کوچک کردن شکم با آجیل

کوچک کردن شکم با آجیل

به اشتباه فکر می کنید که به جز سبزیجات و خوردنی های کم کالری نباید چیز دیگری بخورید تا لاغر شوید. با آجیل های چربی سوز آشنا شوید و خوشمزه رژیم بگیرید.

مشاهده مطلب
نکات آشپزی رژیمی برای کبد چرب ، خوشمزه و سالم!

نکات آشپزی رژیمی برای کبد چرب ، خوشمزه و سالم!

فهرست مطالب

نکات آشپزی رژیمی برای کبد چرب ، خوشمزه و سالم!

این روزها به دلیل تغذیه ناسالم، بسیاری از افراد با بیماری کبد چرب دست و پنجه نرم می‌کنند. کبد چرب می‌تواند روی بسیاری از عملکردهای بدن و سلامت سایر اندام ها تاثیر بگذارد. به همین دلیل افرادی که به بیماری کبد چرب دچار می‌شوند، نیازمند رعایت یک برنامه غذایی برای کبد چرب هستند تا بتوانند هر چه زودتر به وضعیت عادی بازگردند؛ زیرا کبد چرب می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌های خطرناک‌تری، نه تنها در کبد، بلکه در سایر اعضای بدن شود. به همین دلیل در این مطلب از وب‌سایت سنجابه، می‌خواهیم شما را با آشپزی رژیمی برای کبد چرب آشنا کنیم و چند مورد از غذاهای مفید برای کبد چرب را به شما معرفی کنیم تا بتوانید نه‌‌تنها از چرب شدن کبد خود جلوگیری کنید، بلکه چنانچه در مرحله یک کبدچرب هستید و هنوز بیماری شما پیشرفت نکرده، به کمک لیست غذایی کبد چرب، آن را بهبود ببخشید و به سلامت خود کمک کنید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برنامه غذایی برای کبد چرب

برنامه غذایی برای کبد چرب

چنانچه چربی یا همان تری گلیسرید در کبد تجمع پیدا کرده و از آن خارج نشود، فرد به بیماری کبد چرب دچار می‌شود. درصورت بروز بیماری کبد چرب، چنانچه رژیم غذایی فرد تغییر نکند، این بیماری پیشرفت کرده و ممکن است سبب ایجاد سیروز کبدی بدخیم شود. به همین دلیل است که افراد باید در مراحل اولیه این بیماری یک برنامه غذایی برای کبد چرب خود داشته باشند تا از پیشرفت آن جلوگیری کند و بنابراین دانستن نکات آشپزی رژیمی برای کبد چرب ضروری‌ست. علائم بیماری کبد چرب، ممکن است در پوست یا به‌صورت اضافه وزن و چربی دور شکم ویا در عملکرد قلب و عروق و سایر اعضای بدن، نمود پیدا کند. در ادامه چند مورد مهم از لیست غذایی کبد چرب آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند چنانچه در آغاز ابتلا به کبد چرب هستید، از پیشرفت آن جلوگیری کرده و مانع از بروز علائم آن شوید.

 

صبحانه رژیمی برای کبد چرب

صبحانه رژیمی برای کبد چرب

همانطور که می‌دانید صبحانه یکی از وعده‌های مهم در روز است. یکی از نکات اساسی در ارتباط با بیماری کبد چرب، این است که نباید هیچ یک از وعده های غذایی حذف شوند؛ اما می‌توان وعده‌های غذایی را سبک انتخاب کرد و از غذاهای بی خطر برای کبد چرب استفاده نمود. برای تهیه صبحانه رژیمی برای کبد چرب باید نکاتی را رعایت کنید. اولین نکته مربوط به مصرف سبزیجات، به خصوص سبزیجات چلیپا در وعده صبحانه است، که می‌تواند به پاکسازی سموم از بدن کمک کند. در کنار سبزیجات چلیپا، همچون کلم بروکلی، گل‌کلم و…، از مرکبات استفاده کنید. مصرف ویتامین سی و همچنین نوشیدن آب مرکبات در صبح، می‌تواند به پاکسازی کبد کمک کند. یکی از نکات آشپزی رژیمی برای کبد چرب، چکاندن آب لیموترش در آب و نوشیدن آن در طی روز است.

چنانچه طرفدار نوشیدن چای در صبحانه هستید، بهتر است چای سیاه را با چای سبز جایگزین کنید. مصرف چای سبز نه تنها در لاغری به شما کمک می‌کند، بلکه یکی از بهترین گزینه‌ها برای صرف یک صبحانه رژیمی برای کبد چرب است و به پاکسازی آن کمک می‌کند. برای کاهش وزن، می‌توانید در وعده صبحانه خود قهوه را جای بدهید؛ اما مصرف زیاد قهوه می‌تواند با گرم کردن کبد، سبب ایجاد کبد چرب شود؛ پس بهتر است مصرف آن محدود باشد. همچنین انواع توت، انگور و کشمش را در برنامه غذایی برای کبد چرب جای دهید تا به بهبود آن کمک کند.

 

ناهار برای کبد چرب

ناهار برای کبد چرب

کسانی که کبد چرب دارند، نه‌تنها باید در آشپزی خود، رژیم غذایی کبد چرب را رعایت کنند بلکه باید رفتار و سبک زندگی خود را نیز تغییر دهند. برای مثال، نوشیدن آب همراه با غذا، می‌تواند به کبد و معده آسیب جدی بزند. به همین دلیل از نظر طب سنتی و طب مدرن، باید از نیم ساعت قبل از صرف وعده غذایی تا یک ساعت پس از آن، از نوشیدن آب پرهیز کنید. همچنین در کنار رعایت نکات آشپزی رژیمی برای کبد چرب، به خاطر داشته باشید، مصرف آب و نوشیدنی سرد ممنوع است و بهتر است آن‌ها را به‌صورت ولرم میل کنید. همچنین برای جلوگیری از پیشرفت کبد چرب باید از روغن های سالم و به خصوص روغن زیتون، در پخت غذاها استفاده کنید. به‌علاوه، وعده‌های غذایی سبک‌تر و جلوگیری از چاقی، یکی از راه‌های درمان کبد چرب است.

یکی از غذاهای مناسب برای وعده ناهار، تهیه سوپ برای کبد چرب است برای مثال، یکی از بهترین انواع سوپ برای کبد چرب، سوپ سبزیجات کرفس و اسفناج است. برای تهیه سوپ، به ۴۵ گرم اسفناج، یک شاخه کرفس، ۵ حبه سیر، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک لیوان آب نیاز دارید. آب را بجوشانید و اسفناج را پس از شستن و بریدن ساقه‌ها به همراه کرفس و سیر خرد شده، به آب درحال جوش اضافه کنید و زمان بدهید تا کاملا بپزد. پس از ترکیب این مخلوط و اضافه کردن روغن زیتون، آن را با ادویه مناسب مزه‌دار کرده و میل نمایید. در پخت ناهار برای کبد چرب بهتر است از سیر، زنجبیل و زردچوبه به مقدار بیشتری استفاده کنید؛ زیرا از التهاب کبد و پیشرفت کبد چرب جلوگیری می‌کند.

 

متخصص تغذیه برای کبد چرب

متخصص تغذیه برای کبد چرب

چنانچه به یک متخصص تغذیه برای کبد چرب خود مراجعه کنید، نه‌تنها انواع غذاهایی که می‌توانید در آشپزی رژیمی برای کبد چرب آن‌ها را تهیه کنید، به شما می‌گوید؛ بلکه می‌تواند رفتارهایی را که به بهتر شدن وضعیت کمک می‌کند، به شما اطلاع دهد. یکی از مهم‌ترین رفتارها در سبک زندگی سالم، داشتن تحرک و همچنین انجام پیاده‌روی است که نه تنها بر روی اضافه‌وزن، بلکه بر روی کبد چرب نیز تاثیر دارد. می‌توانید در کنار میل کردن غذاهای بی خطر برای کبد چرب، از چای سبز، عرق کاسنی، دمنوش زنجبیل و همچنین سیاه دانه با عسل طبیعی نیز در روز استفاده کنید. همچنین مصرف مکمل امگا ۳ تاثیر بسیار زیادی در کنترل این بیماری دارد.

همچنین چنانچه به یک متخصص تغذیه برای کبد چرب مراجعه ‌کنید که با طب سنتی آشنایی دارد، حتما به شما پیشنهاد می‌کند که روزانه پیش از صرف وعده صبحانه، به صورت ناشتا، ۲ لیوان آب جوشیده و گرم را به صورت جرعه جرعه میل کنید و پس از ۴۰ دقیقه، اولین وعده غذایی خود را میل نمایید. این عادت یکی از بهترین و موثرترین رفتارها برای پیشگیری و درمان کبد چرب است؛ که نه‌تنها بر روی کبد چرب بلکه بر روی مکانیسم‌های کل بدن تاثیر می‌گذارد. بنابراین، داشتن تحرک و همچنین مصرف غذاهای مفید برای کبد چرب، تنها به همراه سبک زندگی صحیح، در پیشگیری و درمان این بیماری تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: آشپزی رژیمی خوشمزه و بهترین غذاهای رژیمی !

 

رژیم غذایی کبد چرب

رژیم غذایی کبد چرب

چنانچه اضافه وزن دارید اما هنوز به کبد چرب مبتلا نشده‌اید؛ بهتر است هرچه زودتر، برنامه غذایی خود را تغییر دهید و نکات آشپزی رژیمی برای کبد چرب را رعایت کنید تا از بروز آن پیشگیری کند. همچنین برای گرفتن یک رژیم اصولی و کاهش وزن، به یک مشاور تغذیه مراجعه کنید. سنجابه یکی از بهترین مشاوران تغذیه است که نه تنها مراحل دریافت رژیم‌های او، در سایت سنجابه، به آسانی صورت می‌گیرد؛ بلکه در طول این مسیر شما را راهنمایی و پیگیری می‌نماید. پس همین حالا با کلیک بر روی سنجابه، وارد وب‌سایت این مشاور تغذیه مجرب شوید.

 

حتما بخوانید : طرز تهیه خورش گل کلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *