راهی برای داشتن دکوراسیون رمانتیک خانه

راهی برای داشتن دکوراسیون رمانتیک خانه

فهرست مطالب

راهی برای داشتن دکوراسیون رمانتیک خانه

راهی برای داشتن دکوراسیون رمانتیک خانه

زیاد وقت ها که دل مان می گیرد، آرام گرفتن در یک خانه رؤیایی و نوشیدن یک فنجان چای در کنار گلدان های پر شده از شمعدانی و رز می تواند همه ی خستگی های یک روز کاری سخت و طاقت فرسا را از تن به در کند. اخیراً که آپارتمان های نقلی درکوچه های مملو از ساختمان های بلند جا خوش نموده اند، آراستن خانه با دکوراسیون رمانتیک می تواند دلتنگی های زاده شده از دود و دم یک شهر شلوغ را مرهم بخشد و آرامش و لبخند را چاشنی یک زندگی پیروز صنعتی کند.

از عناصر راحت یاری بگیرید

اخیراً سبک چیدمان رؤیایی، مورد دقت زیادی از زوج های جوان قرار گرفته هست. دوستداران سبک رمانتیک خوب تر هست از وسایلی در تزئین خانه استفاده کنند که علاوه بر جذب دقت کردن و منحصر به شخص بودن تنالیته آرام و سبک داشته باشند. اکسسوری هایی با طیف های رنگی آبی، صورتی، سفید و یاسی در اتاق نشیمنی که پس عرصه آن با پرده، کاغذ دیواری تزئین و رنگ دیوار سفید، کرم یا صورتی کم رنگ باشد، اتاق را به چیدمانی رمانتیک نزدیک می کند.در اتاق های نشیمنی که به سبک رمانتیک ساخت شده اند، علاوه بر اکسسوری های راحت با رنگ های آرام، شیوه چیدمانی که فضایی صمیمی را فراخوانی می کند، به چشم می خورد.

 

 
دکوراسیون رمانتیک

راهی برای رویایی نشان دادن خانه

 

برای افرادی که دوست دارند سبک رمانتیک را با چیدمان کلاسیک اتصال بزنند، دقت به تناسب بین عناصر تزئینی از ضرورت فراوانی دارا هست. پیشنهاد می گردد، در این شیوه از چیدمان، هر ابزار ای را که در اتاق قرار می دهید با بعدی عناصر تزئینی هماهنگی داشته باشد. برای مثال از رنگ های متناسب برای تزئین مبل، میز ناهارخوری و کف پوش بهره ببرید و درصورتی که پرده ها، لباس مبل و کف پوش ها را همرنگ گزینش نموده اید، برای تزئین دیوارها، رومیزی و تهیه روکش کوسن ها از طیف های رنگی نزدیک به عرصه اساسی یاری بگیرید.برای این نیت خوب تر هست نخست از پیش عرصه هایی همچون گزینش رنگ دیوارها و پرده شروع شده و در نتیجه پلن و رنگ بعدی ابزار و اکسسوری های کوچک با ساخت هارمونی جامع بین آنان پایان گردد.

روشی برای کم شدن تنش و دلتنگی

وجود خط های پهن بنفش روی پارچه های سفید یا زرد یا گذاشتن کوسن های برتر قرمز یا نارنجی رنگ روی مبل هایی با روکش پارچه ای آبی رنگ در اتاق نشیمنی که پرده آن به رنگ سبز هست، نه فقط آرامشی ساخت نمی کند؛ بلکه موجب تنش و هیجان در خانه خواهد شد.
مدیریت نور پردازی خانه هم برای آن هایی که به ادامه رؤیایی نشان دادن خانه خویش می باشند، از ضرورت فراوانی دارا هست. خوب ترین چاره برای برتر نشان دادن خانه استفاده از تلفیق نورهای سرد و گرم هست. نورهای سرد همچون آبی و سبز موجب می گردد تا خانه برتر تر به نظر بیاید. نورهای گرم به شغل رفته در چراغ های دیواری حبابی یا آباژورهای زمینی ابزار را نزدیک به نیز و فضا را صمیمی و بسته تر نمایان می کنند. از این رو استفاده همزمان از لامپ های رنگی در چراغ های قابل تنظیم نصب شده در سقف یا بالای تابلو ها می تواند فضا را رمانتیک و زیبا جلوه دهد.

تلفیق حرفه ای و سنتی

برای کسانی که می خواهند سبک سنتی را با چیدمان رؤیایی و رمانتیک درهم بیامیزند، استفاده از عرضه های سنتی همچون مجسمه های مسی و آینه شمعدان های نقره و ابزار تزئیناتی پلیمری می تواند مؤثر باشد. خریداری عرضه هایی با پلن های گل و اسلیمی، قلم زنی، حکاکی، ملیله سازی ، گل برگزیده و مینا کاری در کنار تجهیزات تزئینی با رنگ های روشن و منقش به گل های بهاری و پلن های سنتی می تواند زیبایی و آرامش را در خانه رؤیایی دو چندان کند.

 

 
دکوراسیون رمانتیک

راهی برای رویایی نشان دادن خانه

 

اشیای ساخته شده از فلزهای درخشان، صیقلی، گل های کاشته شده در گلدان های زرد، سبز، یاسی و سفید و دیوارهای تزئین شده با ابزار قدیمی ظریف و تابلو فرش هایی با رنگ عرصه یاسی و آبی برای این نیت مطلوب خواهد بود.

پر زرق و برق ها را فراموش نمایید

در خانه آرایی به سبک رویایی، خبری از آرائه های گران ارزش و پر زرق و برق نیست. می توان با استفاده از خلاقیت، از راحت ترین تجهیزات تزئینی که منقش به پلن های راحت ولی آرامش قسمت و زیبا می باشند، خانه را آراست. در چیدمان رؤیایی نقش گل در پلن ها حائز ضرورت هست. برای کسانی که طرفدار فضایی آرام و رمانتیک می باشند، استفاده از تجهیزات تزئینی منقش به پلن گل و پرنده راهکاری مطلوب هست. گل های صورتی و زرد رنگ به شغل رفته در روکش مبل ها، پرده، قاب های تزئینی و تزئین همیشگی میز اتاق نشیمن با گروه گل هایی با همین رنگ از پایه های اساسی یک دکوراسیون رمانتیک و رؤیایی هست.

به عقیده کارشناسان ساخت داخلی آپارتمان های این سبک از دکوراسیون خوب تر هست با استفاده از پارچه های راحت منقش به گل های صورتی یا گلدان های راحت و بدون نقشی که از گروه گل های زیبا پر شده پایان گیرد. ضمناً استفاده از قاب تصویر هایی که با استفاده از تکنیک پتینه و دکوپاژ آراسته شده اند، می تواند برای مجموع علی الخصوص سالمندان جذاب و هیجان انگیز باشد.
 

عاشقانه با زرد

استفاده از رنگ زرد به منزله ی تنالیته غالب موجب می گردد تا فضا بیشتر از پیش سرزنده و آرام به نظر رسیده و افسردگی و غم از خانه رخت بر بندد. در صورتی که شما نیز حس می نمایید زندگی برای تان یکنواخت شده پیشنهاد می گردد از رنگ زرد برای تزئین اتاق های خویش بهره ببرید. از کوسن های زرد رنگ متناسب با پرده ها، رنگ پس عرصه و روکش مبل ها برای تزئین مبلمان نشیمن یاری بگیرید. برای اینکه از زندگی در خانه خوشی زیادتری ببرید، مراقب تلفیق نور و رنگ شوید.با گزینش مناسب منابع نور و نصب مناسب آن در خانه باید به انعکاس مطلوب رنگ ها، یاری نمایید. انعکاس رنگ های گرم درخانه، نقش مهمی در کنترل افسردگی و توسط آوردن حس شادی دارد.

 

 
دکوراسیون رمانتیک

راهی برای رویایی نشان دادن خانه

 

فراموش نکنید که تلفیق رنگ های نارنجی، سبز و قرمز در آشپزخانه نتیجه مهمی در فراهم کردن مکانی شاد و آرام برای اعضای خانواده خواهد داشت. از آنجایی که عموماً لحظه قابل توجهی علی الخصوص در روزهای تعطیل در اتاق نشیمن کنار با مهمان ها خرج می گردد، خوب تر هست حواس تان به چیدمان آشپزخانه باشد و از رنگ های شاد، گلدان های پر از گل و ابزار تزئینی در آراستن آن یاری بگیرید.

تزئین با خزه

تزئین چیدمان میز ناهار خوری یا قفسه های شناور اتاق نشیمن با تلفیق خزه و گل رز ایده مناسبی برای زیبایی قسمتی به اتاق نشیمن هست. برای چشم نواز تر کردن فضا باید جا شمعی های آراسته به خزه و گل های رز یا گلدان و میوه خوری پر شده از عناصر تزئینی یاد شده را روی میز یا قفسه های شناور دیواری قرار دهید و هم باید از توپ های تزئین شده با خزه ها برای تزئین اتاق نشیمن و زیباتر جلوه دادن خانه بهره ببرید. برای درست کردن خزه باید مقداری از خزه جدید را از مراکز کاشت گل تهیه نمایید و با دو فنجان ماست و دو فنجان آب در نیز بیامیزید و در نتیجه به آن نصف قاشق چایخوری عسل بیفزایید و روی عناصر تزئینی دلخواه تان قرار دهید.

شمع ها نیز یکی بعدی از عناصر زیبایی قسمت اتاق ها می باشند. میز مبل، میز ناهار خوری، طاقچه بالای شومینه و قفسه های تزئینی محل مناسبی برای گذاشتن شمع ها و جا شمعی های زیبا و متناسب با دکوراسیون اتاق ها می باشند.

 

چطور فضای مناسبی در خانه برای کودک خویش حاضر کنیم؟

اتاق آرام

در صورتی که هدف دارید با چیدمان اتاق فرزندتان به بهبود خواب او یاری نمایید، باید با رنگ آمیزی دیوارها، نصب استیکر، کاغذ دیواری و ضمناً تبدیل ابزار بازی و بعدی تجهیزات تزئینی جانور، اکنون و هوای مناسبی به فضای اتاق ببخشید.هیچ گاه معجزه رنگ ها را در تبدیل حالت خواب بچه ها و در ثمر آرامش بیشترشان دست کم نگیرید.در زیر نگاهی داریم به بعضی از تکنیک ها و شیوه هایی که با آنان می توان آرامش را به اتاق کودکان آورد.

معجزه رنگ ها

دقت به نتیجه پذیری کودکان از فضای اتاق زیاد قابل توجه بوده و نباید تماس بین چیدمان اتاق کودک را با بهداشت خواب و سلامت روان او نادیده گرفت.در نتیجه رنگ دیوارها و بقیه تجهیزات دکورتزئینی به طور سر راست بر ایجاد و خو، رفتار و انگیزه های کودکان نتیجه می گذارد. در نتیجه از نیز حال با گزینش رنگ و پلن های مطلوب آرامش زیادتری را به کودکان خویش هدیه کنیم.کودکی که در آرامش پرورش پیدا می کند، خلاقیت و انگیزه کافی برای موفقیت در او تقویت می گردد. به طور کلی، رنگ های خنثی، طبیعی و رنگ های مشتق شده از زمین همچون سفید، خاکی، بژ، خاکستری مایل به قهوه ای و سبز، گزینش های مناسبی برای کودکان می باشند و به هیچ پول محرک و بر نیز زننده آرامش شمرده نمی شوند و از طرفی میل به افسردگی، انزوا و گوشه گیری را هم در کودکان به وجود نمی آورند. برای اتاق های برتر، استفاده از رنگ های تیره، حس امنیت و آرامش و فضایی دنج و آسان را برای کودکان و نوجوانان فراخوانی می کند، درحالی که استفاده از رنگ های روشن در برتر به نظر دست یابی اتاق های کوچک نتیجه گذار تر خواهد بود.

مطلوب و نا مطلوب

برای کودکان نامناسب غذا و گوشه گیر، استفاده از رنگ قرمز گزینش مناسبی هست. با این اکنون استفاده از این رنگ به علت فزونی فشار خون و ضربان قلب برای اتاق خواب و مطالعه کودکان و نوجوانان پیشنهاد نمی گردد و خوب تر هست برای اتاق ناهار خوری یا آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد. رنگ نارنجی خوب تر هست در اتاق ورزش و بازی استفاده گردد و در تزئین اتاق خواب به شغل گرفته نشود. زرد، رنگ شادی، خوشی بردن از زندگی، تقویت خوش بینی هست، ولی استفاده افزون از آن در اتاق خواب موجب ساخت تنش و بی خوابی در کودکان می گردد.در نتیجه خوب تر هست به میزان کم و هم از اقسام کم رنگ آن استفاده گردد.سبز رنگ استراحت به تعداد می آید و به خواب عمیق کودکان یاری می کند. خوب تر هست این رنگ به منزله ی طیف رنگی غالب مورد استفاده قرار بگیرد و در کنار آن از رنگ هایی همچون آبی که تنظیم کننده فشار خون و درجه حرارت بدن به تعداد می روند استفاده گردد.
 
 
دکوراسیون رمانتیک

راهی برای رویایی نشان دادن خانه

 

استفاده تلفیقی از رنگ های آبی و سبز موجب فزونی ناقل های شیمیایی بهبود دهنده آغاز خواب همچون سروتونین و استیل کولین بوده و خواب آسانی را برای کودکان رقم خواهد زد. رنگ آبی عملکردی متضاد با رنگ قرمز دارد؛ به این معنا که عملکرد دستگاه تنفس و دم و بازدم را در کودکان تنظیم می کند. برای جلوگیری از ساخت افسردگی و میل به انزوا خوب تر هست از رنگ های آبی پر رنگ در اتاق کودک استفاده نشود و به جای آن رنگ آبی آسمانی و رنگ هایی مانند بنفش اسطوخودوسی و ملایم به شغل گرفته گردد.

نظم قسمتی را فراموش نکنید

نظم قسمتی به اتاق کودک یکی از عامل ها بهبود دهنده حالت خواب کودکان هست. مسلماً فضای مهم و مناسبی را برای خواب کودک و گذاشتن تجهیزات خواب اختصاص بدهید و از آشفتگی و ساخت هرج و مرج در آن فضا پیشگیری نمایید. درصورتی که قصدخرید کمد و تخت برای اتاق فرزندتان دارید، به مقدار فضا و شمار ابزار کودک دقت نمایید و گزینه های مجزا و مناسبی را برای گذاشتن لباس ها، اسباب بازی و کتاب ها درنظر بگیرید. از قفسه های قدیمی و تزئین آنان با کاغذ دیواری های کهنه یا مقواهای رنگی می توان برای گذاشتن ابزار کودک استفاده کرد. اگر چه پیش از هر شی، از کودک خویش بخواهید که نظرش را در خصوص طریقه ی چیدمان ابزار اتاقش بازگو کند.

کفپوش های آموزشی!

برای اتاق خواب کودک می بایست کفپوشی مطلوب درنظر بگیرید. پوشش های سرامیکی یا سنگی امکان دارد برای کودک موقع بازی خطر آفرین باشند. موکت های با پلن راحت و رنگ مطلوب، گزینه های نیکی برای تزئین اتاق خواب کودکان به تعداد می روند.بعضی از اقسام این کفپوش ها دارای پلن هایی می باشند که عرصه را برای بازی و سرگرم شدن کودکان فراهم می کنند و جنبه آموزشی دارند. برای مثال می توان از کفپوش هایی که پلن حیوان یا الفبا دارند را برای آموزش جهان حیوانات و خواندن به کودکان استفاده کرد، ولی خوب تر هست از تهیه کفپوش هایی که پلن و رنگ های شلوغ دارند و امکان دارد اضطراب و ترس را در کودکان فزونی دهند، خودداری نمایید. کفپوش ها یی را تهیه نمایید که بافتی نرم داشته باشند و ضمناً دارای پلن و رنگی آرامش قسمت و مطلوب باشند. استفاده از کفپوش هایی با رنگ های صورتی، قهوه ای، بنفش و آبی برای اتاق کودکان نامناسب خواب پیشنهاد می گردد.

اسباب بازی و خواب

خوب تر هست اسباب بازی هایی برای کودک خویش بخرید که علاوه بر فزونی قدرت خلاقیت و مهارت های فردی، از مواد سربی تشکیل نشده باشند و رنگ های مجاز در ایجاد آنان به شغل رفته باشد. بعضی از اقسام اسباب بازی های موزیکال اثر های بیماری را در کودکان مبتلا به زیاد فعالی و یا اوتیسم تشدید و امکان دارد بیخوابی یا پرخاشگری را در آنان زیادتر کنند. از گذاشتن ابزار صوتی، تصویری و هم رایانه در اتاق خواب یا اتاق بازی کودکان خودداری نمایید.

آراستن با نور خورشید

می بایست لحظه مشخصی برای به رختخواب رفتن و از خواب برخاستن کودک تعیین گردد. خوب تر هست این برنامه را در روزهای تعطیل نیز اجرا کرد.از سمت بعدی؛ اجازه دهید نور خورشید تبدیل ساعت زنگدار گردد. این شغل را با یاری تکنیک های آراستن اتاق کودک پایان دهید. نصب پرده های ضخیم و خوابیدن در اتاق های بدون پنجره، ترشح هورمون ها را در بدن مختل می کند و مانع از تنظیم ساعت زیست شناختی بدن می گردد. از طرف بعدی فراموش نکنید که برای روزها و شب های تعطیلات برنامه خواب ویژه ای تعیین نمایید. احتمالاً اندیشه نمایید که در روزهای تعطیل اجازه دارید تا هر لحظه که می خواهید بیدار بمانید یا برعکس همه ی روز را در رختخواب سپری نمایید. برخلاف این فرض، چنین برنامه هایی به طور کلی ریتم بدن را برهم می زنند و اختلالات خواب را در طول هفته کاری به ادامه خواهند داشت.
 
 
دکوراسیون رمانتیک

راهی برای رویایی نشان دادن خانه

 

ضمناً اجرای یک برنامه مدون ورزشی در روز تعطیل برای خویش و فرزندتان شادی و نشاط را به ادامه خواهد داشت. با پایان حرکات ورزشی تجربه یک خواب آرام و کافی را توسط خواهید آورد. گاهی اوقات پایان تفریحات سالم، گردش های گروه جمعی با حضور دوستان و اعضای خانواده و پایان حرکات ورزشی در طبیعت، موجب می گردد تا برای آغاز مجدد جنبش حاضر شوید و خستگی یا افسردگی بر شما غلبه نکند.

تشک و تخت بی عیب و نقص

در صورتی که هدف خریداری تشکی مطلوب برای تخت کودک تان دارید، پیش از هرچیز توجه نمایید تا از استانداردهای مورد نیاز دارا باشد. فراموش نکنید که رعایت قواعد نخستین بهداشت خواب نقش مهمی در فزونی موفقیت تحصیلی و پیروزی کودکان و نوجوانان دارد. در اصل نوع تشک و الیاف به شغل رفته در آن به طور سر راست در مرغوبیت خواب نقش دارند. برای مثال بافت تشک بر طریقه ی جریان پیدا کردن خون در مویرگ های زیر پوست بدن نتیجه می گذارد. موقع خواب بخشی از بدن که روی تشک قرار دارد به علت فشاری که به آن وارد می گردد، امکان دارد در معرض کمبود اکسیژن و مواد غذایی قرار بگیرد و حساسیت بدن را در مقابل حس درد و خستگی فزونی دهد.
 
 در نتیجه تشک ایده آل، تشکی هست که موجب گردد فشار کمی بر بدن کودک وارد گردد. گران ارزش بودن به معنای خوب تر بودن نیست، در نتیجه پیش از آنکه به نرخ خریداری کالای خواب مطلوب فرزندتان ضرورت دهید، به نوع دوخت، استحکام و سود مند بودن از امکان هایی همچون ضد تعریق و حساسیت دقت نمایید. مساله بعدی که می بایست به آن دقت کرد این هست که تشک هایی که از فوم ساخته شده اند گرمای بسیاری را در خویش نگه می دارند. در نتیجه در صورتی که فرزند شما به گرما حساسیت دارد، می بایست تشک هایی را بخرید که به نیکی هوا را تهویه کنند و از الیاف خنک ساخته شده باشند.
 
ضمناً درصورتی که کودک شما از آلرژی های فصلی رنج می برد و مواد حساسیت زا یا وجود حشرات در خواب شبانه او اختلال ساخت می کنند، خوب تر هست با خریداری تشک های ضد آلرژِی به او یاری نمایید تا خواب عمیق و آسانی را تجربه کند. تشک های ضد آلرژی که عموماً برقی می باشند به روکش های ویژه ضد حساسیت مجهز بوده و از لانه گزینی حشره ها پیشگیری می کنند. از آنجایی که پوسته ریزی بدن در طول شب قابلیت رشد حشرات حساسیت زا را فزونی می دهد، استفاده از تشک های ضد آلرژی و شست و شوی مرتب ملحفه و بالش علی الخصوص در مناطق گرم و مرطوب چنین مشکلاتی را رفع می کند.تخت هایی که امکان تنظیم ارتفاع دارند، گزینه مناسبی برای کودکان به تعداد می روند. با خریدن این نوع تخت ها باید، موقع خواب موقعیت سر و زانوی کودک خویش را به گونه ای که برای او خوشایند تر هست تنظیم نمایید.

آراستن خانه با دکوراسیون رمانتیک + تصویر

52

این مقاله سودمند بود ؟20

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *