دکوراسیون کلاسیک منزل ایرانی

دکوراسیون کلاسیک منزل ایرانی

فهرست مطالب

دکوراسیون کلاسیک منزل ایرانی

دکوراسیون کلاسیک منزل ایرانی

در بین کل ساختمان های سر به فلک کشیده شهر، چندی پیش به خانه ای رفتیم که از ابتدای داخل شدن، اصالت و هنر را به نشان دادن گذاشته بود و کل عناصر آن از تاریخ سخن می گفت. معماری خانه، تفکیک فضاها و گزینش وسایلی با توجه هرچه همه ی تر، نظرم را به خویش جذب کرد. در ضمن در گزینش خویش، سبک مبلمان نشیمن و پذیرایی را هم به نیکی از نیز تفکیک نموده بودند.

در این مقاله سعی نموده ایم به مثال ای از فضاهای مسکونی کلاسیک که طرفداران ویژه ای را در این سبک از اجرای و معماری منزل دارد، بپردازیم.

دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون و چیدمان کلاسیک منزل

همانطور که می دانید صورت و شمایل خانه و اکنون و هوای آن برای یک خانم ضرورت فوق العاده ای دارد. خانم ها هم زمان که ظاهری زیبا برای خانه شان درست می کنند، به حسی که هر کدام از جزئیات دکور به آنان می دهد هم ضرورت می دهند.
 
خانم بهناز اختریان دقیقا یکی از همین اشخاص می باشد؛ یکی از آنهایی که دلش می خواهد گوشه های خانه اش، یا خاطره ای را برایش زنده کنند، یا یادآور حسی برای او باشند. خانه بهناز اختریان دکوراسیونی پر از مفهوم و معنا دارد. با نمناک دنبال شوید تا با دکوراسیون کلاسیک منزل بهناز اکثر باخبر شوید.
 
دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک منزل ایرانی

 در ابتدای داخل شدن با فلسفی ترین جلوه خانه رو به رو می شویم. صحنه ای از چیدمان تعدادی چمدان قدیمی که درست جلوی در ورودی قرار گرفته اند؛ تا اعضای خانه را به یاد مسافر بودن بشر بیندازند. این چیدمان زیبا و پرمعنا مدتی فکرمان را به خودش مشغول می کند.
اکنون نوبت شگفت زده شدن از دیدن آشپزخانه رویایی اوست؛ که با صبحانه ای که صمیمانه برایمان تدارک دیده می باشد، افکار دقایقی گذشته را از خیال ما دور می کند. بهناز از برندگان مسابقه آشپزخانه رویایی هفته نامه منزل می باشد و در همین حد انتظار شگفت زدگی از دیدن آشپزخانه اش را داشتیم.جزئیات این آشپزخانه بسیاری افزون نیست؛ ولی همه ی آنان نیز پر کاربرد می باشند و نیز نشان دهنده خلاقیت صاحبخانه. از بین کل این جزئیات، اکثر لوستر آشپزخانه و فنجان هایی که به سلیقه بهناز در آن عمل شده، نظرمان را جذب می کند.
 
دکوراسیون نشیمن خانه واقعا کارکرد اساسی خویش، به این معنا که نشیمن بودن را دارد! پتوهای زیبایی که روی آسانی ها قرار گرفته اند هرکسی را به ساعت ها نشستن در اینجا تشویق می کند. در صورتی که نیز کسی مانند خویش بهناز اهل مطالعه باشد که چه خوب تر! فضای این نشیمن، جان می دهد برای غرق شدن در کتاب های خانم خانه.
 
دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک 

کمی که از آشپزخانه و نشیمن فاصله می گیریم، هماهنگی آن دو محل اکثر برایمان آشکار می گردد. خصوصاً وجود میز دکوری پشت آسانی در این سوی خانه که ثابت می کند دکور خانه سراسر اندیشه شده می باشد. بهناز معتقد می باشد هنگامی کاناپه ای در وسط خانه قرار می گیرد و قرار می باشد نقش حد فاصل نشیمن و پذیرایی را بازی کند، خوب تر می باشد ابزار ای شبیه میز دکوری آن را همراهی کند.
 
او این میز کوتاه دکوری را به صورت گنجینه ای از نگاره های قدیمی درآورده می باشد. احساس خاطرات نیکو آدم های داخل نگاره فضای خانه را شیرینتر می کند. خرده ریزهای زیر میز نیز کمی فضای این بخش را مختلف نموده می باشد.
او اکثر چیزهای دوست داشتنی اش را در همین بخش گنجانده و دکوراسیون کلاسیک خانه اش را بسیاری شلوغ و عروسکی نکرده می باشد. علاوه بر این، خرده ریزها از بار سنگین فضای نوستالژیک این بخش خانه نیز کم می کنند.
 
دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک و شیک منزل

 این نیز از فقط بخش رسمی خانه، که اگر چه با وجود میز گردی در گوشه آن و یک گنجینه نوستالژیک شخصی دیگر که رویش قرار گرفته، چندان نیز صورت مهمان خانه رسمی به خودش نگرفته می باشد. مبل های استیل خانم اختریان، شبیه بقیه لوازم چوبی خانه که به نقل از او سالخورده می باشند، همگی نشان دهنده حسن سلیقه اش در نگهداری اسباب و اثاثیه اند.
دکوراسیون کلاسیک منزل بهناز خلوت و ساده می باشد و مانند اکثر خانه های امروزی برای مهمان چیده نشده می باشد؛ بلکه چیدمانش برای آسانی و اکنون خوش اعضایش می باشد. کل لوازم از حرف پرده راحت حریر پذیرایی، باب طبع صاحبخانه اند؛ نه برای مجلل تر شدن آن.
 
در گوشه و کنار دکوراسیون منزل ایرانی بهناز، گلدان هایی قرار دارد که هر کدام برای خویش جا و محل و اصل و نسبی توسط او پیدا نموده اند. این میزهای کوتاه را به یک نجاری مطابق قد و قواره هر کدام از گلدان هایش سفارش داده می باشد. وجود این گیاهان به فضای خانه جان داده می باشد.
 
دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک منزل 2018

 باز نیز یک گوشه به جز آن و یک میز گرد کوچک به جز آن! زیبایی این میز در خلاقیتی می باشد که بهناز در رومیزی آن به خرج داده می باشد. او از هر تکه پارچه ای، در ضمن نوار مبل یا پرده استفاده بهینه نموده و از آنان در جاهای متفاوت خانه به منزله ی رومیزی استفاده می کند. (دو مثال دیگرش نیز روی کمد چوبی داخل نشیمن و میز آینه و شمعدانش می باشد.) نقاشی زیبای کنار میز نیز عمل مادر بهناز می باشد.
دکوراسیون کلاسیک منزل بهناز، فضای سنگین و رنگینی دارد؛ از طرفی انرژی های لوازم خانه فضا را سنگین نموده و از طرف به جز آن خرده ریزهایی که بهناز به عمل برده، رنگینش نموده اند. زیادترین بار توهم خانه را آشپزخانه روشن و زیبای او بر دوش می کشد؛ که زیبایی اش در مسابقه ما هم مورد تائید قرار گرفته می باشد.
 
گزینش وسایلی که درنهایت، دکوراسیونی کلاسیک به محسوب می آید بسیاری راحت نیست، خصوصاً در صورتی که که بخواهیم در کنار کلاسیک بودن چیدمان، اصالت، زیبایی و هنر را یکجا داشته باشیم. کسانی که می خواهند برای دکوراسیون منزل خویش از این سبک استفاده کنند می بایست کل جوانب را بسنجند؛ چون نگهداری از این لوازم عمل آسانی نیست و شاید کسانی که وارد خانه تان می شوند چنین سبکی را نپسندند که همین مورد هم موجب ناراحتی شما می گردد.
در صورتی که بخواهم کوتاه بگویم می بایست عاشق این سبک، لوازم عتیقه و این چیدمان شوید تا از فضای خانه خویش خوشی ببرید.

دکوراسیون کلاسیک خیلی شیک و جالب ایرانی

510

این مقاله سودمند بود ؟100

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *