مراقبت از خود

مراقبت از خود

مراقبت از خود توصیه هایی برای افراد آلوده به HIV   داشتن نگاه مثبت به زندگی، جایگاه مهمی در زندگی شخص آلوده به HIV دارد. در صورتی که شما آلوده به HIV هستید، توصیه های ارایه شده از سوی کارشناسان را، برای مراقبت از خود مطالعه کنید و سعی کنید آنها را در زندگی خود […]

فهرست مطالب

مراقبت از خویش

مراقبت از خویش

توصیه هایی برای اشخاص آلوده به HIV

 

داشتن نگاه خوب به زندگی، محل مهمی در زندگی فرد آلوده به HIV دارد. در حالی که شما آلوده به HIV هستید، توصیه های ارائه شده از جهت کارشناسان را، برای مراقبت از خویش مطالعه نمایید و سعی نمایید آنان را در زندگی خویش انجام نمایید. این توصیه ها به شما هم یاری خواهد کرد تا مرغوبیت بهداشت وزندگی خویش را با دقت به نیازهای جغرافیایی فزونی دهید.

 

*بدن به استراحت جامع احتیاج دارد. سعی نمایید هر شب هشت ساعت بخوابید. هر وقت خسته اید استراحت نمایید.

*سعی نمایید بیشتر نگران نباشید، استرس، فشار و نگرانی می تواند به سامانه دفاعی بدن لطمه بزند. آرامتر بمانید. با افرادی که دوستشان دارید، با اعضای خانواده، فرزندان و دوستان خویش آرامتر بمانید. کارهایی که دوست دارید، تمام دهید. به عنوان مثالً موزیک گوش دهید، یا اخبار و کتاب بخوانید.

*با خویش مهربان بمانید. سعی نمایید نگاه خوب به زندگی داشته بمانید. داشتن حالت نیکو، قسمتی از سلامتی می باشد.

* ورزش سبک تمام دهید. ورزشی را گزینش نمایید که دوست دارید.

*از حمایت و توصیه های اشخاص آگاه بهره ببرید. با متخصصان بهداشتی راهنمایی نمایید، چون که خیلی از مشکل های و ناراحتی های جسمی را می توان با درمان بر طرف کرد.

*در صورتی که نیاز به هم یاری دارید، مطرح نمایید و در صورتی که به شما هم یاری کردند، بپذیرید.

*سیگار نکشید. سیگار به ریه ها و خیلی از اندامهای به جز آن بدن آسیب می رساند و کنش عفونتها را برای حمله به بدن شما آسانتر می کند.

*مشروبات الکلی برای بدن، خصوصاً برای کبد مضر می باشد. آسیب پذیری بدن را در مقابل آلودگی اکثر می کند و ویتامین های بدن را نابود می کند. در ضمنً نمود الکل امکان دارد در روابط جنسی، مقدار ریسک پذیری تماس غیر محافظت شده را تشدید کند.

*داروهای غیر مهم مصرف نکنید، نظیر عموماًً عوارض جانبی ناخواسته دارند و می توانند روی تغذیه و مواد غذایی نمود ناموافق بگذارند. در صورتی که دارو مصرف می نمایید، تحت نظر پزشک معالج مصرف نموده و دستورالعمل آن را به توجه بخوانید.

..

.نگاه مثبت در زندگی فرد الوده به ایدز

منبع:

*زندگی با اچ. آی. وی. – ایدز
راهنمای تغذیه و مراقبت از کسانی که با اچ. آی. وی. زندگی می کنند.
مولف: سازمان بین المللی بهداشت، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل
تهیه و تنظیم: مجموعه موضوعی اچ. آی. وی. – ایدز سازمان ملل متحد در تهران
صفحه های ۵۶ تا ۵۵
ناشر: نشر ایثاری
سال انتشار: زمستان ۱۳۸۲
تیراژ ۱۰۰۰ نسخه
شابک: ۲-۱-۹۵۲۳۸-۹۶۴

منبع : www.iranhiv.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *