اتاق خوابمان را چه رنگی کنیم

اتاق خوابمان را چه رنگی کنیم

فهرست مطالب

اتاق خوابمان را چه رنگی کنیم

اتاق خوابمان را چه رنگی کنیم

در فضایی شبیه اتاق خواب رنگ ها یکی از موثر ترین موارد و جزییات اجرای داخلی است، که نتیجه خیلی بسیاری در زیبایی فضا و نوع عملکرد در ناحیه و ضمناً مقدار آرامش ما در فضایی که صرفا برای استراحت از آن استفاده می گردد دارد.

در صورتی که میخواهید از خوابی عمیق و آرام خوشی ببرید گذشته از گزینش رنگ اتاق خواب خویش از نتیجه رنگ ها بر حالات روحی اگاه شوید و رنگی متناسب با روحیه خویش گزینش نمایید.
شب ها نمی توانید نیکو بخوابید؟ اگر چه توانایی دارید گناه این بی خواب شدن را به گردن خبرهای نامناسب، موارد خانوادگی و یا گرفتاری های روزمره تان بیندازید و یا اندیشه و فکر نسبت به آینده و ولو سر و صدای بیرون از خانه یا جروبحثی را که با همسایه تان داشته اید، خاطر اساسی این مورد بدانید.
لیکن تحقیق ها نشان داده هست رنگ اتاق خواب و نور چراغ خواب هم نتیجه خیلی بسیاری روی مرغوبیت خواب دارد. هر رنگ حالت ناب خودش را دارد که می تواند واکنش های روانشناختی متفاوتی را ابداع کند. با دانش از اینکه کدام رنگ چه تاثیری روی خواب می گذارد، می توان رنگ اتاق خواب را به صورتی درآورد تا به خوابی خوش نزدیک تر شد و از اضطراب و کشمکش های در روز تا مرز بسیاری خلاصی پیدا کرد.

چه رنگ هایی را در اتاق خواب به عمل ببریم

آبی، سبز و زرد
بر طبق تحقیق های اعمال شده رنگ آبی، مقدار ضربان قلب و فشار خون را پایین می آورد. ترکیب سبز و زرد هم بر مرغوبیت خواب حاصل نیکی دارد. پس زمانی از این رنگ ها در اتاق خواب بهره ببرید، احتمال اینکه بتوانید حداقل هفت ساعت و نیم بخوابید، خیلی بیشتر شدن می یابد. در استرالیا، محققان به وارسی اتاق خواب های 2000خانه و نتیجه رنگ آنان روی مرغوبیت خواب ساکنانش پرداخته و دریافتند کسانی که رنگ اتاق و تزئینات خانه شان زرد، آبی و یا سبز هست، خواب شبانه خوب تری دارند.

رنگ اتاق خواب

رنگ مطلوب اتاق خواب

بنابه اطلاق این محققان، در شبکیه چشم ما سلول های دریافت کننده ای وجود دارند که به رنگ آبی بیشتر از بعدی رنگ ها حساسیت نشان می دهند. این سلول ها، داده ها دریافتی به مغز و قسمتی که ریتم 24 ساعته بدن مان را کنترل می کند، مخابره نموده و روی عملکرد و حالت ما می گذارند.

چه رنگ هایی را در اتاق خواب به عمل نبریم

ارغوانی و بنفش

در اتاق خواب از رنگ ارغوانی و بنفش، بیشتر استفاده نکنید چون تحریک کننده می باشند و شاید میزان خواب را به کمتر از 6 ساعت در شب برسانند. در اصل بر طبق تحقیق های اعمال شده، کسانی که در اتاق خواب های به رنگ ارغوانی و بنفش می خوابند، به طور متوسط خواب شبانه ای برابر 5 ساعت و 56 دقیقه دارند.
زیرا این رنگ ها تحریک کننده فکر می باشند و خلاقیت شخص را بیدار می کنند و فکر به طور ناخودآگاه فعال برقرار می ماند. درضمن این رنگ ها باعث می گردد شخص رویاهای واضح زیادتری داشته باشد و ولو کابوس ببیند، در ثمر صبح با خستگی بسیاری از خواب بیدار گردد.

رنگ اتاق خواب

رنگ های نا مطلوب اتاق خواب

خاکستری و قهوه ای

از آنجایی که این دو رنگ به شدت ملال آور و افسرده کننده اند، مطلوب اتاق خواب نمی باشند. در حقیقت در اتاق خواب قهوه ای رنگ می توان انتظار کمی بیشتر از 6 ساعت خواب شبانه آسان داشت. این میزان در اتاق خواب با رنگ خاکستری تنها تعدادی دقیقه اکثر خواهد شد. کسانی که اتاق خواب شان خاکستری رنگ هست، علاقه زیادتری به بیدار ماندن و اعمال تکاپو هایی شبیه گردش و گذار در اینترنت دارند. ضمناً یک پنجم کسانی که تزئینات اتاق شان نقره ای هست بیشتر از دیگران علاقه به ورزش پیدا می کنند.

رنگ مطلوب برای اتاق خواب چیست؟

52

این مقاله سودمند بود ؟20

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *