلاسیک: در صورتی که به جست و جوی کفشی هستید که در عین آسانی سراسر رسمی نیز باشد بوت ساق کوتاه چرم یا جیز عالی ترین گزینه هست. این بوت‌ها را در رنگ‌های کلاسیک مانند مشکی، شتری و … و با پاشنه متوسط گزینش نمایید و استایل ناحیه حاصل خویش را جامع نمایید.

کیف شیک و راحت: در صورتی که می‌خواهید استایلی کلاسیک و رسمی داشته بمانید در گزینش کیف توجه بسیاری به خرج دهید. کیف راحت کلاسیک و مساحت بالا از جنس چرم دائم عالی ترین گزینه برای ناحیه حاصل هست. فراموش نکنید که کیف ناحیه حاصل می بایست به اندازه کافی جادار باشد تا بتوانید ادوات روزمره و شغلی خویش را در آن جا دهید.

کفش آسان و مساحت بالا: دائم نمی‌توان بوت ساق کوتاه پوشید، گاهی یک جفت کفش کتانی مشکی کلاسیک آسان‌ترین و زیباترین گزینش شما برای ناحیه حاصل هست. این کفش‌ها را می‌توان با هر طرح شلواری پوشید و استایل اداری نیمه رسمی را با آن صورت داد.

 

منبع:هفته نامه قرمز

اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در واتس اپلیکیشناین مقاله را برای دوستان خویش ایمیل نمایید

نظر بدهید لغو جواب

منبع : cafemod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *