تمرینات پلایومتریک چیست؟

تمرینات پلایومتریک چیست؟

تمرینات پلایومتریک چیست؟ پلایومتریک که همچون تمرینات پرشی نیز شناخته می‌گردد، یک چاره تمرینی می باشد که بمنظور ازدیاد قدرت عضلانی و توان حرکات انفجاری

مشاهده مطلب
طرز تهیه شله مشهدی

طرز تهیه شله مشهدی

فهرست مطالب

طرز تهیه شله مشهدی

 

شُله مشهدی که در مشهد تنها با نام شُله شناخته می‌گردد از گوشت، ادویه‌جات و جبوبات فراوان تهیه می‌گردد. این غذای لذیذ و قدیمی به دلیل دشوار بودن طبخ، آن را کمتر در منازل می‌پزند و اکثر به موضوع غذای ثابت نذری و هیئت‌های مذهبی شناخته می‌گردد؛ لکن در این مقاله با یکی از عالی ترین دستور تهیه‌های آش مشهد مانوس خواهید شد.

 

مواد کافی :

 

گوشت دنده گوسفندی ۵۰۰ گرم
پیاز   ۲ عدد متوسط
لوبیا سفید  نصف پیمانه
لوبیا قرمز  نصف پیمانه
نخود   نصف پیمانه
لوبیا چیتی  نصف پیمانه
عدس   نصف پیمانه
بلغور گندم   ۱ پیمانه
برنج نیم‌دانه   نصف پیمانه
نمک و فلفل   به مقدار کافی
دارچین   ۱ قاشق چایخوری
جوز هندی   نصف قاشق چایخوری
زنجبیل   ۱ قاشق چایخوری
خورش قیمه  برای تزئین

 

دستور تهیه :

 

کل حبوبات را از شب پیش در آب گرم خیس نمایید و تعدادی بار آب آن را ازای نمایید تا نفخ آن گرفته گردد. بلغور گندم را هم از ۱۲ ساعت پیش و برنج را حداقل ۳ ساعت پیش از پخت شله می‌بایست خیس نمایید.

 

گوشت را به کنار پیاز و حبوبات با ۸ لیوان آب درون ظرفی بریزید و روی شعله افزون قرار دهید تا آب بجوش بیاید. بنابراین شعله را کم نمایید و درب ظرف را بگذارید تا گوشت تماماً بپزد و آب آن کم گردد (تقریباً ۳ ساعت لحظه احتیاج می باشد). بعد از پخت گوشت، آن را از قابلمه خارج نمایید و ریش ریش نمایید (می‌توانید به کنار پیاز با گوشت‌کوب برقی آن را کمی بکوبید تا له گردد در غیر اینصورت پیاز را می بایست از پیش نگینی خرد نموده بمانید).

 

اکثر بخوانید :  طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

بلغور گندم و برنج را آبکش نمایید و به کنار گوشت ریش ریش شده در قابلمه بریزید تا به کنار حبوبات و پیاز بپزد. در این بخش می بایست مداوم آش شُله را نیز بزنید تا کل مواد با نیز مخلوط و کمی له شوند (در صورتی که شله آب کم داشت به مقدار کافی آب جوش افزوده نمایید). می بایست مراقب بمانید بعد از افزوده کردن بلغور و برنج آش زود ته می‌گیرد پس می بایست مداوم نیز بزنید. هنگامی که شله تعدادی جوش خورد و مواد همگی مناسب مخلوط شدند، شعله را تماماً کم نمایید و اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت مناسب آش شله شما با درب باز جا بیافتد و کشدار گردد (همچنان می بایست هواستان به نیز زدن شله باشد).

 

در پایان هنگامی شُله شما با تقریب حاضر بود، کل ادویه‌جات را افزوده نمایید. بنابراین آش شله مشهدی را درون ظرف مطلوب بکشید و روی آن را با کمی خورش قیمه تزئین نمائید.

 

آش شله مشهدی

 

موارد :

 

♦ در هر بخش از پخت در صورتی که آب شله کم بود تنها می بایست آب تماماً جوش به آن افزوده نمایید.

♦ ظرفی که برای تهیه این آش استفاده می‌نمایید می بایست تماماً برتر و جادار باشد.

♦ این آش به دلیل افزون بودن مواد نخستین علی الخصوص برنج و بلغور گندم زود ته می‌گیرد، پس می بایست دائما هواستان به نیز زدن آن باشد.

♦ برای اینکه در طی مراحل پخت، آش شُله شما آب کم نداشته باشد نیکوتر می باشد در ابتدای پخت اکثر آب بریزید.

 
(Visited 86,201 times, 31 visits today)

به این مقاله امتیاز دهید:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (۸ رای، میانگین : ۳٫۷۵ از ۵)

طرز تهیه شله مشهدیLoading…
منبع : foodculture.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *