چه زمانی آزمایش ایدز لازم است؟

بهترین راه این است که تست HIV حداقل 3 ماه بعد از در معرض خطر قرار گرفتن با HIV، انجام شود. برخی مراکز تشخیصی جهت اطمینان خاطر بیشتر، انجام آزمایش مجدد را در ماه 6 توصیه می‌کنند

مشاهده مطلب
راهنمای انتخاب رنگ دکوراسیون

راهنمای انتخاب رنگ دکوراسیون

فهرست مطالب

راهنمای گزینش رنگ دکوراسیون

راهنمای گزینش رنگ دکوراسیون

وقت تحول دکوراسیون که می رسد، بسیاری ها به این اندیشه می کنند که حالا می بایست خانه را چه رنگی کنم!؟ خب گزینش رنگ واقعا عمل جالبی هست لکن شاید گاهی گزینش یک یا دو رنگ از بین این مجموع رنگ متفاوت و زیبا با این ترکیب های فوق العاده عالی، خسته کننده باشد. در این زمان ها چه می بایست کرد؟تعدادی چاره آسان و ساده برای نجات از سردرگمی را در تداوم بخوانید.

رنگ دکوراسیون

گزینش رنگ دکوراسیون 

مکرر گزینش درست مدیون شناسایی کل هست، به این شکل می خواهیم به این سوال جواب دهیم که هنگامی برای دکوراسیون خانه خویش می خواهید رنگی را گزینش نمایید آن را به شکل علمی گزینش نمایید یا به شکل سلیقه ای؟

در مجموع سه رنگ اساسی وجود دارد؛ زرد، قرمز و آبی. از ترکیب دو رنگ آبی و زرد، رنگ سبز به وجود می آید و از ترکیب رنگ قرمز و زرد، رنگ نارنجی. آبی و قرمز نیز با نیز تشکیل رنگ بنفش می دهند.اکنون هر کدام از این سه رنگ که از سه رنگ اساسی خلق می شوند دو سری جداگانه را در بر دارنده می شوند؛ در سری نخست دو رنگ سبز آبی و سبز زرد، در سری دوم دو رنگ بنفش آبی و بنفش قرمز و در سری سوم نارنجی زرد و نارنجی قرمز قرار می گیرند.

در کل 12 رنگ مداد رنگی را داریم. این رنگ ها در مقایسه با بقیه رنگ ها، رنگ های پرکاربردتر می باشند؛ به عنوان مثال نارنجی قرمز ترکیب های رنگ قهوه ای را تشکیل می دهند؛ نارنجی زرد، ترکیبات روشن تر قهوه ای را تشکیل می دهند؛ 12 رنگ مداد رنگی نیز از این ترکیبات نتیجه شده هست؛ اکنون هر کدام از این چرخه های رنگی در دزهای متفاوت تقسیم بندی می شوند که در آخر 18 میلیون رنگ به وجود آمده در طبیعت را تشکیل می دهند.
مناسب ترین فرمول برای گزینش رنگ مکمل
لکن در گزینش رنگ در دکوراسیون می بایست به تعدادی مبحث دقت کرد، به عنوان مثال در صورتی که رنگ فضا منزل شما نارنجی هست، مناسب ترین وضعیت برای گزینش رنگ دوم چیست؟ نارنجی از دو رنگ زرد و قرمز تشکیل شده هست که در اصل در این ترکیب رنگ، از سه رنگ اساسی، فقط رنگ آبی استفاده نشده هست؛ پس پس در صورتی که رنگ آبی در کنار نارنجی استفاده گردد مکمل زیاد نیکی خواهد بود.
به این ترتیب بر مبنای یک قاعده کلی برای ست کردن رنگ ها در دکوراسیون در صورتی که به ادامه ی پیدا کردن رنگی مکمل برای رنگ مذکور خویش هستید مناسب ترین گزینش این هست که از رنگی(یکی از سه رنگ اساسی) به منزله مکمل بهره ببرید که در ترکیب اساسی رنگ مذکور وجود نداشته باشد؛ به منزله مثال بقیه، در صورتی که یک رنگ سبز زرد داشته باشیم، نیکوتر هست برای تکمیل این رنگ از رنگ قرمز استفاده گردد به علت در ترکیبات اساسی، قرمز در تشکیل این دو رنگ دخالت نداشته هست.
 
می بایست بگوییم که علاوه بر گزینش رنگ مکمل، هر کدام از این رنگ ها می توانند با رنگ های زیرمجموعه خویش نیز ترکیب رنگ زیبایی برای دکوراسیون خلق کنند. در این زمان ها که اصطلاحاً رنگ ها را از یک طیف گزینش می کنیم و بقیه به ادامه ی گزینش رنگ مکمل نیستیم، رنگ را از سری مربوط به خویش گزینش می کنیم. به این معنا که سبزآبی را با سبز زرد مورد استفاده قرار می دهیم؛ یا در صورتی که قرمز در این ترکیبات رنگی بوده هست از نارنجی های رو به قرمز یا همان رنگ قهوه ای استفاده می کنیم. خاطر اینکه در ترکیب رنگ ها کنار نیز گذاشتن دو رنگ قهوه ای و سبز ترکیب زیبایی را تولید می کند همین نکته هست.
از طبیعت الهام بگیرید!
این نوع ست کردن رنگ ها را در صورتی که توجه نمایید در طبیعت اجرا شده هست شبیه قرار گرفتن دو رنگ سبز و قهوه ای در کنار نیز در خلقت یک درخت؛ پس می توان برای ست کردن رنگ ها در دکوراسیون از طبیعت نیز الهام گرفت. در صورتی که این قانون آسان را در فکر داشته باشد در موقع گزینش رنگ ها برای ست کردن ادوات منزل، درست گزینش می نمایید، پس رنگ ها در دکوراسیون یا در طیف برجسته خویش یا سری برجسته خویش شبیه سری سبزها، یا زردها یا … گزینش می شوند یا به شکل مکمل که به راحتی می توان آن را از مسیر فرمولی که در بالا اطلاق شد گزینش کرد.
مکمل های خنثی را بشناسید
از طرف بقیه، دسته رنگ های خاکستری از سفید، اشکال خاکستری ها و مشکی که رنگ های خنثی اطلاق می شوند، به علت خنثی می باشند می توانند به منزله مکمل در کنار مجموع رنگ ها قرار گیرند؛ به این معادل که این سری از رنگ های خاکستری، در کنار هر رنگی مکمل خواهند بود؛ این سری از رنگ های خنثی رنگ را جایگزین نمی کند؛ لکن تکنیک غول پیکر تری از ترکیب رنگ ها وجود دارد و آن این هست که رنگ های خنثی یا همان سری رنگ های خاکستری، هنگامی در دل رنگ های بقیه شبیه نارنجی یا سبز قرار بگیرد از فاصله دورتر به عنوان مثال فاصله ای که چشم نتواند این دو را از نیز آنالیز کند و از نیز تمیز دهد به عنوان مثال در فاصله دو متری، در صورتی که در دل رنگ نارنجی قرار بگیرد به رنگ آبی به چشم می رسد به این معنا که همان رنگی که در ترکیب رنگ نارنجی از آن استفاده نشده هست؛ یا به عنوان مثال خاکستری در دل رنگ سبز، قرمز به نظر می رسد.
این به این معنا که اینکه خاکستری نقش رنگ مکمل را به مناسب ترین وضعیت ممکن ایفا می کند به همین علت هست که می گویند طیف خاکستری با هر رنگی ست می گردد به علت مکرر نقش مکمل را بازی می کند.
 
سفید، مشکی و خاکستری با هر رنگی مکمل می گردد؛ برای نمونه در صورتی که رنگ دکوراسیون منزل شما نارنجی باشد در صورتی که به ادامه ی رنگ مکمل برای آن هستید مناسب ترین گزینش رنگ آبی هست و در صورتی که به ادامه ی افزوده کردن رنگ ها به آن نباشیم و بخواهیم از رنگ های یک طیف استفاده کنیم، سری رنگ های قهوه ای را گزینش می کنیم؛ در غیر این شکل می توان آن را با سری رنگ های خاکستری ست کرد. پس در گزینش رنگ ها متناسب با آنچه هفته های گذشته اطلاق شد اعم از اینکه نورپردازی خانه چطور هست؟ خانه، غول پیکر هست یا کوچک؟ شلوغ هست یا خلوت؟ می توان از سه سری گوناگون از رنگ ها ( نیز طیف، مکمل، خنثی) استفاده کرد. در شماره های بعدی داده ها زیادتری در ارتباط با نقش رنگ در دکوراسیون عرضه خواهد شد.

رنگ دکوراسیون را سلیقه ای گزینش کنیم یا علمی؟

53

این مقاله سودمند بود ؟30

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *