موارد ساخت دکوراسیون رستوران در قسمت اجرای نورپردازی
موارد ساخت دکوراسیون رستوران در قسمت اجرای نورپردازی
“لو کوربویزر” معمار و دیزاینر و برنامه ریز شهری بر این باور هست که نور جانور در رستوران همانند فاکتورهای غیر از این از ضرورت خاصی دارا هست ؛ چیزهای بسیاری درباره این که چگونه یک فضا ساخته می گردد و چه رنگی روی دیوارها وجود دارد، و اینکه چگونه هر دو این چیزها به خلق فضای رستوران هم یاری می کنند، اطلاق می گردد. با این اکنون، قابل توجه هست دقت داشته بمانید که بدون نور دیدن آنان، فایده ای ندارد و کل شی بی فایده می گردد.
با این اکنون، به نقل از ریماندو ، استادیار مدیریت کسب وکار در موسسه آشپزی آمریکا، نورپردازی نخستین موردی هست که در ساخت داخلی رستوران نادرست می گردد:درباره کل هنگام هایی که وارد یک موسسه کم نور شده اید ذهن نمایید که مجبور می شدید موبایل خویش را برای خواندن منو روشن نگه دارید. “استفن “، صاحب مطالعات و مدیریت موسسه آموزش آشپزی در منهتن، تا آنجا پیش می رود که می گوید نورپردازی قابل توجه ترین مورد ساخت داخلی رستوران هست که بعد از پرداختن به صحبت رنگ و رایحه در قسمت های قبلی جهان مد نمناک در باقی مطلب به رازهای روانشناسی نورپردازی در ساخت دکوراسیون داخلی رستوران خواهیم پرداخت.
روانشناسی دکوراسیون داخلی رستوران
مدل های مختلف نورپردازی رستوران
سه نوع نورپردازی اساسی وجود دارد که با دقت به نیت آنان تقسیم می گردد:
نورپردازی همه گیر
این روشنایی کلی یک خارج هست. همانطور که از نامش پیداست، نیز چنین مسئول خارج کلی رستوران هست. نور کم موجب خلق فضای صمیمی و با کلاس خصوصاً در رستوران و مناطق استراحت رستوران می گردد، که در آن خریداران علاقه ی زیادتری به نزدیک شدن به هم دیگر دارند.
نور روشن، از طرف غیر از این، روحیه سرزنده تری را خلق می کند. این نوع نورپردازی برای محل های غیر جدی مانند کافی شاپ مطلوب هست.
خلق فضای صمیمی و با کلاس با نورپردازی همه گیر رستوران
نورپردازی مکلف
این حاصل به خریداران و کارمندان هم یاری می کند تا کارهایی سان خواندن منوی غذا را تمام دهند،و قادر به دیدن چیدمان میز ، غذا و آشپزی در آشپزخانه بمانید. در مکانی که به طور کلی کم نور هست، به نورپردازی مکلف احتیاج هست تا به آنان هم یاری کند ممتاز شوند؛ این هم برای مسیرهای روشن سودمند هست. آن نیز چنین به دیدن انعکاس نور در آینه “سرویس های بهداشتی” هم یاری می کند.
نورپردازی تاکیدی
اکثر از کاربرد،جنبه زینتی دارد ، نورپردازی تاکیدی برای جذب دقت به مناطق ناب و اشیا برای خلق تمایل دیداری استفاده می گردد. نقاشی ها، مجسمه ها، فواره ها، و میله ها معمولاً با نورپردازی تاکیدی روشن می شوند.
ساخت نور رستوران با نورپردازی تاکیدی
چطور با نورپردازی رستوران فضایی قدرتمند بسازیم؟
یک رستوران مجلل در طول هنگام خرج شام می بایست رنگ گرم و نور با شدت کم داشته باشد. این موجب خلق فضایی آسان، صمیمی و آرام می گردد. یک وضعیت خوشایند با استفاده از نورپردازی دیوار خلق نمایید، به جای اینکه نور مستقیما از سقف پایین بیاید.
برای اینکه فضا وسیع به نظر برسد، به طور معادل نور با شدت بالا پخش گردد. از رنگ بهره ببرید، لکن به میزان کم. نورپردازی می تواند به تقویت نام تجاری هم یاری کند، لکن استفاده از رنگ های خیلی افزون، رستوران را مانند یک کلوب شبانه یا یک سیرک می سازد.
چگونگی خلق جو و ادراک با نورپردازی رستوران
یک رستوران مجلل در طول هنگام خرج شام می بایست روشنایی گرم و با شدت کم داشته باشد. این موجب خلق فضای آسان، صمیمی و آسان می گردد. یک وضعیت خوشایند با استفاده از نورپردازی دیوار خلق می گردد، به جای اینکه نور مستقیما از سقف پایین بیاید. برای اینکه فضا خالی به نظر برسد، به طور معادل نور با شدت بالا را پخش می کند.
از رنگ بهره ببرید، لکن به میزان کم. نورپردازی می تواند به تقویت نام تجاری هم یاری کند، لکن استفاده از رنگ های خیلی افزون، رستوران شما را در معرض خطر نگاه کردن به یک کلوب شبانه یا یک سیرک قرار می دهد.
کارایی نورپردازی در دکوراسیون داخلی رستوران
چطور نورپردازی رستوران بر گزینش و میل خریدار کارایی می گذارد؟
علاوه بر برند و نیت ، فرق مهمی بین فست فودها و رستوران ها وجود دارد:که بر رفتار خریداران کارایی می گذارد.مثالا، در طی ساعت نهار در رستوران های خدمت های فوری، نور روشن به بیشتر شدن حجم معاملات خریدار هم یاری می کند و تردد را راحت می کند. این خصوصاً در صورتی که می خواهید هجوم ظهر را به حداکثر برسانید، سودمند هست.به طور کلی، نور روشن در فست فود ها می تواند محرک مهمان ها باشد و علاقه ی به خوردن را اکثر از آنچه که هدف داشتند خلق کند.
از طرف غیر از این، نورپردازی گرم، در یک خارج ارزش بالا، موجب خلق فضایی آسوده و آسان می گردد و موجب بیشتر شدن خریدار می گردد نیز چنین این شانس را بیشتر شدن می دهد که آنان دسر، قهوه و یا چزی اضافی سفارش دهند.هنگام شام هم ساعت ازدحام هست – سپس خلق یک وضعیت استراحت از راه نورپردازی برای متقاعد کردن مهمانان که بمانند قابل توجه هست.
نورپردازی مطلوب از چاره های جذب خریدار در رستوران
نمونه نیکو غیر از این فرق در ساخت داخلی رستوران بین مک دونالد و استارباکس هست. این دو زنجیره جمعیتی را تشکیل می دهند که همپوشانی بسیاری دارند، لکن توانایی دارید ببینید چطور نورپردازی بازتاب کننده هدف هر کدام هست:مک دونالد ، روشنی برای تحریک خریداران و راحت تعویض هست، در صورتی که استارباکس میهمانان را تشویق می کند تا بیشتر از مرز قهوه و شیرینی خرج کنند.
امیدواریم که از قسمت 3 گروه ساخت داخلی رستوران کیف ببرید. اگربخش 1 و 2 را از دست داده اید توانایی دارید آن را در جهان مد نمناک بخوانید. ما دو قسط پایان آن را در قسمت های بعد منتشر خواهیم کرد سپس سعی نمایید برای ساخت فضای داخلی رستوران از مواردی که اطلاق شد با دقت به اعتبار و سلیقه ای که دارید بهره ببرید
روانشناسی ساخت داخلی و نورپردازی در دکوراسیون رستوران
4.37