نکات کلیدی انتخاب مبلمان مناسب با اتاق پذیرایی

نکات کلیدی انتخاب مبلمان مناسب با اتاق پذیرایی

فهرست مطالب

موارد کلیدی گزینش مبلمان مطلوب با اتاق پذیرایی

موارد کلیدی گزینش مبلمان مطلوب با اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی که ما در آن از مهمانان خویش پذیرایی می کنیم، یکی از برجسته ترین فضاهایی هست که در خانه ما وجود دارد. عموماً در موقع داخل شدن مهمان نخستین اتاقی که به آن وارد می شوند، اتاق پذیرایی هست و هنگام اضافه نیز در آن سپری می گردد. به همین علت نیز برای دکوراسیون این فضا می بایست وقت زیادتری را اختصاص دهید و دیزاین درست آن ولو می تواند نشان دهنده سلیقه شما نیز باشد.

1.دقت به ضرورت مبلمان پذیرایی

نیکوتر هست برای دیزاین این فضا برنامه ریزی داشته بمانید تا بتوانید خویش و مهمانانتان از حضور در آن خوشی ببرند. یکی از برجسته ترین مواردی که دقت به آن در دکوراسیون پذیرایی ضرورت دارد، چیدمان مبلمان هست که می بایست متناسب با فضای پذیرایی گزینش گردد. در وضعیت کلی سه سبک مبل وجود دارد که از عبارت آنان به سبک مبل حرفه ای، کلاسیک و سلطنتی می توان اشاره کرد. این سه مورد با موضوع مبل آسانی یا اسپرت، استیل و نیمه استیل نیز شناخته می شوند و نکاتی نظیر نوع های مبل ایتالیایی یا مبل چستر با دقت به طرح زیر سری هر یک قرار می گیرند. ارزش هر کدام از این مبلمان نیز در معامله مختلف هست. شما در موقع خرید کردن یک دست مبل شیک، تازه و حرفه ای می بایست علاوه بر اینکه آن را متناسب با اتاق پذیرایی خویش در نظر می گیرید، به سقف پول نیز دقت داشته بمانید. در تداوم به وارسی تعدادی مساله برجسته در این عرصه می پردازیم.

2. برنامه ریزی برای اتاق پذیرایی

چیدمان مبلمان اتاق پذیرایی

برای آنکه مناسب ترین گزینش را برای مبل پذیرایی منزل خویش داشته بمانید، نیکوتر هست برای آن برنامه ریزی داشته بمانید. در نظر گرفتن اندازه اتاق نخستین گام هست که به شما یاری می کند تا بدانید چه چیزهایی را باید در آن جای دهید. شما باید برای این کنش نقشه خویش را روی کاغذ بکشید تا با این چاره نقشه های متفاوت چیدمان اتاق پذیرایی را ببینید.

  • نباید فراموش کرد که در موقع اندازه گیری فضای پذیرایی می بایست به فاصله مبلمان تا دیوار نیز دقت کرد تا مجبور نشویم به علت سایز غول پیکر آنان، مبلمان را به دیوار بچسبانیم. نیکوتر هست برای آسیب ندیدن احتمالی دیوارها نیز از نوع های کاور ابزار خانگی بهره ببرید. نوع های کاور مبل آسانی و کاور مبل استیل در نقشه ها و ارزش های مختلفی در معامله وجود دارند که طرح های کاور ژله ای، کاور پارچه ای و کاور حاضر را باید به آسانی پیدا نمایید. 
  • در صورتی که مکان زندگی شما و در ثمر فضای پذیرایی شما کوچک هست نیکوتر هست مبلمان کوچک تری را گزینش نمایید تا مدیریت تا بتوانید برنامه ریزی مناسب تری برای فضای خویش سامان دهید. این عنوان در رابطه با فضاهای غول پیکر نیز واقعی هست و شما نباید برای یک پذیرایی غول پیکر از مبلمان و صندلی های کوچک بهره ببرید، چون درست به نظر نمی رسند. نیکوتر هست تلویزیون نیز در این فضا در یک نقطه کانونی قرار بگیرد و میز پذیرایی و میزهای عسلی هم برای تمام در دسترس باشد.

3.تهیه چک لیست برای مدیریت نیکوتر فضای پذیرایی

داشتن یک چک لیست به نظم گرفتن اندیشه و فضای شما در موقع خرید کردن یاری می کند. این چک لیست می بایست حاوی مورد ها زیر باشد.

اندازه گیری:با استفاده از متر و نوار اندازه گیری می بایست اول ابعاد اتاق خویش را اندازه گیری نمایید. در این عرصه فرو رفتگی ها را هم در نظر داشته بمانید.

تهیه یک طرح طبقه بندی: این طرح یاری می کند تا مقدار فضای قابل استفاده را اکثر فهم نمایید. تعدادی ایده را بر روی آن ترسیم نمایید و فضای به وجود آمده در بین آنان را هم برای رفت و آمد و گذاشتن میزها در نظر بگیرید.

اندازه گیری درهای خانه:نیکوتر هست در خانه را اندازه گیری نمایید تا مطمئن شوید مبلمانی که سفارش می دهید از درب به آسانی وارد و خارج گردد.

در نظر گرفتن طریقه ی استفاده از اتاق:در صورتی که فقط برای پذیرایی از مهمان می خواهید مبل گزینش نمایید، باید با وهم آسان از مبلمان ظریف و شیک تر بهره ببرید. لکن در صورتی که برای استفاده روزمره می خواهید مبل تهیه نمایید نیکوتر هست مرغوبیت آن را اکثر مد نظر داشته بمانید تا عمر سودمند زیادتری نیز در منزل شما داشته باشد.

4.گزینش قطعات مبلمان اتاق پذیرایی

مبلمان اتاق پذیرایی
نوع های صندلی آسانی، مبل، میز قهوه خوری، میزهای کناری، مبلمان استیل و غیره می توانند برای این فضا گزینش شوند. خرید کردن نوع های این ابزار به شکل اصل و با مرغوبیت بالا باعث می گردد تا مبلمان عمر بلند تری داشته باشند و مجبور نشوید آنان را هر سال یک بار جابجایی نمایید.
برای گزینش پارچه مبلمان نیز گزینش یک پارچه مرغوب ضرورت زیادی دارد. این نوع پارچه ها باعث آسانی اکثر شما شده و مجبور نیستید آنان را زود به زود بشویید. پارچه های با مرغوبیت ماندگاری زیادتری داشته و در معادل نوع های لک نیز مقاوم بوده و به آسانی پاک می شوند. این گزینش برای خانواده هایی که فرزندان کوچک یا حیوانات خانگی دارند، زیاد معقول هست. برای مشاوره اکثر نسبت به گزینش مناسب ترین نوع پارچه برای مبلمان این مقاله را بخوانید.

5.هماهنگی مبلمان اتاق پذیرایی

تمام قطعات در اتاق پذیرایی می بایست نه فقط به شکل تکی، بلکه در کنار هم دیگر نیز درست به نظر برسند. در غیر این شکل فضای شما در نیز ریخته به نظر خواهد رسید. برای این کنش باید یک سبک دکوراسیون را برای خویش گزینش نمایید. برای نمونه در صورتی که سبک دکوراسیون حرفه ای را دوست دارید، می بایست مبلمانی را خریداری نمایید که با این سبک موافق باشند.
وقتی که کل قطعات مورد احتیاج برای این فضا را معین کردید، قطعات جانبی غیر از این را هم معین نمایید و این را هم در نظر داشته بمانید که فضایی برای تعویض آنان در این بین در نظر بگیرید.
6.دقت به تولید مبلمان اتاق پذیرایی
مرغوبیت برجسته ترین مساله در موقع خرید کردن مبلمان هست. مناسب ترین گزینش خرید کردن مبلمان از جنس چوب جامد(پوب تماماً طبیعی) و دست ساز هست. در اصل دوام این نوع چوب زیاد بالا هست و نه فقط در ظاهر زیباتر هست، بلکه عمر سودمند زیادتری نیز دارد. پس دقت به زیبایی ظاهری را پس از وارسی مرغوبیت مبلمان مد نظر قرار دهید.
 

گام های برجسته برای گزینش مبلمان مطلوب با اتاق پذیرایی شما

51

این مقاله سودمند بود ؟10

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *