چاقی ران را چگونه از بین ببریم؟

چاقی ران را چگونه از بین ببریم؟

هر یک از ما دارای ساختار بدنی خاصی هستیم و در اثر اضافه شدن وزن، چربی در مناطق خاصی از بدن ما انباشته می شود که باعث چاقی هایی مانند چاقی ران می شوند و تنها راه تغییر حجم چربی در یک منطقه خاص مثل ران ها، تغییر عادات غذایی است.

مشاهده مطلب
حس تعلق خاطر در دکوراسیون منزل

حس تعلق خاطر در دکوراسیون منزل

فهرست مطالب

احساس تعلق دلیل در دکوراسیون منزل

احساس تعلق دلیل در دکوراسیون منزل

خانه، فضایی می باشد که آدمیزاد ها زیادترین لحظه خویش را در آن سپری می کنند. یکی از مسائلی که امروزه در معماری فضاهای متفاوت موردتوجه قرار گرفته می باشد عنوان احساس محل می باشد؛ حسی که بواسطه تعلق و دلبستگی در اشخاص در مقایسه با فضا به وجود می آید. هر چه شخص با خانه خویش تماس نزدیک تر و قدرتمند تری باقی کند، تعلق دلیل عمیق تری در مقایسه با آن پیدا خواهد کرد.

همان گونه که در مطالب قبلی در باب احساس محل و تعلق دلیل به خانه ابراز شد کارکنان گوناگونی در ابداع این احساس، تأثیرگذار می باشند که به تدریج با هر یک و روش به کارگیری آنان در اجرای داخلی منازل خویش باخبر شدیم. در این مجال به یکی غیر از این از کارکنان مورد نظر تحت منزله ی «رنگ و بافت» حاضر در عناصر و مصالح می پردازیم. هر چه رنگ و بافتی که در اجرای داخلی استفاده می گردد به طبیعت نزدیک تر بوده و متناسب با عملکرد فضا گزینش گردد، کاربرهای، تماس عمیق تری با فضا باقی نموده و حالت آرامش و آسانی زیادتری خواهند داشت که این مطلب با داشتن احساس تعلق دلیل تماس سر راستی دارد.

دکوراسیون منزل

ابداع احساس تعلق دلیل در دکوراسیون منزل

احساسات رنگی

خارج پیرامون ما اعم از عناصر طبیعی و مصنوعی دارای رنگ برجسته به خویش می باشند. رنگ سطوح و اشیاء در دکوراسیون داخلی یکی از اساسی ترین وجه تمایز های آنان بوده، موجب معرفی نیکوتر اشیاء شده و بر ادراک، عواطف و احساسات آدمیزاد اثر می گذارد. رنگ درواقع پر داده های بسیاری از خارج اطراف ما می باشد؛ سپس با استفاده درست از آن می توانیم خانه ای شاد و خارج کاری دل انگیز و امن داشته باشیم؛ به همین خاطر مورد نیاز می باشد بیان و معنای رنگ ها را بدانیم تا به خوبی از آنان استفاده کنیم. برای این قصد می بایست بدانیم در فضایی که قرار می باشد رنگ آمیزی گردد چه نوع فعالیتی تمام خواهد شد. مقدار نور و ابعاد فضا چطور می باشد؟ علاقه به داشتن فضایی گرم داریم یا سرد؟ محل مطلوب مکانی آرام خواهد بود یا پرتحرک؟ و…
تأثیرات ذهنی رنگ
ازآنجاکه احساس محل و تعلق دلیل، یک مطلب ذهنی می باشد، عواملی که با اثر بر ادراک و فکر کاربر در ابداع این احساس مؤثرند، نقش مهمی در این مطلب ایفا نموده و موجبات جایگزین یک« فضا» به یک «محل» را فراهم می آورند. همان گونه که ابراز شد یکی از این کارکنان، رنگ می باشد. گفتگو رنگ در فضای داخلی زیاد گسترده می باشد. رنگ علاوه بر کاربرد تحویل دادنی اش می تواند سراسر ذهنی هم باشد؛ سپس در اجرای داخلی می بایست وجه تمایز های رنگ و چگونگی عملکرد آن را به منزله ی عامل تمرکز و سازمان دهی در فضا، مدنظر قرار داد. در این راستا در صورتی که به ادامه این هستیم که فضایی را کوچک تر ازآنچه می باشد نشان دهیم نیکوتر می باشد از رنگ های خالص، قدرتمند و درخشان همچون قرمز، زرد، نارنجی و امثال آن سود بگیریم که این مطلب باعث می گردد احساس منتقل شده از محل، سرشار از سرزندگی و تکاپو دیداری باشد، اگر چه نباید عملکرد فضا را فراموش نمود و درنتیجه می بایست متناسب با فعالیتی که در محل تمام می گردد به گزینش رنگ پرداخت.
در صورتی که خواهان مکانی آرام تر و آسان تر هستید رنگ های سبز، فیروزه ای، بنفش تیره و آبی، فراهم آورنده چنین فضایی می باشند. نیز چنین به کارگیری رنگ ها به شکل تیره و روشن در کنار نیز منتهی به فهم عمیق سایه ها و اثر آنان بر بیننده شده و این عنوان از یکنواختی فضا می کاهد.
 
دکوراسیون منزل

راهکار ابداع احساس محل در دکوراسیون منزل

 طبقه بندی رنگ ها
به طورکلی رنگ ها دودسته اند:رنگ های اساسی که حاوی زرد، آبی و قرمز می باشند و رنگ های فرعی همتا سبز، بنفش، نارنجی، زرد مایل به سبز ، سبز مایل به آبی، آبی مایل به سبز، بنفش مایل به قرمز و… که از ترکیب رنگ های اساسی به وجود می آیند، اگر چه تقسیم بندی کسی دیگر نیز برای رنگ ها مطرح می گردد؛ به این ترتیب که آنان را در دو مجموعه رنگ های گرم و سرد قرار می دهند. رنگ هایی مانند سبز و فیروزه ای که در ترکیب آنان آبی به کاررفته، حالت سردی و سرما را در ما ابداع می کنند؛ لذا با منزله ی رنگ های سرد نامیده می شوند. این رنگ ها به طورکلی خاصیت آرام قسمتی دارند. رنگ هایی همتا صورتی، نارنجی و… که در ترکیب آنان قرمز به کاررفته، احساس گرما را القا می کنند و به منزله ی رنگ گرم شناخته می شوند؛ سپس می توان گفت این گونه رنگ ها بیانگر احساسات مختلفی می باشند.
بر طبق این طبقه بندی، روشن شد که رنگ ها به لحاظ روانی در مقدار دمای فضا و حالت کاربر از گرمی یا سردی آن به شدت تأثیرگذار خواهند بود؛ سپس برای ابداع احساس تعلق دلیل به خانه نیکوتر می باشد در فضاهایی همچون نشیمن و غذاخوری که جمع های خانوادگی صورت می گیرد از رنگ های گرم سود برد تا با ابداع احساس صمیمیت و گرما در فضا، مکانی با این خصوصیات را در نزد بگیریم. در اجرای داخلی، نقش رنگ در همراهی با جنس مصالح، پیچیده تر می گردد. مصالح، دارای وجه تمایز های جذب، انعکاس و درخشش می باشند و استفاده مطلوب از آنان در فضا خویش اثر بسزایی در چگونگی ادراک رنگ در فضا خواهد داشت؛ لذا در تداوم به نقش بافت و جنس سطوح و عناصر معماری داخلی در مقدار اثر بر ادراک و احساس محل خواهیم پرداخت.
بافت در دکوراسیون داخلی
هر ماده ای مساحت و رویه ای دارد که مرغوبیت آن منحصربه شخص می باشد؛ درواقع به وجه تمایز مخصوص یک مساحت که به ماده و ساختار آن مربوط می گردد «بافت» اطلاق می گردد. بافت، بیانگر نرمی یا زبری نسبی مساحت و گویای مرغوبیت ظاهری مصالح همچون زبری و صلابت سنگ، گرما و لطافت چوب، نرمی لاستیک، صیقلی بودن شیشه و…. می باشد. اصولا بافت بر دو نوع می باشد:بافت لامسه ای که اجزای آن دارای طول، عرض و ارتفاع بوده و با لمس کردن قابل فهم می باشد و غیر از این بافت دیداری می باشد که از طریق چشم نظاره شده و شاید همچون نقش روی یک مساحت، فاقد عمق و بعد باشد. بافت مصالح حاضر در دکوراسیون داخلی بواسطه تماس نزدیک و دوسویه احساس بینایی و احساس لامسه، اثر ادراکی و احساسی عمیقی بر کاربر دارد؛ لذا در به وجود آوردن حسی مخصوص در یک محل زیاد تأثیرگذار می باشد.
 
دکوراسیون منزل

ابداع احساس محل در دکوراسیون منزل

 بافت و سطوح
مساحت صفحاتی به علت دیوار، کف و سقف می تواند مرزهای یک محل را به وجود آورد. آنچه بر فهم ما از موقعیت نسبی آنان در فضا اثر می گذارد، بافت و مدل آنهاست که این مسئله به نوبه خویش، دانش ما را از ابعاد، اندازه و تناسب یک محل، تحت الشعاع قرار می دهد. درکی که بواسطه مواجهه با بافت سطوح متفاوت برای کاربر دستاورد می گردد، به صورت سر راستی بر حالت او در مقایسه با محل اثرگذار بوده و می تواند احساس تعلق دلیل در مقایسه با فضا را برایش به ارمغان بیاورد.
بافت و نور
نور بر فهم ما از بافت اثر می گذارد و برعکس، روشنایی خارج هم تحت اثر بافت می باشد. تابش نور رو به رو بر روی سرسری با بافت تحویل دادنی باعث بیشتر شدن بافت دیداری آن می گردد. نورپردازی پراکنده بر بافت تحویل دادنی تالیف ناموافق گذاشته و می تواند ساختار سه بعدی آن را بپوشاند. از سویی سطوح صاف و روشن، نور را با ظرافت بازتاب می دهند و سطوحی که دارای بافت مات یا نیمه زبر می باشند، نور را جذب و پخش می کنند و در مقایسه با سطوح صاف و رنگی مشابه، کمتر درخشان به نظر می رسند. سطوح زیاد زبر با تابش رو به رو نور، مدل های سایه روشن ابداع می کنند. برای نیکوتر دیده شدن بافت ها، مطمئناً در بالا یا رو به روی دیواری که به آن بافت داده اید از نورهای نقطه ای هالوژن یا بازویی متحرک که امکان تنظیم نور را در جهتی مخصوص دارند استفاده کنید. نورپردازی واقعی در نشان دادن فرورفتگی ها و برجستگی های بافت تأثیرگذار می باشد.
بافت و مقیاس
مقیاس و فاصله دید ازجمله کارکنان شاخص در فهم بافت ها و سطوح تشکیل دهنده آن شمرده می شوند. کل مصالح دارای بافت می باشند، لکن مقیاس نیکوتر یک مدل در صاف تر به نظر دست یابی آن اثر خواهد گذاشت. ولو هنگامی که از فاصله دور به بافت های درشت و زبر می نگریم حدودا صاف به نظر می رسند و فقط از فاصله نزدیک تر، درشتی و زبری آنان قابل نظاره می باشد. مقیاس نسبی یک بافت بر صورت ظاهری و موقعیت مساحت در فضا اثرگذار می باشد. به طورکلی بافت هایی وجود دارند که به لحاظ دیداری فضا را پُر می کنند. سود گیری از بافت های متفاوت به منزله ی پرکننده فضا از راهکار هایی می باشد که در اجرای دیوارهای داخلی برای هماهنگی با سبک دکوراسیون و معماری داخلی فضا مورداستفاده قرار می گیرد. دیوارها از قابل توجه ترین کارکنان ابداع فضا در معماری و معماری داخلی می باشند که زیادترین بار دراماتیک فضا را متحمل می شوند؛ لذا پرداختن به آنان از ضرورت ویژه ای دارا می باشد.
 
دکوراسیون منزل

ابداع احساس محل در دکوراسیون منزل

 نیز نشینی بافت و رنگ
گزینش یک بافت مطلوب می تواند به بالا بردن نیروی رنگ ها در اجرای دکوراسیون خانه یاری کند. بافت های متراکمی مانند پارچه های مخمل می تواند توانگری رنگ های قرمز، آبی و زرشکی را بیشتر شدن دهد؛ به این معادل که این رنگ ها قدرتمند تر به نظر رسیده و نظر کاربر را زیاد ازپیش به سمت خویش گرفتن می کنند. از سمت غیر از این، بافت پارچه های ابریشمی در نرم تر نشان دادن رنگ های روشن مطلوب خواهند بود. نیز چنین این بافت ها با رنگ های متالیک (براق) برای فضاهایی همچون اتاق خواب که احتیاج به احساس آرامش در آنان داریم، زیاد مطلوب می باشند. در صورتی که می خواهید در اجرای داخلی خانه خویش از رنگ های خنثی بهره ببرید، استفاده خلاقانه از بافت می تواند به فضای شما شخصیت ببخشد؛ به منزله ی نمونه، پارچه هایی با بافت درشت همچون پارچه های پشمی و نخی با مدل جناقی، طریق طریق و فاستونی برای رنگ قهوه ای و خاکستری تیره مطلوب می باشند.
نیز نشینی بافت ها
بافت ها برخلاف رنگ ها انعطاف پذیر می باشند؛ به طوری که می توان بافت های متنوعی را بدون اینکه در فضا احساس دشواری به وجود آورند در کنار نیز استفاده نمود. بافت ها در برخی نکات می توانند با نیز سازگار نباشند؛ لذا در راستای استفاده نیز لحظه از تعدادی نوع بافت می بایست نکاتی را مدنظر قرار داد؛ به طور نمونه نبایست سنگ مرمر را در کنار بتن استفاده نمود. زمانی که می خواهید دو یا تعدادی بافت را در کنار نیز در دکوراسیون خانه بهره ببرید نخست چگونگی منعکس کردن نور از طریق هرکدام از این بافت ها را به توجه وارسی نموده و بنابراین احساس فضا را تجسم نمایید و درنهایت تصمیم بگیرید.
 

مدل های مختلف بافت

بافت ها را می توان از طریق مواد طبیعی همچون مدل های مختلف سنگ، چوب، فلزات چکش خورده، مدل های مختلف آجر و…. ابداع کرد. بافت سنگ، در ذات خویش احساس دشواری و زبری خاصی القا می کند و هرقدر درشت تر بوده و برجستگی ها و فرورفتگی های آن اکثر باشد، پرکنندگی فضا اکثر شده و گوناگونی آن زیاد می شود. موادی طبیعی مانند خرده سنگ ها یا خرده کاشی ، سرامیک یا شیشه های رنگی از غیر از این نکاتی می باشند که به آسانی باید آنان را بر روی دیوار اجرا نمایید. خرده سنگ ها را می توان در بستری از سیمان یا چسب بتن که بر روی دیوار کشیده شده با مدل های مختلف اجرا نمود.
 
سنگ ها با وزن کمی که دارند در داخل سیمان و چسب بتن می چسبند و نمایی جذاب به وجود می آورند. می توان برای پرداخت واپسین و ابداع جلوه ای براق بر روی سنگ ها از اسپری کیلر استفاده نمود. علاوه بر این مواد، رنگ های رویای و خمیرهایی که دانه های شن یا تکه های مواد رنگین با فرم ها و مدل های مختلف دارند هم می توانند به ابداع مدل های جالب روی دیوار به شما یاری کنند. موزاییک کاری و استفاده از سرامیک های کوچک و برتر نیز می تواند شیوه کسی دیگر برای ابداع بافت بر روی دیوارها باشد. مواد طبیعی همتا سنگ های تراورتن که اصطلاحاً «آنتیک» نامیده می شوند هم گزینه کسی دیگر برای دیزاین دیوارها شمرده می شوند. این سنگ ها از آن نظر آنتیک خوانده می شوند که رنگ و جلوه صیقل نیافته آن ها حالتی قدیمی به آنان بخشیده می باشد.

ترفندهای ابداع احساس محل در دکوراسیون منزل

53

این مقاله سودمند بود ؟30

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *