یه راه آسون واسه اینکه بفهمی فرم بدنت چیه!

یه راه آسون واسه اینکه بفهمی فرم بدنت چیه!

فهرست مطالب

یه طریق آسون واسه اینکه بفهمی فرم بدنت چیه!

موقع کوشش برای پیدا کردن لباسی که روی بدن شما زیبا به نظر برسد، اول می بایست فرم بدن خویش را تشخیص دهید. چطور می بایست فرم بدنم را تشخیص بدهم؟ فرم بدن خانم‌های به شکل کلی به 6 نوع تقسیم می‌گردد: گلابی، سیب، ساعت شنی، مثلث برعکس، مستطیل و مثلث. هر فرم بدن مشخصات برگزیده خودش را دارد که موقع گزینش لباس و کوشش برای پیدا کردن لباسی که به مناسب ترین وضعیت روی بدن شما بنشیند، می بایست در نظر گرفته شوند.


چطور می بایست فرم بدنم را تشخیص بدهم؟


برای پاسخ دادن به این سوال، در صورتی که تاپ و لگینی تنگ پوشیدید که به نیکی فرم بدن شما را نشان می‌دهد، جلوی آینه ایستاده و به عرض شانه، کمر، باسن و نسبت آنان به هم دیگر دقت نمایید.
1. متر بردارید.
2. قلم و کاغذ برای نوشتن اندازه‌ها بردارید.
3. آغاز به اندازه گرفتن بدن خویش نموده و آنان را یادداشت نمایید.
4. شماره و انداره‌ها را از مشهور به کوچک مرتب نمایید.
         دور سینه خویش را اندازه بگیری (متر را دور قفسه سینه خویش بپیچید).
         عرض شانه خویش را اندازه بگیرید (اختیاری).
         دور کمر خویش را اندازه بگیرید.
         حالا دور باسن خویش را اندازه بگیرید.
مساله: در صورتی که تمایز در اندازه‌گیری‌ها فقط 1 یا 2 سانت بود، می‌توان آنان را یک اندازه در نظر گرفت.


فرم بدن شما چیست؟


1. فرم بدن گلابی

در صورتی که دور باسن شما از دور سینه و کمر شما بزرگتر هست، فرم بدن شما گلابی هست. برای نمونه، در صورتی که دور باسن شما 100 سانتی‌متر، دور کمر شما 86 سانتی‌متر و دور سینه شما 81 سانتی‌متر هست، این اندازه‌ها نشان می‌دهد که بدن شما با شانه‌های کوچک‌تر، کمر باریک و باسن پهن دارای فرم گلابی هست.

فرم بدن گلابی

2. فرم بدن سیب

در صورتی که کمر شما بزرگتر از سینه و باسن شما هست، پس فرم بدن شما سیب شمایل هست. شانه‌های شما امکان دارد متوسط تا پهن، کمر شما پهن‌تر و باسن شما متوسط تا پهن باشد. برای نمونه، در صورتی که دور کمر شما 120 سانتی‌متر، دور سینه شما 110 سانتی‌متر و دور باسن شما 100 سانتی‌متر هست پس مطمئناًً فرم بدن شما سیب شمایل هست.

فرم بدن سیب

3. فرم بدن ساعت شنی

در فرم بدن ساعت شنی شانه‌ها و باسن اندازه‌ای نزدیک به هم دیگر دارند و کمر باریک هست. در صورتی که پهنای شانه و باسن شما یک اندازه هست یا فرق آنان فقط 1 یا 2 سانتی‌متر و دور کمر شما کوچک هست پس فرم بدنی سان ساعت شنی دارید. برای نمونه، در صورتی که دور سینه شما 98 سانتی‌متر، دور باسن 100 سانتی‌متر و دور کمر شما 76 سانتی‌متر باشد، مطمئناًً فرم بدن شما ساعت شنی هست.

فرم بدن ساعت شنی

4. فرم بدن مثلت برعکس

فرم بدن مثلث برعکس متضاد فرم بدن گلابی هست. این بدان معنی هست که در صورتی که دور سینه شما بزرگتر از کمر و باسن شما باشد، پس فرم بدن شما سان مثلث برعکس هست. در صورتی که دور سینه شما 100 سانتی‌متر، دور کمر 86 سانتی‌متر و دور باسن 81 سانتی‌متر باشد، فرم بدن شما سان مثلث برعکس هست که به معنای داشتن شانه‌هایی پهن و دور کمر و دور باسنی حدوداً یک اندازه هست.

فرم بدن مثلت برعکس

5. فرم بدن مستطیل

در فرم بدن مستطیل شمایل، شایدً بیشتر اندازه‌های بدن واقعاً نزدیک به هم دیگر هست. کمر بی نهایت از بقیه بخش‌های بدن برجسته نیست و فرم بدن شما انحنای اضافه ندارد. برای نمونه، در صورتی که دور سینه شما 91 سانتی‌متر، دور باسن 94 سانتی‌متر و دور کمر 89 سانتی‌متر باشد، شما فرم بدنی مستطیل شمایل دارید.

فرم بدن مستطیل

6. فرم بدن مثلث

مشخصات این فرم بدن دور باسنی پهن هست که اکثراً بزرگتر از شانه‌ها، دور سینه و کمر هست. برای نمونه، در صورتی که دور باسن شما 100 سانتی‌متر باشد در صورتی که دور کمر 86 و دور سینه 81 سانتی‌متر هست، شما فرم بدنی مثلت شمایل دارد.

فرم بدن مثلث

زیادتر بخوانید: 15 مساله پر اهمیت استایلی که هر خانمی می بایست آن‌ را بداند

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *