تازه ترین فناوری ساخت فرش
تازه ترین فناوری ساخت فرش
از ایام قدیم، فرش، پای ثابت خانه های ایرانی بوده و می توان آن را قسمتی از نام و نشان فرهنگی ایرانیان دانست. کالایی که با وجود لوکس بودنش، در هر خانه از هر طبقه اجتماعی، زینت قسمتی می کند.
با نزدیک شدن به ایام عید نوروز و خانه تکانی، دقت ما بیشتر از پیش به قسمت های مورد غفلت اصل شده مکان سکونت گرفتن می گردد. در جنب وجوش خانه تکانی، غبار از چهره وسایلی شبیه مبل، دیوار، فرش و … زدوده می گردد. اتفاقی که با هرچه زیادتر شدن مشغله خانواده های ایرانی، پر بیراه نیست در صورتی که بگوییم همین سالی یک بار رخ می دهد. لکن جدا از تمام صفت های مثبتی که تمیز کردن این ابزار دارد، عقل سلیم حکم می کند هرچه زیادتر در وقت، انرژی، قیمت و منابعی شبیه آب آشامیدنی مصرف کم کنیم، خوب تر هست. سود مورد صحبت ما در این مورد فرش هست. لکن برای مصرف کم در مسائل اشاره شده در بالا چه می بایست کرد؟
در صورتی که پای مذاکره پدربزرگ و مادربزرگ ها بنشینیم و از خاطرات حوالی عید نوروز آنان جویا شویم، به محل ثابت خانه تکانی دم عید پی می بریم. کم و زیاد زیادتر اشخاص آن نسل، تجربه شست وشوی قالی در حیاط های دلباز آن وقت را تجربه نموده اند. اگر چه از شست وشوی قالی که بگذریم، خشک شدن آن نیز ماجرای خویش را داشت! چه خیلی خانوارهایی که پس از شست وشوی قالی آن را در پشت بام خانه، به بهانه خشک شدن در آفتاب پهن کردند و باران بهاری غافل گیرشان کرد!
امروزه ماجرا کمی گوناگون هست. لکن فضای کلی قصه با تقریب همان هست. به لطف آپارتمانی شدن منازل، بعدی شستن فرش در حیاط خانه، آنچنان جایگاهی ندارد لکن دردسرهایش برقرار هست. در صورتی که پای مذاکره های مادران و خانه داران نسل حاضر بنشینید، کمابیش از گلایه هایشان از مناسب شسته نشدن فرش، ریش ریش شدن پس از برگشت از قالیشویی و … برمی خورید.
لکن زمانه حاضر، زمانه نوآوری هست. زیادتر ما شاهد بوده ایم که داخل شدن زمینه نوآوری و فناوری به زندگی ما، چه مشکل ها و دغدغه های ریز و درشتی را برایمان رفع نموده هست. از آنجایی که سود مورد صحبت ما در این مقاله فرش هست، هدف آشناسازی محصولی را داریم که با اتکا بر ایده نوآورانه اش، یک بار برای دائم مشکل ها فوق الذکر را رفع نموده هست.
فرش مدما، از یک ایده خلاقانه مصرف مند هست. بدین شکل که از دولایه بهم چسبیده تشکیل شده هست. لایه زیرین، سنگ بنای فرش شماست و خاصیتش آن هست که روی سطوح گوناگون ثابت و محکم قرار می گیرد و سر نمی خورد. از طرفی به لطف لایه محافظ رویی اش دائم تمیز برقرار می ماند.
لکن قسمت جالب تر ماجرا لایه دوم هست. این لایه به آسانی از حد زیرین جدا می گردد. از طرفی نیز قابل شست و شو در ماشین لباسشویی هست. درود بر نوآوری! به همین آسانی بار شما برای خانه تکانی سبک تر شد! لکن در صورتی که فرض کردید که این ایده، صرفا برای شست شوی ساده فرش به بار نشسته، دچار قضاوتی زودهنگام شدید. روی مذاکره ما از حالا با آن گروه از خانم های خانه دار هست که در زیبایی و ساخت منزلشان وسواس دارند و نمی خواهند یک بار برای دائم، برای دکوراسیون منزل خویش تصمیم بگیرند.
از آنجایی که لایه دوم این فرش ها شی ای حدود 40 تا 50 درصد قیمت فرش را حاوی می گردد، شما می تواند یک قسمت از فضای کمد خویش را به مدل های گوناگون فرش زیرپایتان اختصاص دهید. بعدی کافی نیست یک فرش گرانقیمت بخرید، ضمناً مابقی دکوراسیون را طبق آن چینش نمایید. بلکه بنا به ذوق و سلیقه ای که دارید، باید برای فصول گوناگون، مد روز و ضمناً برای خلق گوناگونی در چیدمان منزلتان، لایه دوم این فرش ها را آرشیو نمایید و در فرصتی مطلوب از آن بهره ببرید.
یکی از صفت های مناسب این فرش مطلوب بودن آن برای نوزادان هست. چون از مواد آنتی باکتریال ساخته شده و برای کودکان حساسیت خلق نمی کند. از طرفی، با دقت به اینکه حیوانات خانگی، کم کم جای خویش را در خانواده های ایرانی باز می کنند، شست وشوی ساده فرش مدما، می تواند ضامن مناسبی برای رعایت بهداشت در منازل باشد.
از آنجایی که تا اینجای کار این ایده همه گیر نشده و مدما نخستین برندی هست که چنین فرش هایی را ارائه می کند، می توان بین خاطرات نوستالژیک ما از نسل ها و ایام قدیم، پلی به آینده زد. با فرش هایی از جنس آینده، که زیرپای ما قرار خواهند گرفت.
تمایل مندان می توانند برای کسب داده های زیادتر در مورد این سود و تماشای مدل های گوناگون فرش مدما، به وب سایت www.modema.com مراجعه کنند.
داده های زیادتر و خرید کردن
فرش مدما؛ آینده ای که زیرپای ماست!
55