ایده ها و راهنمای نورپردازی راهرو و راه پله ها

ایده ها و راهنمای نورپردازی راهرو و راه پله ها

فهرست مطالب

ایده ها و راهنمای نورپردازی راهرو و طریق پله ها

ایده ها و راهنمای نورپردازی راهرو و طریق پله ها

ورودی و راهرو در هر جایی عموماًً خیلی با اهمیت و حائز ضرورت هست و کسانی که تولید داخلی تکمیل می دهند، به این مورد زیادتر دقت می کنند. راهرو عموماًً مغز خانه انگاشته می گردد، اتاق ها را به هم دیگر و به اتاق مهمان متصل می کند. در حاصل مهمانان دقت ویژه ای به آن دارند و موجب می گردد که بخش های بعدی منزل نیز خوب تر به نظر برسند.

راهرو ظاهرا عملکردهای گوناگون دارد و می تواند کانال بین اتاق ها، بخش انتهایی منزل و یا بخشی برای وارد شدن به اتاق مهمان باشد. در هر شکل نورپردازی واقعی در این بخش به شدت موثر هست و در صورتی که ایضاً با شمایل ها و سایزهای گوناگون در منازل وجود دارند سپس دقت کردن به این فضا خیلی حائز ضرورت هست.

نورپردازی راهرو

نورپردازی دیوار راهرو

نورپردازی دیوارها در راهرو های کوچک خیلی مطلوب می باشند. از آن جایی که در راهرو های کوچک فضای مطلوب برای گذاشتن میز کنسول نیست و گاهی اوقات سقف نیز کوتاه هست، توانایی دارید نور پردازی مختصری روی آن تکمیل دهید.به همین علت می توان اقدامات آسان را در این بخش در پیش گرفت.

راهروهایی که باریک می باشند، نیز باید بتوانند خارج را به اندازه کافی روشن نگه دارند. با اهمیت هست که نقاط خاصی در این بخش روشن نگه داشته گردد مخصوصاً نقاطی که می توانند در نشان دادن برخی از اجسام موثر اصل شوند.

نورپردازی دیوار باید زیادتر روی اجسام دکوری و تزئینی را روشن کنند تا اینکه یک پلن خلاقانه را ابداع کنند.

نورپردازی دیوار راهرو

نور پردازی ها به شکل آویز

در صورتی که ارتفاع سقف شما اجازه می دهد، توانایی دارید از نور پردازی هایی به شکل آویز بهره ببرید که دکور راهرو را زیباتر می کند که عموماًً در سایزها و شمایل ها و استایل های گوناگون در دسترس می باشند.

در صورتی که فضای راهرو خیلی باریک هست، خوب تر هست از ابزار نورپردازی باریک و بلند بهره ببرید.

برای فضاهایی با پهنای زیادتر باید استایل های بعدی را در نظر بگیرید. نورپردازی ها از روش ابزار شیشه ای شفاف می توانند ظاهر اتاق را بزرگتر نشان دهند عموماًً نور طبیعی روزمره هم می تواند خوب ترین وضعیت برای این راهروها باشد.

نورپردازی راهرو خانه

لوستر

در صورتی که به اندازه کافی فضا برای نصب لوستر دارید، توانایی دارید از این گزینه جالب برای سقف راهرو بهره ببرید. یک عدد لامپ جداگانه در یک لوستر کوچک بدون هیچ تزئین خاصی در مرکز راهرو می تواند مجموع آن شی ای باشد که برای نورپردازی راهرو به آن احتیاج دارید.

اگر چه گزینش یک لوستر مطلوب اعلا راهرو اصلاًً شغل آسان ای نیست و قطعاً باید هنگام کافی را به این شغل اختصاص دهید و اندازه گیری هایی را در نظر داشته بمانید. ارتفاع سقف راهرو و پهنای دیوارها را اندازه بگیرید تا بتوانید استایل و سایز مطلوب لوستر را برای این فضا تعیین نمایید.

عموماًً خوب تر هست برای راهرو های دو بخشی که پنجره نیز دارند، یک لوستر را به شکل افقی در مرکز فضای پنجره قرار دهید و روشنایی زیبایی را ابداع نمایید.

لوستر راهرو

از چراغ های ریز داخل سقف بهره ببرید

در صورتی که سقف راهرو کوتاه هست، توانایی دارید از چراغ های ریز داخل سقف بهره ببرید تا فضا برای لوستر های کوچک آویز در این بخش مطلوب تر باشد. سعی نمایید در انتهای دیوار، چراغ های ریز شامل نور را زیادتر نمایید. این شغل موجب می گردد که راهروی شما طویل تر نشان داده گردد.

در صورتی که در بخش راهرو، طاقچه یا میزهای کوچک قرار گرفته، سعی نمایید ارتفاع آنان را بالا بگیرید و چراغ هایی به شمایل های گوناگون نظیر شمعدانی ها با ارتفاع بلند را روی آنان قرار دهید.

در ادامه در پایان در دو طرف انتهای راهرو بایستید. به نقاط تاریک دقت نمایید و ببینید که کدام بخش ها احتیاج به روشنایی دارند.

نورپردازی سقف راهرو

از فانوس کاغذی استفاده نکنید

نور پردازی راهروها باید هوشمندانه باشد و با نورپردازی باید زیادترین نشاط و سر خوشی را به این فضاها بخشید. نورپردازی بد و بی رمق و استفاده از اویزی با فانوس کاغذی کدر راهرو را به فضایی دلگیر جایگزین می کند.

به نورپردازی پله ها دقت نمایید

دیدن پله، در طریق روها و یا تشخیص فرق پهنا، در سالن ها از نکاتی هست که به ایمنی نور مربوط می شوند. برای فراهم کردن خارج نوری بی خطر، گاه اهمیت ایجاب می کند تا خلاف آداب عمومی نورپردازی رفتار گردد.

به عنوان مثال به قصد معین نشان دادن پله ها و ابداع سایه، واجب می گردد نورهای تاثیرگذار و قدرتمند از بالا، بر آنان تابیده گردد تا با تشکیل تاریک – روشن های تند، لبه ی پله ها به طور واضح دیده شوند. نورهای غیر تاثیرگذار و ملایم، فرق های نوری و سایه ها را زایل نموده، ابعاد و فاصله پله ها را غلط نشان می دهند.

دکوراسیون و نورپردازی نوین راهرو و طریق پله

4.624

این مقاله سودمند بود ؟222

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *