دندان درد

دندان درد

دندان درد عوامل ایجاد دندان درد بسیاری از افراد از بیماری های دندان و دندان درد رنج می برند و در پاسخ به علل دندان

مشاهده مطلب
فضای خانه تان را با این ترفندها روشن تر کنید

فضای خانه تان را با این ترفندها روشن تر کنید

فهرست مطالب

فضای خانه تان را با این ترفندها روشن تر نمایید

فضای خانه تان را با این ترفندها روشن تر نمایید

با استفاده از بعضی راهکار هایی که بعضا خیلی آسان و ابتدایی هم به نظر می رسند، می توان فضای خانه را روشن تر، پر نورتر و مشهور تر جلوه داد. این ترفندهای هوشمندانه می توانند به طور تمام مکان زندگی شما را تحول دهند و به پوششی جالب تر و زیباتر جایگزین نمایند.

ترفندهایی برای روشن شدن فضای خانه

1. استفاده از نقاط نورانی بیرون

به فعالیت بردن پرده های کرکره ای، به جای پرده های پارچه ای ضخیم و تیره می تواند حالت طراوت و تازگی زیادتری به اتاق و بیرون عمومی خانه ببخشد و هم زمان، با استفاده از آنان از نور طبیعی خورشید نیز زیادترین مصرف را برد.

 
فضای خانه
 
به این ترتیب پنجره ها که به موضوع نقاط نورانی خانه شناخته می شوند، یاری خیلی زیادتری به روشن شدن اتاق ها خواهند کرد. در کنار این پرده های کرکره ای موجب خواهند شد که جزئیات دکوراتیو پنجره ها که در زیبایی معماری اتاق ها نقش مهمی دارند، زیادتر به چشم بیایند.
 
سعی نمایید دیزاین هایی را برای پرده های کرکره ای اتاق ها گزینش نمایید که بافتی مسطح و آسان دارند و رنگشان روشن و شفاف باشند. در در کنار نیکوتر می باشد هماهنگی مناسبی بین رنگ کرکره ها با سایر ادوات خانه نیز باقی باشد تا دکور خانه ظاهر خیلی خوب تری پیدا کند.

2. تضادهای جالب تیره و روشن

در اتاقی که به مقدار بسیاری در معرض نور طبیعی خورشید قرار دارد، می توان از طیف های رنگی تیره برای دکور اتاق ها و رنگ آمیزی دیوارها استفاده کرد. این فعالیت در شخصی سازی فضای منزل نقش خیلی موثری ایفا خواهد کرد و به ظاهر اتاق ها شخصیت و زیبایی خیلی خاصی می بخشد. به موضوع مثال استفاده از رنگ سبز تیره جنگلی، می تواند بازتاب خیلی نیکی از رنگ های طبیعت را در خانه ابداع کند و طراوت خیلی مناسبی را به فضای خانه منتقل نماید.
 
فضای خانه
 
علی الخصوص به فعالیت گیری این نوع رنگ در کنار نور روشن پنجره ها، تضاد خیلی نیکی بین فضای بیرون و داخل منزل ابداع می کند. در کنار این مصرف گیری از رنگ های شفاف طیف زرد در کنار رنگ های تیره هم خالی از لطف نخواهد بود، و می تواند تضاد جذابی را در فضای داخلی اتاق ها به وجود بیاورد. در چنین نکاتی رنگ های تیره نوعی حالت سرزندگی و قدرت به فضا منتقل می کنند و رنگ های شفاف گرم شبیه رنگ زرد، در بیرون تعادل ابداع می کنند

3. استفاده از رنگ های سرد در بیرون های کوچک

در فضاهایی که از لحاظ هندسی، ظاهر منظمی ندارند و در کنار این در اتاق هایی با سقف کوتاه یا سقف شیب دار، سعی نمایید زیادترین مصرف را از رنگ های سرد ببرید. دیوارهای اینگونه اتاق ها را با رنگ های خیلی روشن و سرد بپوشانید و در دکوراسیون داخلی نیز از وسایلی بهره ببرید که رنگ های خیلی روشن و متمایل به سفید دارند.
 
فضای خانه
 
در کنار این سقف چنین اتاق هایی را نیز می بایست با طیف های رنگی خیلی روشن بپوشانید. این رنگ ها علاوه بر اینکه می توانند به روشنایی اتاق ها خیلی یاری کنند و کمبود پنجره ها را جبران کنند، موجب می شوند که فضای اتاق ها مشهور تر از اندازه صحیح شان نشان داده شوند.

4. موزاییک های دیزاین دار

سعی نمایید در بخش هایی از خانه شبیه حمام و یا دستشویی ها، یا بعضی اتاق ها، از موزاییک هایی بهره ببرید که دارای دیزاین های منظم و تکرار شونده باشند. این نوع اجرای های هندسی و با شکل های نرم باعث می شوند که فضاهای کوچک خیلی مشهور تر از آنچه که واقعا می باشند دیده شوند و چشم ها به آسانی در بیرون محدود فضا درگیر نشوند.
 
فضای خانه
 
به این ترتیب طول و عرض اتاق چندان کوچک به نظر نخواهند رسید. اگر چه نیکوتر می باشد در قسمت هایی از خانه شبیه حمام، دستشویی، و یا آشپزخانه، از همین موزاییک ها برای پوشاندن دیوارها نیز بهره ببرید و از کارایی ظاهری که دارند، استفاده زیادتری ببرید.

5. اجرای هوشمندانه راهرو ها

راهروها و سالن های مشهور خانه اکثراً اوقات از نور طبیعی بیرون از خانه چندان مصرف ای نمی برند. ولی با گزینش هوشمندانه کاغذ دیواری های دیزاین دار می توان بیرون این قسمت های خانه را خیلی روشن تر و چشم نوازتر کرد. دیزاین هایی شبیه شکل های هندسی زاویه دار با خط ها تیز در چنین نکاتی خیلی مطلوب می باشند.
 
فضای خانه

6. خط ها صاف و یکدست

استفاده از وسایلی با ظاهر صاف و در کنار این رنگ های یکدست و نیز خانواده، می تواند به بهبود دکوراسیون اتاق ها خیلی یاری کند. علی الخصوص باید دیوارهای اتاق هایی که دارای فضاهای کوچک می باشند را به دو قسمت تیره و روشن تقسیم نمایید. بخش پایین دیوار را که اکثراً با میزها یا سایر ادوات خانه مخفی می شوند را به رنگ تیره رنگ آمیزی نمایید و بخش بالایی را با طیف خیلی روشن تری از همان رنگ بپوشانید.
 
فضای خانه

7. تزئینات آشپزخانه با قفسه ظروف

در فضای کوچک آشپزخانه باید قفسه ظروف چینی و خصوصاً ظروف شفاف و روشن را روی دیوارها تعبیه نمایید. به این ترتیب با به پخش قرار دادن این ظروف باید علاوه بر استفاده از فضاهای محدود آشپزخانه باید ظاهری روشن تر به بیرون ببخشید.
 
فضای خانه
 

8. دقت به راحتی ادوات

در گزینش مبلمان و ادوات دکوری خانه به ظاهر آسان و بدون دشواری های اضافی، دقت ویژه ای داشته شوید. خصوصاً ادوات چوبی خانه که با رنگ های روشن مخفی شده اند در چنین نکاتی خیلی مفید می باشند و به فضای اتاق ها حالت آرامش زیادتری منتقل می کنند.
 
فضای خانه
 
نیکوتر می باشد دیزاین های کلاسیک و آسان قدیمی برای کابینت های آشپزخانه، دراورها، قفسه های کتاب و میز های فعالیت مورد دقت قرار گیرند. از بخش های پایین این نوع قفسه ها می توان به موضوع کمدهای در دار و مکان قرار گیری اشیای کوچک استفاده کرد.

9. مصرف گیری از آینه ها

گذاشتن آینه هایی با اندازه مشهور در اتاق ها و فضای داخلی خانه هایی که دارای بیرون های محدود می باشند، خیلی سودمند خواهد بود. این آینه ها علاوه بر مشهور تر نشان دادن فضای خانه می توانند با بازتاب نور طبیعی در موقع روز، و یا روشنایی چراغ ها در موقع شب، بیرون را خیلی روشن تر نشان دهند. اگر چه نیکوتر می باشد این نوع آینه ها در مکان هایی از خانه تعبیه شوند که روبروی پنجره یا در مجاورت منبع نور باشند.
 
فضای خانه

10. لوسترهای بلند و خوش دیزاین

استفاده از چراغ های روشنایی که باعث دریافت دقت اشخاص می شوند، می توانند چشم بیننده را به سوی بالا معطوف کنند و از این مسیر فضای محدود اتاق ها را مشهور تر نشان دهند. در کنار این نور اینگونه چراغ ها و لوستر ها به شکل بهینه تری در فضا مورد استفاده قرار می گیرد.
 
فضای خانه

راهکار هایی برای دلبازتر شدن فضای خانه

59

این مقاله سودمند بود ؟90

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *