بدون ترس از رنگ خاکستری در خانه استفاده کنید

بدون ترس از رنگ خاکستری در خانه استفاده کنید

فهرست مطالب

بدون ترس از رنگ خاکستری در خانه بهره ببرید

بدون ترس از رنگ خاکستری در خانه بهره ببرید

احتمالاً در صورتی که قرار بر گزینش رنگی برای دکوراسیون خانه باشد و پیشنهاد رنگ خاکستری برای کل فضاهای خانه داده گردد موجب تعجب زیادی از ما گردد لکن جذاب می باشد بدانید که رنگ خاکستری در دکوراسیون فضایی آرام و دلنشین خلق میکند که در روحیه اشخاص کارایی موافق دارد.

هنگامی مذاکره از رنگ خاکستری می گردد، چهره ای عبوس، تیره، افسرده و گرفته در برابرمان ظاهر می گردد، اما این رنگ و خانواده گسترده و گوناگون آن، کاربرد شخصی دیگر هم دارد که ما را شگفت زده می کند. این کاربرد، امکان در چهره ای عبوس، تیره، افسرده و گرفته در برابرمان ظاهر می گردد، اما این رنگ و خانواده گسترده و گوناگون آن، کاربرد شخصی دیگر هم دارد که ما را شگفت زده می کند. این کاربرد، امکان در انطباق پذیری زیاد بیشتر در دکوراسیون و همنشینی با رنگ های بقیه می باشد. هر یک از نوع ها خاکستری، می تواند به موضوع رنگ پایه و نخستین برای دکوراسیون گزینش گردد و در کنار آن، رنگ های بقیه کارایی، جذابیت و جلوه زیباتری پیداکنند.
چنین ترکیبی، فضایی مخصوص و غیرتکراری می آفریند. سه سری خاکستری وجود دارد:خاکستری گرم که ته رنگی از رنگ های گرمی همچون قرمز یا نارنجی دارد، خاکستری سرد که ردی از آبی یا سبز-آبی یا بنفش در آن احساس می گردد و خاکستری خنثی که هیچ علاقه ی رنگی در آن قابل تشخیص نیست. خاکستری خنثی، قدرت انطباق زیادتری به دیزاینر می دهد تا گزینش های رنگی زیادتری داشته باشد. درباره رنگ های سرد یا گرم خاکستری برای دوری از سردی و بی حالی فضا، استفاده از رنگ مکمل زیباتر می باشد؛ به عنوان مثال استفاده از رنگ نارنجی یا زرد پررنگ و درخشان در کنار خاکستری سرد.

دکوراسیونی به رنگ خاکستری با فضایی آرام

جلوه نقره ای
خاکستری روی الیافی از قبیل ابریشم، ساتن، تافته و حریر، نقره فام به نظر می رسد و حالتی لوکس به فضا می بخشد. اکسسوری ها و مبلمان ساخته شده از فلز همچون استیل، برنز یا کروم همراهان شیکی برای چنین دکوراسیونی می باشند.

حضور خاکستری با آرایش رنگی
رنگ های استوار و جاندار در کنار خاکستری ها زیاد جلوه می کنند. سری متنوعی از رنگ ها را می توان برای این نیت گزینش کرد؛ خانواده آبی از قبیل آبی نفتی و آبی فیروزه ای، سرخابی و قرمز تا نوع ها صورتی ها، زردها و نارنجی ها و طیف قهوه ای ها همچون نوع ها دارچینی، عنابی، آجری، شکلاتی و …
خانواده رنگ های بهاری هم همنشینان نیکی برای خاکستری ها می باشند:رنگ هایی از قبیل سبزهای بهاری، لیمویی، بنفش، یاسی و ارغوانی ها.

رنگ خاکستری در دکوراسیون

استفاده از رنگ خاکستری در دکوراسیون

رفاقتی قدیمی
خاکستری ها از هر نوع که باشند با دو دوست قدیمی خویش؛ به این معنا که سیاه و سفید به نیکی به صلح و صفا می رسند؛ فضایی آرام و بدون جنجال! تنها می بایست توجه کرد با ترفندهای دکوراسیونی وضعیت یکنواخت و خسته کننده چنین فضایی کنترل گردد.

ترس، بی ترس
گزینش عضوی از خانواده خاکستری ها برای مبلمان یا کف، چندان دور از فکر نیست، اما برای دیوار ها چگونه؟ کدام خاکستری را روی دیوار مهمان کنیم؟ اصلاً چه دیواری را می توان خاکستری رنگ کرد؟ دیوار خاکستری خصوصاً در فضای مسکونی تا حدی نامعمول و غیرمنتظره به نظر می رسد و احتمالاً ما را از حاصل کنش بترساند، اما در صورتی که به دکوراسیونی مختلف و جالب ذهن می نمایید، ترس را کنار بگذارید و خاکستری را گزینش نمایید. تنها دقت داشته شوید برای رنگ آمیزی دیوار از رنگ های مات بهره ببرید. مزیت درست خاکستری ها در این می باشد که نیز کثیفی را دیرتر ارائه ی می دهند و نیز به فضاهای کوچک عمق بخشیده و آن را جادارتر نشان می دهند.

مهندسی خاکستری
در اینجا هدف داریم تعدادی راهکار را با شما در بین بگذاریم:
در صورتی که گزینش خاکستری برایتان پیچیده و دشوار به نظر می رسد، پیش از خریداری رنگ خاکستری تان، از فضای اتاق و لوازمی که درون آن، جای خواهد گرفت، فهرستی تهیه نمایید و رنگ های آنان را نیز در نظر بگیرید. در صورتی که در فضای شما وسایل یا مبلمان چوبی زیادترین سهم را دارد، پیشنهاد ما گزینش خاکستری از نوع گرم آن می باشد. خاکستری گرم به نیکی با رنگ های متفاوت چوب و رنگ های درخشان جور می گردد.

رنگ خاکستری در دکوراسیون

دکوراسیون منزل به رنگ خاکستری

در صورتی که خواهان فضایی آرام تر هستید، از نوع ها خاکستری سرد هم یاری بگیرید، چراکه این رنگ ها گویش دیداری آرام تری دارند، اما در صورتی که می خواهید گویش دیداری استوار تری داشته شوید از خاکستری های پررنگ تر بهره ببرید. در این شکل هر عامل دیداری در معادل چنین دیواری قرار بگیرد از نظر دیداری استوار تر و جالب تر به نظر می رسد. رنگ پیشنهادی ما برای مبل یا کمد کوتاه و اکسسوری ها، سفید گرم، کرم، برنز یا طلایی یا ترکیبی از رنگ متالیک با رنگ راحت شخصی دیگر می باشد.
مطمئناً پیش از خریداری یا گزینش رنگ خاکستری دیوارتان به گوناگونی طیف خاکستری توجه نمایید.
به مقدار نور و مرغوبیت نورپردازی فضایتان و حسی که می خواهید در آن حضور داشته باشد، دقت کافی را داشته شوید. استفاده از آباژور یا نورهای متحرک رومیزی برای این نیت راهکار نیکی می باشد.
گوناگونی بافت در فضا در کنار گوناگونی خاکستری ها به شما اجازه می دهد تا با وهم ساده تری آغاز به رنگ آمیزی نمایید. چاره پتینه کاری نیز ایده نیکی برای این نیت خواهد بود.
استفاده از گوناگونی خاکستری های تیره و روشن با همراهی رنگی مختلف از آنان از قبیل صورتی گلبهی که زیاد نیز پررنگ و استوار نباشد در کنار سفید یا رنگی متالیک همچون نقره ای زیاد شیک و جالب به نظر می رسد.
کمی رنگ سیاه در تعدادی گوشه از اتاق فراموشتان نشود. از این رنگ می توان در یک عثمانی، تعدادی قاب تصویر یا تابلو یا در کالبد یک مبل یا صندلی تکی استفاده برد.

مواردی طلایی برای استفاده از رنگ خاکستری در دکوراسیون

45

این مقاله سودمند بود ؟41

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *