برای عفونت دندان چی خوبه؟

برای عفونت دندان چی خوبه؟

فهرست مطالب

برای عفونت دندان چی خوبه؟

اگر می خواهید درمورد راه های درمان عفونت دندان و تاثیر آن بر ارتودنسی و یا ایمپلنت مطلع شوید این متن را دنبال کنید. نام دیگرعفونت دندان و لثه، آبسه می باشد. عفونت دندانی به صورت تورمی که پر از مایعات چرکی است خودش را نشان می دهد و در ریشه دندان یا سطح لثه دیده می شود. این مشکل در دهان و دندان می‌تواند به علت پوسیدگی دندان باشد. این عفونت های دندانی بسیار دردناک هستند و افرادی که دچار این مشکل شده اند احساس مریضی و درد شدید در دهان و دندان خود دارند. اگر عفونت دندان درمان نشوند، این مشکل حاد تر شده و حتی ممکن است استخوان‌های اطراف آن ناحیه را نیز تخریب کند.
برای درمان عفونت دندان راه هایی وجود دارد. اگر عفونت عمقی باشد باید به دکتر دندان پزشک و یا دکتر ارتودنسی مراجعه کرد. اما در مراحل ابتدایی از راهکار های خانگی برای درمان آن می توان کمک گرفت

درمان های خانگی برای بهبود عفونت دندان

۱- آبکشی با آب نمک

یکی از اسان ترین و ارزان ترین روش ها برای تسکین موقت درد عفونت دندان به کار بردن این روش است. علاوه بر این از آب نمک می توان برای بهبود زخم ها و سلامت لثه ها نیز مفید باشد.

در این روش ابتدا مقداری نمک ساده را با در مقداری آب گرم حل می کنیم. سپس دهان را به مدت دودقیقه با آب نمک غرغره می کنیم و سپس آن را بیرون می ریزیم. بهتر است این کار را سه بار در طول روز تکرار کنیم.

۲- جوش شیرین

یک روش دیگر برای درمان عفونت دندان، استفاده از جوش شیرین است که این روش هم مانند آب نمک مقرون به صرفه می باشد. علاوه بر این جوش شیرین برای از بین بردن پلاک دندانی نیز مفید است و خاصیت ضد باکتریایی دارد.
در این روش مقداری جوش‌شیرین را با آب و یک مشت نمک مخلوط می کنیم. مخلوط بدست آمده را به مدت ۵ دقیقه در دهان غرغره می کنیم و سپس ان را بیرون میریزیم. بهتر است این روش دوبار در روز تکرار شود تا عفونت دندان بهبود یابد.

جوش شیرین برای عفونت دندان

۳- کمپرس سرد

روش آسان و سریع دیگر استفاده از کمپرس سرد است که به کاهش درد و ورم ناشی از عفونت کمک می کند.
در این روش کافی است یخ را در حوله ای خشک قرار دهید و آن را در مقابل پوست و در چایی که به محل مورد نظر نزدیک است نگه دارید. مدت زمان نگهداری کمپرس بر روی پوست حدود ۱۵ دقیقه می باشد که این عمل را می توانید چند بار در روز در فواصل زمانی مختلف تکرار کنید.

۴- چای شنبلیله

یکی دیگر ازروش ها استفاده از چای شنبلیله است. ممکن است این روش مانند روش های قبلی آسان و در دسترس نباشد اما نتیجه خوبی خواهد داشت. شنبلیله خاصیت ضد باکتریایی دارد و جزو آن دسته از داروهایی می باشد که برای بهبود زخم‌ها و کاهش التهاب در تب سنتی بسیار پر کاربرد است.
برای استفاده از این روش چای شنبلیله را با گرم کردن لیوان آب و در ادامه اضافه کردن شنبلیله به آن درست می کنیم. پس از اماده شدن چای فرصت می دهیم تا از دما بیوفتد و خنک شود. حال به کمک پنبه مقداری از چای را برداشته و بر روی محل مورد نظر می مالیم. بهتر است این کار را سه بار در روز تکرار کنید.

چایی شنبلیله برای عفونت دندان

۵- سیر

یک روش درمانی برای عفونت دندان که از زمان های قدیم کاربرد داشته استفاده از سیر است. این داروی کهن و قدیمی قاتل باکتری ها می باشد.
برای درمان عفونت دندان به کمک سیر، از بک حبه سیر خمیر درست کرده و خمیر را به قسمت مورد نظر می مالیم تا آلودگی و عفونت آن بر طرف شود. این کار را چند بار در روز تکرار کنید تا عفوت برطرف شود.

جمع بندی:

عفونت دندان یک مشکل در ناحیه دهان و دندان است. در این عارضه قسمتی از لثه و دهان دچار تورم شده که دردرناک می باشد. در موارد ابتدایی برای درمان عفونت دندان می توان از روش های سنتی و آسان در منزل استفاده کرد اما برای موارد حاد حتما باید به دندان پزشک مراجعه شود.
توصیه می شود پیش از پیشرفت عفونت و شرایط به سایر بخش های دهانی از روش های خانگی برای درمان عفونت دندان استفاده کنید.

ویزیت اولیه در سیمادنت کلینیک شامل یک ارزیابی کامل بالینی خواهد بود. بدین ترتیب که بیمار ابتدا در جریان تمامی مشکلات دهان و دندان خود از جمله پوسیدگی های احتمالی قرار می گیرد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین دندانپزشک برای زیبایی و سلامت دندان های خود با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی مراجعه نمایید. ما در وب سایت خود شرایطی را برای شما فراهم کرده ایم تا به راحتی هرچه تمام به صورت کاملا آنلاین اقدام به رزرو نوبت کنید. استفاده از خدمات آنلاین سایت مجموعه ما می تواند تجربه ای فوق العاده برای شما باشد. علاوه بر این امکان استفاده از خدمات ارتودنسی و ایمپلنت دندان نیز در مجموعه ما برای شما وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *