ایده های نورپردازی اتاق خواب

ایده های نورپردازی اتاق خواب

فهرست مطالب

ایده های نورپردازی اتاق خواب

ایده های نورپردازی اتاق خواب

اجرای نورپردازی در درون اتاق خواب نقش مهمی را برای دست یابی شما به آرامش ایفا می کند. نورپردازی اتاق خواب باید به صورت ویژه ای تمام گردد که در باقی مطلب این مقاله تصاویر و موارد مفیدی را برای نورپردازی مطلوب و ایده آل اتاق خواب در نزد شما همراهان عزیز قرار داده ایم.در موقع نورپردازی اتاق خواب اول باید فضای مناسبی را برای خوابیدن در نظر بگیرید و در نتیجه نورپردازی برای اتاق خواب را بر مبنای فعالیتهایی مانند مطالعه و تماشای تلویزیون در درون اتاق خواب و …. اجرای نمایید. در باقی مطلب این مقاله اشکال ایده های خلاقانه برای اجرای نورپردازی سقف و دیوار اتاق خواب را ملاحظه خواهید کرد.

نور کافی و مطلوب برای اتاق خواب، در ساعت های روز نیز به اندازه لحظه شب و در لحظاتی که به خواب رفته اید ضرورت دارد. به این ترتیب مقدار نور به عمل گرفته شده در اتاق خواب بایستی علاوه بر ابداع آرامش بیرونی و برانگیختن حسی خوشایند، پر کاربرد هم باشد.

نورپردازی اتاق خواب

راهکار های نورپردازی اتاق خواب

اتاق خواب شما با هر ابعادی که داشته باشد، و هر نوع سبکی از دکوراسیون با هر رنگی، محتاج منابع نوری مطلوب هست تا بتواند با دقت به کارایی که از فضای آن انتظار دارید، برایتان سودمند اصل گردد. در باقی مطلب به وارسی مورد های کافی برای فراهم آوردن نور مطلوب در به قصد بهبود دکوراسیون اتاق خواب می پردازیم.
نورپردازی در درون اتاق خواب نیز یکی از اشکال نورپردازی هایی هست که باید به آن دقت ویژه ای را داشته شوید و در موقع اجرای آن همه ی توجه و حساسیت کافی را تمام دهید.
 
تصمیمات غیرمنتظره بگیرید
سعی نمایید در اجرای نور مورد احتیاج برای دکوراسیون اتاق خواب، محدود به نور مرکزی سقف، یا چراغ های کنار تخت خواب نشوید. هیچ دلیلی وجود ندارد که به جست و جو منابع نوری مخصوص در موقعیت های غیرمعمول نروید. توانایی دارید از یک چراغ زمینی با قابلیت تابش نور در به قصد های متفاوت بهره ببرید.
 
نورپردازی اتاق خواب

نورپردازی راحت اتاق خواب

 به منزله ی نمونه توانایی دارید راستای تابش نور را در این نوع چراغ ها به گونه ای اجرای نمایید که وجه تمایز های معماری اتاق اکثر در معرض دید قرار بگیرند، یا آثار هنری که در نقاط متفاوت اتاق قرار داده اید نیکوتر دیده شوند. ضمناً این چراغ ها می توانند به نحوی اجرای شوند که میز مطالعه اتاق خواب را روشن تر کنند، یا در ضمن برای مواقعی که در تخت خوابتان به مطالعه می پردازید، نور کافی را فراهم آوردن نمایند. لیکن در نظر داشته شوید که کافی نیست از لامپ های روشنایی با درخشندگی بیشتر بهره ببرید و نیکوتر هست نورهای ملایم را در اینگونه مورد های در ارجحیت قرار دهید.
 
به راحتی در اجرای ضرورت دهید
در صورتی که به جزئیات دکوراسیون اتاق خوابتان ضرورت اضافه می دهید، شاید برایتان شاخص باشد که ظاهر چراغ ها و صورت و اجرای آنان قرابت اضافه با اجزای دکوراسیون و چیدمان لوازم در اتاق خوابتان داشته باشد. در چنین نکاتی، نیکوتر هست از چراغ هایی با طرح های خیلی راحت و با اجرای های صنعتی و حرفه ای بهره ببرید. با این عمل دقت ها به سوی المان های دکوراتیو اساسی اکثر گرفتن می گردد و علاوه بر حفظ هماهنگی بین لوازم اتاق و چیدمان اجزای دکوراسیون، وجه تمایز های پر کاربرد منابع نوری در اتاق خواب در تقدم قرار خواهد گرفت.
 
نورپردازی اتاق خواب

نورپردازی اتاق خواب 2018

 از لوسترهای برتر بهره ببرید
چنانچه سقف اتاق خوابتان به اندازه کافی بلند باشد، توانایی دارید با دقت به تناسب هایی که بین اجزای دکوراسیون اتاقتان وجود دارد، از لوسترهای برتر و چراغ های آویز سقفی بهره ببرید. اگر چه دقت داشته شوید که این نوع چراغ ها و لوسترها نباید فقط منبع نورانی اتاق خوابتان باشند. عموماً چراغ هایی که در ارتفاع پایین اتاق خواب قرار می گیرند برای فضای آن مطلوب تر می باشند. از حرف آنان می توان به چراغ های رومیزی اشاره کرد، که اگر چه نور چندانی طراحی نمی کنند و اکثراً برای لحظه های خواب مطلوب می باشند. دقیقا به همین خاطر هست که وجود یک لوستر با ابعاد برتر که از سقف آویزان باشد و در زمان ها دلخواه تمام جا را روشن کند، واجب خواهد بود.
 
نورپردازی اتاق خواب

نورپردازی اتاق خواب حرفه ای

 به تزئینات نورانی نیز ضرورت دهید
 نیکوتر هست در حاضر سازی نور مطلوب برای دکوراسیون اتاق خواب، خودتان را محدود به چراغ های معمولی نکنید و از بعضی آویزهای دیواری یا سقفی که در جهات متفاوت نور طراحی می کنند نیز استفاده کنید. با استفاده از این نوع چراغ ها، دستتان برای ابداع تزئینات نورانی بازتر خواهد بود. به منزله ی نمونه توانایی دارید از انواعی از چراغ های طبلی استوانه ای را روی دیوارهای اتاق خوابتان نصب نمایید و با دقت به صورت تابش نور، به بلندتر جلوه دادن سقف اتاق یاری نمایید و هم زمان موقع مطالعه هم از آنان سود بگیرید.
 
روی چراغ های دکوراتیو حساب نمایید
بدون شک در کنار دقت به فراهم آوردن نور کافی در اتاق، توانایی دارید به استفاده از چراغ های دکوراتیو برای حاضر سازی دکوراسیون اتاق هم دقت نمایید. در این شکل در لحظه هایی که از چراغ های روشن استفاده نمی نمایید نیز توانایی دارید از جنبه های دکوراتیو آنان استفاده کنید. به منزله ی نمونه آباژور های کنار تخت می توانند در این عرصه یاری خیلی به نیکی نمایند و در ضمن مکمل نیکی برای ترکیب رنگی فضای اتاق باشند.
 
محل قرارگیری چراغ ها را به توجه گزینش نمایید
مکان قرارگیری چراغ های کنار تخت یا لامپ های دیواری، می تواند بنا بر نیازی که دارید و کاربرد نورها در کنار تخت خوابتان تعیین شوند. به منزله ی نمونه در صورتی که دوست دارید موقع دراز کشیدن در تخت خواب به مطالعه بپردازید، یا به شکل نشسته این عمل را تمام دهید و پشت میز مطالعه بنشینید، مطمئناً طریقه ی استفاده از چراغ ها برایتان تمایز خواهد کرد.
 
ضمناً نور کلی فضای اتاق، یا چراغ هایی که برای منظورهای مخصوص استفاده می شوند هم هرکدام با دقت به احتیاج شما بایستی گزینش شوند. اگر چه مساله ای که در اینجا حائز ضرورت هست، مخفی ماندن لامپ های روشنایی و تابش غیرمستقیم چراغ ها هست که برای آسانی شما در موقع خوابیدن روی تخت خواب بایستی مد نظر قرار گیرد.
 
تخت خواب را در مرکز تمرکز دکوراسیون قرار دهید
در دکوراسیون اتاق خواب، شاید چراغ های سقفی و لوسترها را در محل های معمول و متداولی که نصب می شوند، قرار ندهیم. عموماً این نوع المان های نوری با دقت به موقعیت تخت خواب و مکان قرارگیری آن نصب می گردند. پس در صورتی که تخت خواب را به منزله ی بازیگر نقش ابتدا در دکوراسیون اتاق خواب در نظر بگیریم، منبع نوری به عمل رفته برای روشن کردن خارج اتاق می تواند نقش مکمل را بازی کند و با دقت به پر کاربرد که برایمان دارد، سودمند اصل گردد.
 
از کاربردهای چندگانه چراغ های کنار تخت سود ببرید
چراغ هایی که در کنار تخت و روی میزهای کوچک کنار تختی قرار می گیرند عموماً می توانند کاربردهای متفاوتی داشته باشند. این چراغ ها علاوه بر اینکه می توانند نور ملایمی را در موقع خواب فراهم می کنند، می توانند به منزله ی چراغ مطالعه یا نورهای تزئینی نیز به عمل برده شوند. در ضمن برای تابش نور در به قصد های معین و برای روشن کردن بعضی المان های دکوراتیو هم می توان از این نوع چراغ ها استفاده کرد.

ایده های دکوراتیو برای نورپردازی اتاق خواب + نگاره

55

این مقاله سودمند بود ؟50

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *