لاغری در 15 دقیقه

لاغری در 15 دقیقه

با خواندن عنوان لاغری در 15 دقیقه کنجکاو می شوید و فکر می کنید که چطور می توانید در عرض کمتر از نیم ساعت کلی کالری بسوزانید ، با روش رکورد داران آشنا شوید.

مشاهده مطلب
هر آنچه باید از کامپوزیت دندان بدانید

هر آنچه باید از کامپوزیت دندان بدانید

فهرست مطالب

هر آنچه باید از کامپوزیت دندان بدانید

آیا می دانید کامپوزیت دندان چیست و برای چه افرادی مناسب می باشد؟گاهی مواقع پیش می آید که افرادی به دندانپزشک مراجعه می کنند که دندان های آن ها کج و بهم ریخته یا بر اثر تصادف شکسته شده اند که متخصص دندانپزشک با استفاده از روش های ایمپلنت،ارتودنسی و کامپوزیت اقدام به درمان و زیبا ساختن دندان بیمار می کند که در این مطلب موضوع اصلی ما کامپوزیت دندان می باشد که در کامپوزیت با استفاده از مواد خمیری شکلی به اسم رزین که روی دندان ها می کشند و شکل می دهند و با استفاده از نور آبی آن را سخت می کنند که در ادامه به تمام نکات مهم در مورد کامپوزیت دندان سخن خواهیم گفت با ما همراه باشید.

کامپوزیت دندان چیست؟

یکی از روش های زیبایی دندان استفاده از کامپوزیت برای دندان ها می باشد که به منظور اصلاح لبخند کاربرد دارد.در کامپوزیت از ماده ای به نام رزین استفاده می کنند که برای پر کردن دندان نیز استفاده می شود به دلیل خمیری بودن مواد رزین آن را روی دندان می کشند و فرم می دهند و با استفاده از نور آبی آن را سخت می کنند.برای داشتن یک کامپوزیت زیبا برای اصلاح لبخند خود استفاده از دندانپزشک ماهر برای انجام دادن یک کار ظریف حرف اول را می زند.

کامپوریت دندانها

مراحل کامپوزیت دندان

کامپوزیت کردن دندان ها تنها نیاز به یک جلسه دارد که بر خلاف روش هایی مثل لمینت که نیاز به چند جلسه درمان دارد.مراحل کامپوزیت کردن دندان ها :قبل از انجام کامپوزیت نیاز به بررسی لثه ها دارد که در صورت نیاز لیفت لثه انجام می شود،آماده سازی دندان ها،انتخاب رنگ کامپوزیت که طبیعی نشان داده شود،مرحله بعد ایزوله کردن و اسید زدن سپس شستن و خشک کردن دندان ها می باشد،مرحله استفاده از کامپوزیت و فرم دادن آن و در آخر شستشوی لثه ها می باشد.

مراقبت های پس از کامپوزیت

یکی از عوامل مهم در کامپوزیت مراقبت های بعد از آن می باشد که نیاز به توجه دارد که این مراقبت ها عبارتند از:در زمان استفاده از غذاهای سرد و گرم ایجاد حساسیت جای نگرانی ندارد و به مرور بهبود می یابد،تا چند ساعت پس از کامپوزیت از غذاهای سفت پرهیز کنید،بهداشت دندان ها را فراموش نکنید،از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری کنید،استفاده از نوشیدنی های رنگی مانند قهوه تا چند ساعت قبل از کامپوزیت منع مصرف دارد زیرا باعث رنگی شدن کامپوزیت خواهد شد و از مصرف دخانیات در طولانی مدت خودداری کنید زیرا موجب از بین رفتن کامپوزیت خواهد شد.

کامپوزیت دندانها

مزایای استفاده از کامپوزیت برای دندان ها

هر روش درمانی مزایا و معایبی دارد که در این قسمت به مزایای کامپوزیت دندان خواهیم پرداخت که عبارتند از:ارزان بودن کامپوزیت نسبت به روش هایی مثل سرامیکی می باشد،در کامپوزیت تعداد جلسات درمان بسیار کم می باشد که گاهی تنها در یک جلسه می توان کامپوزیت را انجام داد،پایین بودن هزینه کامپوزیت نسبت به روش های دیگر،در این روش استحکام کامپوزیت بسیار بالا می باشد به گونه ای که تحمل فشار در کامپوزیت ده برابر بیشتر از روش های دیگر می باشد،طبیعی بودن رنگ کامپوزیت،ترمیم شکستگی و لب پریدگی کامپوزیت مانند دندان طبیعی راحت می باشد و از دیگر مزایای مهم در روش کامپوزیت این است که نیاز به تراش دندان ندارد.

معایب استفاده از کامپوزیت

همانطور که از مزایای کامپوزیت سخن گفتیم اکنون به معایب استفاده از کامپوزیت نیز سخن خواهیم گفت که عبارتند از:به دلیل اینکه در کامپوزیت دندان ها را تراش نمی دهند موجب برجستگی دندان ها می شود که بعد از کامپوزیت به چشم می آید،کم بودن شفافیت کامپوزیت نسبت به روش هی دیگر و از معایب مهم در کامپوزیت رنگ پذیری کامپوزیت می باشد که نیاز به مراقبت های بهداشتی زیادی دارد.

برخی از افراد به دلایل مختلفی کاندید مناسبی برای انجام کامپوزیت نمی باشند که پس از رفع مشکل می توانند از این روش برای زیبایی لبخند خود استفاده کنند که شامل کسانی می شود که:عادت به دندون قروچه دارند،افرادی که دندان های بهم ریخته دارند،افرادی که دندان هایشان سایش شدید دارد،افرادی که بهداشت دهانی ندارند و در افرادی که دچار بیماری لثه می باشند.

کامپوزیت دندانها

جمع بندی مطالب در مورد کامپوزیت دندان

همانطور که در این مطلب گفته شد کامپوزیت به منظور زیبایی طرح لبخند انجام می شود که نیاز به تجربه بالای دندانپزشک دارد زیرا کامپوزیت در یک جلسه انجام می شود که نیاز به دقت و مهارت دارد.کامپوزیت دندان یک روش بسیار عالی برای افرادی می باشد که نمی خواهند دندان هایشان تراش بخورد و نسبت به دیگر روش ها رنگ طبیعی تری دارد که می تواند لبخند زیبا را به شما هدیه دهد.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین دندانپزشک برای زیبایی و سلامت دندان های خود با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی مراجعه نمایید. ما در وب سایت خود شرایطی را برای شما فراهم کرده ایم تا به راحتی هرچه تمام به صورت کاملا آنلاین اقدام به رزرو نوبت کنید. استفاده از خدمات آنلاین سایت مجموعه ما می تواند تجربه ای فوق العاده برای شما باشد. علاوه بر این امکان استفاده از خدمات ارتودنسی و ایمپلنت دندان نیز در مجموعه ما برای شما وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *