تاثیر رنگ اتاق روی کودک و راهنمای انتخاب آن

تاثیر رنگ اتاق روی کودک و راهنمای انتخاب آن

فهرست مطالب

کارایی رنگ اتاق روی کودک و راهنمای گزینش آن

کارایی رنگ اتاق روی کودک و راهنمای گزینش آن

رنگ ها توانایی هیجان دادن، شفابخشی و ابداع اکنون نیکو را دارند. این عنوان مخصوصاً برای کودکان ضرورت زیاد اضافه دارد، چون که آنان به شکل ناخودآگاه حساسیت زیادتری در مقایسه با رنگ ها دارند. پس زیاد با اهمیت می باشد رنگ هایی که در اتاق کودک استفاده می نمایید، درست و مطلوب باشد. در این بخش از خانواده پلاس نمناک هدف داریم کارایی رنگ های گوناگون را روی کودکان به شما بگوییم تا در گزینش رنگ اتاقِ آنان، تصمیم‌ گیری مناسب تری داشته شوید.

اتاق کودک

نارنجی

عموماًً رنگ نارنجی بسیاری استفاده نمی گردد لیکن در صورتی که هدف استفاده از آن را دارید، می بایست بدانید که این رنگ، علامت گرمی، دوست داشته شدن و سرزندگی می باشد و برای کودکان مطلوب میباشد. آنان را تشویق به داشتن اطمینان بنفس، برونگرایی و استقلال می کند. در اصل موجب می گردد که کودک بعد از قرار گرفتن در معرض این رنگ، آسان تر با دوستان و نیز سن و سالانش تماس بگیرد و به طور همه حاصل تیمی و تعامل را اکثر بپسندد.

زرد

زرد موجب ابداع احساس شادی و خوشحالی می‌ گردد.‌ مطالعات نشان می‌ دهد که این رنگ روشن موجب ابداع انگیزه در اشخاص می گردد. هرچقدر که زرد ملایم تر باشد؛ به بیشتر شدن تمرکز اکثر یاری می کند. ضمناً موجب ارتقاء حافظه می گردد؛ به شرطی که از زرد بسیاری جیغ و تند استفاده نکنید و زرد ملایم و روشن را گزینش نمایید. در صورتی که رنگ زرد در فضای بسیاری قوی استفاده شده باشد و مجموع مورد نیز زرد باشد، موجب ابداع عصبانیت و پرخاشگری می گردد. پس مراقب شوید که زیاده روی نکنید.

سبز

رنگ سبز؛ رنگِ طبیعت و رنگ آرامش قسمت می باشد. نشانه مثبتی روی کودک دارد و خیال او را آرام می کند. سبز موجب می گردد که سرعت خواندن و فهم مطالب در کودک بیشتر شدن پیدا کند. این رنگ به شدت روی کم شدن عصبانیت کودک و پرخاشگری او موثر می باشد.

کاغذ دیواری

آبی

آبی دقیقاً متضاد رنگ قرمز می باشد. به این معنا که موجب کم شدن احساس عصبانیت و پرخاشگری می گردد. فشار خون را پایین می آورد و ضربان قلب را آرام می کند. کودکانی که عصبی می باشند و موارد رفتاری دارند، عموماًً رنگ آبی آرامش کافی را در آنان ابداع می کند و برایشان موثر خواهد بود.

بنفش

بنفش رنگ وفاداری می باشد و موجب بلند پروازی و اتکا به خویش هم می گردد. رنگ انگیزه و شور و شوق، خلاقیت، خردمندی و معنویات نیز می باشد. این رنگِ عمیق و سرشار از احساسات؛ برای ابداع احساس نیکو در کودکان زیاد عالی می باشد لیکن در صورتی که کودکتان ذاتا بسیاری حساس می باشد، از این رنگ استفاده نکنید چون که او را بیشتر از مرز حساس می‌ کند.

صورتی

صورتی عموماًً یک رنگ دخترانه شناخته می گردد. اثرات آرامش ‌قسمتی دارد و نیز برای پسران و دختران آرامش قسمت می باشد. احتمالاً کودک شما رنگ صورتی را گزینش نکند لیکن شما می‌ توانید صورتی ملایم را به شکل اکسسوری یا کارهای هنری داخل اتاق او جای دهید تا از اثرات این رنگ آرامش قسمت بی نصیب نماند.

اتاق دخترانه

قرمز

قرمز موجب بیشتر شدن انرژی در بدن می‌ گردد، خیال را به هیجان در می آورد، تپش قلب را بالا می‌ برد. تحقیقات نشان می‌ دهد که قرار گرفتن بیشتر در معرض رنگ قرمز موجب ابداع رفتارهای پرخاشگرانه و خشونت آمیز می گردد و توانایی تمرکز را از بین می‌ برد. مساله واپسین این که قرمز می‌ تواند زیاد زیبا باشد لیکن مناسب ترین رنگ برای کودک نخواهد بود، چون که او را بی‌ قرار می‌ کند.

رنگ های گرم

رنگ های گرم موجب ابداع احساس خوشحالی، شادی و آسانی در بیشتر اشخاص می شوند. عموماًً رنگ های گرم را در فضا های بزرگتر استفاده می‌ کنند که موجب ابداع احساس سرزندگی و جوانی در اشخاص می باشد. اگر چه در زمینه رنگ گرم تنها مجبور به استفاده از رنگ نارنجی یا قهوه ای نیستید، بلکه می‌ توانید رنگ های گرم را با سایه های روشن تر هم بهره ببرید.

رنگ های سرد

احتمالاً با استفاده از رنگ‌ های سرد یاد فضا بیمارستان بیفتید لیکن رنگ های روشن و بسیاری ملایم نشانه آرامش قسمت روی کودک شما دارند. عموماً برای اتاق های کوچک مطلوب تر می باشند، چون که فضا را قوی تر نشان می دهند. پس سعی نمایید از رنگ‌ های روشن مانند کرم بهره ببرید و احساس آرامش را در اتاق به جریان بیاندازید.

والدین با توجه این رنگو واسه اتاق بچه گزینش میکنن

53

این مقاله سودمند بود ؟30

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *