راه های مدیریت فضای نشیمن کوچک

راه های مدیریت فضای نشیمن کوچک

فهرست مطالب

کانال های مدیریت فضای نشیمن کوچک

کانال های مدیریت فضای نشیمن کوچک

تولید دکور برای آپارتمانی کوچک با فضایی محدود، دشوار هست، لیکن بین فضاهای متفاوت این آپارتمان کوچک، دکوراسیون اتاق نشیمن، چالش های مخصوص خویش را دارد. در این مقاله، تعدادی ایده برجسته برای دکوراسیون اتاق نشیمنی کوچک را به شما عرضه می دهیم که با آگاهی داشتن آنان طرحی مطلوب تر را برای این فضا خواهید داشت.

نشیمن کوچک

دکوراسیون نشیمن کوچک

با وجود زندگی شهری این روزگار، اجتناب از فضاهای کوچک منازل، امری غیرممکن شده هست. به همین خاطر واجب هست برای غلبه بر مشکلاتی که مکان های کوچک زندگی برایمان ساخت می کنند، ایده های خاصی را پیاده سازی کنیم تا بوسیله آنان به چیدمان و دکوراسیون مناسبی برای خانه خویش دست یابیم. یکی از برجسته ترین قسمت های خانه که عموماً هنگام بسیاری را در آن هم گام با غیر از این اعضای خانواده سپری می کنیم، اتاق نشیمن هست.

با در نظر گرفتن مواردی پر مصرف و رعایت بعضی قواعد، می توان فضای کوچک اتاق های نشیمن را مدیریت کرد و با انجام ترفندهایی آسان، مکان کوچک این قسمت از منزل را مشهور تر از آنچه که است نشان داد. با گزینش مبلمان مطلوب و لوازم و ابزار مورد احتیاج می توان از فضای اتاق نشیمن استفاده ای بهینه داشت و در حاصل می توانیم بدون چشم پوشی از دکوراسیون دلخواهمان، به طرحی ایده آل برای اتاق نشیمن خانه برسیم.

1. فضاهای پنهان
نگاهی دقیق به اطراف خانه و گوشه و کنار اتاق هایتان بیاندازید. آیا در کنار مبلمان و وسایلی که در فضای اتاق نشیمن چیده اید، جای با قیمت و قابل اعتنایی پیدا می نمایید که بشود از آن استفاده کرد؟ عموماً گوشه های اتاق به منزله ی فضاها مرده در اتاق نشیمن شناخته می شوند و بیشتر اوقات جز پستی و ناهمواری و یا شکاف های دیوار، شی غیر از اینی در این گوشه و زوایا جا خشک نمی کند.

لیکن این محل ها توانایی زیاد نیکی برای جایگزین شدن به فضاهایی پنهان برای نگهداری لوازم و ابزار مخصوص شما دارند. کافی هست با کمی خلاقیت و استفاده از قفسه های آسان، یا کمدهای دکوراتیو، از این گوشه ها برای گذاشتن لوازم تزئینی و یا ولو نگهداری وسایل پذیرایی استفاده گیرید. چنین استفاده ای را از هر فضای غیر از این و هر دیواری که از دسترس دور مانده هست، باید داشته شوید.

2. قفسه بندی
در خصوص قفسه های بلندی که از سقف تا زمین ساخته می شوند کمی ذهن نمایید. مخصوصا در صورتی که میزان زمین را زیاد اشغال نکنند، ایده نیکی برای اتاق های نشیمن می باشند، نه؟ از این قفسه ها باید استفاده های بسیاری ببرید. شمار بیشتر طبقات و صورت و مدل های متعدد و خلاقانه ای که می توانند داشته باشند، برای گذاشتن ابزار مورد احتیاج، کتاب ها و لوازم دکوری کوچک و مشهور زیاد مطلوب می باشند.

در کنار این نگاره های قاب شده خانوادگی تان را باید در این قفسه ها جای دهید و مکان اتاق نشیمن را شخصی تر سازید. در صورتی که به گیاهان آپارتمانی و طبیعی علاقمند هستید، باید گلدان هایی با اندازه های متعدد نیز در اتاق نشیمن خویش بگذارید و برای این هدف از قفسه ها و تاقچه های دکوری استفاده کنید.

از آنجا که هدفمان عرضه کانال حل هایی برای فضاهای کوچک است، به کارگیری یک قفسه با طبقات کافی برای همه ی این نکات کفایت می کند. اگر چه در حالی که فضایتان بزرگتر باشد، استفاده از قفسه های غیر از این با شمار طبقات اکثر خالی از لطف نخواهد بود. مساله ای که در اینجا حائز ضرورت است این هست که قفسه های باز و بدون درب، فضاهای کوچک را محدود نمی کنند و می توانند به مشهور تر نشان دادن مکان هم یاری زیادتری نمایند.

3. میزها
میزهای کنار مبلی که عموماً آنان را با نام میز عسلی می شناسیم، جزو نکاتی می باشند که در هر اتاق نشیمنی به چشم می خورند. لیکن علیرغم کاربرد زیاد نیکی که دارند گاهی در فضاهای کوچک نیازی به وجودشان حس نمی گردد. حذف این میزهای کنار مبلی می تواند به باز شدن فضای اتاق هم یاری بسیاری کند. سعی نمایید همه ی لوازم اتاق نشیمن کوچک خویش، از عبارت میزها را با توجه و بر مبنای اهمیت تهیه نمایید. اگر چه این مبحث به معنای حذف همه ی میزهای اتاق نیست.

مطئمنا بر مبنای شمار مبل ها و استفاده ای که از آنان در اتاق نشیمن دارید، باید از میزهایی با اندازه های کوچک و متناسب استفاده کنید، تا علاوه بر کاربرد مناسبی که برایتان خواهند داشت، از فضای اتاق نیز به صورتی هوشمندانه استفاده گیرید.

4. کاناپه
با استفاده از مبل های تعدادی منظوره و کاناپه ها باید تا مرز قابلیت از فضای کوچک اتاق نشیمن خوب تر بهره ببرید و هم زمان خرج قیمت های خویش را هم کم شدن دهید. به منزله ی نمونه مبل هایی که دارای فضاهای خالی می باشند و باید بعضی وسایلتان را در آنان قرار دهید، کاناپه های تخت خواب شو، و مبل های گوشه دیواری از عبارت این نکات می باشند.

با کمی تجسس و گذار در فروش‌گاه های ارائه مبلمان و کاناپه باید مبل هایی که برای فضاهای کوچک تولید شده اند و اکثراً ایده های خلاقانه ای را با خویش به هم گام دارند، گزینش و خریداری نمایید. مبل هایی که دارای فضای نگهداری از لوازم می باشند، هم یاری بسیاری به مرتب نگاه داشتن اتاق نشیمن می کنند و فضای مناسبی برای دور از دسترس گذاشتن لوازم غیرضروری فراهم می نمایند. در کنار این مبل های تخت خواب شو هم برای هنگام هایی که مهمان هایی در خانه دارید کاربرد زیاد نیکی خواهند داشت و فضای خواب کافی برای آن ها فراهم می سازد.

5. رنگ ها
به هیچ مبلغ ذهن نکنید که در اتاق های کوچک نباید از گوناگونی رنگی و رنگ های بارز و مخصوص بهره ببرید. اتفاقا باید به شکل هوشمندانه و با به کارگیری این رنگ ها در ساخت نقطه کانونی ویژه در اتاق نشیمن استفاده گیرید. برای این هدف پیشنهاد می گردد که از رنگ های روشن یا پس عرصه های خنثی، برای پوشش دیوارها بهره ببرید و با یک یا تعدادی رنگ مخصوص و خاص که برای کوسن ها، تابلوهای روی دیوار، مبلمان و غیر از این لوازم استفاده می نمایید، اتاق تان را رنگی تر کنید. این عمل موجب می گردد تمرکز دیداری در نقطه خاصی که تجمع رنگی متوجه شده هست اتفاق بیفتد و فضای کوچک اتاق نشیمن چندان به چشم نخواهد آمد.

6. نور اتاق

حتماً مکرر سعی خواهید کرد که اتاق های کوچک خانه را مشهور تر از اندازه صحیح شان نشان دهید. نور کم در فضاهای کوچک می تواند مکان را به شدت تنگ و ناراحت کننده نشان دهد. پس می بایست از ساخت چنین فضایی در اتاق ها پیشگیری نمایید. برای اجتناب از این حالت قطعاً روی مهیای نور کافی در اتاق نشیمن بودجه گذاری نمایید و سعی نمایید تا مرز ممکن اتاق نشیمن کوچک خودتان را روشن نگاه دارید.

یکی از عالی ترین گزینه ها برای به کارگیری نور در برای بزرگتر نشان دادن اتاق، استفاده از نورهایی هست که از کف اتاق به جهت دیوارها تابیده می شوند. این نورهای زمینی، به هم گام آینه هایی که نور طبیعی را در اتاق بازتاب می دهند، هم یاری زیاد نیکی به دکوراسیون اتاق نشیمن شما خواهند کرد.

چطور نشیمن کوچک را مشهور جلوه دهیم؟

4.212

این مقاله سودمند بود ؟102

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *