ارتباط چاقی با نوشابه

ارتباط چاقی با نوشابه

چاقی با نوشابه ارتباط دارد، نتایج یک پژوهش ایتالیایی به چاپ رسیده نشان می دهد گازکربنیک موجود در نوشابه ها هم به اندازه ی قند به تناسب اندام آسیب می زند.

مشاهده مطلب
شستشوی اسباب بازی کودکان در انواع و جنس های مختلف

شستشوی اسباب بازی کودکان در انواع و جنس های مختلف

فهرست مطالب

شستشوی اسباب بازی کودکان در اقسام و جنس های گوناگون

شستشوی اسباب بازی کودکان در اقسام و جنس های گوناگون

احتمالاً این سوال برایتان اتفاق افتاده باشد که چطور اسباب بازی های فرزند خویش را بشویید و آنان را تمیز نمایید. شمار دفعات شستشوی اسباب بازی هم برای اشخاص شاخص هست چون موجب می گردد که طول عمر اسباب بازی ها بالا برود یا کم بتوان. اکنون در این قست از نمناک چگونگی و مقدار دفعات شستشوی اسباب بازی را به شما آموزش می دهیم.

تمیز کردن یا ضد عفونی کردن ؟

تمیز کردن به معنای از بین بردن آلودگی های تحویل دادنی با استفاده از صابون و هر ماده شوینده به جز آن و آب هست که آلودگی های روی افق را از بین می برد.

ضد عفونی کردن به معنای کشتن اکثریت جرم ها هست که از ساخت دوباره آنان هم پیشگیری می کند.

تمیز کردن مکرر می بایست پیش از ضد عفونی سامان گردد.

اسباب بازی با روکش مخمل را چطور تمیز کنیم ؟

این اسباب بازی ها اکثراً برچسب مراقبتی دارند که می تواند عملیات تمیز کردن را نشان دهد. زیادی از این اسباب بازی ها با شستن دست آسان تر تمیز می شوند ، ضمناً توانایی دارید یک ظرف پر از آب و ماده شوینده تهیه نمایید و اسباب بازی ها را درون آن بیاندازید. برای از بین بردن گرد و خاک حاضر روی مخمل هم می بایست روی آن را جارو برقی بکشید. دستمال کشیدن روی این اسباب بازی ها کارآمد نیست.

اسباب بازی تمیز

چه نوع از اسباب بازی هایی را نباید در ماشین لباسشویی انداخت ؟

1. اسباب بازی هایی که جعبه موزیک دارند.

2. اسباب بازی هایی که قدیمی یا شکننده می باشند.

3. اسباب بازی هایی که روی آنان روبان ، برچسب و .. با چسب چسبیده شده هست.

4. اسباب بازی هایی که دارای مواد تزئینی می باشند.

5. اسباب بازی هایی که جنس پلی استر دارند و روی آنان فوم های توپی کوچک قرار گرفته هست.

مساله درباره شستشو با ماشین لباسشویی

درباره این وسایل مراقب شوید که در صورتی که آنان را در لباسشویی می اندازید ، از شستشو دهنده های بدون بو ، بدون رنگ و امن برای فرزند خویش بهره ببرید . خوب تر هست که در شکل جدا شدن ، روکش روی اسباب بازی را جدا نمایید و آن را جداگانه داخل ماشین لباسشویی بیاندازید.

ضمناً توانایی دارید تعدادی عدد از این اسباب بازی ها را جمع نموده و درون یک کیسه بیاندازید و آنان را داخل ماشین لباسشویی بگذارید ، این عمل موجب می گردد که اسباب بازی شما از لباس های به جز آن رنگ نگیرد.

شستشوی اسباب بازی

شستشو با دست

برای شستشو با دست هم می بایست در گزینش شوینده توجه نمایید و موارد بالا را در نظر داشته شوید. خوب تر هست که از یک صابون معمولی یا شامپو بچه بهره ببرید.

چگونگی شستشوی اسباب بازی های سیلیکونی ، پلاستیکی و کائوچو

مناسب ترین کانال این هست که این اسباب بازی ها را درون سینک بیاندازید و شبیه ظرف با آب داغ بشویید. ضمناً توانایی دارید کانال آب ظرفشویی را ببندید و با صابون در آن آب و کف درست نمایید و اسباب بازی ها را درون آنان بیاندازید و بعد از شسشتو از یک مسواک تمیز بهره ببرید و لابلای آن را با مسواک تمیز نمایید و در نتیجه روی ان ها را با پارچه بکشید تا خشک شوند و بعد از آن یک دور به جز آن آب سرد بگیرید.

در قسمت انتها توانایی دارید از یک اسپری الکل بهره ببرید و مقداری روی آن بزنید و تعدادی دقیقه صبر نمایید و در نتیجه دوباره آن را آب کشیده و کنار بگذارید.

خوب تر هست که از سفید کننده ها استفاده نکنید ، ضمناً توانایی دارید این اسباب بازی ها را در طبقه بالای ماشین ظرفشویی هم قرار دهید.

اسباب بازی از جنس پلاستیک سفت

مناسب ترین وضعیت این هست که این اسباب بازی ها را درون یک کیسه قرار دهید و آنان را در ماشین ظرفشویی بگذارید.

شستن اسباب بازی

اسباب بازی های سیلیکونی

توانایی دارید این جنس از اسباب بازی ها را در ماشین ظرفشویی بیاندازید یا این که داخل یک کتری آب جوش قرار دهید.

چگونگی تمیز کردن اسباب بازی های باتری دار

در صورتی که اسباب بازی دارای برق و دو شاخه هست ، نباید آن را درون آب بیاندازید. در صورتی که دارای باتری هست، قطعاً باتری را خارج نمایید و در نتیجه آن را در آب و صابون بیاندازید و مراقب شوید که اطراف سیم و باتری خیس نشوند و ایضاً هیچ رطوبتی نباید به درزهای این اسباب بازی نفوذ کند . پس خوب تر هست که آب را کنترل شده به آن بزنید و تمام آن را درون آب نیاندازید و ایضاً توانایی دارید کمی آب و الکل را با هم دیگر مخلوط نمایید و به این اسباب بازی آغشته نمایید. خوشبختانه الکل بلافاصله خشک می گردد لیکن توانایی دارید برای اعتماد زیادتر روی آن یک پارچه بکشید تا بلافاصله تر خشک گردد و به بخش باتری نرسد.

چگونگی تمیز کردن اسباب بازی های چوبی

چوب دارای خواص آنتی باکتریال هست و مناسب ترین راهکار این هست که آنان را درون سرکه سفید و آب بیاندازید. نیازی نیست که زود به زود این جنس از اسباب بازی ها را تمیز نمایید. بوی سرکه هم در عرض تعدادی دقیقه از بین می رود.

چرا تمیز کردن اسباب بازی ضرورت دارد ؟

دلایل اضافه برای این عمل وجود دارد لیکن شاخص ترین آن این هست که کودکان در معرض خطر و آلودگی نباشند. کودکان بیشتر از مجموع در خطر آلودگی می باشند و سر و عمل آنان با اسباب بازی بیشتر از وسایل به جز آن هست ، پس چه خوب تر که آنان را تمیز نگه داریم.

شستشوی اسباب بازی

راهکارهای افزوده تر برای تمیز کردن اسباب بازی

– هنگامی که اسباب بازی کودک در خارج بیرون از خانه روی زمین می افتد ، خوب تر هست که بی تمایز نباشید و با یک دستمال مرطوب روی آن کشیده و آلودگی های مرحله ای را از بین ببرید.

– در صورتی که می خواهید که کودک شما از مواد شیمیایی دور باشد ، توانایی دارید از یک ابزار بخار بهره ببرید و با بخار و آب خالی اسباب بازی ها را تمیز نمایید.

– دوبار در هفته اسباب بازی ها را تمیز نمایید ، مخصوصا اسباب بازی های ریزتر را که بیشتر از مجموع در دهان کودکان قرار داده می شوند. اسباب بازی های عالی تر را یک بار در ماه بشویید و اقسام مخملی را تعدادی بار در سال بشویید.

چه هنگامی فورا مبادرت به تمیز کردن اسباب بازی کنیم ؟

– هنگامی که اسباب بازی زمین افتاده هست.

– هنگامی که اسباب بازی در دهان کودک قرار گرفته هست.

– هنگامی که اسباب بازی را از فرد به جز آن گرفته هست.

– هنگامی که اسباب بازی را با کودک به جز آن به اشتراک گذاشته هست.

– هنگامی که غذا ، شیر یا آب دهانش روی اسباب بازی ریخته هست.

موارد شاخص در مورد شستشوی اقسام اسباب بازی کودکان

4.322

این مقاله سودمند بود ؟193

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *